Ihanaa kun on ydinperhe
Kommentit (40)
Miten se teillä siellä Venäjällä. Ap onko siellä kaikki reilassa ja paremmin? Onko...niin...miten on...?
Vierailija kirjoitti:
Miten se teillä siellä Venäjällä. Ap onko siellä kaikki reilassa ja paremmin? Onko...niin...miten on...?
En ole Venäjältä. Ihan olen Suomessa syntynyt suomalainen nainen.ap
No en nyt tiedä ihanuudesta. Kokonaan ilman olisi paras.
Perheenisä
Vierailija kirjoitti:
Ja jatkan vielä, että näin varmasti todellakin on. Mutta jos yhteiskunnassa olisi uusperheet ja laajennetut perheet normalisoitujq, niin lapsetkaan eivät niistä niin paljon kärsisi.
Höpöhöpö. Kyllä ne lapset kärsii kun aikuiset sekoilee ihmissuhteissaan eivätkä kykene sitoutumaan mihinkään. Keski-ikäisee pelleilee kuin kypsymättömät teinit.
Vierailija kirjoitti:
Huomaatteko jotain kaavaa eronneissa versus pitkät liitot? En siis tarkoita pitkällä liitolla mitään 10 vuotta vaan 20-30 mitä ei montaa varmaan ole kenenkään tuttavapiirissä. Niinsanottuna vanhana naisena näen selkeän kaavan; eronneet ovat merkkitietoisia, materiaa arvostavia ja kaipaavia tekorikkaita (ei siis oikeasti rikkaita mutta pyrkivät näyttämään siltä), ulkonäkö edellä ja myös naisilla sisustus tärkeää ja miehillä vastaavasti autot ja myös some usein näyttelee merkittävää osaa. Pitkäliittolaiset ovat keskituloisia käytännöllisyyteen keskittyviä, ei niinsanottua mersuväkeä vaikka itse sitä mieltä olenkin että Mersu on erittäin hyvä automerkki. Eivät mainosta onnellisuuttaan sen kummemmin vaan ottavat elämän elämänä vaan, suruineen ja iloineen. Ovat jotenkin meikittömämpiä elämännäkemykseltään vaikka jotain luksusta joskus jossain olisikin.
Samaa huomannut. On yhdistäviä tekijöitä niillä jotka pysyy yhdessä. Juuri tuo "elämän ottaminen elämänä iloineen ja suruineen" pitää erittäin osuvasti paikkansa. Monelta osin olen samaa mieltä, mutta en tulojen tai varallisuuden osalta.
Olisi hauska saada tilastoitua koulukiusaamista että tapahtuuko sitä enemmän eronnoiden lasten toimesta. Koska oma kokemus nimenomaan sanoo että kukaan ydinperheen lapsista ei ollut kiusaaja vaan ne oli aina ne eronneiden k@karat jotka aiheutti ongelmia koska oireilivat äidin ja isän ikävää.
Jos äiti tai isä yksinään lasten tai lapsen kanssa ei ole perhe niin mikä se on?
Mulla on todellinen ydinperhe, siihen kuuluu minä eikä muita.
Uusperhehimmelit ovat usein turvattomia lapsille
Vierailija kirjoitti:
Uusperhehimmelit ovat usein turvattomia lapsille
Ai niiden äitipuolien takia?
Vierailija kirjoitti:
Joo. Teillähän on se Suomen onnellisin perhe ja ihana parisuhde.
Varmasti 😂
Vierailija kirjoitti:
No en nyt tiedä ihanuudesta. Kokonaan ilman olisi paras.
Perheenisä
Jos perhe on toimiva ja kaikki voivat hyvin, niin ydinperhe on oikein mahtava. Jos taas on riitelyä, väkivaltaa, päihdeongelmaa ja ties mitä niin ei siinä hyvin voi kukaan, edes ne lapset.
Vierailija kirjoitti:
Jos äiti tai isä yksinään lasten tai lapsen kanssa ei ole perhe niin mikä se on?
Miks se ei olis perhe?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jatkan vielä, että näin varmasti todellakin on. Mutta jos yhteiskunnassa olisi uusperheet ja laajennetut perheet normalisoitujq, niin lapsetkaan eivät niistä niin paljon kärsisi.
Höpöhöpö. Kyllä ne lapset kärsii kun aikuiset sekoilee ihmissuhteissaan eivätkä kykene sitoutumaan mihinkään. Keski-ikäisee pelleilee kuin kypsymättömät teinit.
Näkyy hyvin nykynuorien suhteissa. Eivät osaa pariutua terveellä tavalla eivätkä osaa sitoutua yhteen henkilöön. En sano että kaikki, mutta suurimmalla osalla on ongelmia näissä meille ydinperheissä kasvaneille kuulostaa erikoiselle että ollaan yhdessä mutta samaan aikaan "snäppäillään" seksuaalis sävytteistä sisältöä jollekkin toiselle
Kiva, että olet keksinyt asian millä voit ylpeillä kun kaikki muu onkin aina niin surkeasti kuin olla ja voi😂😂😂😂😂😂 Täytyyhän sitä keinolla millä hyvänsä päästä keulimaan, kun muuta ei ole...Taisit vaan nyt unohtaa, kuinka aina valitat esim. siitä saamattomasta ja ja sinua huomioimattomasta ukostasi. Josta et saa eroa aikaiseksi, kun se elättää sut. Ja kuinka vasta erottuasi ja eläkkeelle päästyäsi alat elää, kuten haluat...Upeaa, kyllä käy kateeksi🥳🥳🥳🥳🥳🥳
Mitä sitten? Oletko muka jotenkin "parempi"? Sinulla on kyllä aika suuret luulot itsestäsi, tuommoiseksi tolloksi.
Vierailija kirjoitti:
Paras🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Mistä sä luulet kenenkään perheasiat tietäväsi? Joillakin toimii tuo, joillakin joku muu. Kerroit kyllä ihailevasi niitä lestadiolaisia ja että "niin kuuluisi elää". Mikset itse ota heistä esimerkkiä, jos he kerran elävät "oikein"?