Tallinnan joulutori, oletteko olleet?
Mietin, että lähtisinkö joulukuun alkupuolella pariksi yöksi Tallinnaan ja joulutorille. Samalla voisi käydä toki myös Karnaluksissa lankaostoksilla, että varmaan pitäisi ottaa matkalaukku mukaan. :D
Kertokaa kokemuksia?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Kaunis sijainti, mutta petyin siihen, että tarjolla oli lähinnä muovikrääsää. Virossa käsitöiden laatu on todella hyvä, niin olisin siis toivonut enemmän pientuottajien tuotteita, kuten Helsingissäkin on. Saksassa ym. taas kauheasti tuota muovitavaraa.
Jos siis menet Tallinnaan, niin käy tuolla, mutta lähtisinkö tätä varten Tallinnaan - tuskin. Helsingissä saa saman, mutta laadukkaamman kokemuksen.
Muovikrääsää? Mitä ihmettä. Siellä on ruokaa, juomaa, hunajaa, käsitöitä, puutöitä, sitä glögiä, vohveleita jne.
Ihana paikka. Itse tosin ostin neuleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti kiva, mutta en halua yksin lähteä.
Mä en ole koskaan ollut yksin ulkomailla joten olisi jo aika mennä yksin johonkin.
Ap
Tallinna on hyvä paikka harjoitella yksinmatkustamista, vähän kun Tampereelle tai Turkuun menisi. Yhtä helppoa.
No en mä mitään harjoittelua tarvitse matkusteluun. Olen matkustanut lapsen kanssa, joten kaiken mä olen silti itse hoitanut. En ole mikään ummikko.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan ollut yksin ulkomailla joten olisi jo aika mennä yksin johonkin.
Ap
Tallinna on hyvä paikka harjoitella yksinmatkustamista, vähän kun Tampereelle tai Turkuun menisi. Yhtä helppoa.
Juu, eväät mukaan ja laivalle. Voi istua vaikka siinä ovien vieressä maassa niiden eväiden kanssa, niin ei eksy laivan uumeniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tallinna on hyvä paikka harjoitella yksinmatkustamista, vähän kun Tampereelle tai Turkuun menisi. Yhtä helppoa.No en mä mitään harjoittelua tarvitse matkusteluun. Olen matkustanut lapsen kanssa, joten kaiken mä olen silti itse hoitanut. En ole mikään ummikko.
Ap
Joulutori on aika nopeasti nähty ja koettu, mutta joulun alla Vanhassa kaupungissa ja sen ravintoloissa on muutenkin kiva fiilis. Kyllä siellä pari päivää oikein mukavissa merkeissä vierähtää shoppaillen ja syöden ja kaupungilla kierrellen. Suosittelen 🎄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tallinna on hyvä paikka harjoitella yksinmatkustamista, vähän kun Tampereelle tai Turkuun menisi. Yhtä helppoa.Juu, eväät mukaan ja laivalle. Voi istua vaikka siinä ovien vieressä maassa niiden eväiden kanssa, niin ei eksy laivan uumeniin.
omat eväät laivalle? Kääk :D
Tallinnan joulutorilla ei kyllä ole muovikrääsää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tosi kämänen, pieni paikka ja vähän sellainen takahikiän meininki. Kannattaa mennä Saksaan joulutoreille. Berliinissä, Frankussa ja Münchenissä ainakin on tosi kivat.
En halua Saksaan ja Talsukin on ns. nähty, vaikka kiva onkin.
Eiks muissa Keski-Euroopan maissa ole oikein hyvät joulutorit? Wien?
Just tänään luin Daily Mailista, että Kölnin joulutori olisi Euroopan paras. Siinä oli muitakin mainittu, mutta en muista niitä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tosi kämänen, pieni paikka ja vähän sellainen takahikiän meininki. Kannattaa mennä Saksaan joulutoreille. Berliinissä, Frankussa ja Münchenissä ainakin on tosi kivat.
Just tänään luin Daily Mailista, että Kölnin joulutori olisi Euroopan paras. Siinä oli muitakin mainittu, mutta en muista niitä enää.
Wien, Berliini, Munchen, Frankfurt ja Hampuri ainoat johon pääsee suoralla lentoyhteydellä, loppuihin pitää tehdä pomppu tai ottaa juna alle. En tosin tiedä, onko Milanossa tai Gdanskissa joulutoreja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tallinna on hyvä paikka harjoitella yksinmatkustamista, vähän kun Tampereelle tai Turkuun menisi. Yhtä helppoa.Juu, eväät mukaan ja laivalle. Voi istua vaikka siinä ovien vieressä maassa niiden eväiden kanssa, niin ei eksy laivan uumeniin.
omat eväät laivalle? Kääk :D
Juu Reissumies-leipien väliin kinkku, juusto, kurkku ja leivät takaisin siihen pussiin, pussi kiinni ja reppuun. Laivalla sitten evästelet niitä maassa istuen. Mehukattia voi ottaa juomaksi. Evästelyyn saa myös sopivasti aikaa kulumaan, niin ei tule kiusausta lähteä seikkailemaan laivalle ja eksy sinne laivan uumeniin. Ikkunasta voi myös katsella ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
omat eväät laivalle? Kääk :DJuu Reissumies-leipien väliin kinkku, juusto, kurkku ja leivät takaisin siihen pussiin, pussi kiinni ja reppuun. Laivalla sitten evästelet niitä maassa i
Lopeta tuollainen typerä trollaaminen. Koskaan en ole laivalle ottanut eväitä enkä ota. Syön joko laivalla tai sitten maissa. Tallinnaan niin lyhyt matka, että sen matkan voi olla syömättä ja syödä vasta Tallinnassa.
Mene pois typerä trolli.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olen täsmälleen samaa mieltä! Rohkeasti vaan sinne muiden ihmisten mukaan, huomaat että muut ihmiset ovat ihan samanlaisia kuin sinä itsekin! (ps. Olen aina ollut itse "yksin" ulkomailla vuodesta 1979 lähtien - ja vielä hengissä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olen täsmälleen samaa mieltä! Rohkeasti vaan sinne muiden ihmisten mukaan, huomaat että muut ihmiset ovat ihan samanlaisia kuin sinä itsekin! (ps. Olen aina ollut itse "yksin" ulkomailla vuodesta 1979 lähtien - ja vielä hengissä...
No mä olen syntynyt -79. :D
Ap
Kannattaa mennä tunnelman vuoksi. On kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wien, Berliini, Munchen, Frankfurt ja Hampuri ainoat johon pääsee suoralla lentoyhteydellä, loppuihin pitää tehdä pomppu tai ottaa juna alle. En tosin tiedä, onko Milanossa tai Gdanskissa joulutoreja?
Gdanskissa on joulutori. Se on valittu Puolan parhaaksi, ja on kuulemma yksi Euroopan tunnelmallisimmista joulutoreista. Itse en ole siellä vielä käynyt, mutta tänä vuonna on harkinnassa. Turusta pääsee suoralla lennolla Gdanskiin ja majoituksen hintataso on siellä eurooppalaisittain edullinen.