Villen perhe saa käteen yli 4000 euroa kuussa - Kokee hallituksen takia elävänsä köyhyyden helvetissä
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7fc227fe-befa-4b12-832e-dde1d31654c2
Köyhyyden helvetti?
Ei pysty säästämään kuin 300€/kk rahastoihin, 100€ säästötilille, 100€ lasten rahastoihin?
Onko näillä mitään suhteellisuudentajua?
Kommentit (958)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villen perhe ei saa mitään. He ansaitsevat tuon rahan työllään.
On myös järkyttävää, että Suomessa palkat ovat tällä tasolla ja samalla ostovoima laskee. Me olemme yksi Euroopan köyhimmistä maista ja vuosi vuodelta palkansaajan mahdollisuudet luoda itselleen ja lapsilleen tulevaisuutta huononevat.
No, jos lapsiperheeen vanhemmista toinen irtisanotaan niin saa pelkän 595 työmarkkinatuen. Ei saa muita tukia.
Normaali työmarkkinatuki on noin 750 euroa kuukadeussa bruttona. Siitä lähtee 20 prosenttia veroa, mutta sitä voi nostaa ja joissain tapauksissa sit
Korjaus: tarkoitin, aivan sama tilanne, jos tuki on 200 ja maksetaan 50e veroja, tai jos tuki on suoraan 150e eikä makseta lainkaan veroja. Toki se vaikuttaa sitten hallinnon puolella siihen, kuka saa mitenkin korvamerkittyä rahaa yhteisöhankintoihin ja kaikkeen mitä nyt kunta tai valtio hankkiikin. Mutta ei se yksittäiselle ihmiselle niin kauheasti merkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä jätit asiakkaan metsään. Onko suhde jo mielenterveys palveluihin. Ja lopputili sieltä työpaikalta.
Mitä sä olet vetänyt?
Mä en ole jättänyt ketään metsään. Miksi ihmeessä olisin niin tehnyt? Mikä sua oikeasti vaivaa?
Lue iltasanomia
Miten joidenkin yksittäisen paskojen ihmisten tekemiset liittyy suurimpaan osaan hoitajia? Suurin osa tekee työnsä kuten pitää eikä tapa tai rais kaa ketään. Olet todella sairas, kun tulet syyttelemään mua heitteillejätöstä yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain päästään viallinen ihminen kuvittelee, että kaikki hoitoalan ihmiset ovat raiskaajia ja tappajia. Suurin osa hoitoalan ihmisistä on täysin normaaleja ihmisiä jotka tekevät parhaansa hoidettavien vuoksi.
Hoitaja ei koskaan puhu kenestäkään potilaasta päästään viallinen ellei hoitaja itse ole mielenterveys ongelmainen narsisti.
Missä mä kirjoitin olevani hoitaja? Etkö ymmärrä, että tässä ketjussa kirjoittaa useita ihmisiä jotka pitää sua täysin latvalahona?
Kyllä tasan tarkkaan voi hoitajatkin sanoa ihmisestä päästään viallinen. Eikä tässä ketjussa kyllä kukaan ole kenenkään potilas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni jutussa pointtina oli kysyä ihmisiltä miksi he säästävät eivätkä kuluta, koska siitähän kansalaisia on viime aikoina syyllistetty.
Tottakai juttuun sitten valikoituu ihmisiä jotka pystyvät säästämään.
Villeltä itseltään kysyttiin että voiko todella puhua köyhyydestä noilla tuloilla. Ville vastasi että hän rinnastaa sen siihen koska elämä on yhtä limboa joka ei vie mihinkään. Tajuan sen ajatuksen. Ei tässä maassa työllä rikastu kuin aivan marginaalinen osa.
Se jäi epäselväksi minne Ville olisi menossa ellei elämä olisi limboa. Siis mitä hän tekisi suuremmilla tuloilla
Ville pystyy "hätätapauksessa" valitsemaan, ettei säästäkään 500€/kk. En ole myöskään mitenkään vakuuttunut siitä, onko hånen edes järkevää pyrkiä säästämään riittävästi rahaa, että lapset saavat opiskella ilman velkaa...saattaa olla että joku tuleva hallitus "suuressa viisaudessaan" toteaa, että säästöt merkitsevät ettei Ville lapset tarvitse opintotukea. + mahtaako Villen lapset oppia elämään "tulojensa mukaan" jos vanhemmat antavat heille rahallisesti liian ruusuisen opiskeluajan?
sinällåån en silti ymmärrä miten voidaan väittää että "pitäisi kuluttaa enemmän" kun kenenkään ei pitäisi kuluttaa yhtään yli omien aitojen tarpeiden ja meistä Suomessa asuvista köyhinkin "kuluttaa liikaa" maapallon resursseihin nähden. Ja miten Villen elämä olisi onnellisempi jos hån saisi kuluttaa vaikkapa nyt ylimääräisen 100€/kk? Tässä tulee myös eteen taloustieteen Rajahyötyteoria - mikäli Ville saisi sen 100€ kuluttamisesta "enemmän hyötyä" kuin säästämisestä, kuluttaisi hån sen.
Siis kuka on tämä tyyppi joka sekoilee tässä ketjussa koko ajan? Jatkuvasti linkkejä juttuihin jotka kaikki jo tietää ja sitten sekoilee ihan huolella syytellen ihmisiä ties mistä. Aivan sekopäistä touhua.
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin niin kovin, että ihmiset osaisivat arvostaa sitä, mitä heillä on. Ei kannata pitää itsestäänselvyytenä sitä, että on työpaikka, varaa asua omakotitalossa ja omistaa auto tai kaksi, pystyy elättämään lapsensa ja sen päälle säästämään rahastoihin. Elämässä epäonnistuneen kolmekymppisen silmin tuo on etäinen haave, kangastus aavikolla.
Tämä. Mitä Villellä pitäisi olla enemmän? En usko että ylimääräinen 500€ tilille toisi hänen elämäänsä yhtään lisää mielekkyyttä tai sisältöä - toki toisilla on vaikka ja mitä haaveita mitä kohti tavoitella, esim kerätä sen verran vaurautta että voi pitää sapattia ja lähteä Intiaan tekemään hyväntekeväisyyttä tmv mutta Villehän vain valitsee säästää ja valittaa miten elämä "on yhtä limboa mikä ei johda minnekään" - jos sinulla ei ole mitään suuntaan, mitään paloa mihinkään, niin onhan se elämä yhtä "päiväni murmelina" toistoa. Toisaalta ihan suurimmalla osalla meistä se peruspäivä mikä toistuu onkin ihan hyvä päivä (sitten kun katsoo elämäänsä taaksepäin kun on tullut joku vakava sairaus tai muu vastoinkäyminen).
Vierailija kirjoitti:
Keskivertoautoilija. Mikä on selviytymisstrategiasi kun SDP tulee valtaan ja nostaa bensan hintaa 1 eurolla. Mistä säästät 5 000 euroa?
Voi vaihtaa sähköautoon. Aika moni voi (voisi) jo nyt, ei vaan uskalla. Ehkä tuossa kohtaa ne vaihtaa, jos on jo pakko, kun bensa on liian kallista elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka on tämä tyyppi joka sekoilee tässä ketjussa koko ajan? Jatkuvasti linkkejä juttuihin jotka kaikki jo tietää ja sitten sekoilee ihan huolella syytellen ihmisiä ties mistä. Aivan sekopäistä touhua.
Meillä on tässä kaveriporukka, joka laittaa linkkejä.
😂🤭🥸🤡🧒
Just otettiin skabaa kuka kirjoittaa sekopäisimmän viestin.
🤡🥸🧒😂
Niin sä ja sun 50 muuta persoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Kehut, että olet hyvä ja osaava työntekijä. Sä olet narsisti, joka kehuu itseänsä ja vähättelee muita.
Kukaan ei ole korvaamaton millään työpaikalla, ei edes narsisti.
Katsos kun ei ole koskaan päässyt tukitöitä ja määräaikaisia töitä pidemmälle niin herkästi kuvittelee että kaikki muutkin lentää pihalle yhtä helposti kun itse on lentänyt.Hyviä työntekijöitä ei sanota irti ja heitä jopa pyydetään töihin myös muihin työpaikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalaisia on kiva kiusata. Ne provosoituu hyvin. 🤡🥸
Ollaan saatu ketjut hyvin aina kuuminta hottia listalle 😂.
