Miesystävä rikkoo vahingossa tavaroita
Jotenkin onnistui hajottamaan vessanpöntön istuinosan ja lista on aika pitkä kun alkaa miettimään
- rikkoi laturin astumalla päälle vahingossa
- rikkoi imurin varsiosan lukituksen vahingossa
- rikkoi astianpesukoneen jotain sisäosia täyttäessään konetta
- rikkoi lasioven pienestä vitriinistä vahingossa
- rikkoi yhden valaisimen piuhan ilmeisemmin olemalla liian kovakourainen
Näitä on niin paljon, että en jaksa kirjoittaa edes. Kaikesta tulee tunne kuin ei jotenkin arvostaisi mua tai välittäisi mun tavaroista. Mulle ei ikinä oo tapahtunu tämmöistä. Ja jos joskus vahingossa tapahtuisi, niin olisin hirveän pahoillani ja ehdottaisin, että korvaan rikkomani esineet.
Mies on kuitenkin omista tavaroistaan järkyttävän tarkka.
Esimerkkinä kerran kun halasin häntä ulkosalla niin mun kenkä osui hänen kenkään niin kauhea valitus et hänen uusi kenkä likaantuu yms.
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo provo, muttei päivän huonoin. 1/5
Ei ole provo
Täytyyhän sen olla. Kuka helvetti pysyisi yhdessä miehen kanssa, joka pistää kotona vitriineitä paskaksi?
Aika moni pysyy, valitettavasti, vaikka välillä lähtee hampaat ja hiuksetkin nyrkkeilysäkkinä toimiessaan.
En tiedä, viitataanko kirjoitukseeni huonekaluja turmelleesta "miehestä". Jos viitataan niin voin huojennukseksenne todeta, että asunto laitettiin myyntiin puolen vuoden kuluttua. Tuo tapahtui siinä alussa, kun asetuimme ensimmäiseen yhdessä omistamaamme asuntoon ja kumppanin käytös alkoi muuttua todella pahaksi. Luuli asunnon olevan ankkuri.
Jotain tuttua, ystävän ex rikkoi "vahingossa" useita tavaroita, taulun, pöytälampun, koriste-esineitä ...., ei koskaan omiaan.
Eksä oli tuommoinen. Kaikki astiat heitettiin pesukoneeseen ja yllätys yllätys rikkihän ne meni kun epämääräisiin kasoihin kumotaan. Samaten keittokirjat olivat aina täynnä tahroja jos laittoi ruokaa jne. Sohva eksän jäljiltä täynnä tahroja. Yksi syy miksi oli eksä, meillä ei voinut olla mitään kivoja tavaroita kun kaikki tuhosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo puolison tavaroiden rikkominen 'vahingossa' on ihan tunnettu ja yleinen parisuhdeväkivallan muoto.
Ap ymmärrä, että mies tekee sen tahallaan.
Usein tuo liittyy myös siihen, ettei kumppani ole mieluisa mutta välttää paremman puutteessa. Silloin sen ns yhdentekevän kumppanin tavaratkin on yhdentekeviä siinä missä hänen tunteensa ja ajatuksensakin.
Varmaan. Eihän tällaiselle henkilölle kukaan muu ole merkittävä kuin hän itse. Ei hän piittaa vanhemmistaan tai sisaruksistaan, paitsi jos tarvitsee rahaa tai autoa tai muuta apua.
Voi olla noinkin. Tosin oman kokemus on, että tuollainen "kelpuuttaja-tyytyjä-häpeäjä" hyvinkin tykkää kavereistaan ja jopa siinä määrin, että ihan kenen tahansa kaverin serkun kaiman mi
Voikos tuon paremmin ilmaista. Aivan loistava analyysi!
Seukkailin kerran nuorena erään tyypin kanssa ja hän kiersi kaikki sukulaisensa kanssani. Tajusin sitten että hän vain halusi esitellä miten HÄN oli seurustelusuhteessa. Kahden kun olimme niin oli oikeastaan tosi ilkeä.
No lyhyeksihän se suhde sitten jäikin. Itse olen nykyisin ollut naimisissa yli 30 vuotta, hän on yhä sinkku. Mistähän moinen johtuu.
Narsisti on sellainen, että palvelee usein auliisti muita paitsi omaa perhettään, jota kohteleekin sitten ala-arvoisesti.
Jos hajottaisi myös omiaan, niin menisi ihan vain tohelouden piikkiin, mutta kun kerran huolehtii omistaan ja rikkoo sinun tavaroita oikein urakalla, niin ei kuulosta terveeltä. Jonain päivänä se voi olla sinun pääsi, jonka rikkoo. Juokse, mutta juokse salassa.
Vierailija kirjoitti:
Vajaaälyiset mittelöivät vaparihäkissä koska älykkyystestissä he eivät pärjää.
Ja meillä on maailman älykkäimmät kehittäneet ydinaseet.
Onko se älykästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkos äijällä paljon ikää?
Ei me mitään nuoria enää olla eikä toisaalta vielä vanhojakaan. Mies on 34v.
Ja sinä vaan odotat, mitä rikkoo seuraavaksi. Tuo pytyn hajottaminen ei ihan helppoa ole, pidän tarkoituksellisena ilman muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ei pahenna väkivaltaa. Väkivallan tekijä pahentaa väkivaltaa.
Kiinnitin huomiota samaan. Kuulostaa siltä että sen kirjoittajalle oli vaikeaa myöntää että se väkivalta todellakin tulee siitä väkivaltaisesta ihmisestä. Halu syyttää jotain ulkopuolista toiseutta kuten aikaa sen ihmisen sijaan.
Tuo on teidän tulkintanne, mutta minä en sitä noin ole tarkoittanut. Tarkoitin sen ihan yksinkertaisesti vain niin, että väkivalta pahenee ajan mittaan. Kuten toivon mukaan moni sen myös ymmärsi.
T. Se kirjoittaja
Kuin heilastelisit exäni kanssa. Sinänsä siisti ja tarkka tyyppi oli uskomaton kömpelys tavaroiden kanssa. Astioita hajosi ihan jatkuvasti, mutta myös esim. huonekaluja. Niitä lupaili korjata, mikä olisi kuulemma aina tosi helppoa. Koskaan ei kuitenkaan ryhtynyt sanoista tekoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama pätee sotiin. Älykäs välttelee sotaa ja ei edes mene sivariin.
Meillä miehellä on vain liian suuret voimat ja ei hallitse niitä yhtään.
Kerran kun pyysin avaaman hillopurkin kannen, niin murskasi lopulta koko purkin käsiinsä ja ensiapuun joutui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te oikeasti tunne ihan vaan rehellisesti kömpelöitä ihmisiä, kun kuvittelette kaiken maailman piiloaggressioita? 😳
En kyllä ole koskaan mitään erityisen kömpelöä aikuista ihmistä tavannut. Kuulostaa todella oudolta että normaalisti kehittynyt aikuinen ihminen saisi asioita hajoamaan jotenkin erityisen paljon.
Uskomatonta. Ja vielä tuollaisen perusteella sitten lähdet kuvittelemaan, ettei ilmiötä olisi olemassa?
Huono karkeamotoriikka ja huono oman kehon rajojen hahmotus on täysin todellinen, olemassaoleva ilmiö. Aika yleistä esim. naispuoleisilla autismin kirjon ihmisillä, mutta toki monilla muillakin.
Autismikortti pelattu!
Siis meillä muutossa mies horjahti kylppärin liukkaalla lattialla ja onneksi sai kiinni kylppärin hanasta. Lähti putkia myöten ulos kaakeleista ja vesivahinko tuli, mutta iski myös polvensa vessanpöntön posliiniin ja murtui kahtia koko pönttö.
Kamala sotku. Halusi itse rempata kylppärin ja pisti sen ihan todella remonttiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on kömpelö, sekä fyysisesti että henkisesti. Onko hänessä jotain hyviä ominaisuuksia myös?
Itse olen miettinyt ettei ehkä ole kovin tarkkaavainen ympäristöä kohtaan tai jotain tehdessään käyttää liikaa voimaa kun tämmöistä tapahtuu. Hirvittää jos hän kasaa jotain tai korjaa, kun ei voi luottaa että homma hoituu. Mutta toisaalta tämä on taas ristiriidassa sen kanssa, että omista tavaroistaan on tarkka. Mies ei ole plösö vaan hoikka/normaali.
Ainakin tuo siis ihan erillä tavalla panostaa omista tavaroistaan huolehtimiseen. Eli on vähintään jokseenkin itsekäs. Sama saattaa kyllä sitten päteä muisskin asioissa kuin tavaroissa.
Vaikka olisikin jotenkin kömpelö ja motorisesti osaamaton tms, mutta voi olla niinkin, että (puoli)tahallaankin, tai ainakin huomattavan piittaamattomasti toimien, rikkoo sun juttuja. Esim. narsistiset ihmiset voisivat toimia tahallaankin noin. Tai naisia muuten väheksyvät ja alentavat huonoitsetuntoiset miehet voivat toimia hyvin piittaamattomat naisen asioita kohtaan. Eli onko muitakin kummia juttuja käytöksessään; vähätteleekö ja alentaa sua, moittii syyttä, valehtelee, syyttelee turhaan asioista (mitä itse tekee) tms? Vai onko tämä "kömpelyys" ja piittamattomuus tavaroista ainoa vastaava asia?
Iso punalippu joka tapauksessa.
Vähä oftopik, mut mun isäntä kyknee lyömään reijän kylppärin oveen pelkällä nyrkillä.
Eikö Teille itsellene satu koskaan mitään mokia kuten tulette hanganneeksi jotain likaläikkää jostain pinnasta niin, että lopulta pinta menee rikki tai käsistänne putoaa jokin tavara laninaattilattialle tehden siihen reijän tai ämpärillinen vettä kaatuu parketille tai pesukoneeseen hujahtaa 60 asteen pyykin joukkoon huonoin seurauksin jotain mikä vaatisi käsipesun jne? Minulle sattuu alvariinsa jotain vahinkoja, mutta niinhän oikeassa ei liian varovaisessa elämässä tekeville tuppaa sattumaan ja sehän on vain normaalia elämää ja vakuutukset ovat olemassa isompien vahinkojen varalle.