Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sudet tappaneet ihmisen Sastamalassa?

Vierailija
12.10.2025 |

Poliisi ei varmista vielä. Näin arkaluontoisessa asiassa arvitaan perinpohjainen tutkinta. 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ac7bbe1f-829e-4252-953f-d0d138f8f5ca

Kommentit (228)

Vierailija
101/228 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No, en nyt tiedä mitä olen kuullut asioista harrastavilta. Peuroja ei välttämättä kyllä riitä tulevaisuudessa."

No et selvästi tiedä. Sinua on johdettu harhaan pahasti.

Harrastatko itse metsästystä?

Kyllä, entä sinä?

Et todellakaan, olet tosi pihalla tai tosi nuori ja tyhmä.

Eli et metsästä? Harmi kun sinulla meni lapsellisesti nimittelyksi kun et pärjännyt keskustelussa.

*Jos sä olet metsästäjä niin nainen. Yksikään mies ei puhu noin."

Olen 40v mies ja metsästäjä, mutta en pelokas juntti kuten sinä. Harmi että sinulta loppui argumentit kesken ja meni ihan öyhötykseksi.

Vierailija
102/228 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kaupungissa kerrostalossa. Ajattelin vaan, että jos mulla olisi pieniä lapsia niin en päästäisi maaseudulla yksin pihaan. En tee enää lapsia joten jos susi syö lapsen niin ei ole ainakaan mun lapsi siinä lehtiotsikossa, vaan jonkun muun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/228 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No, en nyt tiedä mitä olen kuullut asioista harrastavilta. Peuroja ei välttämättä kyllä riitä tulevaisuudessa."

No et selvästi tiedä. Sinua on johdettu harhaan pahasti.

Harrastatko itse metsästystä?

Kyllä, entä sinä?

Et todellakaan, olet tosi pihalla tai tosi nuori ja tyhmä.

Eli et metsästä? Harmi kun sinulla meni lapsellisesti nimittelyksi kun et pärjännyt keskustelussa.

Jos sä olet 40- vuotias mies niin täysi nössö. Tunnen metsästäjiä ja ne nauraa sun juttuja.

Vierailija
104/228 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KVG petoaita äläkä höpötä omiasi. Valitettavasti oikeaoppinenkaan petoaita ei ole 100% turva, mutta se ja vähintään 2-3 laumista on jo sinne päin. Muistettava myös se, että aidan on pidettävä laumikset sen sisäpuolella. Metsästätkö itse? Jos, niin tiedät että metsästyskoirat hieman rodusta ja tyypistä riippuen erkanevat hyvinkin kauas omistajastaan. Aävarsinaiset ajokoirat ovat vaaravyöhykkeessä, sekä jämptit eli "hirvenajokoirat" jotka painelevat helposti vaikka naapurikuntaan. 

En höpötä olen nähnyt ihan itse kun koira hyppää petoaidan yli. Metsästän, entä sinä? Monellako Süden tappamalla koiralla on Suomessa ollut petoliivit päällä?

Vierailija
105/228 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukematta juttua ja ennenkuin on varmaa tietoa voin silti kertoa: EI OLE. 

Mutta susivihaa lietsova otsikko saatiin aikaiseksi. Hävetkää, ihan jokainen joka tätä lietsontaa harrastaa. Vain yhdellä tavoitteella: saada lupia tappaa koska harrastus on tappaminen.

Tämä

Vierailija
106/228 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi metsästäjät ruokkivat susille ruokaa, jos eivät halua susien lisääntyvän? Miksi valkohäntäperuaa ei poisteta Suomen luonnosta kokonaan?

Selittäisipä joku kuvion niin, että minäkin sen ymmärrän. Ja mitä siitä seuraa susille, jos koko eteläinen populaatio ei osaa hirveä metsästää, kun peura on luonnottoman paljon helpompi saalis? 

Esitän, että susiraja siirretään sinne, missä peuroja ei ole. Ja peurat minimiin tai kokonaan pois. Eivät ne tänne kuulu. Olen vain ollut ymmärtävinäni, että metsästäjille tämä ei sopisi. Peura on hyvää. 

Vierailija
107/228 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun kaupungissa kerrostalossa. Ajattelin vaan, että jos mulla olisi pieniä lapsia niin en päästäisi maaseudulla yksin pihaan. En tee enää lapsia joten jos susi syö lapsen niin ei ole ainakaan mun lapsi siinä lehtiotsikossa, vaan jonkun muun.

No huh huh. Ehkä parempi juttu ettei sulla ole pieniä lapsia.

Vierailija
108/228 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos susi on syönyt aikanaan lapsen niin se on mahdollista nytkin. Itsellä ei ole pieniä lapsia ja sama mulle miten muut omia lapsiaan vahtii, ei ne mun lapsia ole.

Vierailija
109/228 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos sä olet 40- vuotias mies niin täysi nössö. Tunnen metsästäjiä ja ne nauraa sun juttuja."

Sinä tunnet metsästäjiä jotka ovat täysiä nössöjä kuten sinäkin. Pelko ei ole niehen merkki vaikka niin kuvitteletkin ja nauru faktojen edessä on yleinen merkki nössöydestä.

Vierailija
110/228 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirvenmetsästys alkoi eilen eli ampuivat taas toisiaan hirvenä.

Pitäis ostaa näille silmälaseja.

Noilta höperöiässä olevilta pitää hakea aseet pois.

Vierailija
111/228 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, ne on aikuisia. Ei ajaneet ekalla luokalla auton alle, kun noudatin koulun sääntöä, että ekalla ja tokalla kävellen kouluun.

Vierailija
112/228 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan ettei tuo aloittaja laskenut lapsiaan koskaan ulos koska autot, liukastumiset, tippuva jää, portaat, pankkiryöstöt, oravat, kaatuvat puut ja muut todennäköisemmät vaarat?

Vierailija
113/228 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos sä olet 40- vuotias mies niin täysi nössö. Tunnen metsästäjiä ja ne nauraa sun juttuja."

Sinä tunnet metsästäjiä jotka ovat täysiä nössöjä kuten sinäkin. Pelko ei ole niehen merkki vaikka niin kuvitteletkin ja nauru faktojen edessä on yleinen merkki nössöydestä.

Kuule päästä sä sun koira suden syötäväksi ihan rauhassa, sähän vihaat sun koiraasi ja hakkaat sitä muutenkin.

Vierailija
114/228 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KVG petoaita äläkä höpötä omiasi. Valitettavasti oikeaoppinenkaan petoaita ei ole 100% turva, mutta se ja vähintään 2-3 laumista on jo sinne päin. Muistettava myös se, että aidan on pidettävä laumikset sen sisäpuolella. Metsästätkö itse? Jos, niin tiedät että metsästyskoirat hieman rodusta ja tyypistä riippuen erkanevat hyvinkin kauas omistajastaan. Aävarsinaiset ajokoirat ovat vaaravyöhykkeessä, sekä jämptit eli "hirvenajokoirat" jotka painelevat helposti vaikka naapurikuntaan. 

En höpötä olen nähnyt ihan itse kun koira hyppää petoaidan yli. Metsästän, entä sinä? Monellako Süden tappamalla koiralla on Suomessa ollut petoliivit päällä?

Susi ja osa koirista tulee jopa 2m korkean aidan yli, ja karhu läpi vaikka aita olisi vankkatekoinen ja sähköistetty. Siksipä edes oikeaoppinen petoaita ei olekaan 100% varma kuten kirjoitin. En metsästä, en halua tappaa eläimiä, mutta lähipiirissä on useitakin metsästäjiä ja erityyppisiä koiria. 

Vierailija
115/228 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule päästä sä sun koira suden syötäväksi ihan rauhassa, sähän vihaat sun koiraasi ja hakkaat sitä muutenkin.

En tietenkään päästä vaan käytän petoliivejä. En ole yhtä tyhmä ja pelokas kuin sinä. Nyt tulit vielä tunnustaneeksi että olet eläinrääkkääjä. Toivottavasti joudut vastuuseen teoistasi.

Vierailija
116/228 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ole taas joutunut jonkun metsästäjän ampumaksi. 

Pikemminkin ampunut itse itsensä ja punatulkut ja rastaat käyneet nokkimassa. Väitän ettei sudesta löydy minkäänlaista geneettistä tai muuta jälkeä, vaikka raato onkin hajallaan ja pahan näköinen.

Vierailija
117/228 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuokaa vain koiria metsään! Nam! Kuollut koira - maukas koira. Terveisin Susi

valehtelet ei sudet osaa kirijottaa

Vierailija
118/228 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aseenkanto vapaaksi. Jokaisen pitää pystyä suojelemaan itseään ja perhettään. Järeällä revolverilla varustettu ihminen olisi selviytynyt hengissä.

Jos mulla olis ase, alkais persut harveta melko vikkelästi.

-persujen seksuaalisesti ahdistelema nainen

Vierailija
119/228 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrväällä tapettiin mies kyr**llä. Mutta eihän sitä voi julkisesti kertoa?

Vierailija
120/228 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään päästä vaan käytän petoliivejä. En ole yhtä tyhmä ja pelokas kuin sinä. Nyt tulit vielä tunnustaneeksi että olet eläinrääkkääjä. Toivottavasti joudut vastuuseen teoistasi.

😅😅😅😅😅😅😅 Ei mulla ole koiraa enkä metsästä. Mutta tunnen metsästäjiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi