Olen 62-vuotias, luin lääkärin käyntiyhteenvedosta seuraavaa
Hyväkuntoinen. Tulee vastaanotolle omin avuin ilman apuvälineitä. On asiallinen ja puhuu kokonaisin lausein.
Minusta outoa. Ei ole mitään vaikeuksia liikkua, eikä kipuja jaloissa eikä selässäkään. Miten sitten olisin puhunut?
Vatsavaivasta kävin vastaanotolla (ibs).
Kommentit (105)
Kävin terveyskeskuksessa näyttämässä epäilyttävää luomea päänahassa, ja sain lähetteen näytteenottoon. Omakannasta luin, että syynä oli "patti alaraajassa". Jännityksellä odotan, mistä se näyte ensi viikolla otetaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin iloinen, jos musta lukisi siellä noinkin positiivisesti ja asiallisesti. :D
Voin kyllä olla iloinen, mutta silti ihmettelen, kun ei ole ollut vielä koskaan vaikeuksia kävellä omin avuin. Onko tosiaan niin, että monella tuon ikäisellä asiat ovat toisin. Silti kaikkien pitää olla töissä vielä tämän ikäisinä useitakin vuosia.
Lääkäri on tarkoittanut, että mahakipusi ei estä sinua kävelemästä omin avuin jne. Mitähän ihmeen vouhotusta nyt tämäkin on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on tuo nyt vähän hassusti kirjoitettu, kieltämättä. Oliko kovinkin nuori lääkäri kyseessä?
Nuo sanonnat ovat yleisiä. Puhuu kokonaisin lausein tai tulee vastaanotolle ilman apuvälineitä. Oli lääkäri nuori tai vanhempi.
Ai jos on kyse ärtyneen suolen oireyhtymästä?
En kyllä mitenkään ymmärrä, että noita pitäisi tuon puitteissa kirjata. Tai jos on vaikkapa taiveihottumaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 57 v ja kävin gynellä. Minua oli kuvattu vain kahdella sanalla: normaali ruumiinrakenne. Miksiköhän?
Miksi ei? Jos sinussa ei ollut mitään erityistä raportoitavaa? Kaikki ok.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 57 v ja kävin gynellä. Minua oli kuvattu vain kahdella sanalla: normaali ruumiinrakenne. Miksiköhän?
Mielestäsi olisi siis pitänyt kirjoittaa epänormaali ruumiinrakenne, vai?
Vierailija kirjoitti:
Mitähän musta on kirjotettu kun on kauheet selkä- ja jalkakivut. Muistikin pätkii, joskus en muista jotain tavallista sanaa/nimeä/paikkaa? En lue omakantaa ettei tuu paha mieli.
Kävin todella kipeän polven kanssa lääkärissä ja Kannassa luki: kävelee vaivalloisesti ilman apuvälineitä. Tiedän itsekin että linkutin pahasti.
Ihan ihme huomioita joskus kirjattu. Kohdallani luki joskus: aika lyhyt.
Okei?! :D Vaikuttikohan johonkin hoitopäätöseen?
Itselläni on lukenut, että ruumiinrakenteeltaan normaali, olen siis kuitenkin oikeasti lihava, asiallisesti käyttäytyvä, mutta erikoisen vaikutelman itsestään antava. Diagnoosini on siis autisminkirjo niin tuo varmasti vaikuttaa. Kaksikin eri lääkäriä on kirjoittanut tuon saman, että asiallisesti käyttäytyvä, mutta erikoisen vaikutelman itsestään antava.
Vierailija kirjoitti:
Olisin iloinen, jos musta lukisi siellä noinkin positiivisesti ja asiallisesti. :D
Tämän ikäin on vielä kuumaa kamaa työmarkkinoilla. Jos pystyy liikkumaan itse ja on omat hampaat
T. Omavalmentaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäsi olisi siis pitänyt kirjoittaa epänormaali ruumiinrakenne, vai?
Mitä ihmeen tekemistä potilaan ruumiinrakenteella on jonkin tutkimuksen takia? Vai oliko kyse ylipainosta? T. Eri.
Minulla hyväkuntoinen, asiallinen ja lievösti ylipainoinen.
Piristävää, että lievästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jo muutaman kerran "tuottaa runsaasti puhetta". :D Huvittaa joka kerta
Puhut niin paljon, että se kiinnittää huomiota. Todennäköisesti taukoamatta, toista kuuntelematta ja toisen päälle. Mutta ei sitä voi noin suoraan kirjata.
Niin mitään kielteistä ei saisi potilaan henkilökohtaisista ominaisuuksista kirjoittaa.
Miten puheliaisuus liittyy lääkärissä käyntiin?
Vierailija kirjoitti:
Mulla luki että asiallinen, hoikka, ikäisensä näköinen. Ilahduin, sillä mua yleisesti luullaan vanhemmaksi kuin olenkaan. 60+ nuori
Eihän tässä kohta uskalla mennä lääkärille kun arvioivat ulkonäköäkin tuolla lailla. Olisi aika nöyryyttävää lukea näyttävänsä ikäistään vanhemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa ole mitään ihmeellistä Nuo lauseet kertovat, että potilaan toimintakyky on hyvä.
Toivotaan vain, että vielä todella pitkään noin kirjoitetaan.
No tosiaan, mutta ei pääse tuon ikäinen eläkkeelle vielä pitkään aikaan ja toivottavaa olisi, että olisi töissä lähemmäs 70-vuotiaaksi. Onko tulevaisuudessa niin sitten, että töissä käy ihmisiä, jotka menevät sinne apuvälinein ja eivätkä puhu kokonaisia lauseita.
Nyt ei taida hissisi mennä ihan yläkertaan saakka.
Eläkeläisiä on kuule vaikka minkä ikäisiä. Sairaita on vaikka minkä ikäisiä. Mitään tulevaisuutta sinun ei tarvitse odotella, joka päivä lääkärin vastaanotolle menee ihmisiä, jotka tarvitsevat apuvälineitä ja joiden on vaikeaa puhua kokonaisia lauseita. He saattavat myös olla työssä käyviä.
Otetaan esimerkki, kun et tahdo oikein ymmärtää tätä asiaa, vaikka terveyttäsi mainostatkin.
Mies, joka on ammatiltaan yhdistelmäajoneuvonkuljettaja menee lääkäriin. Hän on viime aikoina tuntenut väsymystä ja hengenahdistusta. Hänellä on astma, joka on nyt pahentunut. Lisänä hänellä on sydämenvajaatoiminta.
Nainen, jolla on ms-tauti. Hän käyttää apunaan kävelykeppiä huonoimpina hetkinään. Hän menee lääkäriin jonkin vaivan takia.
Tässä sinulle esimerkit sekä apuvälineen käytöstä kuin siitä, että ei pysty puhumaan kokonaisia lauseita yhteen menoon.
Terv. L. E. Kuri
Nuori lääkäri pitää seniilinä vanhuksena 60+. Noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potilas on turkulainen nuori mies, ei muuta vikaa.
🤣😂🤣😂🤣😂
Potilas nauroi niin voimakkaasti että tuli kyyneleet housuihin.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on lukenut, että ruumiinrakenteeltaan normaali, olen siis kuitenkin oikeasti lihava, asiallisesti käyttäytyvä, mutta erikoisen vaikutelman itsestään antava. Diagnoosini on siis autisminkirjo niin tuo varmasti vaikuttaa. Kaksikin eri lääkäriä on kirjoittanut tuon saman, että asiallisesti käyttäytyvä, mutta erikoisen vaikutelman itsestään antava.
MInusta tuo on nöyryyttävää että kirjoitellaan noin jos menee tyyliin ihottuman tai yskän takia. Ovatko lääkärit sadisteja vai mikä tuo juttu on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kyllä olla iloinen, mutta silti ihmettelen, kun ei ole ollut vielä koskaan vaikeuksia kävellä omin avuin. Onko tosiaan niin, että monella tuon ikäisellä asiat ovat toisin. Silti kaikkien pitää olla töissä vielä tämän ikäisinä useitakin vuosia.
Nuoret lekurit luulee, että kuusikymppiset on ikäloppuja. Tosiasiallisesti ikään voi laittaa parikymmentä vuotta lisää. Niin ihmiset alkaa olla raihnaisia.
Lääkärin tehtävä on havainnoida status. Statusta seuraamalla havaitaan muutokset yleistilassa. Suomessa lääkäri on joka kerta eri, joten asiat kirjoitetaan ylös. Oma etusi.
Meinas mennä masiksen puolel kun eräässä liikkeessä sain eläkeläisalennuksen iha noin vain pärstäkertoimen perusteel. Mie oon vasta vähän päälle 50v 🤬 Ohis