Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihanaa kun on ydinperhe

Vierailija
12.10.2025 |

On helpompaa kuin uusperheissä. T. Valis 

Kommentit (176)

Vierailija
61/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko sijoittaneet tontillenne ydinaseita?

Vierailija
62/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sä väitit eräässä aloituksessasi, että pidät siitä että asiat sanotaan suoraan kuin Kalle Palander. Mutta eihän se tällaisten kohdalla ole ikinä niin, jos se kohdistuu niihin itseensä. Silloin se on ilkeilyä ja kiusaamista, mitä ne itsekin todellisuudessa tekevät sanomalla "suoraan"🤯🤯🤯🤯🤯 Tosi "aikuismaista" ja "tasapainoista".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaatteko jotain kaavaa eronneissa versus pitkät liitot? En siis tarkoita pitkällä liitolla mitään 10 vuotta vaan 20-30 mitä ei montaa varmaan ole kenenkään tuttavapiirissä. Niinsanottuna vanhana naisena näen selkeän kaavan; eronneet ovat merkkitietoisia, materiaa arvostavia ja kaipaavia tekorikkaita (ei siis oikeasti rikkaita mutta pyrkivät näyttämään siltä), ulkonäkö edellä ja myös naisilla sisustus tärkeää ja miehillä vastaavasti autot ja myös some usein näyttelee merkittävää osaa. Pitkäliittolaiset ovat keskituloisia käytännöllisyyteen keskittyviä, ei niinsanottua mersuväkeä vaikka itse sitä mieltä olenkin että Mersu on erittäin hyvä automerkki. Eivät mainosta onnellisuuttaan sen kummemmin vaan ottavat elämän elämänä vaan, suruineen ja iloineen. Ovat jotenkin meikittömämpiä elämännäkemykseltään vaikka jotain luksusta joskus jossain olisikin.

Tuo on kyllä täysin hatusta heitettyä soopaa. Tosin itse en ole koskaan ollut naimisissa eikä mulla ole lapsia. Tuntemani naimattomat ovat ihan tavallisia jalat maassa -tyyppejä. Omani sinkkuuteni selittävänä tekijänä toimii ainakin osittain kansainvälinen elämäntyyli. Matkustan työkseni ja vapaa-ajalla paljon. Lisäksi olen työno puolesta asunut paljon ulkomailla, ja suunnittelen tekeväni niin myös tulevaisuudessa. Vaaditaan aikamoista joustavuutta, että mun kanssa lähtee parisuhteeseen. En halua vaatia keneltäkään taipumista mun elämäntyyliin. Toisaalta en ole valmis luopumaan perijuuriaan myöten minulle sopivasta elämäntyylistä vain "päästäkseni" parisuhteeseen.

Vierailija
64/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä säkin täällä olet pilkannut ihmisiä. Et vaan ikinä "muista", kuten et loputtomia jankutuksiasi ihan samoista asioista. Sitten uhriudut ja kinuat sääliä, vaikka muuta väitätkin. On siinä "hupia" kerrakseen.

Vierailija
65/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on satuileva trolli. On valehdellut mm. että hänellä olisi muka syöpä. Että miettikää, mitä muuta tuollainen voi höpistä. Ei terve ihminen tee tuollaista.

Vierailija
66/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perse

Vierailija
67/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on satuileva trolli. On valehdellut mm. että hänellä olisi muka syöpä. Että miettikää, mitä muuta tuollainen voi höpistä. Ei terve ihminen tee tuollaista.

Terve ihminen ei tosiaan sepittele valheellisia tarinoita huomiota saadakseen.

Vierailija
68/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apn aloitus osuu monella ihon alle. Mistä se kumpuaa? Häpeästä? Vai syyllisyydestä niillä jotka erosivat niin helposti?

Itse olin äärettömän ylpeä ydinperheestäni aikoinaan. Se ylpeys vaan oli jonkinlaista oiretta siitä, että tosiasiassa parisuhde oli kuollut jo ajat sitten, ja exälläni oli jo hyvän aikaa jatkunut salasuhde. 

Se epävarmuus omasta tilanteesta pisti mielessäni ylpeilemään sillä, että ainakin olen saanut pidettyä ydinperheeni kasassa. 

Vierailija
69/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaatteko jotain kaavaa eronneissa versus pitkät liitot? En siis tarkoita pitkällä liitolla mitään 10 vuotta vaan 20-30 mitä ei montaa varmaan ole kenenkään tuttavapiirissä. Niinsanottuna vanhana naisena näen selkeän kaavan; eronneet ovat merkkitietoisia, materiaa arvostavia ja kaipaavia tekorikkaita (ei siis oikeasti rikkaita mutta pyrkivät näyttämään siltä), ulkonäkö edellä ja myös naisilla sisustus tärkeää ja miehillä vastaavasti autot ja myös some usein näyttelee merkittävää osaa. Pitkäliittolaiset ovat keskituloisia käytännöllisyyteen keskittyviä, ei niinsanottua mersuväkeä vaikka itse sitä mieltä olenkin että Mersu on erittäin hyvä automerkki. Eivät mainosta onnellisuuttaan sen kummemmin vaan ottavat elämän elämänä vaan, suruineen ja iloineen. Ovat jotenkin meikittömämpiä elämännäkemykseltään vaikka jotain luksusta joskus jossain olisikin.

Tunnistan!! 

Vierailija
70/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap rehvastelee, vaikka vain yhden lapsen kasvattanut.

Jep.

Meillä on kasvatettu uusperheessä 4 lasta. Kaikki täyspäisiä, kouluttautuneita, onnellisia ja 3/4 perheellisiäkin aikuisia jo.

Vanhemmistahan se on kiinni onko ydin - tai uusperheessä hyvä elää vai ei. Ei ydinperhe ole mikään takuu hyvinvoinnille!

Vierailija
71/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep.

Meillä on kasvatettu uusperheessä 4 lasta. Kaikki täyspäisiä, kouluttautuneita, onnellisia ja 3/4 perheellisiäkin aikuisia jo.

Vanhemmistahan se on kiinni onko ydin - tai uusperheessä hyvä elää vai ei. Ei ydinperhe ole mikään takuu hyvinvoinnille!

Ei ole mutta myöskään muutaman vuoden välein vaihtuvat uusperhekuviot ovat sitä vielä vähemmän.

Vierailija
72/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin lapsen luokkakavereiden joukosta toinen paruskunta, joka ei ollut eronnut.  Mutta sitten kuolema hoiti eron kuitenkin. Joten ei kannata yrittää. 

Vierailija
73/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep.

Ei ole mutta myöskään muutaman vuoden välein vaihtuvat uusperhekuviot ovat sitä vielä vähemmän.

Ja eroperhe on yhtäkuin muutaman vuoden välein vaihtuva uusperhekuvio?

Omasta avioerostani on nelisen vuotta, enkä ole kenenkään kanssa yhteen muuttanut. Ainoa tuntemani uusperhe on ollut kasassa jo yli vuosikymmenen.

Vierailija
74/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun minä olen molempia mutta en mitään tuosta mitä väitit? 

1. liittoni kesti 14v ja nykyinen on jatkunut jo 30v. 

En ole ikinä ollut ulkonäkökeskeinen vaikka työssäni on ollut paljon edustamista ja asiakkaitten kanssa olemista ympäri mailmaa. En osta ns merkkivaatteita tai -tuotteita ellei ne ole -70% alessa, muuten vaikka markettikuteissa häpeilemättä. En ole tekorikas enkä nousukas eikä materia kiinnosta, pl 2. koti ulkomailla. Perheen vuositulot 140ke. 

Mersua en voisi kuvitellakaan, yök!

Someen laitan päivityksen esim jostai huikeasta maisenasta tai vaikka auringonnoususta mutten ikinä omasta pärstästäni. Enkä edes tiedä peukuttaako joku mun julkaisuja vai ei. Ennemmin kuvaan itsetehtyjä herkkuruokia ruokaryhmään.

En diis ole ollut kuvaamasi kaltainen edes nuorena ja vielä vähemmän 3 lapsen yh:na kun olin muutaman vuoden.

Vierailija
75/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep.

No jaa, tämä uusperhe on ainoani ja kestänyt 30v. Tuplasti sen minkä ydinperhe aikoinaan. Ja yhä olemme onnellisia

Vierailija
76/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihanaa olla aisuri naiselle jolla on jo lapsia.

T: Aisuri

Vierailija
77/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apn aloitus osuu monella ihon alle. Mistä se kumpuaa? Häpeästä? Vai syyllisyydestä niillä jotka erosivat niin helposti?

Itse olin äärettömän ylpeä ydinperheestäni aikoinaan. Se ylpeys vaan oli jonkinlaista oiretta siitä, että tosiasiassa parisuhde oli kuollut jo ajat sitten, ja exälläni oli jo hyvän aikaa jatkunut salasuhde. 

Se epävarmuus omasta tilanteesta pisti mielessäni ylpeilemään sillä, että ainakin olen saanut pidettyä ydinperheeni kasassa. 

Jollain meni todella pahasti ihon alle kun poistatti tuon kommentin johon vastasit. Häpeä ja syyllisyys pintautui jollakin mieleen?

Miksi erosta pitäisi kokea häpeää ja syyllisyyttä? 

Vierailija
78/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollain meni todella pahasti ihon alle kun poistatti tuon kommentin johon vastasit. Häpeä ja syyllisyys pintautui jollakin mieleen?

Riippuu teoista

Vierailija
79/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu teoista

Mistä teoista?

Vierailija
80/176 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia tekojaan voi selitellä toisiksi mutta pidemmän päälle niitä ei mielessään pysty pakenemaan.