Villen perhe saa käteen yli 4000 euroa kuussa - Kokee hallituksen takia elävänsä köyhyyden helvetissä
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7fc227fe-befa-4b12-832e-dde1d31654c2
Köyhyyden helvetti?
Ei pysty säästämään kuin 300€/kk rahastoihin, 100€ säästötilille, 100€ lasten rahastoihin?
Onko näillä mitään suhteellisuudentajua?
Kommentit (958)
Työttömänä ei tarvitse ostaa vaatteita eikä meikkejä eikä käydä parturissa. Kun ollaan aina kotona.
Työkokeiluun leikataan hiukset itse.
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä ei tarvitse ostaa vaatteita eikä meikkejä eikä käydä parturissa. Kun ollaan aina kotona.
Työkokeiluun leikataan hiukset itse.
Meillä ei käy vieraita kotona.
Kotia voi siivota omaksi iloksi. Vieraita ei käy. En juhli syntymäiviäkään koskaan.
Aluksi en viitsinyt kutsua enää ketään kahville, kun muilla hienot kodit ja sitten yhteydenpito kaikkiin vain ei. Ei jaksanut.
En edes halua juhlia synttäreitä. Ja tämä vuokrakoti on tyhmä. En halua kutsua tänne ketään.
Ei kukaan halua kutsua vieraita näihin rumiin suomalaisiin vuokralääviin. Ahtaita asuntoja ja rumia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi en kuluta ja miksi en säästä? No kun ei ole sitä rahaa mitä kuluttaa ja kaikki vähäiset tulot menee pakollisiin elämän kuluihin.
Ja me jotka kulutamme, saamme syytöksiä maapallon tuhoamisesta. Koskaan ei voi tehdä oikein, aina on joku syyttämässä siitä että taas teet väärin. Eli minä joka sekä kulutan että säästän, saan syytöksiä kummastakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan halua kutsua vieraita näihin rumiin suomalaisiin vuokralääviin. Ahtaita asuntoja ja rumia.
Ei tarvitse ostaa myöskään kahvipullaa vieraille. Olisi tosi kallista, jos joka viikko kävisi joku.
Mikä ihmeen narisija tunki ketjuun? Typerää itsesäälin täyttämää katkeraa paskaa, mikä ei edes kuulu aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen narisija tunki ketjuun? Typerää itsesäälin täyttämää katkeraa paskaa, mikä ei edes kuulu aiheeseen.
Kuuluu, ei Villen perhe tiedä köyhästä elämästä mitään. 4000 euroa on luxusta, kun irtisanotaan on käytössä 2000 euroa 4 hengen perheelle ja siitä maksetaan myös vuokra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu, ei Villen perhe tiedä köyhästä elämästä mitään. 4000 euroa on luxusta, kun irtisanotaan on käytössä 2000 euroa 4 hengen perheelle ja siitä maksetaan myös vuokra.
Ja, se vuokra ei todellakaan ole 400 euroa vaan puolet enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja, se vuokra ei todellakaan ole 400 euroa vaan puolet enemmän.
Villen perhe saisi pelkät leikatut ansiosidonnaiset, jos hänet ja vaimo irtisanottaisiin.
A. Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
B. Ei saa toimeentulotukea, kun on säästänyt ja sijoittanut rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Se on tämä potkulaki -hullu joka on viime aikoina spämmännyt joka ketjuun. Yksin istuu kotonaan ja haukkuu eläkeläisiä. Itse kuuluisi sairaseläkkeelle selvästi, mutta ei ilmeisesti pääse.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyllä hajuakaan, kuka meidän kaupungissa on palomiehinä. En ole koskaan nähnyt. Paloauto saattaa joskus mennä ohi, mutta autoon sisälle ei näe mitään.
Palomiehiä näkee vain ne jotka joutuvat onnettomuuteen. Ruokakaupassa ihmisillä on normivaatteet joten ei tiedä kuka on työtön ja kuka töissä.
Tai sitten asuu pienellä paikkakunnalla missä tietää ketkä niitä palomiehiä on.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tämä potkulaki -hullu joka on viime aikoina spämmännyt joka ketjuun. Yksin istuu kotonaan ja haukkuu eläkeläisiä. Itse kuuluisi sairaseläkkeelle selvästi, mutta ei ilmeisesti pääse.
Ei kannata Mersulla ohitella, kun toisilla on itse korjatut autot ja vanhat talvirenkaat. Ajat perässä niin voit pysätä itse, jos toisen autossa menee pysähtyminen pitkäksi.
Hyvät kansalaiset
Olette eläneet yli varojenne.
Leikkaamme ansiosidonnaisen, jotta työttömän työssäkäyvällä puolisolla ei ole rahaa viedä autoa korjaamoon.
Youtubessa on ohjeet, millä korjaatte autonne kytkimet, jarrut, bensapumput jne.
Ja osat ostatte vanhoina kolariautoista.
Muistakaa kiristää mutterit.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että hän tallentaa nämä spämminsä, näyttää ne lääkäreille ja yrittää näin vakuuttaa heidät, että hän tosiaan kuuluisi eläkkeelle. Ei kukaan terve tuolla tavalla pilaa jokaista keskustelua.
En työttömänä käytä linja-autoa, se maksaa.