Ihniset vanhenevat todella eri tahtiin
Oletteko huomanneet saman? Jotkut eivät muutu juuri lainkaan, toiset valtavan paljon. Siis vaikka elintavat olisivat ns. normaalit.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
No naiset rupsahtaa viimeistään siinä 30 korvilla, miehet vain paranee tuonne 60 tienoille.
Sano joku julkkis-esimerkki tällaisesta paranemisesta?
Olen huomannut tutuista et 60-70v tutut ovat hirvittävästivanhentuneetpariin viimeiseen vuoteen. Ja katsokaapa vanhuksia esim marketeissa. Missä ovat kaikki terveen punaposkiset riuskasti liikkuvat vanhukset joita aiemmin näki? Nyt liikkuvat laahustaen, iho on kalmankalpeana, hengitys vaikeaa ja suu auki. Olen sitä mieltä et ne tuttu ja turvalliset piikit teki osasta ihmisiä ihmismuumioita. Kehoitan vielä katsomaan noita merkkejä , kalmankalpea iho, liikkuu suu auki näyttäen et hengitys vaikeaa. Ei ilm veri kierrä ja pintaverenkierto huono josta johtuu outo ihonväri.
Naiset alkaa tosissaan huonolla tavalla vanhentua 40 paikkeilla. Miehillä jos hyvät elintavat niin vähän myöhemmin.
Olen googletellut hiljattain vanhoja luokkakavereita ja mikä pisti silmään oli se, että ihmisten kasvot näyttävät pidentyneen. Ehkä se on vain kasvojen kapenemista, mutta hämmentävää silti.
Lapset tuntuvat vanhentavan hetkessä. Iloisesta, energisestä ja menevästä ystäväni tuli hetkessä 10v vanhempi uupunut ja valittava täti-ihminen.
Vierailija kirjoitti:
No naiset rupsahtaa viimeistään siinä 30 korvilla, miehet vain paranee tuonne 60 tienoille.
Hyvä vitsi. En ole tavannut vielä yhtäkään aidosti hyvännäköistä 60 vuotiasta suomalaista miestä. Täällä miehet ei pidä huolta itsestään.
Biooginen ikä ja krononoginen ikä eivät ole sama asia.
"Biologisen ja kronologisen iän väliset erot johtuvat siitä, että ihmiset vanhenevat eri tahtiin geneettisten tekijöiden ja elämäntapojen vuoksi. Erot voivat olla merkittäviä: kronologisesti samanikäisillä voi olla kymmenien vuosien ero biologisessa iässä. Perimä selittää noin puolet erosta, ja elintavoilla, kuten ruokavaliolla, liikunnalla ja stressillä, on myös suuri merkitys.
Osa ihmisistä vanhenee biologisesti huomattavasti nopeammin kuin toiset. Tutkimuksissa on havaittu, että jotkut voivat vanhentua jopa kolme biologista vuotta 12 kuukaudessa. "
Vierailija kirjoitti:
Tosi monet lääkärit, juristit ym. hyvin tienaavat 40+ ikäiset naiset ottavat botoxia säännöllisesti naamaansa. Se on turvallinen ja pitkään käytössä ollut lääke ja pitää kasvot nuorekkaana.
Ei pidä. Somessa botoxi-ihmiset näyttää vanhemmilta kun otsan iho valuu ikäänkuin silmien päälle. Otsan lihasten tehtävänä on kohottaa ihoa. Samoin fillerihuulet on tosi kauhean näköiset tönköt kun ne omaava puhuu.
Ei ole perää. Jokainen vanhenee yhdessä vuodessa yhden vuoden.
Minä välttelen aurinkoa joten ihoni ei ole vanhentunut niin paljon kuin joillakin ikäisilläni. Olen 40-vuotias. Esim yhdellä tuttavallani on jo syviä ryppyjä ja hän ulkoilee joka päivä säällä kuin säällä. Minä kuntoilen sisällä ja vihaan hellettä ja auringonpaistetta.
Eivät ne elintavat useinkaan ole kovin samanlaisia kun tarkemmin tarkastelee. Mistä ap muuten tietää ihmisten elintavoista. Huomannut niitä kriittisesti tarkastellessa hyvinkin paljon eroja näissä, joten sanoisin kyllä että itsestä huolehtiminen kokonaisvaltaisesti sekä elintavat ovat erotteleva tekijä. Esim auringonotto näkyy varmasti kasvoissa vaikka nuorena voi tuntua hyvältä idealta.
Geenit, ne geenit!
-siloposkinen 7-kymppinen
Vierailija kirjoitti:
Se on se tyyli myös. Minulla on kaveri, jolla on hyvin paksu ja rasvainen iho, eikä yhtä ainutta ryppyä näin 60-vuotiaana. Silti näyttää ikäiseltään gudrun sjögren-vaatteineen.
Piirteet valahtavat myös ja ihon_/kudosten koostumus muuttuu, vaikka ei olisi ryppyjäkään. Muutama milli kun kasvojen iho putoaa alas, niin näkyy kasvoissa jo paljon, esim. yläluomet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano joku julkkis-esimerkki tällaisesta paranemisesta?
No ehkä Mies ja alaston ase Leslie Nielsen, veti parhaat roolinsa vasta vanhana. Tina Turner myös pääsi kunnolla loistamaan vasta vanhana.(mutta oliko hän mies)
Niin on. Yksi luonnollinen muutos on ainakin se, että kudokset löystyy, rasvat tippuu ja iho ohenee. Se tekee pyöreistä kulmikkaampia ja kulmikkaista kurvikkaita niin, että tulee isompia lommoja poskiin ym. Jotkut muuttuu kolhon näköiseksi ja jotkut surullisen näköiseksi. Nekin piirteet saattaa sopia joillekin paremmin kuin nuoruuden pyöreys.
Me peritään vanhemmilta ulkonäkö tiettyyn pisteeseen saakka, mutta sen jälkeen oma luonne muokkaa sitä. Vanhana se näkyy selvästi, onko kuljettu otsa kurtussa vai onko hymyilty paljon. Ulkonäköön on enemmän vaikuttanut omat elämänvalinnat. Nuori on aina vanhempiensa tekele. Lapsena olleet piirteet voi myös kadota vanhemmiten. Se voi kertoa myös hyvistä asioista, ei vain huonoista. Asiat voi muuttua myös parempaan suuntaan ja se voi näkyä ulkonäössä.
Niin netissä. Sitten treffeille ilmaantuu kaljamahainen vanha mies.