Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kotona myös mestarikokki?

Vierailija
19.04.2024 |

Onko tällainen mestarikokkeilu normaalia?

Minä (vaimo) kokkaan ja hoidan perheelle sapuskat pöytään pääsääntöisesti 5-6 kertaa viikossa. Mies kokkaa 2-3 kuukaudessa. Mies kokkaa normaalisti viikonloppuna. Minä osallistun silloin pilkkomalla, valmistelemalla, teen salaatit, katan pöydän, siivoan keittiötä. Rasittavaa on se, että kun mies kokkaa, häntä ja ruokaa pitää kehua koko päivän. Moneen kertaa palataan siihen, että eikö ollutkin hyvää ruokaa ja eikö ollut kivaa kun hän kokkasi. (Juu, osallistuin myös jos et huomannut)

Viime viikonloppuna (lauantaina) minulla oli menoa, ja mies joutui laittamaan ruuan yksin. Sunnuntaina hän jo tiuski, että joutuuko hän taas laittamaan yksin ruuan.

Hän pitää itseään mestarikokkina tarttuessaan kauhan varteen. Hän kertoo mielellään myös muille ihmisille, että vaimo hallitsee hyvin arkiruuan laittamisen, mutta kun halutaan jotain todella hyvää viikonloppuna, niin silloin hän hoitaa ruuanlaiton. Ja kaikki on ihan oooh, ihana mies ja minä kihisen kiukusta. 

Onko teillä samanlaista mestarikokkia kotona?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paitsi että mies tekee ruuan joka päivä ja ei polta pohjaan eikä ole ammattikokki mutta pitää todella ruuan laitosta. Ja kaiiki syötävä on sitten minun toiveesta L, G, ja vege-kasvis linjaa, joskus kalaa mutta harvoin syön nykyään lihaa.

Vierailija
2/27 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin samasta syystä ruuan laittamisen kun lapset muuttivat kotoa pois. 

Laitan ruuan jos laitan, usein syön ulkona tai töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oikeasti hyvä kokki kotona, mies hoitaa ruoanlaiton lähes täysin ja hänen tekemänsä ruoka on oikeasti todella hyvää, voittaa valtaosan ravintolaruoista 6-0. 

Vierailija
4/27 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mun mies ei tee ruokaa eikä siivoa, meillä on sellainen työnjako. Mutta onhan tuo raivostuttavaa, ottaisin kyllä puheeksi.

Vierailija
5/27 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että vain minun mieheni kokkaa ja leipoo. 

Vierailija
6/27 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen meillä periaatteessa kaikki ruuat niin arkeen kuin juhlaan. Vaimo kokkailee pari kertaa kuussa ja tekee silloin tällöin lapsille välipalaa. Tähän on kaksi syytä: tykkään kokata ja vaimo ei tykkää kokata. Keittiön järjestys js siisteys on myös mun vastuulla koska silloin tiedän missä kaikki on.

T: Mies 33-vuotta

Vierailija
7/27 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mestarikokki, en käytä reseptejä, teen mitä mieleen juolahtaa ja kaapeista löytyy. Tulos on mitä sattuu, hengissä on pysytty. 

Vierailija
8/27 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hän pitää itseään mestarikokkina tarttuessaan kauhan varteen. Hän kertoo mielellään myös muille ihmisille, että vaimo hallitsee hyvin arkiruuan laittamisen, mutta kun halutaan jotain todella hyvää viikonloppuna, niin silloin hän hoitaa ruuanlaiton. Ja kaikki on ihan oooh, ihana mies ja minä kihisen kiukusta. "

Nyt oli pakko nauraa ääneen. Otan osaa, tuo kuulostaa kauhealta.

Oma mies hoiti arkiruuanlaiton vuosia sitten, kun hän pääsi kotiin ennen minua. Ruoka oli mitä oli, mutta oli kiva päästä kotiin tultua suoraan ruokapöytään. Nykyään me asutaan kahdestaan ja olen puolipakolla siirtänyt ruuanlaittoa miehelle. Osa minun lempiruuista on miehen inhokkeja, joten teen niitä usein ja mies saa silloin laittaa omat syömiset. Teen kuitenkin myös kummallekin mieleistä ruokaa, mies korvaa sen sitten viemällä minut ulos syömään.

Vierailija
9/27 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin samasta syystä ruuan laittamisen kun lapset muuttivat kotoa pois. 

Laitan ruuan jos laitan, usein syön ulkona tai töissä.

Lasten kotoa pois muuttaminen on hyvä aika tehdä muutoksia, jos joku asia ei toimi. Moni minunkin tuttuni on lopettanut arkisin ruuanlaiton, kun riittää, että käy päivällä jossain lounaalla. On vapauttavaa, kun töistä ei tarvitse kiirehtiä kotiin laittamaan ruokaa. Aikaa jää joka päivä kaikkeen kivaan.

Vierailija
10/27 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mutta ei aloituksen kaltainen vaan mieheni on tosi hyvä kokki ja rakastaa ruoanlaittoa ja tekee mielellään ruokaa, on myös tosi taitava leipuri.

Vierailija
11/27 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, just meni valkosipuli-sinihomejuusto kabanossit uuniin kera chili-ranujen.

Vierailija
12/27 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Huvittaisi se tärkeily, jossei ärsyttäisi jo nykyään. Lisäksi hirveä sotku. Mistähän tuo juontaa juurensa - kotikasvatuksesta? Ja miksi ei ko. Master chefillä ole mitään itsereflektiota asian suhteen?

Miksi yleensäkään pitää aikuista ihmistä ylistää siitä, jos hän tekee kotitöitä omassa kodissaan?!

Vierailija
13/27 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii Saarioisen kokki. Kuin äidin tekemää ruokaa.

Vierailija
14/27 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on mestarikokki kyllä, mutta ei onneksi tuollainen. Autan kyllä valmisteluissa (esim kuorin perunat, pilkon sipulit yms). Itse olen aivan onneton ruuan laittaja. Siivoan sitten hänen jälkensä, mutta reilu peli minun mielestä näin 👍

Vierailija
15/27 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut elämän aikana 3 vakavaa suhdetta ja kaikissa mies on ollut hemmetin hyvä kokki. Ensimmäinen kyllä viis veisasi sitten kaikesta muusta, nykyinen avopuoliso taas on siistimpi ja pedantimpi kuin minä.

Vierailija
16/27 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se huippukokki meillä. Mieheni myös tunnustaa sen. Mutta kun mies parikolme kertaa vuodessa kokkaa, niin se on kuin "miesflunssa". Siitä tehdään hirveä numero, ja kaikki puhelimella tavoitettavat saa kyllä kuvan kera viestiä:) Siivoaminen ja tiskaus ei siihen sisälly.

Mies on meillä myös grillimestari kesäisin. Marinoin, maustan ja teen kaiken hänelle valmiiksi, ja hän kypsentää sitten grillillä sitä tarvitsevat. On saanut herkuistaan paljon kunniaa:D

Vierailija
17/27 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen se huippukokki meillä. Mieheni myös tunnustaa sen. Mutta kun mies parikolme kertaa vuodessa kokkaa, niin se on kuin "miesflunssa". Siitä tehdään hirveä numero, ja kaikki puhelimella tavoitettavat saa kyllä kuvan kera viestiä:) Siivoaminen ja tiskaus ei siihen sisälly.

Mies on meillä myös grillimestari kesäisin. Marinoin, maustan ja teen kaiken hänelle valmiiksi, ja hän kypsentää sitten grillillä sitä tarvitsevat. On saanut herkuistaan paljon kunniaa:D

Meillä on myös grillimestari. Parhaimmillaan heitä on kolme (veljekset + isä) kun grillaillaan yhdessä sukulaisten kanssa. 

Miehet grillailevat lihoja. Sillä välin naiset laittavat perunat, salaatit, lisukkeet, soosit. Kattavat pöydän.

Miehet hehkuvat ruokapöydässä, että me miehet ollaanki laitettu teille naisille mahtavat herkut pöytään ja eikö ollutkin kiva tulla syömään valmiiseen pöytään kun tehtiin ruoka teille. 

Naiset korjaavat ruuat ja lautaset pois pöydästä syömisen jälkeen.

Vierailija
18/27 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asun joten kokkaan aina. Oli arki tai pyhä. Enkä ole sen takia kiukusta kihissyt.

M53

Vierailija
19/27 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen teille arkikokkaavista puolisoistanne.

Meillä mies paistaa itselleen makkaran jos ei ruokaa valmiina. Jos lapset lapset valittavat olevansa nälkäisiä mies paistaa heille makkarat. Minun on pakko olla ruoka-aikaan laittamassa ruokaa lapsille tai sitten muuten huolehdittava, että jääkaapissa on jotain ruokaa valmiina minkä lämmittää.

Vierailija
20/27 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin asun joten kokkaan aina. Oli arki tai pyhä. Enkä ole sen takia kiukusta kihissyt.

M53

Kyse on varmasti tässä enemmän naisen ruuanlaiton vähättelystä kuin itse kokkaamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän