Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihanaa kun on ydinperhe

Vierailija
12.10.2025 |

On helpompaa kuin uusperheissä. T. Valis 

Kommentit (176)

Vierailija
81/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaatteko jotain kaavaa eronneissa versus pitkät liitot? En siis tarkoita pitkällä liitolla mitään 10 vuotta vaan 20-30 mitä ei montaa varmaan ole kenenkään tuttavapiirissä. Niinsanottuna vanhana naisena näen selkeän kaavan; eronneet ovat merkkitietoisia, materiaa arvostavia ja kaipaavia tekorikkaita (ei siis oikeasti rikkaita mutta pyrkivät näyttämään siltä), ulkonäkö edellä ja myös naisilla sisustus tärkeää ja miehillä vastaavasti autot ja myös some usein näyttelee merkittävää osaa. Pitkäliittolaiset ovat keskituloisia käytännöllisyyteen keskittyviä, ei niinsanottua mersuväkeä vaikka itse sitä mieltä olenkin että Mersu on erittäin hyvä automerkki. Eivät mainosta onnellisuuttaan sen kummemmin vaan ottavat elämän elämänä vaan, suruineen ja iloineen. Ovat jotenkin meikittömämpiä elämännäkemykseltään vaikka jotain luksusta joskus jossain olisikin.

Alkoi oikein naurattaa! Olemme noita pitkäliittolaisia, yhdessä viime vuosituhannelta lähtien. Suuri osa ystävistä on myös edelleen saman puolison kanssa, niin myös meidän molempien vanhemmat. Olemme silti kieltämättä merkkitietoisia, pidämme laadukkaista asioista niin autoissa kuin sisustuksessakin. Ehkä on vain niin, että pieni kateus pistää toivomaan, että rikkaammilla elämä olisi jotenkin huonompaa? Ihminen voi olla korkeasti koulutettu, varakas, onnellinen ja rakastaa kauniita asioita ympärillään.

T. Asiat hyvin

Vierailija
82/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omia tekojaan voi selitellä toisiksi mutta pidemmän päälle niitä ei mielessään pysty pakenemaan.

Edelleen, mitä ovat nyt nämä teot, joiden takia mielestäsi erosta pitäisi kokea häpeää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omia tekojaan voi selitellä toisiksi mutta pidemmän päälle niitä ei mielessään pysty pakenemaan.

Edelleen, mitä ovat nyt nämä teot, joiden takia mielestäsi erosta pitäisi kokea häpeää?

Siinäpä on sinulle pohdittavaa.

Vierailija
84/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä, jos et osaa tarkentaa.

Vierailija
85/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatteko jotain kaavaa eronneissa versus pitkät liitot? En siis tarkoita pitkällä liitolla mitään 10 vuotta vaan 20-30 mitä ei montaa varmaan ole kenenkään tuttavapiirissä. Niinsanottuna vanhana naisena näen selkeän kaavan; eronneet ovat merkkitietoisia, materiaa arvostavia ja kaipaavia tekorikkaita (ei siis oikeasti rikkaita mutta pyrkivät näyttämään siltä), ulkonäkö edellä ja myös naisilla sisustus tärkeää ja miehillä vastaavasti autot ja myös some usein näyttelee merkittävää osaa. Pitkäliittolaiset ovat keskituloisia käytännöllisyyteen keskittyviä, ei niinsanottua mersuväkeä vaikka itse sitä mieltä olenkin että Mersu on erittäin hyvä automerkki. Eivät mainosta onnellisuuttaan sen kummemmin vaan ottavat elämän elämänä vaan, suruineen ja iloineen. Ovat jotenkin meikittömämpiä elämännäkemykseltään vaikka jotain luksusta joskus jossain olisikin.

Alko

Mun mielestä tuo on toisinpäin. Materiaa arvostavat hyvätuloiset pitävät kiinni myös siitä ydinperheestä. Se saattaa toki olla osa kulissia. 

Omissa ympyröissä eronneita näkee enemmän pienituloisilla.

Ehkä pienituloisilla toimeentulo itsessään vie niin paljon energiaa, ettei sitä riitä enää parisuhteelle ja perheelle?

Vierailija
86/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se haittaa. Moni kyllä tietää vaikka ei haluaisikaan.

Vierailija
87/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipa nostalginen fiilis ala-aste -ajoilta.

"Mä tiiän mitä on viismiljonaa kertaa seiskytkakstuhatta"

"No, paljonko?"

"No en mä sitä sulle kerro!"

"Eli et tiiä?"

"Tiiän, mutten kerto ku oot tyhmä"

"Aha"

"Kaikki muut kyl tietää, sä oot ainoo joka ei tiiä"

Vierailija
88/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipa nostalginen fiilis ala-aste -ajoilta.

"Mä tiiän mitä on viismiljonaa kertaa seiskytkakstuhatta"

"No, paljonko?"

"No en mä sitä sulle kerro!"

"Eli et tiiä?"

"Tiiän, mutten kerto ku oot tyhmä"

"Aha"

<

Vaikka niin.

Vierailija
89/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikella, ihan kaikella sitä jotkut yrittävät kyllä päteä. Naurettavaa, "aikuisilta" ihmisiltä.

Vierailija
90/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sulla ap tuota perhettä jatkossa tule olemaan, jos saat ikinä erottua siitä miehestäsi kuten täällä aina haaveilet ja mainostat. Että onko tuo nyt yhtään mikään ylpeilyn aihe? Aika noloa se on.

Vierailija
91/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on perse, eikös se vasta hienoa ja erityistä olekin?

Vierailija
92/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä on aina niin negatiivinen suhtautuminen. Ihan sama millaisen ketjun tekee.ap

Vierailija
93/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullapa on tosiaan varaa puhua negatiivisuudesta🤣🤣🤣🤣🤣🤣Mutta eihän sekään päde/ koske muuta, kuin sun oikeuksiasi valittamiseen yms. 

Vierailija
94/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perse

Vierailija
95/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä voit tietää, kummassa on "helpompaa", oletko sä itse elänyt uusioperheessä? Tai niissä kaikissa ydin/ uusioperheissä?

Vierailija
96/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä voit tietää, kummassa on "helpompaa", oletko sä itse elänyt uusioperheessä? Tai niissä kaikissa ydin/ uusioperheissä?

Olen mä ensimmäisen mieheni kanssa elänyt uusperheessä.ap

Vierailija
97/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt se alkaa selvitä, miksi Valiksen oma perhe ja suku eivät halua olla tekemisissä sen kanssa; Mulla on "parempi" elämä, kuin mun siskolla, mulla on ihana ydinperhe...". Melkoisen ylimielistä tuollaiselta, yksinkertaiselta typerykseltä.

Vierailija
98/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en eronnut omasta halustani, vaan mies jätti minut toisen naisen takia ja näin hajosi ydinperheemme lastemme ollessa teini-ikäisiä.

Vierailija
99/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Muista tämä sitten jatkossa, kun tekee mielesi valittaa ihan kaikesta mitä sun ukkosi tekee (*raivoaa tms.)tai jättää tekemättä. Tai kun et saa nukuttua, kun teini pelailee yökaudet.

Vierailija
100/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä on aina niin negatiivinen suhtautuminen. Ihan sama millaisen ketjun tekee.ap

Kateuttaan ja pienuuttaan huutavat ja solvaavat niitä jotka onnistuvat.

Joskus ero on epäonnistumista. Ne ketkä muuta väittävät pakenevat jotakin.

Ja miksi siis tässä "epäonnistumisessa" pitäisi jäädääkään rypemään? Eteenpäin elämässä mennään vaikkei ne asiat mene kuten alunperin suunnitteli.

Ja kun ei se pitkä parisuhde ja ydinperhe välttämättä ole mikään onnen auvo, jos yhdessä pysytään vain koska kulissit. Tokikaan aina näin ei ole ja hienoa jos joku löytänyt parisuhteen, joka ihan aidosti on onnellinen muutaman vuosikymmenen jälkeenkin.