Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisvihan ilmeneminen arjessa

Vierailija
14.10.2025 |

Kertokaa tapoja, joilla naisviha ilmenee arkipäiväisissä tilanteissa.

Minä aloitan:

Kun nainen antaa ehdotuksen tai idean työyhteisössä, miehet ovat hiljaa ja sivuuttavat naisen kommentin, tai sitten lyttäävät ja vähättelevät sitä. Kun mies kertoo saman ehdotuksen omanaan, miehet kehuvat, kuinka hyvä idea on.

Ylipäätään kun nainen puhuu, ei reagoida, vastata. Miehet puhuvat vaan keskenään. Naiselle ollaan töykeitä. 

Etuillaan jonossa. Aika monesti minulle on käynyt niin, että nimenomaan mies on röyhkeästi tunkenut tai yrittänyt tunkea eteeni jonossa. Enää se ei onnistu, mutten ikinä unohda tapausta, jossa 14-vuotiaana olin ainoa jonossa, mutta lauma  nelikymppisiä miehiä tunki naureskellen eteeni. Siinä hetkessä opin, että miehet ovat sikoja!

Kun nainen on ylittämässä katua, autoa ajava mies vaihtaa kaistaa niin, että on törmäyskurssilla naisen kanssa ja siis ajamassa päin, vaikkei aluksi ollutkaan. Kai tällä halutaan pelotella naista ja toivotaan, että nainen juoksisi hädissään alta pois. Jonkinlaista ahdistelua ja kiusaamista, tai sitten tappouhkaus, jolla halutaan osoittaa vihaa ja murhanhimoa naista kohtaan. Taatusti eivät miehet toisilleen tällaista tee!

Myös pyörällä ajaessa mies kääntää kurssinsa törmäyskurssille naisen kanssa, vaikkei alunperin ollut ja ajaisi päin, jollei nainen väistä.

Väistämättömyys. Mies ei väistä, vaikkei nainen edes pystyisi väistämään, kun ei ole tilaa, minne väistää. Mies on yrittänyt runtata minut ovenkarmin ja itsensä väliin, vaikka hänellä olisi kyllä ollut koko kauppakeskuksen leveän oviaukon verran tilaa väistää, mutta ilmeisesti piti vain päästä osoittamaan naisvihaa. Samoin kaupassa ohitustilanteessa olen meinannut lentää lasiesinehyllyä päin, kun miessukupuolinen ei voi väistää hiukan sivuun, missä olisi tilaa, (ja minulla ei ole tilaa väistää, kun hylly!) kun pitää vaan runnoa päin. Kai henkisesti heikoilla miehillä on niin kova valtataistelu koko ajan käynnissä naissukupuolta vastaan, että tämä väistämättömyys on joku arvovalta- ja itetuntokysymys heille. Todella heikko itsetunto täytyy olla!

Kyllä tämmöiset kokemukset kertovat siitä, että naisviha elää syväänjuurtuneena yhteiskunnassa. Monet miehet tosin taitavat olla tietämättömiä omasta tiedostamattomasta naisvihastaan. Mutta siellä se on ja oireilee, jos ei siitä tulla tietoiseksi.

Kommentit (259)

Vierailija
141/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähän nyt luokittelisi sitten naisvihaksi. Varmaan mieheltä koettu väkivalta mutta sama henkilö kyllä varmaan on kurmuuttanut muitakin itseään pienempiä ja heikompia että ei sillä. Toki miehillä on keskimäärin enemmän aggressiota mutta se tosiaan purkautuu myös muihin miehiin.

Kuspäitä on molemmissa sukupuolissa. Pääasiassa esim. työpaikoilla on tullut ihan tolkun miehiä vastaan ja meillä etenee sukupuoleen katsomatta jos on kompetenssi kunnossa. Toi väistämättömyys kadulla välillä rasauttelee ja manspreading kulkuvälineissä, mutta en tiedä onko se naisvihaa vaan muuten vain täyttä välinpitämättömyyttä kanssakulkijoita kohtaan.

Jos naiset yhtään tarkkailisivat miten miehet toimivat väistötilanteessa niin ongelman juurisyy ratkeaisi heti.

Kahden miehen kohdatessa joko molemmat väistävät, puoleksi, tai tulee törmäys ja tap

Minä miehenä olen koko ikäni väistellyt kaikkia, kun kulkevat silmät perseessään, oli sukupuoli mikä tahansa. En väistele enää. Kävelkööt päin, jos siltä tuntuu. Miksi minun pitäisi aina olla se, joka kulkee kuin matopelin mato jalkakäytävällä.

Vierailija
142/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että naapuritkin kenkkuilevat enemmän naiselle kuin miehelle, vaikka nainen ei häiritse ja on kunnollinen, mutta on silti vihan kohteena. Miestä tervehditäänkin.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim jos naisporukka alkaa kyräillä nuorempaa naista. Supattelevat ym. Vaikea kuvitella, että miehet toimisi näin toisia miehiä kohtaan xD

Jos tuntisit yhtään keski-ikäisiä naisia, niin me suhtaudutaan nuorempiin naisiin lähinnä myötätuntoisesti tai äidillisesti, ihan syystä. Supattelut ovat nuorten juttuja.

Tämä väite on stereotypisoiva ja yleistävä, eikä siksi validi väite faktuaalisessa mielessä vain yksilöllinen kokemus esitettynä kollektiivisena totuutena.

Mä en jaksa keskustella tekoälyn kanssa, mukavaa illanjatkoa oikeille ihmisille.

Ei ollut tekoälyn kirjoittama. Sinä tosin taidat olla trolli.

Vierailija
144/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muistakaa incelit, että mitä enemmän ilmennätte naisvihaa, sen vaikeammaksi teidän tulee enää koskaan saada naista, koska naiset oppivat karttamaan miehiä. Naiset myös aistivat sen vihan, jota tihkutte, joten tulette heti kategorisoiduksi potentiaalisesti vaarallisten kategoriaan, eikä yksikään järkevä nainen koske teihin pitkällä tikullakaan. Ainut keino saada nainen on päästä naisvihastaan."

Tässä on yksi perustavanlaatuinen ajatusvirhe. Oletat että mies haluaa naista.

Vierailija
145/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Syrjinnänvastaisuutta. Kaiken syrjinnän. Ja sehän ei toki pikkuisille vihapojille sovi kun heidän on ihan pakko syrjiä että tuntisivat itsensä joksikin muuksi kuin koiranpaskaksi kengänpohjassa."

Feministit syyllistyvät itsekin syrjintään. Jatkuvasti.

Vierailija
146/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisviha on valitettavasti olemassa. Mutta ei myöskään voida kieltää, etteikö olisi olemassa miesvihas. Molemmat ilmentymät ovat huolestuttavia ja tuomittavia. Miesviha ei kuitenkaan ole yhtä rakenteellista kuin naisviha, jolla on kulttuurissa ja yhteiskunnassa pitkät juuret, tätä ei voida kiistää. Miesvihaa ilmenee enemmän yksilötasolla kuin rakenteissa.

Olet valitettavasti väärässä. Tuo miesviha muuttui rakenteelliseksi viimeistään vuosituhannen vaihteessa.

Vierailija
147/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä miehenä olen koko ikäni väistellyt kaikkia, kun kulkevat silmät perseessään, oli sukupuoli mikä tahansa. En väistele enää. Kävelkööt päin, jos siltä tuntuu. Miksi minun pitäisi aina olla se, joka kulkee kuin matopelin mato jalkakäytävällä."

Tuo "silmät perseessä" kävely on muuten oikea ongelma jo. Porukka tuijottaa luuria eikä katso eteensä ollenkaan. Helvetin hauskaa sit yrittää arvata mihin suuntaan se tollo seuraavaksi päättää kääntyä, kun ei edes vaivaudu katsomaan mihin kulkee. Ei kestä kauaa kun alkavat kävellä autojen ja raitiovaunujen alle. Siitäkin varmaan syyttävät kuljettajaa.

Vierailija
148/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tätä kaikennäköistä vihaa on täällä Suomessa ihan riittämiin niin miksi sitä pitää oikein hakemalla hakea tänne lisää ulkomailta??? Esim tän päivän HS juttu kurdistinainen Saryasta, jonka isä ja aviomies kohtelivat häntä ihan saatanan huonosti. Niin miksi näitä tuodaan tänne meidän viha-Suomeen lisää kurjistamaan/kurdistamaan (sic!)  meidän tilastoja. Itse en suomalaisena naisena, joka on naimisissa länsimaisen modernin miehen kanssa, ole kokenut mitään vihailmiötä miesten suunnalta. Ennemminkin ihastelua ja pelkkää hyvää kohtelua ja kiitos siitä hyvän länsimaisen ktistillisen kasvatuksen.

Vierailija
149/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että naapuritkin kenkkuilevat enemmän naiselle kuin miehelle, vaikka nainen ei häiritse ja on kunnollinen, mutta on silti vihan kohteena. Miestä tervehditäänkin.  

En ole huomannut tuollaista eroa missään.

Vierailija
150/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla aikalailla harhoissasi. Kannattaa hankkia melaa mekkoon vaan niin rentoudut sinäkin.

Kaikki ovat todellisia tapahtumia, joita minulle on tapahtunut. Sinunkin kommenttisi on esimerkki juuri kuvailemastani arkipäiväisestä naisvihasta. Kommentti, joka täydellisesti vähättelee, lyttää, mitätöi ja kieltää kokemukseni ja lisäksi pilkkaa. Naisvihaa tihkut sinäkin!

Miehillekin voi käydä näin, kukaan ei kuuntele tms. Mitä jos terkoittaakin sitä, että kyseisen henkilön jutut eivät ole kuulemisen arvoisia? Kaikki kun ei välttämämättä ole ollenkaan intersektionaalista sortoa.

Vierailija
151/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla aikalailla harhoissasi. Kannattaa hankkia melaa mekkoon vaan niin rentoudut sinäkin.

Kaikki ovat todellisia tapahtumia, joita minulle on tapahtunut. Sinunkin kommenttisi on esimerkki juuri kuvailemastani arkipäiväisestä naisvihasta. Kommentti, joka täydellisesti vähättelee, lyttää, mitätöi ja kieltää kokemukseni ja lisäksi pilkkaa. Naisvihaa tihkut sinäkin!

Miehillekin voi käydä näin, kukaan ei kuuntele tms. Mitä jos terkoittaakin sitä, että kyseisen henkilön jutut eivät ole kuulemisen arvoisia? Kaikki kun ei välttämämättä ole ollenkaan intersektionaalista sortoa.

Se on sortoa jos sen haluaa olevan sortoa. Eli ehkä nämä sortoa valittavat haluavat tulla sorretuiksi?

Vierailija
152/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marxilaisten postmodernien feministien jutut ja käytös juontaa tietenkin niiden ideologiasta, joka on mielipuolinen. Tämä johtaa tietenkin kierteeseen, missä äärifeministi näkee naisvihaa siellä missä hän kohtaa vastustusta ideologialleen. Siksi nykyään monet tolkun ihmiset, varsinkin miehet, leimataan fasisteiksi. Esimerkkinä vaikka Esko Valtaojan saama kohtelu.

Vierailija
153/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burkhan alle on hyvä piilottaa se pahin miesviha

Vierailija
154/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Syrjinnänvastaisuutta. Kaiken syrjinnän. Ja sehän ei toki pikkuisille vihapojille sovi kun heidän on ihan pakko syrjiä että tuntisivat itsensä joksikin muuksi kuin koiranpaskaksi kengänpohjassa."

Feministit syyllistyvät itsekin syrjintään. Jatkuvasti.

Feminismi ON syrjintää sen puhtaimmassa muodossa.  Koko ideologian tarkoitus on toiseuttaa miehet jolloin heidän hävittämisestä tulee poliittisesti hyväksyttävää.

Vierailija
155/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäänsä se monen miehen (ei kaikkien!) asenne, että omistetaan maailma, ja suhtaudutaan myös naisiin kuin olisivat täällä vain "minua" varten. Silmäillään päästä varpaisiin mitenkään peittelemättä, ja saatetaan lopuksi nyökätä hyväksyvästi: "Joo, tuo kelpaa". Kommentoidaan kroppaa - baarissa tuo ehkä voi tietyssä tilanteessa mennä, mutta itselleni noin on käynyt kassajonossa ja kadulla keskellä kirkasta päivää. Jos nainen ei taas ei vastaa omaa preferenssiä ulkonäöstä tai käyttäytymisestä, häntä aletaan sheimata. Tätä kaikkea on koettu monen monituista kertaa aina alakoulusta saakka.

Monien miesten asenne ei ole se, että "omistan koko maailman", vaan ennemminkin sellainen, että "hyväksikäytän/hyödynnän koko maailmaa". Nämä miehet tyhjentävät ilmaistarjoilussa kaikki karkit ja pikkuleivät, tuote-esittelyissä vievät useamman tuotteen kuin on tarkoitus, kouluruokailussa ottivat viiden kalapuikon sijaan kymmenen kalapuikkoa (joista kolme jäi syömättä), tarjoavat asuntonäytössä puolet pyyntihinnasta, vaikka eivät ole aikeissa ostaa, ajavat punaisia päin, koska voivat ja tuijottavat nuorten naisten tissejä, jos naiset eivät kulje lihaksikkaan miehen käsipuolessa.

Näillä miehillä ei ole omistajan asennetta, vaan varkaan tai jopa venäläisen gopnikin asenne koko maailmaan. Kaikki hyödynnetään, mikä voidaan, kaikki viedään, mikä ei ole kiinni pultattu.

Vierailija
156/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riikka Purran haukkuminen on avointa naisvihaa. Ei persujen miesministerit saa puoliakaan tuosta, kun Riikan oletetaan olevan se, joka murtuu.

Purran naiseutta ei ole solvattu. Hänen tekemisiinsä saa esittää kritiikkiä. Mutta nyt kun sanoin, niin harvinaisen ruma ja typerä nainen, kun naiset on yleensä älykkäitä ja tunne-elämältään terveitä ja kasvoilta loistaa hyvyys eikä pahuus, kuten tuolla akalla.

Mikään Riikan tekemisistä ei oikeuta hänen ulkonäköönsä kohdistuvaa haukkumista ja nimittelyä. Ihminen joka tuollaiseen syyllistyy on pahasti vihaongelmainen itse. Minä ajattelen samoin kuin moni itseäni fiksumpi että meillä on nyt harvinaisen pätevä valtionvarainministeri.  

Minä solvaan kyseisen naisen olemusta, koska pi

eli hyväksyt ne persujen teot, ja annat mandaatin ensi kerralla toimia samoin (koska ne antaa teille taas takaisin...)

Ei siinä, naisille tyypillistä käytöstä.

Vierailija
157/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/a/74-20188245

Yle paljastaa: raiskauksesta epäilty poliisi lähetti vähäpukeisia kuvia itsestään asianajajalle

Helsingin poliisilaitoksen poliisi lähestyi asianajajaa ja alkoi lähettää tälle viestejä ja kuvia itsestään. Asianajaja ihmetteli poliisin viestejä.

https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20188259

Poliisi lopetti kymmeniä lähisuhdeväkivaltaan liittyviä tutkintoja lainvastaisesti, sanoo apulaisoikeuskansleri

No luulen että tuosta ei kannata syyttää koko miessukukuntaa. Nimittäin samalla helsingin poliisilaitoksella on uutisoitu ihan viime aikoina esim. tapauksia jossa nuori mies hakattu poliisin toimesta (heitelty seinään käsiraudoitettuna) ja rikos oli että oli punninnut tahallaan väärin irtokarkkeja joista saamansa hyöty oli jotain centtejä ei edes euroa edullisemmin saanut.

Älä nyt ole tuollainen. Otetaan sama linja... se eräs naispoliisi vaikka. Se taisi olla käyttöesineenä vangeille ja putkassa olijoille. Sen perusteella voidaan katsos puhua kaikista naisista.

Vierailija
158/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karl Marx sen jo tiesi. Feministisessä Tulva lehdessä vihaa pidetäänkin juuri voimana ja hyvänä asiana, vallankumous kun ei synny hyvästä olosta ja resilienssistä, vaan juurikin katkeruudesta, kateudesta ja vastakkainasettelusta, joilla vihaa ruokitaan. Siksi naisvihakäsite on intersektionaalille ideologialle tärkeimpiä työkaluja saada ihmiset näkemään kaikki toiminta sortona ja vallankäyttönä. Mikroilme nähdään provokaationa ja kiroiluiltamissa pitää olla turvallinen tila, puhumattakaan siitä kuinka lumitöistä ja toimiston lämpötilasta lähtien kaikki on vain pelkkää naisvihaa. Nämä ideologian ajatukset kun omaksut, niin vihaat varmasti käytännössä kaikkea mitä kuvitteelliset patriarkat ovat tehneet, tekevät tai tulevat tekemään. Vaikka sitten hississä möllöttävää naapurin insinööriä.

Vierailija
159/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärifeminismi ehkä juurikin halusi sitä ettei ovia enää auota naisille, eikä kadulla väistetä saati tervehditä ystävällisesti. Tämän näkee Helsingissä, missä kaikki kulkevat pää maahan painettuina vihainen ilme kasvoilla. Kai siitä vihaiseksi tuleekin, ja ilman vihaa ei marxilainen intersektionaalinen feminismi elä. Siksi se inhoaa kristinuskoa.

Vierailija
160/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa incelit, että mitä enemmän ilmennätte naisvihaa, sen vaikeammaksi teidän tulee enää koskaan saada naista, koska naiset oppivat karttamaan miehiä. Naiset myös aistivat sen vihan, jota tihkutte, joten tulette heti kategorisoiduksi potentiaalisesti vaarallisten kategoriaan, eikä yksikään järkevä nainen koske teihin pitkällä tikullakaan. Ainut keino saada nainen on päästä naisvihastaan.

Nämä feministit voivat käyttää mielikuvitustaan ja omia mielipiteitään ihan miten haluavat. Itsehän joutuvat kärsimään omista harhaisista ja toksisitsa näkemyksistään. Ihan voi outo pieni aktiiviryhmä lillua omissa nesteissään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi