Villen perhe saa käteen yli 4000 euroa kuussa - Kokee hallituksen takia elävänsä köyhyyden helvetissä
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7fc227fe-befa-4b12-832e-dde1d31654c2
Köyhyyden helvetti?
Ei pysty säästämään kuin 300€/kk rahastoihin, 100€ säästötilille, 100€ lasten rahastoihin?
Onko näillä mitään suhteellisuudentajua?
Kommentit (958)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollain tavalla ymmärrän Villeä. On surullista, kun rahaa tulee näennäisesti paljon, mutta asuminen, ruoka ja muu eläminen maksaa aina vain enemmän. Itsellänikin raha riittää vain välttämättömimpään. Reaalipalkkatasoni on laskenut viimeisen reilun 10 vuoden aikana.
Kun tekee töitä paljon ja maksaa paljon veroja ja piiloveroja, olisi hyvä saada riittävästi vastinetta eikä elämää, jossa pitää ostaa Coopia ja Pirkkaa ja mitä niitä halpamerkkejä onkaan ja jossa ei saa tarvittaessa asianmukaista sairaanhoitoa eikä eläkkeistä eikä vanhuudenturvasta ole tietoakaan.
Suhtautumiseni Suomeen on muuttunut varsin kielteiseksi ja kadun, etten nuorena lähtenyt täältä.
Näin minäkin olin taipuvainen ajattelemaan kunnes luin kirjoituksia ja mielipideosastoja kaikkialta muualta ja totesin että muualla keskustellaan aivan samasta asiasta. Britanniassa, Saksassa
Tämä. On hyvä pitää mielessä ettei tilanne Suomessa ole mitenkään ainutlaatuinen. Samat aiheet on muuallakin tapetilla. On vähän outoa kuinka koulutetut suomalaiset luulevat että muualla kaikki on täydellistä mutta eivät viitsi ottaa selvää onko.
Vierailija kirjoitti:
Ostaako kokoomuslaiset varaosat autoon uutena?
Mitkä varaosat? Leasing auto viedään korjaamolle jos siinä on vikaa.
Kun kävin pahasta silmätulehduksesta lääkärissä niin lääkäri kysyi henkilötunnuksen monta kertaa, kun sanoi, että ei löydy tietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaako kokoomuslaiset varaosat autoon uutena?
Mitkä varaosat? Leasing auto viedään korjaamolle jos siinä on vikaa.
No, esim. kytkin.
Jaa me vaihdetaan itse, ohjeet yuotubessa.
Kyllä on muuten tiukassa vanhojen autojen mutterit.
Kysytäänkö teiltäkin monta kertaa henkilötunnusta, kun istutte lääkärin huoneessa?
Mulla on omakannassa tuo yksi käynti.
Mitään muuta siellä ei lue.
En käy kävelyllä. Enkä syö purkkaa. En ole ulkona. Ei ollut kesällä rahaa aurinkorasvaan niin olin sisällä vauvapalstalla.
Eihän luonnollisestikkaan mikään riitä jos kuluja on haalittu yli varojen. Ahnehtiessa ei oteta huomioon elinkustannusten nousua ja sitten alkaa jossain kohtaa mennä miinuksen puolelle. Miettiikö kukaan mitenkä pärjäisi minimi tuilla jos sellainen tilanne tulee eteen. Mistä kaikesta joutuisi luopumaan.
Vierailija kirjoitti:
Köyhän tunnistaa halvimmasta vessapaperista. Ville ostaa varmaan sitä parasta laatua.
Minäkin menin kerran lankaan; ostin halpaa vessapaperia tarjouksesta. Paperi oli niin ohutta, että sitä kului 6 ruutua siinä kuin 20% kalliimpaa 3. You do the math. Ero tuntuu ihan rullan painossa.
Minun ja täällä valittavan köyhän ero on, että minä opin kerrasta ja jatkossa ostan tarjouksesta enemmän kerralla sitä laadukasta paperia. Lakatkaa elämästä kädestä suuhun niin huomaatte pian kuinka saa rahat riittämään paremmin.
Vierailija kirjoitti:
En käy kävelyllä. Enkä syö purkkaa. En ole ulkona. Ei ollut kesällä rahaa aurinkorasvaan niin olin sisällä vauvapalstalla.
Kengät on niin kalliita, että ei tosiaan voi harrastaa kävelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhän tunnistaa halvimmasta vessapaperista. Ville ostaa varmaan sitä parasta laatua.
Minäkin menin kerran lankaan; ostin halpaa vessapaperia tarjouksesta. Paperi oli niin ohutta, että sitä kului 6 ruutua siinä kuin 20% kalliimpaa 3. You do the math. Ero tuntuu ihan rullan painossa.
Minun ja täällä valittavan köyhän ero on, että minä opin kerrasta ja jatkossa ostan tarjouksesta enemmän kerralla sitä laadukasta paperia. Lakatkaa elämästä kädestä suuhun niin huomaatte pian kuinka saa rahat riittämään paremmin.
Syödään perunaa ja makaroonia 40 senttiä pussi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syödään perunaa ja makaroonia 40 senttiä pussi.
Oletko ryöstänyt pankin?
Kahvia voi ottaa termosmukiin kotoa ja juoda kauppakeskuksen penkillä.
Ottaa kahvia kotoa termosmukiin ja juo Aurajoen rannalla. Rikkaat on niissä kahviloissa.
Vierailija kirjoitti:
Kahvia voi ottaa termosmukiin kotoa ja juoda kauppakeskuksen penkillä.
60 000 ihmistä kuolee vuodessa ja asiakkaat senkun vähenevät partureissa ja kahviloissa ja ravintoloissa.
60 000 ihmistä kuolee vuodessa.
Carlassa ne asiakkaat vähenee.
Työikäiset korjaa itse autot yuotuben avulla.
Vierailija kirjoitti:
60 000 ihmistä kuolee vuodessa.
Carlassa ne asiakkaat vähenee.
Työikäiset korjaa itse autot yuotuben avulla.
Kun oppii korjaamaan niin voi korjata tuttujenkin autoja. Käteinen on ok.
En tajua, miten saa noin paljon säästöön, vaikka tulot ei tuon isommat ole... Meillä isompi netto eikä saada noin paljoa.
Tosin mitään ei puutu eli ollaan saatu kaikki mitä tarvitaan, ainakin tähän asti.
En syö purkkaa.
Hammaslääkärissä olen käynyt viimeksi 1990-luvulla.
Ei ole omakannassa oikein mitään.
Lääkäri kysyi viimeksi monta kertaa mun henkilötunnuksen, kun omakannasta ei löydy oikein mitään tietoa.
Tulee käytyä noin 15 vuoden välein lääkärissä.
Mitään lääkkeitä ei ole.