Paitsi, että työttömän tuttavan asioita ei olisi pitänyt postata tänne, ollaan kyllä koitettu poistaa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehut, että olet hyvä ja osaava työntekijä. Sä olet narsisti, joka kehuu itseänsä ja vähättelee muita.
Katsos kun ei ole koskaan päässyt tukitöitä ja määräaikaisia töitä pidemmälle niin herkästi kuvittelee että kaikki muutkin lentää pihalle yhtä helposti kun itse on lentänyt.Hyviä työntekijöitä ei sanota irti ja heitä jopa pyydetään töihin myös muihin työpaikkoihin.
Kun on vaan yhdessä työpaikassa voi kuvitella olevansa korvaamaton. Eikä oikein tiedä miten muissa työpaikoissa toimitaan. Osa ei edes tiedä, että heidän työpaikoilla on työkokeilussa tai palkkatuella porukkaa töissä, luulevat, että on opiskelijoita harjoittelussa. En tiedä onko tossa joku vaitiolovelvollisuus homma, että johtaja ei saa kertoa.
Kun olin palkkatukitöissä niin yksi vakituinen kysyi kuinka kauan mun koulun harjoittelu kestää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on vaan yhdessä työpaikassa voi kuvitella olevansa korvaamaton. Eikä oikein tiedä miten muissa työpaikoissa toimitaan. Osa ei edes tiedä, että heidän työpaikoilla on työkokeilussa tai palkkatuella porukkaa töissä, luulevat, että on opiskelijoita harjoittelus
Mä olen sairaanhoitaja eikä meillä ole työkokeilussa kun siivoustyötä tekevä. Hoitotyössä ei ole työkokeiluita tms. Hoitotyötä tekee joko koulutetut ihmiset, oppisopimusopiskelijat tai työharjoittelussa olevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on vaan yhdessä työpaikassa voi kuvitella olevansa korvaamaton. Eikä oikein tiedä miten muissa työpaikoissa toimitaan. Osa ei edes tiedä, että heidän työpaikoilla on työkokeilussa tai palkkatuella porukkaa tö
On sairaaloissa porukkaa työkokeilussa. Itse olin osastolla työkokeilussa auttamassa osastonsihteeriä. Minua luultiin opiskelijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on vaan yhdessä työpaikassa voi kuvitella olevansa korvaamaton. Eikä oikein tiedä miten muissa työpaikoissa toimitaan. Osa ei edes tiedä, että heidän työpaiko
Et sittet ymmärtänyt mitä kirjoitin. Hoitotyössä ei työkokeilijoita tms. ole. Osastonsihteeri ei ole hoitotyössä. Hoitotyössä on valmistuneita hoitajia, oppisopimusopiskelijoita tai työharjoittelijoita.
Sairaalassa työmarkkinatuella työkokeilussa postitin epikriisejä, hain osaston postit, tilasin takseja ja laboratoriokokeita, tein tilastointia, tulostin potilaan papereita, kun potilas siirrettiin toiseen paikkaan, tilasin veripusseja, ilmoitin potilastilanteen kaksi kertaa päivässä jonohoitajalle, tulostin huonekartan, keitin hoitajille kahvia, purin potilaskansioita eli osa papereista skannattiin, osa tietoturvaroskikseen ja osa arkistoon jne sellasta.
Exitus paperit tehtiin osastonsihteerin kanssa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Sairaalassa työmarkkinatuella työkokeilussa postitin epikriisejä, hain osaston postit, tilasin takseja ja laboratoriokokeita, tein tilastointia, tulostin potilaan papereita, kun potilas siirrettiin toiseen paikkaan, tilasin veripusseja, ilmoitin potilastilanteen kaksi kertaa päivässä jonohoitajalle, tulostin huonekartan, keitin hoitajille kahvia, purin potilaskansioita eli osa papereista skannattiin, osa tietoturvaroskikseen ja osa arkistoon jne sellasta.
Exitus paperit tehtiin osastonsihteerin kanssa yhdessä.
Siis työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä.
Työttömiä on myös kuntouttavassa työtoiminnassa toimistotöissä sairaalan arkistossa ja palkkatuella infossa.
Vain päästään viallinen ihminen kuvittelee, että kaikki hoitoalan ihmiset ovat raiskaajia ja tappajia. Suurin osa hoitoalan ihmisistä on täysin normaaleja ihmisiä jotka tekevät parhaansa hoidettavien vuoksi.