Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Villen perhe saa käteen yli 4000 euroa kuussa - Kokee hallituksen takia elävänsä köyhyyden helvetissä

Vierailija
11.10.2025 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7fc227fe-befa-4b12-832e-dde1d31654c2

Köyhyyden helvetti?

Ei pysty säästämään kuin 300€/kk rahastoihin, 100€ säästötilille, 100€ lasten rahastoihin?

Onko näillä mitään suhteellisuudentajua?

Kommentit (914)

Vierailija
841/914 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistuessa kaikilla pääomatulot vaikuttavat yleistuen määrään, myös 55-vuotiailla ja yli. 

Vierailija
842/914 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villen perhe ei saa mitään. He ansaitsevat tuon rahan työllään.

On myös järkyttävää, että Suomessa palkat ovat tällä tasolla ja samalla ostovoima laskee. Me olemme yksi Euroopan köyhimmistä maista ja vuosi vuodelta palkansaajan mahdollisuudet luoda itselleen ja lapsilleen tulevaisuutta huononevat. 

No, jos lapsiperheeen vanhemmista toinen irtisanotaan niin saa pelkän 595 työmarkkinatuen. Ei saa muita tukia. 

Normaali työmarkkinatuki on noin 750 euroa kuukadeussa bruttona. Siitä lähtee 20 prosenttia veroa, mutta sitä voi nostaa ja joissain tapauksissa sitä saa myös laskettua hiukan.

On kokemusta työttömyydestä, se on 595 netto.

Tiesittekö, että noin 15 vuotta sitten, kun vihreät olivat hallituksessa, vihreät sai läpi sen, että myös etuuksiin saa perusvähennyksen verotukseen?

Siihen asti maksettiin aina se noin 20% sii se saattoi olla ylikin, eli kuntaveron verran.

Nykyään veroprosentti on siksi useamman prosentin alempi, ei vain 1-2, vaan riippuen kunnasta missä asuu, se on noin 15-16. Onhan se parempi kuin 20%, mutta silti etuus pitäisi olla veroton, kuten vaikka lapsilisä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/914 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaisen veroprosentti on isompi kuin samansuuruisen palkan, koska ei saa vähennyksiä esim työtulovähennystä. 

Vierailija
844/914 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä, rahastoja. 

"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra-, metsä -, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)."

https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot

Ei rahastoihin säästävät saa työttömänä oikein mitään tukea. 

Työmarkkinatuki leikataan, ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea. 

Rahastoista ei tule pääomatuloa, koska se liitetään suoraan rahastoon. Työmarkkinatukea ja tietenkin ansiosidonnainen tulee ihan normaalisti. Asumistukeen puolestaan vaikuttaa rahaston arvo ja siitäkin vain 75 prosenttia viimeisen päivän arvosta. 

Vierailija
845/914 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hallitus aikoo leikata apteekeilta 30 miljoonaa euroa. Sivuapteekit voi loppua."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011334966.html

Vierailija
846/914 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hallitus aikoo leikata valtionhallinnosta 130 miljoonaa euroa. Kuntien valtionosuuksista leikataan 75 miljoonaa euroa."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011188208.html

"Hallitus lisää Kelan tiedonsaantioikeuksia, sillä säästetään 5 miljoonaa euroa väärinkäytöksiä." 

Vierailija
847/914 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisen veroprosentti on isompi kuin samansuuruisen palkan, koska ei saa vähennyksiä esim työtulovähennystä. 

Näinhän se on, mutta ansiosidonnainen on silti parempi kuin pelkkä työmarkkinatuki. Mä saisin ensimmäisen kaksi kuukautta ansiosidonnaista bruttona n.1750€. Sitten toki laskisi, mutta edelleen enemmän kuin työmarkkinatuki.

Vierailija
848/914 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi tietää minkälainen ihminen on tämä linkkispämmääjä. Onko minkälainen lapsuus ollut? Onko peruskoulun sujunut miten? Onko mitään koulutuksia peruskoulun jälkeen? Onko työelämässä ollut koskaan? Onko lapsia tai puolisoa? Minkälaisessa asunnossa asuu? Onko mitään hoitosuhdetta mielenterveyspalveluihin?

Vierailija
849/914 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hallitus haluaa sosiaalitukihuijarit esiin tutkimalla ihmisten pankkitilejä."

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011199027.html

Vierailija
850/914 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on, mutta ansiosidonnainen on silti parempi kuin pelkkä työmarkkinatuki. Mä saisin ensimmäisen kaksi kuukautta ansiosidonnaista bruttona n.1750€. Sitten toki laskisi, mutta edelleen enemmän kuin työmarkkinatuki.

Niin, myös minä olen saanut ansiosidonnaista monta kertaa, cv on 2 sivua 

Kun ansiosidonnainen loppui tänä vuonna odotin työmarkkinatuki päätöstä 2 kuukautta. 

Vierailija
851/914 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, myös minä olen saanut ansiosidonnaista monta kertaa, cv on 2 sivua 

Kun ansiosidonnainen loppui tänä vuonna odotin työmarkkinatuki päätöstä 2 kuukautta. 

Mä olen saanut ansiosidonnaista viimeksi 10 vuotta sitten. Mulla on vakituinen työpaikka missä bruttopalkka melkein 3000€. Työmarkkinatukea olen saanut viimeksi vuonna 2008 ja asuin silloin pienen lapsen kanssa. Saatiin muitakin tukia lisäksi ja tiukkaa teki pärjätä. 

Vierailija
852/914 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sosiaali- ja terveysministeriö on asettanut työryhmän edistämään Kelan tiedonsaantioikeuksia ja tiedonvaihtoa..

Kelalle säädetään mahdollisuus tehdä pankki- ja maksutilejä koskevia sähköisiä kyselyjä pankki- ja maksutilien valvontajärjestelmään (PMJ -järjestelmä)

Tietoja luovutetaan oma-aloitteisesti Kelasta muille viranomaisille.

-..... mahdollisten ulkomailla oleskelun selvittämistä rekistereistä. "

https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/kelan-tiedonvaihtoa-edistava-hanke-…

Vierailija
853/914 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi tietää minkälainen ihminen on tämä linkkispämmääjä. Onko minkälainen lapsuus ollut? Onko peruskoulun sujunut miten? Onko mitään koulutuksia peruskoulun jälkeen? Onko työelämässä ollut koskaan? Onko lapsia tai puolisoa? Minkälaisessa asunnossa asuu? Onko mitään hoitosuhdetta mielenterveyspalveluihin?

On AMK tutkinto millä olen ollut työkokeilussa työmarkkinatuella, palkkatukitöissä, sijaisena tes-  palkalla esim valtion virastoissa joten e-passit, työterveyshuollot jne on tuttuja..

Työkkäri ei ole mielenterveys toimisto. 

Onko sulla lakimiehenä hoitosuhdetta mielenterveys palveluihin, kun olet psykopaatti lakimies? 

Vierailija
854/914 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On AMK tutkinto millä olen ollut työkokeilussa työmarkkinatuella, palkkatukitöissä, sijaisena tes-  palkalla esim valtion virastoissa joten e-passit, työterveyshuollot jne on tuttuja..

Onko sulla lakimiehenä hoitosuhdetta mielenterveys palveluihin, kun olet psykopaatti lakimies? 

Mitä ihmettä sä oikein sekoilet? En mä ole lakimies. En ole myöskään psykopaatti enkä tarvitse mielenterveyspalveluita. Olen sairaanhoitaja koulutukseltani ja teen töitä vanhusten parissa.

Vierailija
855/914 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sä oikein sekoilet? En mä ole lakimies. En ole myöskään psykopaatti

Haluatko linkin? Sairaanhoitajissa on narsisteja.

Sä et ole empaattinen hoitaja, haukut täällä ihmisiä narsisti. 

Vierailija
856/914 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä jätit asiakkaan metsään. Onko suhde jo mielenterveys palveluihin. Ja lopputili sieltä työpaikalta. 

Vierailija
857/914 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ville elää perheineen kulutusJuhlaa...  Kokemuksesta  voin kertoa että jos sinulla on rahaa ostat 500 e takin ja jos sinulla ei ole rahaa ostat 20 euron takin.. näin se menee. Vaatimukset kasvaa jos rahaa on ja jos sitä ei ole ostat halvinta mitä saa.

Vierailija
858/914 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nämä ammatit vetävät puoleensa narsisteja.

Katso lista!

-Lääkäri, Sairaanhoitaja, Lakimies, Uskonnollinen johtaja, Opettaja, Psykoterapeutti, Poliisi, Elämänvalmentaja, Esimies, Poliitikko, Lippukunnan johtaja, Sosiaalityöntekijä, Vartija, Urheiluvalmentaja, Vapaaehtoistyöntekijä "

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-ammatit-vetavat-puoleensa-nars…

Vierailija
859/914 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen jättää asiakkaan metsään?

Vierailija
860/914 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen jättää asiakkaan metsään?

Jos tollasella on lapsia niin lapset huostaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme