Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku häiriintyy naapurin pihalla olevista autonraadoista?

Vierailija
11.10.2025 |

Asun Jokelassa uudella asuinalueella. Täällä on niin pikkumaisia asukkaita, että jaksavat kytätä naapuruston vanhoja omakotitontteja.

Milloin häiritsee autonromut, milloin puut ja pensaat. Miksi pitää muuttaa tänne jos häiritsee?

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaupungin rakennuttamat kerrostalot on aivan järkyttävän rumia ja haittaavat yleistä viihtyvyyttä.

Miksi ympäristölautakunta ei tee niille mitään?

Vierailija
42/95 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi talon katolle on ilmestynyt ihmeellisiä riepuja ja kasoja?Siellä on jokin kamera piilotettuna?  Ei kai taas vaan tarjota töitä jostain valtiolta? Sanon kyllä ehdottomasti EI kiitos ja lyön luurin korvaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä naapurin puutarha voi olla ruma ja haitata yleistä viihtyvyyttä. Jost teen valituksen, tuleeko kaupungin ympäristölautakunta hakemaan puut ja ruman katoksen patioineen?

Naapurin puihin ja patioihin et voi koskea, mutta romuautoista voi kyllä tehdä ilmoituksen, koska kaatopaikan pitäminen ei ole laillista.

Minun autoihini ei voi koskea.

Missään ei puhuttu kaatopaikasta. Jos pysyttäisiin aiheessa.

Vierailija
44/95 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan itse haluaisi muuttaa naapurustoon, jossa kerätään romuautoja pihaan. Eli kyllä se vaikuttaa asuntojen myyntiarvoon ja koko alueen yleiseen viihtyvyyteen. Aina jotenkin jaksan ihmetellä noita juntteja, jotka kokoavat pihansa täyteen romua. Jos se auto kasvaa sammalta ja jäkälää, niin et sä sillä enää mitään tee. Haaveilua vain. Vie kosla romuttamoon maisemaa pilaamasta.

Enpä sitten vielä kutsukkaan romujen hakijaa.  En kaipaa tuohon naapuriin mitään nirppanokkaa, kutsun vasta kun talo on myyty.

Vierailija
45/95 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa häiriintyä aivan vapaasti. Minun elämääni ja toimintaani se ei vaikuta.

Vierailija
46/95 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä rikkinäisiä autoja pitää säilöä omakotitalon pihassa?

Miksi ei.

Mikä se naapuri on sanomaan miten toisen pitää elää ja mitä saa pihallaan tehdä. Ei se naapuri sitä tonttia omista. Kukin tehköön omaisuudellaan mitä tykkää.

Ympäristölautakunta voi olla eri mieltä.

Voi olla eri mieltä ihan vapaasti. Vaan ei pysty mitään tekemään kun verot on maksettu.

Vierailija
47/95 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten näin erään talon pihalla vanhan 70-luvun alun Datsun 240z urheiluauton joka oli selvästi ollut siinä jo vuosikausia,kysyin isännältä että olisiko hän halukas myymään sen? Mutta hinta jonka hän halusi oli niin älytön että jäi kaupat tekemättä.Eli kyllä ainakin jotkut pitävät niitä menopelejään kullanarvoisina aarteina.

Vierailija
48/95 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä naapurin puutarha voi olla ruma ja haitata yleistä viihtyvyyttä. Jost teen valituksen, tuleeko kaupungin ympäristölautakunta hakemaan puut ja ruman katoksen patioineen?

Naapurin puihin ja patioihin et voi koskea, mutta romuautoista voi kyllä tehdä ilmoituksen, koska kaatopaikan pitäminen ei ole laillista.

Minun autoihini ei voi koskea.

Missään ei puhuttu kaatopaikasta. Jos pysyttäisiin aiheessa.

Sun sammalta kasvavat romukasat on laiton kaatopaikka. Pysy itse aiheessa. Autonraato joka ei liiku mihinkään on romu. 

Vierailija
49/95 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Harrastus. Itse vihaan koiria pitäviä ihmisiä ja akka koiran kanssa on naurettavuuden huippu, varsinkin ison uroskoiran. Herättää muuten tietyn epäilyksen enkä varmasti ihan väärässä ole ...

Vierailija
50/95 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. Harrastus. Itse vihaan koiria pitäviä ihmisiä ja akka koiran kanssa on naurettavuuden huippu, varsinkin ison uroskoiran. Herättää muuten tietyn epäilyksen enkä varmasti ihan väärässä ole ...

No kerro nyt meillekin, mikä se epäilys on? 

Vierailija
51/95 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat autot voi odottaa kunnostusta ja myyntiä, niissä voi olla myytäviä varaosia tms.

Vanha auto voi olla myös viimeisen päälle uudenveroisessa museokunnossa ja silti jonkun mielestä pelkkä vanha romu joka pitäisi paalata. Viherpimperot varsinkin vihaa kaikkia autoja olipa ne uusia tai vanhoja.

Joillakin ihmisillä ne odottaa sitä kunnostusta ja myyntiä vuosikymmeniä.

Vierailija
52/95 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva viihtyy sellaisen kaatopaikka/romuttamon naapurissa. 

Vierailija
53/95 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi musti, oi murre, sun omasi ma ain oon!

Vierailija
54/95 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin silmään "autonromut" eivät todellakaan romuja.

Yksikin museoauto voi olla kahden kia ceedin arvoinen.

Romuautot voi sinun silmään olla vaikka ralliautoja tai jokkikseen menossa.

Auton romu on kyllä varsin helppo erottaa museoautosta.

Ilmeisesti monelle on vaikeaa. Museoauto=täydellinen ajettava. Romu=ruosteinen koppa, ilman moottoria, jätetty pihaan.

Vierailija
55/95 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva viihtyy sellaisen kaatopaikka/romuttamon naapurissa. 

Aina voi vapaasti muuttaa jos siltä tuntuu.

Vierailija
56/95 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhat autot voi odottaa kunnostusta ja myyntiä, niissä voi olla myytäviä varaosia tms.

Vanha auto voi olla myös viimeisen päälle uudenveroisessa museokunnossa ja silti jonkun mielestä pelkkä vanha romu joka pitäisi paalata. Viherpimperot varsinkin vihaa kaikkia autoja olipa ne uusia tai vanhoja.

Joillakin ihmisillä ne odottaa sitä kunnostusta ja myyntiä vuosikymmeniä.

Niin kuin vanhapiikakin. Eikä kukaan moiti.

Vierailija
57/95 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti monelle on vaikeaa. Museoauto=täydellinen ajettava. Romu=ruosteinen koppa, ilman moottoria, jätetty pihaan.

Väärin.

Auto = verot maksettu (museoauto vapautuu toki veroista).

Romu = verot maksamatta.

Vierailija
58/95 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä rikkinäisiä autoja pitää säilöä omakotitalon pihassa?

Minulla on oikeus säilöä omalla pihallani mitä haluan.

Ei ole oikeutta säilöä ympäristöjätettä. Autonromuista valuu öljyä ja muita kemikaaleja maaperään.

Vierailija
59/95 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun riittävän moni asuinalueella lähtee mukaan tähän että pihan pitää olla pelkkää nurmikkoa ja koristepuita niin pidemmän päälle kaikki poikkeava alkaa ärsyttämään. Sekin on eräänlaista fasismia. Kumpuaa samoista tunteista.

Vierailija
60/95 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kopan joku löytää aarteenaan ja kunnostaa ja niin on sun halveksimasta aihiosta tullut aarre. Todellisia harvinaisuuksia siellä pihoilla. Et saa rahalla et millään.