Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 62-vuotias, luin lääkärin käyntiyhteenvedosta seuraavaa

Vierailija
12.10.2025 |

Hyväkuntoinen. Tulee vastaanotolle omin avuin ilman apuvälineitä. On asiallinen ja puhuu kokonaisin lausein.

Minusta outoa. Ei ole mitään vaikeuksia liikkua, eikä kipuja jaloissa eikä selässäkään.  Miten sitten olisin puhunut?

Vatsavaivasta kävin vastaanotolla (ibs). 

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ole mitään ihmeellistä Nuo lauseet kertovat, että potilaan toimintakyky on hyvä.

Toivotaan vain, että vielä todella pitkään noin kirjoitetaan.

No tosiaan, mutta ei pääse tuon ikäinen eläkkeelle vielä pitkään aikaan ja toivottavaa olisi, että olisi töissä lähemmäs 70-vuotiaaksi. Onko tulevaisuudessa niin sitten, että töissä käy ihmisiä, jotka menevät sinne apuvälinein ja eivätkä puhu kokonaisia lauseita.

Jotkut joutuu, jotkut pääsee eläkkeelle. Monet Suomessa jo syntyvät eläkeläisiksi.

Vierailija
22/105 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa että 62-vuotiaasta kirjoitetaan noin, kun oma eläkeikä on jossain 68 vuoden tienoilla. Lukeeko työpaikan arvioinnissakin sitten pirteä, puhuu kokonaisin lausein, saapui paikalle ilman rollaattoria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että kirjoittavat kaiken samalla tavalla ja kopioivat sitten... Ehkä käyttävät myös tekoälyä.

Vierailija
24/105 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla katkesi jänne työtapaturmassa 38 vuotiaana.  Vakuutuslääkärin papereissa luki "iän tuomaa rappeumaa". Eli vahinko ei mennyt tapaturmaan vaan jänne oli tehtävänsä tehnyt ja katkesi omaa heikkouttaan, olisi voinut mennä kahvikuppia nostaessa tai sätkää kääriessä sohvalla.

Vierailija
25/105 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 57 v ja kävin gynellä. Minua oli kuvattu vain kahdella sanalla: normaali ruumiinrakenne. Miksiköhän?

Vierailija
26/105 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ole mitään ihmeellistä Nuo lauseet kertovat, että potilaan toimintakyky on hyvä.

Toivotaan vain, että vielä todella pitkään noin kirjoitetaan.

No tosiaan, mutta ei pääse tuon ikäinen eläkkeelle vielä pitkään aikaan ja toivottavaa olisi, että olisi töissä lähemmäs 70-vuotiaaksi. Onko tulevaisuudessa niin sitten, että töissä käy ihmisiä, jotka menevät sinne apuvälinein ja eivätkä puhu kokonaisia lauseita.

Jotkut joutuu, jotkut pääsee eläkkeelle. Monet Suomessa jo syntyvät eläkeläisiksi.

No tuossa voidaan käyttää sanaa joutuu/pääsee eläkkeelle. Kyllä moni seitsemää kymppiä lähentelevä sinne myös joutuu, vaikka usein käytetään myös sanaa pääsee.

No ei kait niin kovin moni synny eläkeläisiksi, vaikka toki niitäkin löytyy. Toki hyvä, että sitten saa edes eläkettä, jos kerran ei työhön kykene.  Moni on kyllä myös tuossa loppuvaiheessa rapakunnossa, ettei oikein enää pystyisi töihin, mutta pakko vaan on käydä, jos ei kerran eläkettä saa. 

Vierailija
27/105 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 57 v ja kävin gynellä. Minua oli kuvattu vain kahdella sanalla: normaali ruumiinrakenne. Miksiköhän?

No ehkä ajattelevat, että vielä synnytät. 

Vierailija
28/105 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tyytyväinen, ap. lääkäri ilmoittu kauniisti, että sinulla ei ole alkavaa muistisairautta ja että sinulla on hyvä kunto.

Vierailija
29/105 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voi olla, että lääkäreissä käy näitä maa hanmuuttajia, jotka ovat usein vanhemman ja huonomman oloisia nuorempina. 

Vierailija
30/105 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole tyytyväinen, ap. lääkäri ilmoittu kauniisti, että sinulla ei ole alkavaa muistisairautta ja että sinulla on hyvä kunto.

No täytyyhän se olla tyytyväinen. En kyllä pystyisi töitäkään tekemään, jos olisi alkava muistisairaus tai fyysinen kunto. Eihän tuo muistisairaus välttämättä ikääkään enää katso. Näitä ongelmia on nuoremmillakin työikäisillä, vähän yli 50-vuotiaillakin.

Vierailija
31/105 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mää viitsi eikä kiinnosta käydä katsomassa omakannasta mitään. Etälääkärissä kyllä käyn säännöllisesti. Eli kun on krooninen vaiva, niin käyn kokeissa sairaalassa ja etälääkäri tutkii ne tulokset ja lähettää kirjeen tms. On oikeastaan mukavampaa, kun ennen meni sairaalassa puoli päivää jonottaessa lääkärille, joka sitten tutki ne tulokset ja antoi ne hoitajalle, joka kertoi minulle ne tulokset.   Nyt pääsee kotiin heti tutkimusten jälkeen, ja kirjeestä on helpompi lukea niiden tulosten merkityskin. Ei niissä ole ollut mitään mainintoja ulkoisesta habituksestani.

Tuo etäprojekti johtuu siitä, että ei ole tarpeeksi alan lääkäreitä ainakaan meillä. Akuutit tietysti hoidetaan täälläkin.

Vierailija
32/105 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin iloinen, jos musta lukisi siellä noinkin positiivisesti ja asiallisesti. :D

Voin kyllä olla iloinen, mutta silti ihmettelen, kun ei ole ollut vielä koskaan vaikeuksia kävellä omin avuin. Onko tosiaan niin, että monella tuon ikäisellä asiat ovat toisin. Silti kaikkien pitää olla töissä vielä tämän ikäisinä useitakin vuosia. 

Ja eläkeikäkin katoaa johonkin horisonttiin, kiitos ahneen sukupolven.

Vierailija
33/105 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mää viitsi eikä kiinnosta käydä katsomassa omakannasta mitään. Etälääkärissä kyllä käyn säännöllisesti. Eli kun on krooninen vaiva, niin käyn kokeissa sairaalassa ja etälääkäri tutkii ne tulokset ja lähettää kirjeen tms. On oikeastaan mukavampaa, kun ennen meni sairaalassa puoli päivää jonottaessa lääkärille, joka sitten tutki ne tulokset ja antoi ne hoitajalle, joka kertoi minulle ne tulokset.   Nyt pääsee kotiin heti tutkimusten jälkeen, ja kirjeestä on helpompi lukea niiden tulosten merkityskin. Ei niissä ole ollut mitään mainintoja ulkoisesta habituksestani.

Tuo etäprojekti johtuu siitä, että ei ole tarpeeksi alan lääkäreitä ainakaan meillä. Akuutit tietysti hoidetaan täälläkin.

Itse en en olisi mennyt lääkäriin, mutta hoitaja sanoi, että nyt täytyy kyllä kartoittaa tilannetta. Jonotin lääkäriin useita kuukausia Helsingissä. 

Vierailija
34/105 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on  jo muutaman kerran "tuottaa runsaasti puhetta". :D Huvittaa joka kerta

Puhut niin paljon, että se kiinnittää huomiota. Todennäköisesti taukoamatta, toista kuuntelematta ja toisen päälle. Mutta ei sitä voi noin suoraan kirjata.

Vierailija
35/105 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on  jo muutaman kerran "tuottaa runsaasti puhetta". :D Huvittaa joka kerta

Puhut niin paljon, että se kiinnittää huomiota. Todennäköisesti taukoamatta, toista kuuntelematta ja toisen päälle. Mutta ei sitä voi noin suoraan kirjata.

Niin mitään kielteistä ei saisi potilaan henkilökohtaisista ominaisuuksista kirjoittaa. 

Vierailija
36/105 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan sitä niiden omaa kapulakieltä, kaipa sen kestävät siitä edestä että on hyvä palkka. Ei ne niitä potilaita varten kirjaa vaan seuraavilla lääkärikäynnille.

Vierailija
37/105 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin 40-vuotiaana voimakkaan vatsakivun vuoksi päivystykseen. Lääkäri oli kirjoittanut, että tulen omin avuin ja kävellen vastaanotolle. Tuolla viitattiin sen hetkiseen vointiin. Pystyin kivuista huolimatta kävelemään eikä minua esim tuotu paareilla tai pyörätuolilla.

Vierailija
38/105 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin iloinen, jos musta lukisi siellä noinkin positiivisesti ja asiallisesti. :D

Voin kyllä olla iloinen, mutta silti ihmettelen, kun ei ole ollut vielä koskaan vaikeuksia kävellä omin avuin. Onko tosiaan niin, että monella tuon ikäisellä asiat ovat toisin. Silti kaikkien pitää olla töissä vielä tämän ikäisinä useitakin vuosia. 

Intouduin käymään omakannassa kun luin tuon, mä olen 61 ja kävin taannoin selkävaivan vuoksi lääkärissä. Lukihan sielläkin että kävelee omin avuin :-D , toki mulla oli siinä lamauttava kipu taustalla. 

Ainahan noissa on myös maininta "ei pitkäaikaissairauksia tai lääkityksiä", ilmeisesti monella tämän ikäisellä on pitkä diagnoosi- ja lääkelista. 

Vierailija
39/105 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla luki että asiallinen, hoikka, ikäisensä näköinen. Ilahduin, sillä mua yleisesti luullaan vanhemmaksi kuin olenkaan. 60+ nuori

Vierailija
40/105 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potilas on turkulainen nuori mies, ei muuta vikaa.

🤣😂🤣😂🤣😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän