Eikö metsästystä saada vieläkään kiellettyä? Taas yksi ihminen kuoli
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011554093.html
Nyt kävi tuuri ja kuollut oli vain yksi metsästäjistä, mutta aivan hyvin se olisi voinut osua vaikkapa satunnaiseen ulkoilijaan.
Tähän aikaan vuodesta ei yksinkertaisesti uskalla mennä metsään kävelemään. Koskaan ei tiedä milloin saa hirvikiväärin luodista osuman. Ampuja voi olla vaikka kilometrin päässä.
Kommentit (81)
EI. Sama homma kuin sotien kanssa.
Jos et tapa, niin maailmastahan voisi tulla vaikka paratiisi ja kuka nyt paratiisissa haluaisi asua.
Ja Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja varjelemaan sitä. Ja Herra Jumala käski ihmistä sanoen: "Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista, mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas nyt ummikolle, että miten se vahinkolaukaus osuu kuolettavasti ihmiseen? Ummikkona kuvittelen, että se ase laukeaa kaatuessaan maahan, jolloin se piippu kai osoittaa korkeintaan nilkkojen korkeuteen?
Olisko se lauennut jo ennen maahan kaatuessa sopivassa asennossa ja ampunut ylemmäs?
Vierailija kirjoitti:
Autoilu pitäisi kieltää. Harva se päivä joku kuolee liikenteessä.
Yleensä metsästysporukoissa opetetaan jokaiselle pienestä pitäen, että passista poistuessa lipas pois, panos pois piipusta, lukot kiinni ja tyhjä laukaus. Outoa, että ei edes varmistin ollut päällä. Oliko ollut niin kiihkeä tilanne, että oli ollut jo ampumassa ja oli unohtunut sitten pois päältä.
Totta puhuen monessa porukassa on joku höseltäjä, jonka kanssa kukaan ei halua lähteä metsään edes samana päivänä, eikä ensinkään samalle seudulle.
Ei vaan nimenomaan lukko auki tai mieluummin kokonaan irti aseesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas nyt ummikolle, että miten se vahinkolaukaus osuu kuolettavasti ihmiseen? Ummikkona kuvittelen, että se ase laukeaa kaatuessaan maahan, jolloin se piippu kai osoittaa korkeintaan nilkkojen korkeuteen?
Olisko se lauennut jo ennen maahan kaatuessa sopivassa asennossa ja ampunut ylemmäs?
Kyseessä oli varmaankin ns. magic bullet. Tuttu jo JFK:n aivokurkiaisen tuulettumisen tapauksesta vuonna 1963.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyssy oli autoa vasten. Kaatui ja laukesi. Mieheni on metsästäjä. Kulkenut hirvimetsällä koko ikänsä. Ihmetteli tuota juttua...
Vastuutonta aseen käsittelyä
Just näin. Metsästystä kyllä tarvitaan. Hirvi-ja peurakolarit sitten tappaa ihmisiä, lun kanta on iso. Yläikäraja vois olla hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kyllä lauennut sopivassa asennossa ja ylöspäin ampuen, mutta vähän toisella tavalla🤭🤭
Vierailija kirjoitti:
Kaksi houriota metsällä ja lieneekö olleet edes selvinpäin, kun oli panos piipussa, vaikkei olleet edes ampumassa?
Nuoria miehiähän nuo o(li (50/50%))vat esim. Donald J. Trumpiin verrattuna.
Ymmärrän vielä että mennään korpeen metsästämään. En ymmärrä miksi tullaan mökkien läheisyyteen ampumaan tai että ajetaan hirvi autotielle ja tulee hirvikolari.
Vierailija kirjoitti:
Miksi metsästys pitäisi kieltää ?
Epäeettistä. Ei sovi ihmiselle.
Suomessa tappajat lähtevät aina liikkeelle kun metsästyskausi alkaa.
Suomessa moni kuolema (tappo / murha) lavastetaan onnettomuudeksi tai itsemurhaksi...
putoamiset korkeilta paikoilta ovat aina "onnettomuuksia"
hukkumiset ovat aina "onnettomuuksia"
autolla tapot ovat aina "onnettomuuksia"
junan alle jäänti on aina "onnettomuus"
metsästys kuolema on aina "onnettomuus"
ja näin ollen murhaajia ja myös sarjamurhaajia on paljon vapaana täällä
mm. sarjahukuttaja (murhaaja) pystyi murhaamaan vuosikausia hukuttamalla koska Suomessa suuri osa em. tapauksista luokitellaan aina onnettomuudeksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyssy oli autoa vasten. Kaatui ja laukesi. Mieheni on metsästäjä. Kulkenut hirvimetsällä koko ikänsä. Ihmetteli tuota juttua...
Vastuutonta aseen käsittelyä
Just näin. Metsästystä kyllä tarvitaan. Hirvi-ja peurakolarit sitten tappaa ihmisiä, lun kanta on iso. Yläikäraja vois olla hyvä.
Vai onko ihmiskanta liian iso kun ei enää sovi eläinten kanssa. Kun kaikkea tuntuu olevan liikaa oli kyse mistä eläinlajista vain.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa kiva tietää, montako vahinkolaukausta vuosittain ammutaan niin, etteivät vain tuurilla osu kehenkään. "Oho, höhöhö!"
Jos on pakko "hoitaa kantaa" metsästämällä, tehdään siitä ammatti kolmen vuoden koulutuksineen. Terveystarkastuksineen ja verikokeineen. Karsiutuu edes pahimmat teeseitse-daijut joukosta.
Harrastelijat.
Vierailija kirjoitti:
Mua surettaa että vain yksi kuoli. Mutta onhan sekin parempi kuin ei yhtään. Toivotaan että huomenna kuolema korjaa satoa tarkemmalla silmällä.
Mua surettaa hirvikolareissa kuolevat ja loukkaantuvat eläimet. Autoilu pitäisi kokonaan kieltää eläinten hyvinvoinnin parantamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enimmäkseen se on turhaa äijien uhoamista.
Tunnen erään tapauksen, jossa metsästäjältä oltiin viemässä aselupia (en muista syytä tähän). Mies parahti itkuun ja sanoi, että häneltä menee kasvot, jos ei suraavana syksynä pääsekään hirvimetsälle kavereiden kanssa.
Ase on peniksen joka on miehelle kaikkein tärkein jatke ja uhriin eli kaatoon yhdistyy naisviha, kaikki kaunat ja turhaumat. Kuollut eläin on ison riemun lähde.
Vierailija kirjoitti:
Miksi harrastaa metsästystä kun voi virkata sateenkaaripatalappuja.
Noh... Mä sekä virkkaan, neulon että metsästän, kalastusta unohtamatta. Tässä paraikaa muhii tänään tiputtamani Teeri padassa, tuol leivinuunin lämmössä, samalla kun mä neulon tässä takan edessä villasukkaa ja seurailen välillä telkkaria ja palstaa. 😂 Ihmisiä mä sen sijaan en ammu, tuskin edes maistuvat hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enimmäkseen se on turhaa äijien uhoamista.
Tunnen erään tapauksen, jossa metsästäjältä oltiin viemässä aselupia (en muista syytä tähän). Mies parahti itkuun ja sanoi, että häneltä menee kasvot, jos ei suraavana syksynä pääsekään hirvimetsälle kavereiden kanssa.
Ase on peniksen joka on miehelle kaikkein tärkein jatke ja uhriin eli kaatoon yhdistyy naisviha, kaikki kaunat ja turhaumat. Kuollut eläin on ison riemun lähde.
Kyllä se on mulle ihan vaan ravinnon lähde, ilman mitään tuollaisia tunteita. En myöskään vihaa niin miehiä kun naisiakaan. En myöskään omista sitä penistäkään, nainen kun olen.
Riista on järkevää lihaa ja ravintoa.