Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Villen perhe saa käteen yli 4000 euroa kuussa - Kokee hallituksen takia elävänsä köyhyyden helvetissä

Vierailija
11.10.2025 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7fc227fe-befa-4b12-832e-dde1d31654c2

Köyhyyden helvetti?

Ei pysty säästämään kuin 300€/kk rahastoihin, 100€ säästötilille, 100€ lasten rahastoihin?

Onko näillä mitään suhteellisuudentajua?

Kommentit (922)

Vierailija
881/922 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain päästään viallinen ihminen kuvittelee, että kaikki hoitoalan ihmiset ovat raiskaajia ja tappajia. Suurin osa hoitoalan ihmisistä on täysin normaaleja ihmisiä jotka tekevät parhaansa hoidettavien vuoksi. 

Hoitaja ei koskaan puhu kenestäkään potilaasta päästään viallinen ellei hoitaja itse ole mielenterveys ongelmainen narsisti. 

Missä mä kirjoitin olevani hoitaja? Etkö ymmärrä, että tässä ketjussa kirjoittaa useita ihmisiä jotka pitää sua täysin latvalahona?

Täällä on monta linkkispämmääjää. 

Itse olet latvalaho. 

Vierailija
882/922 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka on tämä tyyppi joka sekoilee tässä ketjussa koko ajan? Jatkuvasti linkkejä juttuihin jotka kaikki jo tietää ja sitten sekoilee ihan huolella syytellen ihmisiä ties mistä. Aivan sekopäistä touhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/922 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin niin kovin, että ihmiset osaisivat arvostaa sitä, mitä heillä on. Ei kannata pitää itsestäänselvyytenä sitä, että on työpaikka, varaa asua omakotitalossa ja omistaa auto tai kaksi, pystyy elättämään lapsensa ja sen päälle säästämään rahastoihin. Elämässä epäonnistuneen kolmekymppisen silmin tuo on etäinen haave, kangastus aavikolla.

Tämä. Mitä Villellä pitäisi olla enemmän? En usko että ylimääräinen 500€ tilille toisi hänen elämäänsä yhtään lisää mielekkyyttä tai sisältöä - toki toisilla on vaikka ja mitä haaveita mitä kohti tavoitella, esim kerätä sen verran vaurautta että voi pitää sapattia ja lähteä Intiaan tekemään hyväntekeväisyyttä tmv mutta Villehän vain valitsee säästää ja valittaa miten elämä "on yhtä limboa mikä ei johda minnekään" - jos sinulla ei ole mitään suuntaan, mitään paloa mihinkään, niin onhan se elämä yhtä "päiväni murmelina" toistoa. Toisaalta ihan suurimmalla osalla meistä se peruspäivä mikä toistuu onkin ihan hyvä päivä (sitten kun katsoo elämäänsä taaksepäin kun on tullut joku vakava sairaus tai muu vastoinkäyminen). 

Vierailija
884/922 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka on tämä tyyppi joka sekoilee tässä ketjussa koko ajan? Jatkuvasti linkkejä juttuihin jotka kaikki jo tietää ja sitten sekoilee ihan huolella syytellen ihmisiä ties mistä. Aivan sekopäistä touhua.

Meillä on tässä kaveriporukka, joka laittaa linkkejä. 

😂🤭🥸🤡🧒

Vierailija
885/922 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te luulleet, että vain yksi ihminen laittaa linkkejä?

, 🥸🤡🤭😂😜😜

Vierailija
886/922 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskivertoautoilija. Mikä on selviytymisstrategiasi kun SDP tulee valtaan ja nostaa bensan hintaa 1 eurolla. Mistä säästät 5 000 euroa?

Voi vaihtaa sähköautoon. Aika moni voi (voisi) jo nyt, ei vaan uskalla. Ehkä tuossa kohtaa ne vaihtaa, jos on jo pakko, kun bensa on liian kallista elämiseen. 

Vierailija
887/922 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂🤭🥸🤡🧒

Just otettiin skabaa kuka kirjoittaa sekopäisimmän viestin. 

🤡🥸🧒😂

Vierailija
888/922 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂🤭🥸🤡🧒

🤡🥸🧒😂

Niin sä ja sun 50 muuta persoonaa.

Vierailija
889/922 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂🤭🥸🤡🧒

🤡🥸🧒😂

Niin sä ja sun 50 muuta persoonaa.

Kyllä me ihan erillisiä henkilöitä kaikki ollaan. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
890/922 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalaisia on kiva kiusata. Ne provosoituu hyvin. 🤡🥸

Vierailija
891/922 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan saatu ketjut hyvin aina kuuminta hottia listalle 😂. 

Vierailija
892/922 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehut, että olet hyvä ja osaava työntekijä. Sä olet narsisti, joka kehuu itseänsä ja vähättelee muita. 

Kukaan ei ole korvaamaton millään työpaikalla, ei edes narsisti. 

Katsos kun ei ole koskaan päässyt tukitöitä ja määräaikaisia töitä pidemmälle niin herkästi kuvittelee että kaikki muutkin lentää pihalle yhtä helposti kun itse on lentänyt.Hyviä työntekijöitä ei sanota irti ja heitä jopa  pyydetään töihin myös muihin työpaikkoihin.

Vierailija
893/922 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan saatu ketjut hyvin aina kuuminta hottia listalle 😂. 

Paitsi, että työttömän tuttavan asioita ei olisi pitänyt postata tänne, ollaan kyllä koitettu poistaa niitä.

Vierailija
894/922 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehut, että olet hyvä ja osaava työntekijä. Sä olet narsisti, joka kehuu itseänsä ja vähättelee muita. 

Katsos kun ei ole koskaan päässyt tukitöitä ja määräaikaisia töitä pidemmälle niin herkästi kuvittelee että kaikki muutkin lentää pihalle yhtä helposti kun itse on lentänyt.Hyviä työntekijöitä ei sanota irti ja heitä jopa  pyydetään töihin myös muihin työpaikkoihin.

Kun on vaan yhdessä työpaikassa voi kuvitella olevansa korvaamaton. Eikä oikein tiedä miten muissa työpaikoissa toimitaan. Osa ei edes tiedä, että heidän työpaikoilla on työkokeilussa tai palkkatuella porukkaa töissä, luulevat, että on opiskelijoita harjoittelussa. En tiedä onko tossa joku vaitiolovelvollisuus homma, että johtaja ei saa kertoa. 

Vierailija
895/922 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin palkkatukitöissä niin yksi vakituinen kysyi kuinka kauan mun koulun harjoittelu kestää? 

Vierailija
896/922 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on vaan yhdessä työpaikassa voi kuvitella olevansa korvaamaton. Eikä oikein tiedä miten muissa työpaikoissa toimitaan. Osa ei edes tiedä, että heidän työpaikoilla on työkokeilussa tai palkkatuella porukkaa töissä, luulevat, että on opiskelijoita harjoittelus

Mä olen sairaanhoitaja eikä meillä ole työkokeilussa kun siivoustyötä tekevä. Hoitotyössä ei ole työkokeiluita tms. Hoitotyötä tekee joko koulutetut ihmiset, oppisopimusopiskelijat tai työharjoittelussa olevat. 

Vierailija
897/922 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on vaan yhdessä työpaikassa voi kuvitella olevansa korvaamaton. Eikä oikein tiedä miten muissa työpaikoissa toimitaan. Osa ei edes tiedä, että heidän työpaikoilla on työkokeilussa tai palkkatuella porukkaa tö

On sairaaloissa porukkaa työkokeilussa. Itse olin osastolla työkokeilussa auttamassa osastonsihteeriä. Minua luultiin opiskelijaksi. 

Vierailija
898/922 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on vaan yhdessä työpaikassa voi kuvitella olevansa korvaamaton. Eikä oikein tiedä miten muissa työpaikoissa toimitaan. Osa ei edes tiedä, että heidän työpaiko

Et sittet ymmärtänyt mitä kirjoitin. Hoitotyössä ei työkokeilijoita tms. ole. Osastonsihteeri ei ole hoitotyössä. Hoitotyössä on valmistuneita hoitajia, oppisopimusopiskelijoita tai työharjoittelijoita. 

Vierailija
899/922 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa työmarkkinatuella työkokeilussa postitin epikriisejä, hain osaston postit, tilasin takseja ja laboratoriokokeita, tein tilastointia, tulostin potilaan papereita, kun potilas siirrettiin toiseen paikkaan, tilasin veripusseja, ilmoitin potilastilanteen kaksi kertaa päivässä jonohoitajalle, tulostin huonekartan, keitin hoitajille kahvia, purin potilaskansioita eli osa papereista skannattiin, osa tietoturvaroskikseen ja osa arkistoon jne sellasta. 

Exitus paperit tehtiin osastonsihteerin kanssa yhdessä. 

Vierailija
900/922 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassa työmarkkinatuella työkokeilussa postitin epikriisejä, hain osaston postit, tilasin takseja ja laboratoriokokeita, tein tilastointia, tulostin potilaan papereita, kun potilas siirrettiin toiseen paikkaan, tilasin veripusseja, ilmoitin potilastilanteen kaksi kertaa päivässä jonohoitajalle, tulostin huonekartan, keitin hoitajille kahvia, purin potilaskansioita eli osa papereista skannattiin, osa tietoturvaroskikseen ja osa arkistoon jne sellasta. 

Exitus paperit tehtiin osastonsihteerin kanssa yhdessä. 

Siis työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä.