Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihniset vanhenevat todella eri tahtiin

Vierailija
11.10.2025 |

Oletteko huomanneet saman? Jotkut eivät muutu juuri lainkaan, toiset valtavan paljon. Siis vaikka elintavat olisivat ns. normaalit.

Kommentit (158)

Vierailija
61/158 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa että esimerkiksi Ensitreffit alttarilla sarjan Elisa on nelikymppinen, näyttää viisikymppiseltä.

Oikomattomat hampaat vielä korostavat vanhaa vaikutelmaa. Häissäkin kammottava seppele päässä! 🤣

Vierailija
62/158 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä armeija ura vanhentaa kasvoista miehillä, muuten ovat kyllä erittäin ryhdikkäitä ja kovakuntoisia miehiä nämä sotilasuran tehneet. Kova urheilu tai kilpailu esim. kehonrakentajana vanhentaa naamasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/158 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi monet lääkärit, juristit ym. hyvin tienaavat 40+ ikäiset naiset ottavat botoxia säännöllisesti naamaansa. Se on turvallinen ja pitkään käytössä ollut lääke ja pitää kasvot nuorekkaana. 

Ei pidä. Somessa botoxi-ihmiset näyttää vanhemmilta kun otsan iho valuu ikäänkuin silmien päälle. Otsan lihasten tehtävänä on kohottaa ihoa. Samoin fillerihuulet on tosi kauhean näköiset tönköt kun ne omaava puhuu.

Botoxia itse ottaneet ilmeisesti ovat niitä, jotka näissä keskusteluissa korostavat toimenpiteiden huomaamattomuutta. Sitähän ne eivät ole, koska muissa kasvojen ja muiden  kehon osien kohdalla muutos näkyy ja ristiriidan huomaa. Ne joilla on tehty niin huomaamattomat toimenpiteet, ettei sitä huomaa (kuten mä itse, on kyselty missä olen käynyt) ovat todwnnäköisesti luomuja. Vähän ikävä kunnen voi paljastaa noita taianomaisia keinoja, joita olen tehnyt kaulalleni tai muualle, koska en ole tehnyt yhtään mitään. En käytä edes seerumia enkä yövoiteita enkä kaulalle laita minkäänlaista voidetta, koska se sotkee liikaa vaatteita. Päivävoide on ainoa tuote jota käytän tunnollisesti, UVA ja 20 aurinkosuojalla.

Vierailija
64/158 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä ylipaino, huono ryhti, ruokkoamaton parta ja dokaamisella kirjavoitettu naama saa näyttämään helposti 15 vuotta ikäistään vanhemmalta.

Naisilla ylipaino, ohut rasvainen kouvolatukka ja läskien peittely-yritys soputelttaa muistuttavalla leningillä, saavat vastaavasti näyttämään 10-15 vuotta ikäistään vanhemmalta.

Vierailija
65/158 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne elintavat useinkaan ole kovin samanlaisia kun tarkemmin tarkastelee. Mistä ap muuten tietää ihmisten elintavoista. Huomannut niitä kriittisesti tarkastellessa hyvinkin paljon eroja näissä, joten sanoisin kyllä että itsestä huolehtiminen kokonaisvaltaisesti sekä elintavat ovat erotteleva tekijä. Esim auringonotto näkyy varmasti kasvoissa vaikka nuorena voi tuntua hyvältä idealta. 

Tuttavapiirin elämäntavat kyllä tietää. Eri

Vierailija
66/158 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittavat "normaalit" elintavat?

Vierailija
67/158 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä ylipaino, huono ryhti, ruokkoamaton parta ja dokaamisella kirjavoitettu naama saa näyttämään helposti 15 vuotta ikäistään vanhemmalta.

Naisilla ylipaino, ohut rasvainen kouvolatukka ja läskien peittely-yritys soputelttaa muistuttavalla leningillä, saavat vastaavasti näyttämään 10-15 vuotta ikäistään vanhemmalta.

🤣😂🤣😂🤣😂

Vierailija
68/158 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut siis ikäluokista, jotka eivät botoksia käytä. 40-50 ikäiset kyllä käyttää."

Epäilen, että kyse on yhteiskuntaluokista enemmän kuin iästä. 30v tyttären koulusss oli aikoinaan yksi tyttö joka oli tällaisiin kallellaan ja häntä pidettiin nolona. Se on vain toisenlaista kulttuuria. Eurooppalaista. 

Vierailija
69/158 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin nuorena kuin kukkatapetti, en minkään näköinen, ujo hiirulainen. Nykyään nelikymppisenä saan enemmän huomiota miehiltä kuin ikinä ja olen puhjennut kukkaan. 

Mulla ihan sama kokemus ja olin jopa ruma. Nykyään näytän nuoremmalta ja paremmalta kuin ikäiseni, koska mikään paikka ei ole valahtanut eikä rypistynyt. Joillain vähän yli nelikymppisillä on jo veltot silmäluomet, voimakkaat nasolabiaalit ja kunnon sibeliukset, leukalinjan katoamisesta puhumattakaan.

Mut odotas joku päivä kun näytätkin vanhalta. Olen pian 47v ja yhä luullaan lasteni sisarukseksi mutta silti huomaan että nyt alkaa vanhuus iskeä. Suupielet alaspäin, sibelius kesäisin, leukalinja hävinnyt (sen korjaan laihduttamalla mahd paljon mut tuskin kauniiksi tulee kun ei ole kunnon leukaa).

Vierailija
70/158 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotyyppi vaikuttaa myös.

Jos on rasvainen ja paksu naaman iho, ei rypisty.

Vierailija
71/158 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin nuorena kuin kukkatapetti, en minkään näköinen, ujo hiirulainen. Nykyään nelikymppisenä saan enemmän huomiota miehiltä kuin ikinä ja olen puhjennut kukkaan. 

Mulla ihan sama kokemus ja olin jopa ruma. Nykyään näytän nuoremmalta ja paremmalta kuin ikäiseni, koska mikään paikka ei ole valahtanut eikä rypistynyt. Joillain vähän yli nelikymppisillä on jo veltot silmäluomet, voimakkaat nasolabiaalit ja kunnon sibeliukset, leukalinjan katoamisesta puhumattakaan.

Mut odotas joku päivä kun näytätkin vanhalta. Olen pian 47v ja yhä luullaan lasteni sisarukseksi mutta silti huomaan että nyt alkaa vanhuus iskeä. Suupielet alaspäin, sibelius kesäisin, leukalinja hävinnyt (sen korjaan laihduttamalla mahd paljon mut tuskin kauniiksi tulee kun ei ole kunnon leukaa).

Laihduttamalla saa ksvonpiirteet valahtamaan. Sitähän na. Ozempic naama tarkoittaa.

Vierailija
72/158 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No naiset rupsahtaa viimeistään siinä 30 korvilla, miehet vain paranee tuonne 60 tienoille.

Sano joku julkkis-esimerkki tällaisesta paranemisesta?

No ehkä Mies ja alaston ase Leslie Nielsen, veti parhaat roolinsa vasta vanhana.  Tina Turner myös pääsi kunnolla loistamaan vasta vanhana.(mutta oliko hän mies)

Vai hevonen?

Vierailija
73/158 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhut siis ikäluokista, jotka eivät botoksia käytä. 40-50 ikäiset kyllä käyttää."

Epäilen, että kyse on yhteiskuntaluokista enemmän kuin iästä. 30v tyttären koulusss oli aikoinaan yksi tyttö joka oli tällaisiin kallellaan ja häntä pidettiin nolona. Se on vain toisenlaista kulttuuria. Eurooppalaista. 

Tämän asenteen takia niistä ei kukaan mielellään kerro. 30-vuotiaat ei ole edelleenkään suurin käyttäjäkunta.

Vierailija
74/158 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No naiset rupsahtaa viimeistään siinä 30 korvilla, miehet vain paranee tuonne 60 tienoille.

Mikähän siinä on, että deittipalstoilla 50+ miehet näyttävät 20v vanhemmilta? 

50+ mies voi olla 51, 52, 53 tai 61, 62, 63 tai mitä tahansa 50:n päälle.

Vierailija
75/158 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän asenteen takia niistä ei kukaan mielellään kerro. 30-vuotiaat ei ole edelleenkään suurin käyttäjäkunta.

Onko sulla tutkimustietoa botoxin ym. toimenpiteiden käyttäjistä? Omat tai ystäväpiirin kokemukset eivät ole sellaisia sinun tai minunkaan kohdalla.

Eurooppalaisten hyvin koulutettujen ja varakkaisen ihmisten asenne näihin asioihin poikkeaa muusta maailmasta. Näkyyhän se katukuvassakin.

Vierailija
76/158 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta.

On hämmentävää, että esim. Sinikukka Saari on vanhempi kuin esim. Iro Särkkä, Hanna Wass, Elina Knihtilä jne. 

Vierailija
77/158 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla tutkimustietoa botoxin ym. toimenpiteiden käyttäjistä? Omat tai ystäväpiirin kokemukset eivät ole sellaisia sinun tai minunkaan kohdalla.

Eurooppalaisten hyvin koulutettujen ja varakkaisen ihmisten asenne näihin asioihin poikkeaa muusta maailmasta. Näkyyhän se katukuvassakin.

Kuinka paljon sun tuttavapiiriin kuuluu 40-50-vuotiaita?

Vierailija
78/158 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuinka paljon sun tuttavapiiriin kuuluu 40-50-vuotiaita?"

Voiko tästä päätellä, että sulla ei ole mitään tietoa asiasta, josta sulla on vankka mielipide? Eli sinusta toimenpiteitä tehdään, mutta niistä ei vain puhuta kuten itse toimit. Ja kaikki freesir ovat sinun silmissäsi toimenpiteissä käyneet, vaikkeivät tunnusta? Itse asiassa yksi nuoruudentuttuni on tuollainen, hän otti silarit jo kasarilla ja epäili, että minullakin on ja lisäksi tekoripset. Kun tapasimme pitkästä aikaa, oli hän juuri se, joka halusi tietää kuka mulle on toimenpiteitä tehnyt ja missä. Mutta kun ei ole tehty mitään. Kuten hänenkään ei olisi tarvinnut tehdä mitään. Lopputulos olisi taatusti parempi.

Tunnen jonkinverran 40-50v. ihmisiä työn kautta, on myös sen ikäisiä sukulaisia, lääkäreitä suurin osa. Elävät kiireisiä ruuhkavuosia eivätkä ole toimenpiteitä tehneet. Mutta toisenlaisissa piireissä toimenpiteitä varmaan tehdään, sitä en epäile. Muutenhan noita palveluita ei olisi. Alalla on paljon epämääräisiä toimijoita, myös lääkäreitä. Olen kuullut, että hammaslääkärit saattavat pistää botoxia ulkonäön kohentamiseen, vaikka heillä ole siihen koulutusta. Myöskään tavallinen kirurgi ei saisi tehdä plastiikkakirurgisia toimenpiteitä. Mutta potilasvahinkolaki ei koske kauneustoimenpiteitä. Kaikki ne tehdään omalla vastuulla. 

Vierailija
79/158 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuinka paljon sun tuttavapiiriin kuuluu 40-50-vuotiaita?"

Voiko tästä päätellä, että sulla ei ole mitään tietoa asiasta, josta sulla on vankka mielipide? Eli sinusta toimenpiteitä tehdään, mutta niistä ei vain puhuta kuten itse toimit. Ja kaikki freesir ovat sinun silmissäsi toimenpiteissä käyneet, vaikkeivät tunnusta? Itse asiassa yksi nuoruudentuttuni on tuollainen, hän otti silarit jo kasarilla ja epäili, että minullakin on ja lisäksi tekoripset. Kun tapasimme pitkästä aikaa, oli hän juuri se, joka halusi tietää kuka mulle on toimenpiteitä tehnyt ja missä. Mutta kun ei ole tehty mitään. Kuten hänenkään ei olisi tarvinnut tehdä mitään. Lopputulos olisi taatusti parempi.

Tunnen jonkinverran 40-50v. ihmisiä työn kautta, on myös sen ikäisiä sukulaisia, lääkäreitä suurin osa. Elävät kiireisiä ruuhkavuosia eivätkä ole toimenpiteitä tehneet. Mutta toisenlaisissa piireissä toimenpiteitä varmaan tehdään, sitä en e

Olet tässäkin asiassa väärässä. 

Botuliinitoksiinihoitojen antaminen katsotaan terveydenhuollon toiminnaksi myös silloin, kun se annetaan puhtaasti esteettisessä tarkoituksessa, joten sitä ei asiakas tee milloinkaan "omalla vastuulla".

Vierailija
80/158 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muuten olekin niin, että ulkonäön kohentamiseen liittyvät asenteet ovat mediassa vähän samaan tyyliin vääristyneitä kuin seksityöhönkin liittyen? Median lähdekritiikki on kuin kokonaan unohtunut. Vaikks jokainen vähänkin älliä omaava ymmärtää, että kajoavissa toimenpiteissä on riskejä, vaikka sen tekisikin plastiikkiakirurgi. Eikä se ole mikään tae laadusta, että toimenpide tehdään Suomessa, koska hammaslääkäri voi pistää botoxia - ala on edelleen villi länsi, ei vain Turkissa, vaan Suomessa myös.

Toimenpiteitä ja seksityötä on normalisoitu siinä määrin, että osa ihmisistä aidosti uskoo, että nuo ovat yleisiä, vaikka ne ovat harvinaisia ihnisryhmiä, jotka ryhtyvät seksityöhön tai parantelevat ulkonäköään. Muusta ei ainakaan ole näyttöä. Ei vaikka olen itsekin lukenut lehtijutun, jossa väitetään kyseisten toimenpiteisen "yleistyneen" ja koetetaan välittää kuvaa, että se liittyisi nimenomaan koulutettujen ja varakkaiden elämäntpaan. Mikä omasta kokemusmaailmastani käsin on erityisen kaukana totuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä