Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihastuuko nainen enää ollenkaan yli 40-vuotiaana?

Vierailija
11.10.2025 |

Jotenkin tuntuu miehenä siltä, että naiset ihastuvat vain nuorena miehiin. Vanhemalla iällä heidän tunteensa jotenkin lässähtävät, ja he eivät enää ihastu miehiin?

Kommentit (135)

Vierailija
101/135 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies hoitelee hyvin mun seksuaaliset tarpeet ja antaa mun kukoistaa makuuhuoneessa, ihastun varmasti. Suurin osa oman ikäluokan miehistä on seksuaalisesti tosi tylsiä ja yksioikoisia. N45

Vierailija
102/135 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takana on niin paljon pettymyksiä, että ne kyllä hillitsee ihastumisen tunteita hyvin tehokkaasti. Kun on nähnyt kymmeniä kertoja prinssin muuttuvan sammakoksi, alkaa huomata sen kurnutuksen muutaman lauseen jälkeen, vaikka nuorempana olisi mennyt lankaan. 

Tämä nimenomaan. Olin hiukan alle nelikymppisenä Tinderin lihamyllyssä, ja jo silloin huomasin että kärsivällisyyteni kaiken maailman ikiteinien, vilkkusilmien ja haihattelijoiden suhteen oli melko vähäistä. Joku olisi varmaan sanonut, että olin "liian nirso", mutta olen oikeastaan sitä mieltä, että olisin voinut olla vielä paljon nirsompi. Nyt olen naimisissa, mutta jos eroaisin, en näkisi mitään syytä etsiä enää ketään. Parisuhteesta on naiselle valtavasti vaivaa. 

Nainen saa parisuhteen vaikka tänä iltana. Nainen ei ole tottunut näkemään vaivaa parisuhteen eteen ja kompromisseja joutuu tekemään vasta parisuhteessa, kun taas miehelle parisuhteeseen pääseminen voi kestää kymmenen vuotta. Lukuisia työhaastatteluja eli treffejä, nyrkkien väistelyä ja rahan kaatamista kaivoon yöelämässä, ghostauksia, Tinderistä maksamista turhaan, kissanristiäisiä ja harvinaisia harrastuksia, kunnes kehärääkkinä pääsee ehkä suhteeseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/135 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies hoitelee hyvin mun seksuaaliset tarpeet ja antaa mun kukoistaa makuuhuoneessa, ihastun varmasti. Suurin osa oman ikäluokan miehistä on seksuaalisesti tosi tylsiä ja yksioikoisia. N45

Kerrotko miten tuohon päästään? Eli mitä seksuaalisten tarpeiden hoitaminen pitää sisällään ja mistä kukoistus tulee.

Muistathan, että ei ole avuliasta sekoittaa tulosta ja prosessia keskenään tai toisin sanoen tunne siitä, että nyt meni hyvin ei ole sama asia kuin teko tai miehen ominaisuus eikä se mitenkään auta ymmärtämään mitään siitä, miten päästään siihen, että tuntuu joltain. Jokainen haluaa, että hänellä olisi hyvä olo eli sen sanominen on täysin hyödytöntä. 

Kuvaile siis tarkkaan sitä, että mitä tuohon kuuluu ja muista mainita tarkkaan mahdollisuudet laitevaatimukset miehen fysiikalle. 

Vierailija
104/135 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikä ei vaikuta ihastumiseen.

Sukupuoli vaikuttaa, tuossa puhutaan naisista.

Naiset eivät ihastu tai rakastu miehiin.

Minä ihastuin ja rakastuin mun nykyiseen mieheen kun olin 51v. Joten älä v i t t u tule puhuu paskaa.

Vierailija
105/135 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erehdys. Naiset eivät ihastu sinuun, luuserituraani. 

Naiset ovat vuosia kertoneet palstalla kuinka kukaan ei tarvitse miehiä enää mihinkään, ja miehet elävät ja kuolevat yksin, naisten ollessa onnellisia.

Sanotko että olette valehdelleet?

Harkitse nyt ihan ajatuksen kanssa. Kuinkahan moni nainen palstalle kirjoittaa? Etkö koskaan näe rakastavia pariskuntia, jotka tarvitsevat toinen toistaan päivittäin, oikeassa elämässäsi? Vai elätkö vain palstamaailmassa?

Tämä on suomen suosituin keskustelupalsta, naisvaltainen sellainen. Läpileikkaus suomalaisen naisen sielunmaisemaan.

Te spermaviemärit vihaatte miehiä. Esitätte rakastavaa vain saadaksenne mieheltä jotain. Todistatte sen päivittäin täällä.

Koska viimeksi olet nähnyt miehistä kirjoitettavan mitään positiivista? Entä kuinka paljon tykkäyksiä sataa kun joku spermaviemäri keksii lokakuussa haukkua miehet keksityllä "avasi joulukalenterin luukut" tarinallaan?

Niin, siinä näkee rakastavat pariskunnat.

Vierailija
106/135 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihastuin ja rakastuin mun nykyiseen mieheen kun olin 51v. Joten älä v i t t u tule puhuu paskaa.

Sinä mitään miestä rakasta, haluat vain vängätä vastaan ja haastaa riitaa.

Vierailija
107/135 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin. Olen jo menettänyt luottoni miehiin. He kelpaavat ainoastaan panoseuraksi. Sitä varten minulla on vakipanoja useampi. Saan heiltä jokaiselta erilaista seksiä. Se on ainoa kiinnostava asia heissä. Olen 55v nainen.

Taas yksi spermaviemäri puhumassa kaikkien naisten suulla.

Katsotaanpa reagoiko kukaan nainen siihen millään tavalla. Mies jos kertoisi että naiset tekevät just noin, se aiheuttaisi myrskyn.

Ja sinä mielisairas taas täällä oksentamassa pahaa oloasi. Jokainen lainaamasi lause on kirjoitettu hänen omasta kokemuksestaan ja näkökulmastaan, ei "kaikkien naisten suulla". Ja jos joku mieskin on menettänyt luottonsa naisiin - ja onhan teitä - ei siinä ole mitään syytä myrskyyn. Onhan se surullista, mutta löydätte varmasti omat selviytymiskeinonne kuten lainaamasikin juuri kuvaili.

Aloituksessa kysytään "ihastuuko nainen"

Tuo spermaviemäri vastaa "tuskin"

Vai kuvitteletko että ketju on hänestä?

Vierailija
108/135 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spermaviemäri täällä taas. Kirjoitin vain itsestäni. Ehkä turhan lyhyesti Korjaan: Minä tuskin ihastun tai rakastun. No niin, riittääkö tämä. Mutta kiitos sinulle, tuntematon, joka puolustit sanomisiani. 

Vierailija
109/135 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvihakiimanarttumällirännimätisäkkivittulimapyhävulvaspermaviemäriuli taas riehumassa palstalla. Niin kuin joka viikonloppu.

Vierailija
110/135 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihastunut lähes 20 vuotta nuorempaan mieheen. Mitähän tällekin asialle täytyisi tehdä. Odottaa, että se menee pois? 

Vierailija
111/135 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihastunut lähes 20 vuotta nuorempaan mieheen. Mitähän tällekin asialle täytyisi tehdä. Odottaa, että se menee pois? 

No mulla sama tilanne, mies 17 vuotta nuorempi.. Ihan valtava vetovoima ja kumpikin olemme vähän hämillään. Kerran jo intouduin viestittelemään hänen kanssa yhtenä iltana. Hän vastasi hirveän innokkaasti ja toi lisää keskusteluun. Seuraavana aamuna hän oli kuitenkin jotenkin vaivautunut, pakoili, vältti katsekontaktia, jne. Olin normaalin ystävällinen, enkä palannut keskusteluumme enää. Ajattelin vain olla normaalin ystävällinen. Kaikki jatkui kuten ennenkin.

Nyt en näe häntä pariin viikkoon ja ikävä on musertava.. En tiedä yhtään, mitä pitäisi tehdä.. (Kirjoitin tästä toiseenkin ketjuun).

Vierailija
112/135 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuin ja rakastuin ihan hillitsemättömästi 51 vuotiaana silloin 38 vuotiaaseen mieheen. Nyt kun, 10 v myöhemmin, katselen häntä tuossa vieressä lukemassa tunnen sen saman hullaantumisen kuin silloin. 

Vierailija
113/135 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin isän luona palvelutalossa. Kertoi sinne muuttaneen naspurihuoneistoon yli 80 vuotiaan naisen. Oli sieltä heti löytänyt samaa ikäluokkaa olevan miehen. Niinhän nuo oli kuin rakastuneet teinit kun näin heidät ruokalassa ja käytävän seurustelu nurkkauksessa. Aina yhdessä käsi kädessä kuin paita ja peppu. Naisen silmät ihan loistivat aina kun katsoi miestä.

Vastaukseni. Kyllä voi 

Vierailija
114/135 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin isän (95v ja pää kuin partaveitsi, hyvin oli perillä maailman tapahtumista) luona itsenäisen asumisen palvelutalossa. Kertoi sinne muuttaneen naapurihuoneistoon yli 80 vuotiaan naisen. Oli sieltä heti löytänyt samaa ikäluokkaa olevan miehen. Niinhän nuo oli kuin rakastuneet teinit kun näin heidät ruokalassa ja käytävän seurustelu nurkkauksessa. Aina yhdessä käsi kädessä kuin paita ja peppu. Naisen silmät ihan loistivat aina kun katsoi miestä.

Vastaukseni. Kyllä voi 

Eikä olleet mitään muistsairaita kun juttelin molempien kanssa.

Vierailija
115/135 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla sama tilanne, mies 17 vuotta nuorempi.. Ihan valtava vetovoima ja kumpikin olemme vähän hämillään. Kerran jo intouduin viestittelemään hänen kanssa yhtenä iltana. Hän vastasi hirveän innokkaasti ja toi lisää keskusteluun. Seuraavana aamuna hän oli kuitenkin jotenkin vaivautunut, pakoili, vältti katsekontaktia, jne. Olin normaalin ystävällinen, enkä palannut keskusteluumme enää. Ajattelin vain olla normaalin ystävällinen. Kaikki jatkui kuten ennenkin.

Nyt en näe häntä pariin viikkoon ja ikävä on musertava.. En tiedä yhtään, mitä pitäisi tehdä.. (Kirjoitin tästä toiseenkin ketjuun).

Minusta tuntuu, että tämä oma ihastukseni on molemminpuolista. Meillä oli seksiä kerran jo aikaa sitten, ja sen jälkeen ollut kyräilyä. Mutta järki sanoo, että en voi edetä asian kanssa. Jos hän tekee kunnon aloitteen uudestaan, niin voin kenties harkita uudemman kerran. En halua kuitenkaan pilata nuoren ihmisen elämää. En voi tarjota hänelle kaikkea, mitä hän ansaitsee. 

Vierailija
116/135 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei tunnu oikein miltään. Kai se on tätä keski-ikäistymistä. Vanhempani ovat pois menneitä. Joitakin ystäviä on siirtynyt "enkelikuoroon". En innostu musiikista, vaikka se on yleensä herättänyt intohimoja. En tunne ihastumisen tunteita miehiin. 

Vierailija
117/135 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin alle seitsemänkymppisenä, mutta joutuu punnitsemaan. 

Vierailija
118/135 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nainen saa parisuhteen vaikka tänä iltana. Nainen ei ole tottunut näkemään vaivaa parisuhteen eteen ja kompromisseja joutuu tekemään vasta parisuhteessa, kun taas miehelle parisuhteeseen pääseminen voi kestää kymmenen vuotta. Lukuisia työhaastatteluja eli treffejä, nyrkkien väistelyä ja rahan kaatamista kaivoon yöelämässä, ghostauksia, Tinderistä maksamista turhaan, kissanristiäisiä ja harvinaisia harrastuksia, kunnes kehärääkkinä pääsee ehkä suhteeseen. "

Saa jos tyytyy sinun kaltaiseen luuseriin. Olet tässä täysin oikeassa. Mutta jos nainen etsii hyvää miestä niin se on tasan yhtä vaikeaa kuin sinulle on saada tavoittelemasi nainen.

Vierailija
119/135 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että naiset eivät rakastu tai ihastu sinuun ei tarkoita sitä, että he eivät ihastuisi ja rakastuisi johonkin toiseen mieheen. Sitähän tapahtuu koko ajan.

Vierailija
120/135 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erehdys. Naiset eivät ihastu sinuun, luuserituraani. 

Naiset ovat vuosia kertoneet palstalla kuinka kukaan ei tarvitse miehiä enää mihinkään, ja miehet elävät ja kuolevat yksin, naisten ollessa onnellisia.

Sanotko että olette valehdelleet?

Olen eri, mutta naiset eivät olet yksi olento, kuten eivät miehetkään. Siksi tämä keskustelu ja muut palstan keskustelut pitää ottaa kyselyinä josta voi saada käsitystä siitä millaista vaihtelua asiassa ilmenee.

On toki naisia (ja miehiä), jotka haluavat provota tai puhua koko sukupuolen suulla. He eivät ole niitä tervepäisimpiä/fiksuimpia sukupuolensa edustajia. 

Vastauksena aloittajan kysymykseen voisi sanoa, että on naisia jotka menettävät kiinnostuksensa näihin asioihin ja suuntaavat huomionsa muualle, ja on naisia jotka vasta löytävät tämän puolen itsestään päälle 40-vuotiaana. Ihmiset kukoistavat eri ikävaiheissa eri tavoin.  Osalla mitään kovin ihmeellistä muutosta ei tapahdu suuntaan eikä toiseen, ja varsinkin jos on hyvässä parisuhteessa niin ei edes tule mitään tarvetta suuremmin  ihastua muihin. Kaikki eivät ole koskaan kovin herkkiä ihastumaan ja toiset taas ihastuvat jatkuvasti uusiin ihmisiin. Sama kuin miehilläkin siis. 

Lisäksi, vaikka nainen olisi kykenevä ihastumaan, kukaan ei ihastu keneen tahansa, tai sitten ei ole ihan tasapainoisimmasta päästä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän