Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Villen perhe saa käteen yli 4000 euroa kuussa - Kokee hallituksen takia elävänsä köyhyyden helvetissä

Vierailija
11.10.2025 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7fc227fe-befa-4b12-832e-dde1d31654c2

Köyhyyden helvetti?

Ei pysty säästämään kuin 300€/kk rahastoihin, 100€ säästötilille, 100€ lasten rahastoihin?

Onko näillä mitään suhteellisuudentajua?

Kommentit (958)

Vierailija
881/958 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas tämä juttu paisunut. Ihmettelen silti, että miksei voi asiallisesti puhua kokopäiväisesti työskentelevän ihmisen palkkaköyhyydestä, ei noilla Villen tuloilla nyky-Suomessa elä mitenkään leveästi paitsi ehkä työttömiin verrattuna, joita ketju tuntuu olevan täynnä. Työntekoon kuitenkin kuluu 40 h/viikko, kyllä siitä nyt edes muutama satanen kuuluukin säästöön jäädä eikä elää jatkuvasti kädestä suuhun. Monesta asiasta heidänkin perheessä varmasti pihistellään, nimenomaan jotta rahaa saa säästöönkin.

Miksi kaikkien pitäisi pystyä elämään "leveästi"? Villen omalla nettopalkalla, 2000 euroa kuukaudessa, jokaisen tulisi pärjätä Suomessa ja säästöönkin pitäisi jäädä vähän.

Samaa mieltä. Mua itseni henkilökohtaisesti ärsyttää tälläisten haastateltavat ihmiset, rahaa on, anteeksi vaan kuin roskaa silti valittavat ja marisevat köyhyyttä ja kurjuutta, kuitenkin tunnen paljon ihmisiä jotka joutuvat elämään jopa alle 1000 eurolla. Itse matalapalkka alan töissä ja jotkut työttömät saavat enemmän tukia kuin mä saan palkkaa sit toinen osa ei saa tukia kuin nippanappa tuon 1000 e. On vähän hassua noi suhdanneluvut ja hassua miten joku ei muka pärjää 2000 tai tuolla 4000 eurolla kuussa, itse eläisin herroiksi jos saisin tuon yli 1500 e kuussa. 

Vierailija
882/958 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi on tulossa. 

Elämme kokoomus Suomessa. 

Tiet on huonossa kunnossa. 

Ihmisillä huonot talvirenkaat. 

Autot on korjattu YouTube ohjeilla ja kolariautojen vanhoilla varaosilla. 

Ihmisillä 15 vuotta vanhat silmälasit. 

Käyttäkää nyt edes heijastimia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/958 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeitä maksetaan 40 miljardia.

Eläkeläisillä on rahaa viedä auto johonkin Carlaan. 

Vierailija
884/958 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä on lapsia elätettävänä. Hyvä sitä yksinasuvan aikuisen on huudella. Sinä voit asua halvassa yksiössä. Suurperhe ei sinne mahdu millään. Eikä aikuisen tarvitse uusia vaatekertaa useamman kertaa vuodessa, kun samat vaatteet mahtuvat päälle vuosikausia. Toista se on lapsiperheessä. Kengät maksavat 70 e pari ja joka lapselle tarvitaan talvikengät ja kesäkengät vähintään. Päiväkoti vaatii vielä kumisaappaatkin kesä- ja talvilaatua tietenkin. Ja lapset syövät saman minkä aikuisetkin. Meillä 3 v syö saman verran kuin minä. Ruokalaskun voit suoraan kertoa henkilömäärällä.

Oliko pakko hankkia lapsia jos tulot ei riitä?

Vierailija
885/958 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisen veroprosentti on isompi kuin samansuuruisen palkan, koska ei saa vähennyksiä esim työtulovähennystä. 

Näinhän se on, mutta ansiosidonnainen on silti parempi kuin pelkkä työmarkkinatuki. Mä saisin ensimmäisen kaksi kuukautta ansiosidonnaista bruttona n.1750€. Sitten toki laskisi, mutta edelleen enemmän kuin työmarkkinatuki.

Minä olisin saanut ansiosidonnaista 2670 € bruttona, mutta en ehtinyt edes alkaa saamaan sitä koko työttömyyteni aikana kun lomapalkat, irtisanomiskorvaus ja liukumatunnit vyörytettiin palkaksi tuleville kuukausille. En siis saanut koko työttömyysaikana pennin jeniä tukia. 

Ethän olisi sitä sitten tarvinnutkaan.

Vierailija
886/958 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

YouTube pelastaa Suomen. Siellä on ohjeet miten vaihtaa autoon itse jarrupalat ja kytkin. Auton osat kolariautoista käytettynä. 

Vierailija
887/958 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YouTube pelastaa Suomen. Siellä on ohjeet miten vaihtaa autoon itse jarrupalat ja kytkin. Auton osat kolariautoista käytettynä. 

Suomessa ei ole nyt rahaa maksaa ansiosidonnaista ja kaikki hommat tehdään itse. 

Vierailija
888/958 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisetkin voi tehdä autoremontit YouTube ohjeilla. 

Vierailija
889/958 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaako kokoomuslaiset varaosat autoon uutena? 

Vierailija
890/958 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun Ville joutuu työttömäksi ja saa vain 595 e kuussa rahaa, sitten hän elää todellisessa helvetissä. Siitä 595 eurosta kun pitää kustantaa koko eläminen. Eipä saa asumistukea eikä toimeentulotukea, koska oma asunto ja säästöt. Sitten Ville käyttää sen 595 ja syö omia säästöjänsä peruselämiseen ja itkee. Hetken päästä hänellä ei sitten muuta olekaan kuin tuulen huuhtoma perse, kun koko omaisuuskin on sitten syöty. Mikäköhän ruikutus sitten on.

Niin, hyvä kysymys. Mutta näistä ihmisistä niin harvoin tehdään lehtijuttuja. Jos tehdään, piiloviestinä on, että näin leveästi elää tuilla tekemättä mitään. 

Vierailija
891/958 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehut, että olet hyvä ja osaava työntekijä. Sä olet narsisti, joka kehuu itseänsä ja vähättelee muita. 

Kukaan ei ole korvaamaton millään työpaikalla, ei edes narsisti. 

Katsos kun ei ole koskaan päässyt tukitöitä ja määräaikaisia töitä pidemmälle niin herkästi kuvittelee että kaikki muutkin lentää pihalle yhtä helposti kun itse on lentänyt.Hyviä työntekijöitä ei sanota irti ja heitä jopa  pyydetään töihin myös muihin työpaikkoihin.

Kun on vaan yhdessä työpaikassa voi kuvitella olevansa korvaamaton. Eikä oikein tiedä miten muissa työpaikoissa to

Olen ollut 25 v työssä Suomen yhdessä suurimmista yliopisto sairaaloista. Kyllä vaan on työkokeiluissa yms ihmisiä ollut ja on edelleen. Kaikkien taustoja ei toisille hoitajille tietenkään kerrota. 

Vierailija
892/958 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, työkokeiluun työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa työpäivä hyllyttämään kauppaan tavaroita. Hiukset leikataan itse ja laitetaan nutturalle, letille tai ponnarille. Vessapaperilla voi tehdä kiharoita. 

60 000 ihmistä kuolee vuodessa ja asiakkaat senkun vähenevät partureissa ja kahviloissa ja ravintoloissa. 

Palkanmaksu ei ole muotia. 

Vierailija
893/958 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että osastonhoitaja ei kertonut hoitajille, että ole työkokeilussa. Osastonsihteeri sanoi, että hoitajille oli sanottu kokouksessa, että tulee henkilö avustamaan. Kun allekirjoitin työkokeilu sopimuksen huoneessa oli vain osastonhoitaja ja osastonsihteeri ja ovi oli kiinni. 

Vierailija
894/958 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset vie autot huoltoon ja remonttiin Carlaan. 

Perheissä, missä toinen työtön ja toinen käy autolla pienipalkkaisessa työssä autot korjataan itse yuotuben avulla ja kolariautojen vanhoilla varaosilla. 

Suomi 2025

Vierailija
895/958 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset vie autot huoltoon ja remonttiin Carlaan. 

Perheissä, missä toinen työtön ja toinen käy autolla pienipalkkaisessa työssä autot korjataan itse yuotuben avulla ja kolariautojen vanhoilla varaosilla. 

Suomi 2025

Mutta samoilla teillä ajetaan, kun rikkaiden lapset bemareillaan. 

Vierailija
896/958 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasit on ostettu vuonna 2008. 

Hallitus lupasi naisille 10000 työpaikkaa satamaan. Kohta on rahaa siis ostaa silmälasit. 

Vierailija
897/958 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin jo aiemmin ostaa silmälasit, mutta tuli paha tulehdus ja rahat meni poliklinikka maksuihin. 

Silmälasit on ostettu 2008.

Mitä liimaa te käytätte silmälasien korjauksessa?

Vierailija
898/958 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin jo aiemmin ostaa silmälasit, mutta tuli paha tulehdus ja rahat meni poliklinikka maksuihin. 

Silmälaseihin ei kannata käyttää suihkutettavia puhdistusaineita, koska ne tyynyt lähtee irti, kun ne on moneen kertaan liimattu. 

Vierailija
899/958 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa ostaa liimaa, käytän kadulta löytyneitä purukumeja liimana.

Kannattaa ensin pureskella purkka ja samalla saa kaiken ksylitolin, mikä on jäänyt purkkaan, purukumi pehmenee samalla käyttöä varten.

Vierailija
900/958 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollain tavalla ymmärrän Villeä. On surullista, kun rahaa tulee näennäisesti paljon, mutta asuminen, ruoka ja muu eläminen maksaa aina vain enemmän. Itsellänikin raha riittää vain välttämättömimpään. Reaalipalkkatasoni on laskenut viimeisen reilun 10 vuoden aikana. 

Kun tekee töitä paljon ja maksaa paljon veroja ja piiloveroja, olisi hyvä saada riittävästi vastinetta eikä elämää, jossa pitää ostaa Coopia ja Pirkkaa ja mitä niitä halpamerkkejä onkaan ja jossa ei saa tarvittaessa asianmukaista sairaanhoitoa eikä eläkkeistä eikä vanhuudenturvasta ole tietoakaan.

Suhtautumiseni Suomeen on muuttunut varsin kielteiseksi ja kadun, etten nuorena lähtenyt täältä.

Näin minäkin olin taipuvainen ajattelemaan kunnes luin kirjoituksia ja mielipideosastoja kaikkialta muualta ja totesin että muualla keskustellaan aivan samasta asiasta. Britanniassa, Saksassa, Latviassa, Virossa, Puolassa, Ruotsissa, Tanskassa, Hollannissa, Italiassa, Espanjassa ja jenkeissä... ainakin ihmiset valittavat ihan samaa asiaa; palkat eivät ole nousseet samassa suhteessa hintojen kanssa. Suuri osa läntisestä maailmasta oli rakentanut talouskasvunsa halvan venäläisen energian, kaivosteollisuuden tuotteiden ja lannotteiden varaan. Kuinka saatoimme olla niin naiveja ettemme tajunneet sitä, ettei Venäjä halua olla maailman raaka-aineiden halpatuotantomaa ilman taka-ajatuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä