Maailman paras suomalainen jäänmurtaja osaaminen myytiin siis maailmalle
Miksi?
Kenen luvalla?
Hitaimmillekin tiedoksi, että tämän sanoo jo oranssikin ihan suoraan!
Siis hetken hurma (hetkellisesti työllisyys nousee) - loppuelämän suru (osaaminen muillakin kuin Suomella).
Mikä järki?
Suomellahan oli ne kortit kädessä!
Jos haluatte maailman parhaat jäänmurtajat, tehdään sopimus, mutta osaaminen ja rakentaminen jää Suomeen. Jos haluatte vähän huonompaa laatua niin kannattaa lähteä tuohon tai tuohon suuntaan.
Mitä kohtaa en ymmärrä vai eikö muut ymmärrä tätä omaisuuden/osaamisen maailmalle myymisen JÄRJETTÖMYYTTÄ?
Siellä hieman nafteissa housuissa ja kilttanassa takissa nohevana istuva Urpo ja kukkopoika ja keikari Turpo tekee sopimuksia ja niin tyhmäkin kuin oranssi nauraa partaansa, kun lapasta ja tumppua viedään kuin pässiä narussa.
Ja tämäkö on se ilon ja onnen päivä.
_____ _____ _____
10.10.2025
Se, mitä teette, on että opetatte meille jäänmurtajabisneksestä. Kun olemme saaneet homman valmiiksi, teemme niitä ehkä paremmin kuin te, mutta vähintään yhtä hyvin, ei varmaankaan paremmin, mutta vähintään yhtä hyvin, Trump sanoi.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c56f8956-8f5c-4967-bdac-fdd475ad4d30
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä varmasti laiteta noihin jäänmurtajiin STOP-nappia, kuten on laitettu USAn meille toimitettaviin hävittäjiin!
Ap
Tuliko Moskovasta ohjeet väittää perättömyyksiä???
Selvitäpä asiaa. Ei ole perätön. Ja ihan suomalainen olen ollut jo 60 vuotta. Syntynyt Suomessa jne
Tietenkin olisit voinut laittaa lähdeviitteen vai etkö kehdannut laittaa Pravdaa tai Vauvaa?? Niin syntyi Suomessa SDPn entinen puheenjohtajakin Otto-Wille Kuusinen.
Linkkejä laitettu. Miten nyt suu pannaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä varmasti laiteta noihin jäänmurtajiin STOP-nappia, kuten on laitettu USAn meille toimitettaviin hävittäjiin!
Ap
Selvitäpä asiaa. Ei ole perätön. Ja ihan suomalainen olen ollut jo 60 vuotta. Syntynyt Suomessa jne
Tietenkin olisit voinut laittaa lähdeviitteen vai etkö kehdannut laittaa Pravdaa tai Vauvaa?? Niin syntyi Suomessa SDPn entinen puheenjohtajakin Otto-Wille Kuusinen.
Tietenkin voisit
A) etsiä itse
B) tietää jo valmiiksi, ilman linkkejä
Eikö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Laitettu!
No, miten se suu nyt pannaan.
Kiinni vissiin!
Aina näitä kauppoja markkinoidaan kansalle hyvänä diilinä ja tosiasiassa sinisilmäisiä suomalaisia vedätetään 10-0.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Siis suomalainen sanoo et minä olen mailman paras? Oletko hieman,,, hassu? Tai hassuhko? Yleensä jotain "mailman parasta" muut pruukaavat ostella. Aika hiljasta on ollut."
Tyh mä!
A) jankuta uutisen tehneen kirjoittajan kanssa
B) Suomessa on vähän pakko olla hyvä kun maailman vaikeimmat olosuhteet.
1. Olosuhteet pakottavat
Suomessa tarve jäänmurtamiselle on kovempi kuin kenties missään muualla. Aina Baltian maiden itsenäistymiseen asti Suomi oli maailman ainut maa, jossa kaikki satamat jäätyvät talvisin. Esimerkiksi Ruotsissa ja Norjassa osa satamista on auki ympäri vuoden.
Olet kyllä hauska! Miksi sivuutit näppärästi Arktiset alueet ja Canadan ja Alaskan? Ei siellä ole suomalaisia mailman parhaita murtajia näkynyt. Tai tarvittu. Toi Naantali on niin kova pala et e
Enhän minä sivuuttanut vaan Ylen uutinen.
Lisäksi ei ole sivuutettavaa, kun Suomi on ainut maa, jossa kaikki satamat jäätyvät talvisin, kuten lainauksessa lukee.
Kun presidenttinä on Hessu Hopo ja pääministerinä Mikki Hiiri niin kaikki annetaan tyhminä lähes ilmaiseksi pois, jotta muiden takalistojen nuolenta olisi täydellistä. Alla esimerkki tyhmyydestä.
https://www.tiktok.com/@chatgpt_vitsit/video/7333124687997848865
Oho! Onpa tullut kivasti viestejä sillä aikaa, kun olen ollut poissa. Ja joku jo laittanutkin linkkejä tuosta STOP-napista. Kiitos!
Ap
Myikö Suomi salaisuutensa Trumpille?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/myiko-suomi-salaisuutensa-trumpille…
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuuullut ilmastonmuutoksesta? Nyt oli viimeinen hetki myydä jäänmurtajaosaaminen. Nuo olivat varmasti viimeiset rakennettavat jäänmurtajat, koska jatkossa niitä ei enää tarvita merien lämpenemisen ansiosta.
Olet siis kuullut mutta et ole ymmärtänyt; Napajäät sulaa, Golf-virta pysähtyy, hyvästi Caribean kesän lämmön tulo Golf-virran ansiosta eurooppaan ja sitten, sitten se jääkausi vasta tuleekin eurooppaan. Ja järkyttävät murtajamarkkinat mut Ameriikka myy kun Suomi möi jo osaamisensa.
iiiiiiiigoria vaan vituttaa kun ei tehty bilateraalista kauppaa ja heilutettu punalippuja. Ja käyty sen jälkeen yhdessä mausoleumissa nuolemassa leninin persettä ja pyyhitty se YYA-sopparilla.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen edustaja sekä pressana, että pääministerinä, niin sehän on ihan normaalia.
Kuten Katainen möi sähköverkon.
Vasemmistolainen valhe.PEKKA HAAVISTO VIHREÄT,VASTUUMINISTERINÄ.
Vierailija kirjoitti:
F35 valmistetaan Suomessa. USA menettää osaamisen.
KOOTAAN Suomessa, aivan eri asia, apina!
En nyt parhaasta puhuisi kun yhtään ydinkäyttöistä ei edes ole rakennettu.
Vaikea myydä mitään ulkomaille, jos pelkää samalla osaamisen siirtyvän, koska tietysti se aina jossain määrin siirtyy. Vauva-palstan talousnerojen maailmassa kaikki on toki toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea myydä mitään ulkomaille, jos pelkää samalla osaamisen siirtyvän, koska tietysti se aina jossain määrin siirtyy. Vauva-palstan talousnerojen maailmassa kaikki on toki toisin.
No siirtyyhän se pakolla jos opetavat ostajaa tekemään 7 murtajaa Amerikoissa. Vai mitenkä tyhmänä heitä pidät? Taidat olla Iigori? Ja eihän tässä oikeastaan Suomi edes myy mitään vaan Suomessa toimiva ulkolainen telakka myy murtajia ulukomaille. Eihän Suomi sitä kauppasummaa saa vaan se ulkolainen yritys.
Telakat on olleet ulkomaisessa omistuksessa jo pitkään. Luuleeko joku, että salaisuudet ei olisi vuotanut jo muille.