Ehtiikö juhannukseksi laihtua 10kg?
Kommentit (32)
Ehtii, mutta kaikki riippuu lähtöpainosta. Jos olet esimerkiksi 160cm ja 90kg niin kymmenen kiloa pystyy tiputtamaan nopeasti. Jos taas vaikkapa 160cm ja 70kg niin sitten alkaa olemaan jos vaikeampaa.
Pitää muistaa ja ymmärtää, että vuosikausia kestänyt lihavuus on voinut sotkea aineenvaihdunnan sen verran pahasti, että laihduttaminen "kotikonstein" voi olla erittäin vaikeaa. Siksi pitkäaikaiseen lihavuuteen pitäisi jo viimeinkin alkaa suhtautumaan kuin sairauteen.
Kyllä voi, mutta suosittelen hitaampaa tahtia.
Ehtii vaikka 20kg ota juhannus 2026 kiikariin hitaasti ja varmasti kun paino putoaa niin voi olla mahdollisuuksia että se myös pysyy.
Kyllä ehtii, mutta se vaatii tahtoa ja kärsimystä.
VLCD-kuurilla helposti. Sillä lähtee 1,5-2,5 kg viikossa riippuen lähtöpainosta.
Ehtii hyvin, vähähiilarisella ruokavaliolla. Pudotin itse kympin kahdessa kuukaudessa normaalipainon sisällä.
Riippuu lähtöpainosta. Tuskin itse pystyisin tai olisin sitten 15kg alipainoinen.
Ehtii helposti. Viisi kiloa kuukaudessa ei ole edes paljon. Lopetat syömisen kahden edestä ja joka päivä pitkä kävely lenkki tai pitkä pyörälenkki: noin lähtee yli viisi kiloakin/kk helposti.
On mahdollista, onko taas sitten järkevää niin nopea pudotus on eriasia. itse pudotin normaalipainon sisällä 2kk 68kg->57kg nutrilett juomilla (eli vlcd). Enää nykyään en siihen lähtisi kun haluan pitää vaivalla hankituista lihaksista kiinni.
Jos AP on joku ikiläski Suomi-tantta à la 150 cm ja 70 kg eli 40 kiloa ylipainoinen, niin ihan sama tuo 10 kg kiloa sinne tai tänne.
<<<<<<<<<<<<<< P E R S K U T A R A L L A A >>>>>>>>>>>>>>>
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
TUKI PERUSSUOMALAISILLE ON TUKI TRUMPILLE JA PUTINILLE!
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Vierailija kirjoitti:
Jos AP on joku ikiläski Suomi-tantta à la 150 cm ja 70 kg eli 40 kiloa ylipainoinen, niin ihan sama tuo 10 kg kiloa sinne tai tänne.
150 cm pitkän ja 30 kiloa painavan ihmisen painoindeksi on 13. :D
Hyvin ehtii, pistettävän laihdutuslääkeen avulla, ei ole nälkä. Kokeiltu on, tosin maksaa hiukan, noin 100 € muutaman viikon annos, jos saa Kelan tukea.
Tallinnan klinikalle rasvaimuun, mars, mars!
Wegowyn resepti, eiköhän onnistu?
Riippuu lähtöpainosta. Mutta kilo rasvaa viikossa ei taida olla mahdollista. Siihen menee puolitoista viikkoa.
Kyllä paino voi pudota tuon jos vedät ihan kitukuurille, monta kiloa lähtee ensin nesteitä. Mutta tuo on kyllä melkeinpä varma syömihäiriön tai jojolaihtumisen aloitus. Tutkimusten mukaan yli 90 prosenttia laihduttajista palaa lähtöpainoonsa ja yli. Eli juhannuksena olet ehkä -10 kg mutta jouluun mennessä olet +15 kg. Jokainen pikalaihduttaja ajattelee, että on poikkeus säännöstä ja tämä on viimeinen laihdutuskuuri, mutta tämä on kova totuus. Olen nähnyt tämän jokaisessa ylipainoisessa ystävässäni ja kokenut sen myös itse. Ei missään nimessä kannata tehdä tällaista. Lihominen ei johdu tahdonvoiman puutteesta johtuva mässäilystä, vaan laihdutuskuurin jälkeen keho on sellaisessa tilassa, että se vaatii nopeasti energiaa. Nälän säätely on mennyt sekaisin. Tätä ei ihminen pysty itse hallitsemaan, tai muutenhan eivät kadut olisi täynnä lihavia ihmisiä. Suosittelen siis että teet rauhallisia ja maltillisia elämäntapamuutoksia. Juhannukseen menessä sinulla on uusia, terveellisiä rutiineja ja varmasti myös ulkomuodossa on muutoksia ja terveempi olo näkyy ulospäin. Voit esimerkiksi aloittaa sellaisella, että teet joka päivä jotain mieluisaa liikuntaa, jos et ole tottunut siihen, niin vaikka ihan kävelyä, ja lisäksi rupea syömään niitä vihanneksia sen verran kuin on ravintosuositus. Ozympic yms vastaavat laihdutuslääkkeet tosin voivat tehdä tästä prosessista erilaisen, niistä ei ole omaa kokemusta.
Tarkennatko vielä minkä vuoden juhannuksesta nyt on kysymys?
Helposti.