Sudet tappaneet ihmisen Sastamalassa?
Poliisi ei varmista vielä. Näin arkaluontoisessa asiassa arvitaan perinpohjainen tutkinta.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ac7bbe1f-829e-4252-953f-d0d138f8f5ca
Kommentit (224)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No, en nyt tiedä mitä olen kuullut asioista harrastavilta. Peuroja ei välttämättä kyllä riitä tulevaisuudessa."
No et selvästi tiedä. Sinua on johdettu harhaan pahasti.
Harrastatko itse metsästystä?
Kyllä, entä sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peuralupia on vähennetty, koska sudet syö peuroja. Sitten kun sudet on syöneet kaikki peurat, ne syö.....
Höpö höpö. Laitatko linkin tälle "faktalle?"
Ei ole linkkiä vaan tietoja metsässä liikkuvilta metsästäjiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No, en nyt tiedä mitä olen kuullut asioista harrastavilta. Peuroja ei välttämättä kyllä riitä tulevaisuudessa."
Kyllä, entä sinä?
Et todellakaan, olet tosi pihalla tai tosi nuori ja tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peuralupia on vähennetty, koska sudet syö peuroja. Sitten kun sudet on syöneet kaikki peurat, ne syö.....
Eli ihan tulit valehtelemaan muiden puolesta. Miten meni omasta mielestä?
Aika karseeta se on kun naapurikunnassa sudet olivat raadelleet lampaita. Meillä niitä ei vielä ole kuin pari yksilöä, mutta karhuja on sitäkin enemmän. Harva täällä enää uskaltaa sieneen tai marjaan lähteä, ja tulee ne karhut keskelle kylää sekä ihmisten pihoihinkin. Kesällä oli muutamakin tapaus kun kyläläiset olivat joutuneet vetämään maihin kun karhu ei väistänytkään vaan tuli uhittelemaan. Toistaiseksi pelkällä säikähdyksellä on selvitty, mutta kuinka kauan? En vihaa petoeläimiä, olen asunut suurimman osan elämästäni lähes metsän keskellä ilman petohavaintoja, mutta viime vuosina karhut ovat alkaneet tuppautua ihmisasutuksen piiriin. Liika on liikaa karhuissakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niin lukee että asialla sudet?
metsästäjä oli susi jo syntyessään.
ja ihminen on ihmiselle susi - homo homini lupus.
Vierailija kirjoitti:
Jos hirviä ei kohta metsästetä niin tulee hirvikolareita. Se on sitten voi voi pikatiellä ajaville.
Kolarissa voi mennä lapsia ja työmatkaa ajavia.
meillä kauhajoella näkee susi , ei oo haittaa ollut ja lapset uskaltaa kävellä kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ole taas joutunut jonkun metsästäjän ampumaksi.
Hippien ei kannata hyppiä metsissä tähän vuodenaikaan.
Hullut eläinsuojeluvouhottajat taas yrittävät vääntää mustan valkoiseksi. OLI VAIN AJAN KYSAYMYS. ON SUSIA HYYSÄTTYTKIN!!!
Tuskin. Sudet tappanneet ihmisen viimeksi 1800-luvulla, lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ihan tulit valehtelemaan muiden puolesta. Miten meni omasta mielestä?
En tullut valehtelemaan. Ja kyllä ne peuraluvat ihan määrätään se määrä.
Vierailija kirjoitti:
Nytkö vasta? Muina vuosina ensimmäiset ihmiset joutuu suden uhriksi jo heinäkuun lopulla. Eteenkin Sastamala on tästä pahamaineinen paikka. Sastamala on kuitenkin satakunnassa. Täällä varsinais-suomessa meno sen kuin yltyy. Täällä susilaummat käyvät jo bussien kimppuun. Viime viikolla niin yks kaverin tuttava oli nähnyt kun susi söi kokonaisen sorakasettiyhdistelmän, kun haistoi kuskin eväsleivällä olleen meetvurstin.
Meillä Turussa sudet ovat opppineet matkustamaan bussilla. Media ja poliisi kutsuvat paniikin välttämiseksi sutta "isokokoiseksi koiraksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hirviä ei kohta metsästetä niin tulee hirvikolareita. Se on sitten voi voi pikatiellä ajaville.
Kolarissa voi mennä lapsia ja työmatkaa ajavia.
Niin, koiria ei välttämättä haluta päästää metsään susien takia.
Älä aja pikatiellä, aja pelkästään kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi monta koiraa on sudet syöneet.
Niin ja monelleko koiralle on viitsitty pukea parinsadan euron susiliivi ennen kuin on päästetty vapaana metsään? Koira on korvaamattoman arvokas muttei niin arvokas että viitsisi suojella sitä parilla sadalla?
Ei ne kalliitkaan suojat tee kuolemattomaksi, olihan viime vuonnakin susilauma päässyt kunnon susiaidoista huolimatta lammaslaitumelle ja tappanut ison kasan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, entä sinä?
Eli et metsästä? Harmi kun sinulla meni lapsellisesti nimittelyksi kun et pärjännyt keskustelussa.
Metsästyskoira voi maksaa 1500 euroa. Ymmärrän kyllä, jos sitä ei haluta päästää metsään susien takia.
Ei kenenkään ole pakko ajaa pikatiellä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, entä sinä?
Eli et metsästä? Harmi kun sinulla meni lapsellisesti nimittelyksi kun et pärjännyt keskustelussa.
Yksikään metsästäjä ei puhu noin tyhmiä kuin sä.
On on kyllä kumma että susista on eniten haittaa siellä missä niitä on vähiten. Suorastaan irvokastabellei jopa valhetta 😅