Ihanaa kun on ydinperhe
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Ja jatkan vielä, että näin varmasti todellakin on. Mutta jos yhteiskunnassa olisi uusperheet ja laajennetut perheet normalisoitujq, niin lapsetkaan eivät niistä niin paljon kärsisi.
Kyllä, ja tähän vielä lisättävä yhden vanhemman perhe. Joskus ero on ainoa vaihtoehto ja yhteishuoltajuuskaan ei välttämättä ratkaisu, kun kuvioissa esim. väkivaltaa. Tärkeintä on, että lapsella on turvallinen ja tasapainoinen koti. Sukulaiset ja ystäväpiiri tuovat myös tukea, mikäli vanhempia on vain yksi.
Vierailija kirjoitti:
Huomaatteko jotain kaavaa eronneissa versus pitkät liitot? En siis tarkoita pitkällä liitolla mitään 10 vuotta vaan 20-30 mitä ei montaa varmaan ole kenenkään tuttavapiirissä. Niinsanottuna vanhana naisena näen selkeän kaavan; eronneet ovat merkkitietoisia, materiaa arvostavia ja kaipaavia tekorikkaita (ei siis oikeasti rikkaita mutta pyrkivät näyttämään siltä), ulkonäkö edellä ja myös naisilla sisustus tärkeää ja miehillä vastaavasti autot ja myös some usein näyttelee merkittävää osaa. Pitkäliittolaiset ovat keskituloisia käytännöllisyyteen keskittyviä, ei niinsanottua mersuväkeä vaikka itse sitä mieltä olenkin että Mersu on erittäin hyvä automerkki. Eivät mainosta onnellisuuttaan sen kummemmin vaan ottavat elämän elämänä vaan, suruineen ja iloineen. Ovat jotenkin meikittömämpiä elämännäkemykseltään vaikka jotain luksusta joskus jossain olisikin.
Omituista jorinaa. Miten määrittelet mut, kun erosin 27 vuoden suhteesta, tästä 21 avioliitossa? Mikäs mä sitten sun mielestä olen? Kerro, niin saan kunnon naurut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaatteko jotain kaavaa eronneissa versus pitkät liitot? En siis tarkoita pitkällä liitolla mitään 10 vuotta vaan 20-30 mitä ei montaa varmaan ole kenenkään tuttavapiirissä. Niinsanottuna vanhana naisena näen selkeän kaavan; eronneet ovat merkkitietoisia, materiaa arvostavia ja kaipaavia tekorikkaita (ei siis oikeasti rikkaita mutta pyrkivät näyttämään siltä), ulkonäkö edellä ja myös naisilla sisustus tärkeää ja miehillä vastaavasti autot ja myös some usein näyttelee merkittävää osaa. Pitkäliittolaiset ovat keskituloisia käytännöllisyyteen keskittyviä, ei niinsanottua mersuväkeä vaikka itse sitä mieltä olenkin että Mersu on erittäin hyvä automerkki. Eivät mainosta onnellisuuttaan sen kummemmin vaan ottavat elämän elämänä vaan, suruineen ja iloineen. Ovat jotenkin meikittömämpiä elämännäkemykseltään vaikka jotain luksusta joskus jossain olisikin.
Omit
Olet ihminen, joka ei ymmärrä Gaussin käyrää.
Vierailija kirjoitti:
Uusperhehimmelit ovat usein turvattomia lapsille
Kuinka niin?
Ydinaseperheet on uskisten juttuja
Kunpa vanhempani olisivat aikoinaan uskaltaneet erota ja rikkoa ydinperheemme. Mutta ei, yhdessä täytyä pysyä ja pitää lapsilla yksi koti, vaikka parisuhde oli onneton ja perhedynamiikka vinoutunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta se sinunkin liittosi hajoaa.
No mutta ainakin on saatu lapsi kasvatettua aikuiseksi.ap
No joo, mutta onko hän tasapainoinen aikuinen?
Meidän elämä ainakin oli paljon helpompaa sitten niin sanottu "isä" oli kuollut. Kotona oli normaalia ja turvallista, elettiin äidin ja veljen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa on uusperheissä? Tai yhden vanhemman perheissä?
Lähtökohtasesti ei mitään.
Olipa perhemalli mikä tahansa, siinä voi olla omat haasteensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta se sinunkin liittosi hajoaa.
No mutta ainakin on saatu lapsi kasvatettua aikuiseksi.ap
No joo, mutta onko hän tasapainoinen aikuinen?
On.ap
Vierailija kirjoitti:
Olen eronnut lapseni isästä, ja kyllä kadehdin ydinperheitä joissa vanhemmat rakastavat toisiaan ja lapsilla on vain yksi koti.
Olen itsekin eronnut (ero ei tullut omasta aloitteestani), ja olen miettinyt, että paljonkohan todellisuudessa on tuollaisia oikeasti idyllisiä ydinperheitä?
Siis jossa vanhemmat aidosti rakastavat toisiaan, ei ole salasuhteita ja muita pettämistä, vähintäänkin toinen osapuoli harkitse eroa lähes jatkuvasti jne. Eli aidosti ollaan onnellisia, eikä vain sinnitellä toista lähes inhoten siihen asti kunnes viimeinenkin lapsi lentänyt pesästä.
Vierailija kirjoitti:
Ap rehvastelee, vaikka vain yhden lapsen kasvattanut.
Totta. Pariskunnan pitää tehdä vähintään kaksi korvatakseen itsensä.
Ihan paskaa tää on. Parempi kun olis jäänyt "vanhaksipiiaksi"....
En ole ollut päivääkään onnellinen "perheessäni". En kuulu tänne.
Ai, nyt se teini onkin aikuinen...Selvä😂😂😂😂 Just äskettäin sä täällä itse arvostelit ihmisiä, kun eivät sun mukaasi osaa käyttää "oikeita" sanoja vähävarainen/ pienituloinen/ köyhä. Ei pitäisi sanoa ns. niin isosti, kun itsekin sekoilee.
Vierailija kirjoitti:
Ai, nyt se teini onkin aikuinen...Selvä😂😂😂😂 Just äskettäin sä täällä itse arvostelit ihmisiä, kun eivät sun mukaasi osaa käyttää "oikeita" sanoja vähävarainen/ pienituloinen/ köyhä. Ei pitäisi sanoa ns. niin isosti, kun itsekin sekoilee.
17v eli melkein aikuinen.ap
Seli seli taas! Etkä sä voi vielä tietää, mitä siitä teinistä elämässään tulee. Toivottavasti ainakin jotain parempaa, kuin susta.
Valis onkin hyvä arvioimaan, millainen on "tasapainoinen" ihminen...
Vierailija kirjoitti:
No on sullakin analyysi.
T. Ydinperheen mersuäiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seli seli taas! Etkä sä voi vielä tietää, mitä siitä teinistä elämässään tulee. Toivottavasti ainakin jotain parempaa, kuin susta.
Kylläpä taas jaksat ilkeillä.ap
No lopeta paskat aloituksesi, niin ei tarvitse katsella ilkeilyjä.
eri
Mä olen ollut puolisoni kanssa yhdessä 18 vuotiaasta lähtien. Lapsia on kolme, kaikki meidän omia, ei lapsia muista suhteista. Tulotaso hintsusti yli suomalaisen mediaanin. Autona ei ole Mersua vaan kiinalainen sähköauto.
Parisuhteen tai perheen auvoa ja onnea ei ole tarpeen maailmalle toitottaa, minulla ei ole yhtään sometiliä eikä vähääkään kiinnosta päivitysten postailu tai seuraaminen. Meikkiä en käytä, shampoo, hammastahna ja suihkusaippua riittää mulle.m43