Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Eikö metsästystä saada vieläkään kiellettyä? Taas yksi ihminen kuoli
11.10.2025 |
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011554093.html
Nyt kävi tuuri ja kuollut oli vain yksi metsästäjistä, mutta aivan hyvin se olisi voinut osua vaikkapa satunnaiseen ulkoilijaan.
Tähän aikaan vuodesta ei yksinkertaisesti uskalla mennä metsään kävelemään. Koskaan ei tiedä milloin saa hirvikiväärin luodista osuman. Ampuja voi olla vaikka kilometrin päässä.
Kommentit (81)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Höpö höpö. 40 vuotta metsästänyt ja kyllä mä hyvin helvetin tarkkaan katson että ristikossa on juuri se riista mitä olen jahtaamassa, ja vain se, eikä mikään muu. Myös paikat ja asemat katsotaan helvetin tarkaan ja vaan silloin kun laukaus on varmasti puhdas, mä vedän liipaisimesta. 40 vuoden aikana ei koskaan ole riista haavoittunut, kyllä se on laaki ja vainaa. Eikä myöskään ole koskaan ollut pienentäkään vaaratilannetta, vahinko laukausta tai mitään soheltamista ja räiskiimistä. Sen enempää minä kun oma porukkakaan ei todellakaan katso enkä harrasta mitään soheltamista ja sekoilua, me ollaan aseiden kanssa liikkeellä joten tuollainen ei yksinkertaisesti käy, kyllä tuollaiset ukot ja akat lähtee meidän porukasta välittömästi eikä koskaan enään liity ainakaan tämä alueen metsästys porukoihin. Joskus on jouduttu joku erottamaan, mutta yleistä se ei myöskään ole. Tämän mun 40 vuoden aktiivi aikana on kaksi tapausta. Ja tiedän että nämä eivät metsästä myöskään missään muussa suomessa toimivassa seurassa. Noita kun ei kukaan metsälle mukaan halua, selkänsä taa. Ei edes repun kantajaksi.