Villen perhe saa käteen yli 4000 euroa kuussa - Kokee hallituksen takia elävänsä köyhyyden helvetissä
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7fc227fe-befa-4b12-832e-dde1d31654c2
Köyhyyden helvetti?
Ei pysty säästämään kuin 300€/kk rahastoihin, 100€ säästötilille, 100€ lasten rahastoihin?
Onko näillä mitään suhteellisuudentajua?
Kommentit (922)
Millainen ihminen rais.... asiakkaan työpaikalla?
Moni työtön on kyllä huomattavasti terveempi mieleltään kuin moni työssäkäyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä jätit asiakkaan metsään. Onko suhde jo mielenterveys palveluihin. Ja lopputili sieltä työpaikalta.
Mitä sä olet vetänyt?
Mä en ole jättänyt ketään metsään. Miksi ihmeessä olisin niin tehnyt? Mikä sua oikeasti vaivaa?
Lue iltasanomia
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni jutussa pointtina oli kysyä ihmisiltä miksi he säästävät eivätkä kuluta, koska siitähän kansalaisia on viime aikoina syyllistetty.
Tottakai juttuun sitten valikoituu ihmisiä jotka pystyvät säästämään.
Villeltä itseltään kysyttiin että voiko todella puhua köyhyydestä noilla tuloilla. Ville vastasi että hän rinnastaa sen siihen koska elämä on yhtä limboa joka ei vie mihinkään. Tajuan sen ajatuksen. Ei tässä maassa työllä rikastu kuin aivan marginaalinen osa.
Niinpä. Liian hankalaa palstaluusereille.
Millainen rekrytointi valtiolla on, kun asiakkaita jätetään metsään ja rais.. työpaikalla?
Vierailija kirjoitti:
Millainen rekrytointi valtiolla on, kun asiakkaita jätetään metsään ja rais.. työpaikalla?
En kyllä ihan hirveästi kehtaisi arvostella työttömiä.
Ymmärsin niin, että kokopäivätöistä saa nettona alle 2000. Se on vähän raskaasta työstä.
Tällaista on valtion hommissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villen perhe ei saa mitään. He ansaitsevat tuon rahan työllään.
On myös järkyttävää, että Suomessa palkat ovat tällä tasolla ja samalla ostovoima laskee. Me olemme yksi Euroopan köyhimmistä maista ja vuosi vuodelta palkansaajan mahdollisuudet luoda itselleen ja lapsilleen tulevaisuutta huononevat.
No, jos lapsiperheeen vanhemmista toinen irtisanotaan niin saa pelkän 595 työmarkkinatuen. Ei saa muita tukia.
Normaali työmarkkinatuki on noin 750 euroa kuukadeussa bruttona. Siitä lähtee 20 prosenttia veroa, mutta sitä voi nostaa ja joissain tapauksissa sitä saa myös laskettua hiukan.
> Eikö ole aivan sama, onko tuki x+y niin, että veroina joutuu maksamaan y, kuin että tuki on suoraan vaan x eikä veroja makseta. Tai toisin sanoen, miettikää vaikka että tuki olisi 200 e mutta pitäisi maksaa veroa 150e, tai sitten tuki olisi 150e. Voit tutkia myös, mitä työmarkkinatuki on ollut erilaisina vuosina, vaikkapa vuonna 2005 - se ei ole aina kautta historian ollut sama, itse asiassa sitä ei ole ollut olemassa lainkaan kautta historian. Nyt parempi kysymys olisi, minkä verran tulisi minkäkin muotoiselle perhekunnalle tai millaisessa elämäntilanteessa asuvalle jäädä käteen, jotta saisi välttämättömät elämän puitteet. Sitten voidaan säätää sopiva summa, josta voi ottaa veroa, ja siihen päälle sopiva vero. En millään jaksa aina näitä 'vero vero' keskusteluja, jos ei samalla oteta huomioon, että on aivan sama mitä euromääräisesti veroina maksetaan, jos verot syövät siitä tietyn osuuden.
Tällaista on valtion hommissa.
Vain päästään viallinen ihminen kuvittelee, että kaikki hoitoalan ihmiset ovat raiskaajia ja tappajia. Suurin osa hoitoalan ihmisistä on täysin normaaleja ihmisiä jotka tekevät parhaansa hoidettavien vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villen perhe ei saa mitään. He ansaitsevat tuon rahan työllään.
On myös järkyttävää, että Suomessa palkat ovat tällä tasolla ja samalla ostovoima laskee. Me olemme yksi Euroopan köyhimmistä maista ja vuosi vuodelta palkansaajan mahdollisuudet luoda itselleen ja lapsilleen tulevaisuutta huononevat.
No, jos lapsiperheeen vanhemmista toinen irtisanotaan niin saa pelkän 595 työmarkkinatuen. Ei saa muita tukia.
Normaali työmarkkinatuki on noin 750 euroa kuukadeussa bruttona. Siitä lähtee 20 prosenttia veroa, mutta sitä voi nostaa ja joissain tapauksissa sit
Korjaus: tarkoitin, aivan sama tilanne, jos tuki on 200 ja maksetaan 50e veroja, tai jos tuki on suoraan 150e eikä makseta lainkaan veroja. Toki se vaikuttaa sitten hallinnon puolella siihen, kuka saa mitenkin korvamerkittyä rahaa yhteisöhankintoihin ja kaikkeen mitä nyt kunta tai valtio hankkiikin. Mutta ei se yksittäiselle ihmiselle niin kauheasti merkkaa.
Kuka valtiolla hoitaa rekrytointia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä jätit asiakkaan metsään. Onko suhde jo mielenterveys palveluihin. Ja lopputili sieltä työpaikalta.
Mitä sä olet vetänyt?
Mä en ole jättänyt ketään metsään. Miksi ihmeessä olisin niin tehnyt? Mikä sua oikeasti vaivaa?
Lue iltasanomia
Miten joidenkin yksittäisen paskojen ihmisten tekemiset liittyy suurimpaan osaan hoitajia? Suurin osa tekee työnsä kuten pitää eikä tapa tai rais kaa ketään. Olet todella sairas, kun tulet syyttelemään mua heitteillejätöstä yms.
Vierailija kirjoitti:
Vain päästään viallinen ihminen kuvittelee, että kaikki hoitoalan ihmiset ovat raiskaajia ja tappajia. Suurin osa hoitoalan ihmisistä on täysin normaaleja ihmisiä jotka tekevät parhaansa hoidettavien vuoksi.
Hoitaja ei koskaan puhu kenestäkään potilaasta päästään viallinen ellei hoitaja itse ole mielenterveys ongelmainen narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä olet vetänyt?
Lue iltasanomia
Miten joidenkin yksittäisen paskojen ihmisten tekemiset liittyy suurimpaan osaan hoitajia? Suurin osa tekee työnsä kuten pitää eikä tapa tai rais kaa ketään. Olet todella sairas, kun tulet syyttelemään mua heitteillejätöstä yms.
Itse olet sairas ja sulla on sairaita kommentteja täällä palstoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitaja ei koskaan puhu kenestäkään potilaasta päästään viallinen ellei hoitaja itse ole mielenterveys ongelmainen narsisti.
Missä mä kirjoitin olevani hoitaja? Etkö ymmärrä, että tässä ketjussa kirjoittaa useita ihmisiä jotka pitää sua täysin latvalahona?
Kyllä tasan tarkkaan voi hoitajatkin sanoa ihmisestä päästään viallinen. Eikä tässä ketjussa kyllä kukaan ole kenenkään potilas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni jutussa pointtina oli kysyä ihmisiltä miksi he säästävät eivätkä kuluta, koska siitähän kansalaisia on viime aikoina syyllistetty.
Tottakai juttuun sitten valikoituu ihmisiä jotka pystyvät säästämään.
Villeltä itseltään kysyttiin että voiko todella puhua köyhyydestä noilla tuloilla. Ville vastasi että hän rinnastaa sen siihen koska elämä on yhtä limboa joka ei vie mihinkään. Tajuan sen ajatuksen. Ei tässä maassa työllä rikastu kuin aivan marginaalinen osa.
Se jäi epäselväksi minne Ville olisi menossa ellei elämä olisi limboa. Siis mitä hän tekisi suuremmilla tuloilla
Ville pystyy "hätätapauksessa" valitsemaan, ettei säästäkään 500€/kk. En ole myöskään mitenkään vakuuttunut siitä, onko hånen edes järkevää pyrkiä säästämään riittävästi rahaa, että lapset saavat opiskella ilman velkaa...saattaa olla että joku tuleva hallitus "suuressa viisaudessaan" toteaa, että säästöt merkitsevät ettei Ville lapset tarvitse opintotukea. + mahtaako Villen lapset oppia elämään "tulojensa mukaan" jos vanhemmat antavat heille rahallisesti liian ruusuisen opiskeluajan?
sinällåån en silti ymmärrä miten voidaan väittää että "pitäisi kuluttaa enemmän" kun kenenkään ei pitäisi kuluttaa yhtään yli omien aitojen tarpeiden ja meistä Suomessa asuvista köyhinkin "kuluttaa liikaa" maapallon resursseihin nähden. Ja miten Villen elämä olisi onnellisempi jos hån saisi kuluttaa vaikkapa nyt ylimääräisen 100€/kk? Tässä tulee myös eteen taloustieteen Rajahyötyteoria - mikäli Ville saisi sen 100€ kuluttamisesta "enemmän hyötyä" kuin säästämisestä, kuluttaisi hån sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä mä kirjoitin olevani hoitaja? Etkö ymmärrä, että tässä ketjussa kirjoittaa useita ihmisiä jotka pitää sua täysin latvalahona?
Mistä sä tiedät kuka täällä mitäkin kirjoittaa.
Itse olet latvalaho.
Mitä sä olet vetänyt?