Miksi joku häiriintyy naapurin pihalla olevista autonraadoista?
Asun Jokelassa uudella asuinalueella. Täällä on niin pikkumaisia asukkaita, että jaksavat kytätä naapuruston vanhoja omakotitontteja.
Milloin häiritsee autonromut, milloin puut ja pensaat. Miksi pitää muuttaa tänne jos häiritsee?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Tämä pitää kertoa sulle näin anonyymisti keskustelupalstalla, koska kukaa ei uskalla/viitsi kertoa päin naamaa: koska semmoinen törky, romu ja resotus on erittäin junttimaista. Itse juntti ei tätä tietenkään tajua, sehän on selvä. Yleensä näiltä romuläjien keräilijöiltä ei voi odottaa muutenkaan hyvää naapuruutta kokemuksia on.
Laskee koko asutusalueen arvoa. En ostaisi naapuritaloa moiselta alueelta.
Höpö höpö, riippuu alueesta, meilläpäin ei tollasia kytätä. Ei varsinaisesti näy kylläkään naapuriin tai tielle. Autot voi olla jonkun harrastus tai työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä pitää kertoa sulle näin anonyymisti keskustelupalstalla, koska kukaa ei uskalla/viitsi kertoa päin naamaa: koska semmoinen törky, romu ja resotus on erittäin junttimaista. Itse juntti ei tätä tietenkään tajua, sehän on selvä. Yleensä näiltä romuläjien keräilijöiltä ei voi odottaa muutenkaan hyvää naapuruutta kokemuksia on.
Mutta miksi toisten oletettu junttimaisuus häiritsee sua? Mitä se sulle kuuluu?
Se näkyy.
Et saa säilyttää omakotitalon pihalla romua, jos se on vaarallista, haittaa ympäristöä tai naapureita, tai jos se rumentaa katukuvaa. Ajokuntoisia autoja saa säilyttää kohtuullisen määrän, mutta romuajoneuvoja ei saa pitää tontilla. Romut voivat myös rik
Mikään viranomainen ei määrää mitä minä säilytän pihallani.
Vaara tai ympäristöhaitta on kokonaan eri asia. Sellaisesta ei nyt ollut kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä rikkinäisiä autoja pitää säilöä omakotitalon pihassa?
Minulla on oikeus säilöä omalla pihallani mitä haluan.
Ei ole, ota asioista selvää.
Suomen mielivaltaiset määräykset eivät minua hetkauta.
Meidän kylällä on useampikin autonraatojen keräilijä. Mutta paras on tyyppi, jonka piha on täynnä jäähallista purettua romua. Useampi zambonikin on nähty. Tontin rajalle on tehty aita letkukiepeistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei.
Mikä se naapuri on sanomaan miten toisen pitää elää ja mitä saa pihallaan tehdä. Ei se naapuri sitä tonttia omista. Kukin tehköön omaisuudellaan mitä tykkää.
Tuleeko tämä aloitusviesti Voikkaalta? Ap? Pari vuotta sitten jossakin äänestyksessä Voikkaa oli valittu Suomen viehättävämmäksi paikaksi, kiilasi ohi esimerkiksi Fiskarsin, Kristiinankaupungin ja Billnäsin. Pitihän sitä mennä sitten katsomaan. Sori, mutta rapistunut entinen kukoistus, epäsiistejä pihoja autonromuineen ja apatiarallaa. Nopeasti piti lähteä bussilla pois Kuusankoskelle ja siellä kivaan baariin oluelle sisäistämään päivän tyrmistyttävää kokemusta..!
En ainakaan itse haluaisi muuttaa naapurustoon, jossa kerätään romuautoja pihaan. Eli kyllä se vaikuttaa asuntojen myyntiarvoon ja koko alueen yleiseen viihtyvyyteen. Aina jotenkin jaksan ihmetellä noita juntteja, jotka kokoavat pihansa täyteen romua. Jos se auto kasvaa sammalta ja jäkälää, niin et sä sillä enää mitään tee. Haaveilua vain. Vie kosla romuttamoon maisemaa pilaamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on oikeus säilöä omalla pihallani mitä haluan.
Ei ole, ota asioista selvää.
Suomen mielivaltaiset määräykset eivät minua hetkauta.
Tyypillinen imbesillin vastaus.
Täällä kaupunki ei lupia kysele, vaan autonromut haetaan pihoilta pois ja viedään romutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei.
Mikä se naapuri on sanomaan miten toisen pitää elää ja mitä saa pihallaan tehdä. Ei se naapuri sitä tonttia omista. Kukin tehköön omaisuudellaan mitä tykkää.
Ympäristölautakunta voi olla eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kaupunki ei lupia kysele, vaan autonromut haetaan pihoilta pois ja viedään romutukseen.
Ei haeta. Missään ei toimita noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romut pihoissa vaikuttaa alueen yleisviihtyvyyteen ja samaten kun haluat myydä taloa kukaan ei halua ostaa taloa alueelta mikä näyttää kaatopaikalta. Romuista pihassa tulee mieleen Pokka pitää sarjan Onslow rouvineen.
https://www.coventrytelegraph.net/news/coventry-news/gallery/coventry-k…
Missä se kaatis tuossa oli?
Vierailija kirjoitti:
Sopii tulla yrittämään.
Vierailija kirjoitti:
Näin pitääkin toimia, jos ihminen ei itse tajua.
Mun mielestä naapurin puutarha voi olla ruma ja haitata yleistä viihtyvyyttä. Jost teen valituksen, tuleeko kaupungin ympäristölautakunta hakemaan puut ja ruman katoksen patioineen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se näkyy.
Et saa säilyttää omakotitalon pihalla romua, jos se on vaarallista, haittaa ympäristöä tai naapureita, tai jos se rumentaa katukuvaa. Ajokuntoisia autoja saa säilyttää kohtuullisen määrän, mutta romuajoneuvoja ei saa pitää tontilla. Romut voivat myös rik
"Rumentaa katukuvaa"? Kenen mielestä?
Kuka täällä määrittää mikä on kaunista ja mikä rumaa?
Vierailija kirjoitti:
Meidän kylällä on useampikin autonraatojen keräilijä. Mutta paras on tyyppi, jonka piha on täynnä jäähallista purettua romua. Useampi zambonikin on nähty. Tontin rajalle on tehty aita letkukiepeistä.
Mä oon tainnu fillaroida tosta ohi 🤔 Onko järven rannalla? Vai onko tommosia monellakin paikkakunnalla?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä naapurin puutarha voi olla ruma ja haitata yleistä viihtyvyyttä. Jost teen valituksen, tuleeko kaupungin ympäristölautakunta hakemaan puut ja ruman katoksen patioineen?
Naapurin puihin ja patioihin et voi koskea, mutta romuautoista voi kyllä tehdä ilmoituksen, koska kaatopaikan pitäminen ei ole laillista.
Auton romu on kyllä varsin helppo erottaa museoautosta.