Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihniset vanhenevat todella eri tahtiin

Vierailija
11.10.2025 |

Oletteko huomanneet saman? Jotkut eivät muutu juuri lainkaan, toiset valtavan paljon. Siis vaikka elintavat olisivat ns. normaalit.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monet lääkärit, juristit ym. hyvin tienaavat 40+ ikäiset naiset ottavat botoxia säännöllisesti naamaansa. Se on turvallinen ja pitkään käytössä ollut lääke ja pitää kasvot nuorekkaana. 

Vierailija
22/57 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse näytin 40-42v vielä aika nuorelta ja raikkaalta, mutta nyt 47v vanhalta ja väsyneeltä. Ja vauhti vaan kiihtyy. Kuitenkin elämäntavat samat. Liikuntaa, ei päihteitä jne. 50 ikävuoden paikkeilla suurin osa näyttää ikäiseltään. 

50-vuotiaissa on paljon eroja. Minä sanon, että 56-57 v kaikki näyttävät ikäisiltään.

Eivät näytä, miestäni luullaan usein paljon vanhemmaksi ja tiedän monia tuossa ikäluokassa, joita vastaavasti luullaan nuoremmiksi tai ikää on vaikea arvioida.

Aviopareissa on muitakin joissa mies tai nainen on vanhentunut eritahtisesti.

Minun mieheni on 58 v ja häntä luullaan 10 v nuoremmaksi. En tajua; kauheat uurteet kasvoissa ja isot silmäpussit. Mutta tukka on pääss

Ei minustakaan oma mies näytä eläkeikäiseltä. Ehkä siinä on sama kuin oman ulkonäön suhteen eli on vaikea arvioida. Meillä on yksi miespuolinen ysrävä, joka on mieheni kanssa samaniköinen, mutta näyttää todella paljon nuoremmalta tai iättömältä. Kun sanoin hänelle pitkästä aikaa nöhdessämme että et ole muuttunut yhtään, hän väitti samaa minusta😅 

Eritahtisuus johtuu geeneistä. Sille ei vain itse voi mitään, elämäntavoilla on merkitystä vain graaveimmissa tapauksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi monet lääkärit, juristit ym. hyvin tienaavat 40+ ikäiset naiset ottavat botoxia säännöllisesti naamaansa. Se on turvallinen ja pitkään käytössä ollut lääke ja pitää kasvot nuorekkaana. 

Tunnen tuon tyylistä porukkaa paljon, mutta ei kukaan ole ottanut botoxia. Siksi liitän botoxit ym. enemmän julkkis- ym. vähän heikommin toimeentulevien piireihin. Kosmetologin hoidoissa moni kyllä käy, niissä on ei-kajoavia hoitoja kaikenlaisia, osa ilmeisesti toimiviakin. Itse en ole sellaisiakaan ottanut.

Vierailija
24/57 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, perintötekijät vaikuttavat. Mutta iso osa on myös auringolla, alkoholilla ja etenkin tupakalla. 

Vierailija
25/57 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No naiset rupsahtaa viimeistään siinä 30 korvilla, miehet vain paranee tuonne 60 tienoille.

Höpönlöpön. Miehinen äkkirysähdys tulee aika tarkalleen 38 iässä, myös Hollywood -tähdille. 

Vierailija
26/57 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, perintötekijät vaikuttavat. Mutta iso osa on myös auringolla, alkoholilla ja etenkin tupakalla. 

En ole vuosikymmeniin tuntenut ketään joka polttaisi. Eikä alkoholistejakaan tutuissa ole tai auringonpalvojia. Siksi omasta näkökulmasta katsoen näkee enemmän pwlkästään geenien vaikutusta kuten mieheni kohdalla, jota siis luullaan eläkeikäiseksi. Ei ole koskaan polttanut, alkoholinkäyttö erittäin maltillista, pari kolme annosta viikossa. Itse olen juonut enemmän elämäni aikana, silti näytän ikäistäni hiukan nuoremmalta todennäköisesti. Kumpikaan enme ole aurinkoa ottaneet. Riskithän ovat olleet kauan tiedossa.

Vierailija
27/57 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen tuon tyylistä porukkaa paljon, mutta ei kukaan ole ottanut botoxia. Siksi liitän botoxit ym. enemmän julkkis- ym. vähän heikommin toimeentulevien piireihin. Kosmetologin hoidoissa moni kyllä käy, niissä on ei-kajoavia hoitoja kaikenlaisia, osa ilmeisesti toimiviakin. Itse en ole sellaisiakaan ottanut.

Täytehoidot ja botox on wt.

Vierailija
28/57 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu lääkäri pistää botoxia useille lääkäreille, ei siinä mitään pahaa ole. Täyteainehoitoja he eivät yleensä halua. 

Vierailija
29/57 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estrogeenivoide kasvoihin laitettuna nuorentaa ulkonäköä, mutta siihen tarvitaan resepti. 

Vierailija
30/57 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin nuorena kuin kukkatapetti, en minkään näköinen, ujo hiirulainen. Nykyään nelikymppisenä saan enemmän huomiota miehiltä kuin ikinä ja olen puhjennut kukkaan. 

Mulla ihan sama kokemus ja olin jopa ruma. Nykyään näytän nuoremmalta ja paremmalta kuin ikäiseni, koska mikään paikka ei ole valahtanut eikä rypistynyt. Joillain vähän yli nelikymppisillä on jo veltot silmäluomet, voimakkaat nasolabiaalit ja kunnon sibeliukset, leukalinjan katoamisesta puhumattakaan.

Vierailija
31/57 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ammattilainen pistää jollekin asiakkaalle botoxia naamaan, sillä on nimenomaan freesaava vaikutus. Lähinnä näyttää hyvinvoivalta ja levänneeltä ja kukaan muu kuin asianomainen itse ei tiedä, että botoxia on pistelty.  Sehän se tarkoitus onkin. Ei niistä huudella koko tuttavapiirille. Juurikin siksi, etteivät halua leimautua pinnallisiksi hupakoiksi. Ja osa pistää ihan itse itselleen, silloin siitä ei tiedä kukaan muu. 

Vierailija
32/57 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Botox on nykyään todella yleistä. Mä tiedän useammankin nelikymppisen, jotka on sitä ottaneet enkä kuulu "julkkis- ym. vähän heikommin toimeentulevien piireihin". Et edes huomaa kuka sitä on ottanut, koska pistäjät on tosi taitavia eikä botoksilla tavoitella mitään överilookkia. Täyteaineet sen sijaan huomaa lähestulkoon aina.

Vierailija
33/57 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kunnon rupsahtaminen tapahtuu samaan aikaan kun kuukautiset loppuvat = kun estrogeenituotanto vähenee (jos ei ole varaa leikkauksiin, botox-hoitoihin ja e-nappeihin) ja sitä tietä, pikkuhiljaa, vanhenet luonnollisesti. Siinä on se hyvä puoli, ettei tarvitse esittää maailmalle/ sos. mediassa mitään muuta kuin on. Näin, vaikka se botoxia vetävä kaveripiiri järkyttyisi. Itse en ottanut tabun tabua ja kyllähän ne juonteet ja hamsterinpussit naamassa näkyy.

Ja sekin hyöty siitä onb, että kun sitä alkaa tehdä surutyötä (nuoruudesta luopuminen) ajoissa, niin vanhana on jo mukavaa, ja hyväksyy elämän sellaisenaan, oppii luopumaan asioista, jotka eivät enää toimi. Esim. exä, joka oli aina pintaliitäjä ja kiihottui ulkonäöstäsi, ilmaantuu takaisin elämään; et enää kelpaakaan - lähtee - hyvä puoli sekin :D 

Joskus mietin, miten vaikeaa on ihmisellä, joka ei hyväksy ikäänsä/ ulkonäköään vaan käyttää kaikki rahansa nuoruustaisteluun, kun vanhuuden tehtävä (ainakin omissa mielikuvissani) on keskittyä täysin päinvastaiseen; hyväksyä oma elämänsä ja tiensä ja keskittyä henkisimpiin asioihin, valmistautua lähtöön täältä. 

En puhu nyt naisen/ ihmisoikeuksista. Hyvä itsetunto voi olla, vaikka se kroppa ja naama näyttäisikin ikäiseltään

Vierailija
34/57 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No naiset rupsahtaa viimeistään siinä 30 korvilla, miehet vain paranee tuonne 60 tienoille.

Ja jotkut miehet pysyvät lapsina koko ikänsä, kuten sinä. Ei mitään aikuisen kommentteja nämä.

Vierailija
35/57 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mette Mannonen 52v näyttää sellaiselta korkeintaan 30v.

Kyllä Mette näyttää ikäiseltään, mutta olemus ja tyyli tekevät vaikutelman nuoremmasta henkilöstä. Minulla vähän sama vika ja samanlainen ruumiinrakennekin. Mutta olen vielä alle 50 ja toivon, että jatkossakin kuljen Meten jalanjäljissä, koska vaikka seuraa väärinkäsityksiä, olen silti mieluummin nuorekas.

Vierailija
36/57 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla on ollut enemmän esim pitkäkestoista voimakasta stressiä

Vierailija
37/57 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisilla on ollut enemmän esim pitkäkestoista voimakasta stressiä

Unettomuus on myös yksi vanhentaja. Huomaan uusia ryppyjä usein just valvottujen öiden jälkeen, eikä ne lähde enää pois.

Vierailija
38/57 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paikkansa sipilän partalapsetkin vain näyttivät vanhemmalta vaikka oikeasti olivatkin teinejä vasta

Vierailija
39/57 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, miksi sitten +55 ikäiset miehet valehtelevat ikänsä aina nuoremmaksi? 

Vierailija
40/57 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin nuorena kuin kukkatapetti, en minkään näköinen, ujo hiirulainen. Nykyään nelikymppisenä saan enemmän huomiota miehiltä kuin ikinä ja olen puhjennut kukkaan. 

Mulla ihan sama kokemus ja olin jopa ruma. Nykyään näytän nuoremmalta ja paremmalta kuin ikäiseni, koska mikään paikka ei ole valahtanut eikä rypistynyt. Joillain vähän yli nelikymppisillä on jo veltot silmäluomet, voimakkaat nasolabiaalit ja kunnon sibeliukset, leukalinjan katoamisesta puhumattakaan.

Sama mulla. Nyt sitten juoksee komeita miehiä perässä, vaikka olen naimisissa. Ihan ikäiseltäni muuten näytän, mutta kroppa on treenattu ja varmasti erotun sen ansiosta muista nelikymppisistä naisista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän