Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sudet tappaneet ihmisen Sastamalassa?

Vierailija
12.10.2025 |

Poliisi ei varmista vielä. Näin arkaluontoisessa asiassa arvitaan perinpohjainen tutkinta. 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ac7bbe1f-829e-4252-953f-d0d138f8f5ca

Kommentit (224)

Vierailija
81/224 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin keskuspuistoon pari susi-laumaa! Tuollahan yksi sanoi ettei ole väliä jos joku kuolee.

MIELENKIINTOINEN MODEROINTI! 

Suurimmat susikiihkoilojat asuvat alueella jossa susia ei ole paljon. Varsinais-suomessa on puolet Suomen susista, mutta kovin meteli kuuluu aina itä-suomesta ja Pohjanmaalta joissa on eniten metsästäjiä ja karjankasvattajia.

Kumma tosiaan että eniten meteliä pidetään siellä mistä niistä pedoista on eniten haittaa. 

On on kyllä kumma että susista on eniten haittaa siellä missä niitä on vähiten. Suorastaan irvokastabellei jopa valhetta 😅

Voi lapsi pieni kun se ei ole pelkästään määrästä kiinni. Kuten itsekin sanoit niin noilla alueilla on eniten metsästäjiä ja karjankasvattajia. Yritäpä nyt ihan itse yhdistää pisteet. 

Vierailija
82/224 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hik, shori shori, she pamahti vahingossa kun hirveksi luulin! 😵💫

Juu ja oikeesti she lankesi kun pysty kaatui maahan eh äh🥴😵💫😲😵🤫

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/224 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsästysrotuisten koirien rekisteröinnit laskee kuin lehmän häntä. Suurin pudotus on suomenajokoirissa. Koiria ei enää uskalleta päästää metsiin.

Vierailija
84/224 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi monta koiraa on sudet syöneet.

Niin ja monelleko koiralle on viitsitty pukea parinsadan euron susiliivi ennen kuin on päästetty vapaana metsään? Koira on korvaamattoman arvokas muttei niin arvokas että viitsisi suojella sitä parilla sadalla?

Ei ne kalliitkaan suojat tee kuolemattomaksi, olihan viime vuonnakin susilauma päässyt kunnon susiaidoista huolimatta lammaslaitumelle ja tappanut ison kasan niitä. 

Kyllä ne suojaa todella hyvin jos olet itse aseen kanssa edes suhteellisen lähellä. Todella hieno tekosyy olla suojaamatta koiraa. "Susiadat" lammaslaitumilla on useim sen korkuisia että kotikoora hyppää yli, eikä aitauksessa yhtään laamaaa, alpakaa tai laumanvartijaa suojana. Miksikähän tapaa jos pistät buffetin pystyyn susille?

Vierailija
85/224 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsästyskoira voi maksaa 1500 euroa. Ymmärrän kyllä, jos sitä ei haluta päästää metsään susien takia.

Ei kenenkään ole pakko ajaa pikatiellä mihinkään.

Koirasta ei makseta korvausta ja se on rakas.

Hirvikolarissa voi mennä jonkun vauva. Ei ole pakko ajaa toiseen kaupunkiin kenenkään.

Vierailija
86/224 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuollut susi - turvallinen susi.

Vierailija
87/224 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja monelleko koiralle on viitsitty pukea parinsadan euron susiliivi ennen kuin on päästetty vapaana metsään? Koira on korvaamattoman arvokas muttei niin arvokas että viitsisi suojella sitä parilla sadalla?

Ei ne kalliitkaan suojat tee kuolemattomaksi, olihan viime vuonnakin susilauma päässyt kunnon susiaidoista huolimatta lammaslaitumelle ja tappanut ison kasan niitä. 

Ne oli koirasusia. Toistakymmentä vuotta sitten mediakin uutisoi miten niitä tulee rajan takaa kymmenin tuhansin. Nyt niistä vaietaan täysin ja pelätään "susia".

Vierailija
88/224 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsästysrotuisten koirien rekisteröinnit laskee kuin lehmän häntä. Suurin pudotus on suomenajokoirissa. Koiria ei enää uskalleta päästää metsiin.

Totta. Kohta se näkyy hirvikolareina. 

Vierailija
89/224 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin keskuspuistoon pari susi-laumaa! Tuollahan yksi sanoi ettei ole väliä jos joku kuolee.

MIELENKIINTOINEN MODEROINTI! 

Suurimmat susikiihkoilojat asuvat alueella jossa susia ei ole paljon. Varsinais-suomessa on puolet Suomen susista, mutta kovin meteli kuuluu aina itä-suomesta ja Pohjanmaalta joissa on eniten metsästäjiä ja karjankasvattajia.

Kumma tosiaan että eniten meteliä pidetään siellä mistä niistä pedoista on eniten haittaa. 

On on kyllä kumma että susista on eniten haittaa siellä missä niitä on vähiten. Suorastaan irvokastabellei jopa valhetta 😅

Voi lapsi pieni kun se ei ole pelkästään määrästä kiinni. Kuten itsekin

Jaha pelokas palstapersu on taas paikalla. Pahin haukkumasana on hänen mielestä lapsi kun on itse jäänyt sille tasolle😅

Vierailija
90/224 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1880 luvulla tietyt sudet söi juuri lapsia kun paimenessa olo oli lasten ensimmäisiä töitä ja pienemmät lähti myös sitten  mukaan.Lapsia ei tietyn tahdoin viety uhreiksi kuten tietyt tahot ovat vihjailleet.

Vierailija
91/224 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä sudet vedettiin tähän mukaan?

Koska näin Sastamalassa huhutaan tällä hetkellä että tyyppi oli raadeltu, ei ammuttu. Toki voi olla karhukin. 

Eikös se yksi persutero suunnitellut ihmisuhria metsässä?

Vierailija
92/224 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapset aikuisia. Senkun päästätte pienet lapsenne ulos susien kanssa. 

Vierailija
93/224 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokaa vain koiria metsään! Nam! Kuollut koira - maukas koira. Terveisin Susi

Vierailija
94/224 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No, en nyt tiedä mitä olen kuullut asioista harrastavilta. Peuroja ei välttämättä kyllä riitä tulevaisuudessa."

No et selvästi tiedä. Sinua on johdettu harhaan pahasti.

Harrastatko itse metsästystä?

Kyllä, entä sinä?

Et todellakaan, olet tosi pihalla tai tosi nuori ja tyhmä.

Eli et metsästä? Harmi kun sinulla meni lapsellisesti nimittelyksi kun et pärjännyt keskustelussa.

Yksikään metsästäjä ei puhu noin tyhmiä kuin sä.

Harmi ettet tiedä mitään asiasta kun et itse metsästä. Se ja lapsellinen nimittely tekee keskustelun kanssasi mahdottomaksi, mutta se taitaa olla tarkoituksesikin kun ei ole mitään faktapohjaosia argumentteja.

Vierailija
95/224 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion mennä pikatielle vasta ensi kesänä. Ei haittaa, jos metsästyskoirat pidetään kotona.

Vierailija
96/224 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No, en nyt tiedä mitä olen kuullut asioista harrastavilta. Peuroja ei välttämättä kyllä riitä tulevaisuudessa."

No et selvästi tiedä. Sinua on johdettu harhaan pahasti.

Harrastatko itse metsästystä?

Kyllä, entä sinä?

Et todellakaan, olet tosi pihalla tai tosi nuori ja tyhmä.

Eli et metsästä? Harmi kun sinulla meni lapsellisesti nimittelyksi kun et pärjännyt keskustelussa.

Yksikään metsästäjä ei puhu no

Jos sä olet metsästäjä niin nainen. Yksikään mies ei puhu noin.

Vierailija
97/224 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi metsästäjät ruokkivat susille ruokaa, jos eivät halua susien lisääntyvän? Miksi valkohäntäperuaa ei poisteta Suomen luonnosta kokonaan?

Vierailija
98/224 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua haittaa sudet. Lapset aikuisia ja asun kaupungissa kerrostalossa. Päästäkää pienet lapsenne maaseudulla ulos ihan rauhassa. Ei ole ainakaan mun lapsi minkä susi syö.

Vierailija
99/224 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne suojaa todella hyvin jos olet itse aseen kanssa edes suhteellisen lähellä. Todella hieno tekosyy olla suojaamatta koiraa. "Susiadat" lammaslaitumilla on useim sen korkuisia että kotikoora hyppää yli, eikä aitauksessa yhtään laamaaa, alpakaa tai laumanvartijaa suojana. Miksikähän tapaa jos pistät buffetin pystyyn sus

KVG petoaita äläkä höpötä omiasi. Valitettavasti oikeaoppinenkaan petoaita ei ole 100% turva, mutta se ja vähintään 2-3 laumista on jo sinne päin. Muistettava myös se, että aidan on pidettävä laumikset sen sisäpuolella. Metsästätkö itse? Jos, niin tiedät että metsästyskoirat hieman rodusta ja tyypistä riippuen erkanevat hyvinkin kauas omistajastaan. Aävarsinaiset ajokoirat ovat vaaravyöhykkeessä, sekä jämptit eli "hirvenajokoirat" jotka painelevat helposti vaikka naapurikuntaan. 

Vierailija
100/224 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseenkanto vapaaksi. Jokaisen pitää pystyä suojelemaan itseään ja perhettään. Järeällä revolverilla varustettu ihminen olisi selviytynyt hengissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi