Ihastuuko nainen enää ollenkaan yli 40-vuotiaana?
Jotenkin tuntuu miehenä siltä, että naiset ihastuvat vain nuorena miehiin. Vanhemalla iällä heidän tunteensa jotenkin lässähtävät, ja he eivät enää ihastu miehiin?
Kommentit (81)
Jooei kokemukseni mukaan vanhalla iällä ne vaan esittää koukuttaakseen miehen ja taustalla raksuttaa kylmät hyötysuhdelaskelmat ja mikäli ei näytä hyvältä tulokset niin välitön noita-akkamoodi.
Vähän ehkä stereotyyppinen kysymys. Nainen ei ole mikään yksikkö. Jokaisella on oma persoonansa, elämänhistoriansa ja hormonitoimintansa. Sairaudetkin vaikuttavat paljon ihmiseen paitsi fyysisesti myös psyykkisesti ja sosiaalisesti. Sekään ei takaa mitään, jos nainen on terve, hyväkuntoinen, sosiaalisesti lahjakas ja kyvykäs, mielenterveys kunnossa. Saattaa olla elämänkokemuksia, jotka vaikuttavat siihen, kuinka helppo on ihastua. Jotkut ovat luonteeltaan kyynisiä jo nuorena. Heittäytymiskyky on tutkimusten mukaan sellainen, joka on suht samanlainen läpi elämän, mutta se voi suuntautua erilaisiin asioihin. Joku on rohkea parisuhteissa, kokeilunhaluinen ja luottavainen. Joku toinen taas varovainen ja hitaammin lämpenevä. Joskus voi kohdata ihmisen, johon ihastuu. Joskus taas sellaista ihmistä ei tule vastaan. Kukaan ei voi ihastua kaikkiin ihmisiin, ei ulkonäön eikä luonteenkaan tai käyttäytymisen perusteella. Millään tasolla ei voida yleistää, että nainen joko ihastuu yli 40 v. tai ei ihastu.
Vanhemmiten kaikki tunteet yleensä muutenkin vähän laimenee, ja toisaalta sitä tulee terveellä tavalla krantummaksi. Miehen pitäisi olla aivan todella erityinen, että tässä vaiheessa jaksaisin sen enempää innostua. Lisäksi tietysti kun on yhteensä kolmesta pidemmästä suhteesta ehtinyt aikuisiällään erota niin ne tietyt punaliput tulee huomattua paljon helpommin.
Ei. Mä tulin täysin immuuniksi miehille kolmekymppisenä. Ei miehissä ole mitään mihin voisi tai pitäisi ihastua. Päinvastoin pitää olla valppaana, koska miehet on kusettajia, laiskimuksia, hyväksikäyttäjiä, pummeja, väkivaltaisia ja lieroja alkkiksia.
Ihastuu. Ihastuin itse ekaa kertaa jalat alta -tunteella 42 vuotiaana. Ei järjen hiventäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät oikeastaan. Aivot ovat kitsaampia välittäjäaineiden suhteen sekä ikääntymisen että uutuudenviehätyksen puuttumisen vuoksi. Siksi monet naiset sanovat olevansa nirsompia vanhemmiten. Tuo nirsous on käytännössä sitä, että nainen haluaa konkreettista hyötyä miehestä, vaikkapa varallisuuden tai kädentaitojen suhteen, koska ei enää ihastu mieheen itseensä kuten nuorena. Miehestä tulee naiselle hyödyke.
Siis mitä helvetin *kädentaitoja* tämän päivän keskivertomiehellä on, joista nainen haluaisi kauheasti hyötyä? 😂
Moni osaa esimerkiksi tehdä pieniä huolto- ja korjaustöitä. Tuo "keskivertomies" oli sinun keksimäsi olkiukko.
Moni nainenkin osaa. Kaikki mun ystävät esimerkiksi, ja itsekin
Keskivertomies ei osaa vetoketjua vaihtaa takkiinsa, minä osaan. Keskivertomies ei tee lapselleen lisää hyllyjä kirjahyllyyn, minä teen. Keskivertomies ei osaa valmistaa liimapuusta säilytyslaatikoita siihen kirjahyllyyn, minä tein.
Rakensin talon. Mies oli projektin aikana kokonaiset kaksi päivää pois palkkatöistään: sokkelinvalussa ja sisäänmuuttopäivänä. Minä olin työnjohtaja-koordinaattori-apumies ensimmäisestä kaivinkoneen kauhaisusta lopputarkastukseen. Hain luvat, teetin suunnitelmat, tilasin raudoitukset ja sidoin ne.
Väitän, että paremmin minulta ne pikku askareet sujuvat kuin useimmilta miehiltä, varsikin kun työn jäljen pitää olla siisti.
N60
Ja taas joku kikkelikääpiö yrittää luikerrella tekosyiden varjolla jonkun naisen riesaksi: "öhööö, mulla pysyy meisseli kädessä öhöö"
No mulla pysyy poravasara, sähkösaha, naulain, hitsipilli ja etukuormaaja. Sekä leivontavälineet (teen täytekakkuja juhliin), vaatteiden valmistus- ja korjausvälineet (parhaillaan kaksi takkia työn alla) ja kuorma rakentamiani puukalusteita lähtee asiakkaalle huomenna.
Olen tehnyt asiakkaille verkkosivuja, olen myynyt busseja, lentää en osaa mutta varmaan oppisin jos tunnille menisin.
N
Toivon ettei mene kyky ihastua, kun en ole vielä näin 39-vuotiaaksi mennessä rakkautta kokenut. Toivo elää.
Vierailija kirjoitti:
Lapset on tehty. Ei tarvitse miestä. Voi hoitaa jälkikasvua. Se on biologinen juttu.
Eli et ole koskaan rakastanut toista aikuista ihmistä? Kuinka surullista. Et ole saanut kokea maailman suurinta ja ihaninta tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset on tehty. Ei tarvitse miestä. Voi hoitaa jälkikasvua. Se on biologinen juttu.
Eli et ole koskaan rakastanut toista aikuista ihmistä? Kuinka surullista. Et ole saanut kokea maailman suurinta ja ihaninta tunnetta.
Minä olen ollut syvästi rakastunut parikin kertaa elämäni aikana, mutta en silti kuuna päivänä sanoisi, että rakkaus puolisoon on maailman suurin ja ihanin tunne. Muun muassa rakkaus omiin lapsiin pesee sen ihan mennen tullen. - eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät oikeastaan. Aivot ovat kitsaampia välittäjäaineiden suhteen sekä ikääntymisen että uutuudenviehätyksen puuttumisen vuoksi. Siksi monet naiset sanovat olevansa nirsompia vanhemmiten. Tuo nirsous on käytännössä sitä, että nainen haluaa konkreettista hyötyä miehestä, vaikkapa varallisuuden tai kädentaitojen suhteen, koska ei enää ihastu mieheen itseensä kuten nuorena. Miehestä tulee naiselle hyödyke.
Siis mitä helvetin *kädentaitoja* tämän päivän keskivertomiehellä on, joista nainen haluaisi kauheasti hyötyä? 😂
Moni osaa esimerkiksi tehdä pieniä huolto- ja korjaustöitä. Tuo "keskivertomies" oli sinun keksimäsi olkiukko.
Ai sinun mielestäsi ei pidä verrata keskivertomieheen vaan mieluummin johonkin r
Ei vaan kyseessä oli yksi esimerkki. Ei esimerkin antaminen tarkoita sitä, että lähes jokaisen miehen omata tuo ominaisuus. Siksi en käyttänyt sanaa keskivertomies, vaan sinä käytit. Pointti oli siinä, että nainen saa miehestä hyötyä, mutta sinä et sitä ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka väitti että nainen kykenisi koskaan ihastumaan keskivertomieheen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan nainen rakasta toista ihmistä, ainoastaan mitä se toinen hänelle tarjoaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas joku kikkelikääpiö yrittää luikerrella tekosyiden varjolla jonkun naisen riesaksi: "öhööö, mulla pysyy meisseli kädessä öhöö"
No mulla pysyy poravasara, sähkösaha, naulain, hitsipilli ja etukuormaaja. Sekä leivontavälineet (teen täytekakkuja juhliin), vaatteiden valmistus- ja korjausvälineet (parhaillaan kaksi takkia työn alla) ja kuorma rakentamiani puukalusteita lähtee asiakkaalle huomenna.
Olen tehnyt asiakkaille verkkosivuja, olen myynyt busseja, lentää en osaa mutta varmaan oppisin jos tunnille menisin.
N
Mutta lasta et saa tehtyä
Minä rakastuin suorastaan 42-vuotiaana 46-vuotiaaseen. Oli siinä alussa ihastustakin.
N55
Kyllä sitä voi ihastua ja muutenkin. Eri asia vaan saako vastakaikua. Jos ei niin sit joutuu lopettaa nää tunnehöpötykset ja ottaa järki käteen.
Nuorena oli kaikki helpompaa kun ei ollu taakkaa aiemmista suhteista jotka meni päin mäkeä. Uskalsi enemmän.
Nyt kai vaan tyytyy haaveilemaan suhteista. Kun ei oo enää nuori ja kaunis. Enenpi kypsä ja rajat asettava joka ei hyväksy enää mitään liirum laarum miehiä. Jotka vaan puhuvat mut teot jäävät.
Ihastuin kyllä muutaman kerran yli 40 v., mutta sitten iski niin pahat esivaihdevuosioireet ja muitakin terveysongelmia, viimeksi rintasyöpä, ettei nyt enää oikein pysty. Tuntuu siltä.
Kyllä. Mutta pelkää pakkeja. Ei uskalla lähestyä miehiä. Pelkää olla alastomana.
Moni nainenkin osaa. Kaikki mun ystävät esimerkiksi, ja itsekin. Ei ruuvimeisseliä nahkameisselillä käytetä.