Maailman paras suomalainen jäänmurtaja osaaminen myytiin siis maailmalle
Miksi?
Kenen luvalla?
Hitaimmillekin tiedoksi, että tämän sanoo jo oranssikin ihan suoraan!
Siis hetken hurma (hetkellisesti työllisyys nousee) - loppuelämän suru (osaaminen muillakin kuin Suomella).
Mikä järki?
Suomellahan oli ne kortit kädessä!
Jos haluatte maailman parhaat jäänmurtajat, tehdään sopimus, mutta osaaminen ja rakentaminen jää Suomeen. Jos haluatte vähän huonompaa laatua niin kannattaa lähteä tuohon tai tuohon suuntaan.
Mitä kohtaa en ymmärrä vai eikö muut ymmärrä tätä omaisuuden/osaamisen maailmalle myymisen JÄRJETTÖMYYTTÄ?
Siellä hieman nafteissa housuissa ja kilttanassa takissa nohevana istuva Urpo ja kukkopoika ja keikari Turpo tekee sopimuksia ja niin tyhmäkin kuin oranssi nauraa partaansa, kun lapasta ja tumppua viedään kuin pässiä narussa.
Ja tämäkö on se ilon ja onnen päivä.
_____ _____ _____
10.10.2025
Se, mitä teette, on että opetatte meille jäänmurtajabisneksestä. Kun olemme saaneet homman valmiiksi, teemme niitä ehkä paremmin kuin te, mutta vähintään yhtä hyvin, ei varmaankaan paremmin, mutta vähintään yhtä hyvin, Trump sanoi.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c56f8956-8f5c-4967-bdac-fdd475ad4d30
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen edustaja sekä pressana, että pääministerinä, niin sehän on ihan normaalia.
Kuten Katainen möi sähköverkon.
Minkähän verkon Katainen myi. Suomessa on jotain yli 50 verkkoyhtiötä, myikö se ne kaikki vai onkohan juttusi vain vassaripropakandaa?! Kukahan antoi Uniperin tekstiviestillä saksalaisille??
Helsingintelakan omisti ennen kanadalaisia venäläiset, silloin ei varmaan siirtynyt mitään vai oliko se edistyksellistä siirtymää?
Vierailija kirjoitti:
Hornetit valmistettiin Kuorevedellä. USA menetti osaamisen.
Ja Porschet ja Mersut myös AMG-versioina Uudessakaupungissa. Saksa menetti osaamisen.
Vierailija kirjoitti:
Eikä varmasti laiteta noihin jäänmurtajiin STOP-nappia, kuten on laitettu USAn meille toimitettaviin hävittäjiin!
Ap
Tuliko Moskovasta ohjeet väittää perättömyyksiä???
Mutta päästiin sentään VALKOISEEN TALOON. Se on tärkeää tälle heikkoitse tuntoiselle kansalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä uutiset hehkuttaa punaisena 😳
Mistä joku on keksinyt et meillä tehdään mailman parhaat jäänmurtajat? Onko ollut jotku kilpailut? Onko kukaan muu ostanut "mailman parhaita jäänmurtajia" aiemmin?
No vaikka tästä!
Jäätävää osaamista
Helsingin Vuosaaressa on harvinainen paikka. Siellä paljastuu, missä suomalaiset ovat maailman parhaita.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011551225.html
Tällaista on teknologia, joka tekee suomalaisista jäänmurtajista maailman huippuluokkaa
Suomalainen osaaminen on maailman huippuluokkaa ääriolosuhteissa kulkevien jäänmurtajien tekniikassa.
Ap
Siis suomalainen sanoo et minä olen mailman paras? Oletko hieman,,, hassu? Tai hassuhko? Yleensä jotain "mailman parasta" muut pruukaavat ostella. Aika hiljasta on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Eihän Suomi ole jäänmurtajalabraa myymässä USAhan.
Vaan valmiiden laivojen piirustukset.
Suomeen tulee satoja ukkoja jenkeistä katsomaan niiden ensimmäisten valmistumista. Eiköhän siinä tieto-taito siirry ison veden toiselle puolen aika kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Suomen prinsessat kuvitteli tekevänsä hyvät kaupat.
Muistatko kun se varsinainen prinsessa teki hyvät Uniper-kaupat tekstarilla? Oli niin kiire Ruissiin ja Turun kaupungin kokkareille hakemaan ilmaislippuja. Ai niin, sehän on sitä parempaa korruptiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä varmasti laiteta noihin jäänmurtajiin STOP-nappia, kuten on laitettu USAn meille toimitettaviin hävittäjiin!
Ap
Selvitäpä asiaa. Ei ole perätön. Ja ihan suomalainen olen ollut jo 60 vuotta. Syntynyt Suomessa jne
Oletko kuuullut ilmastonmuutoksesta? Nyt oli viimeinen hetki myydä jäänmurtajaosaaminen. Nuo olivat varmasti viimeiset rakennettavat jäänmurtajat, koska jatkossa niitä ei enää tarvita merien lämpenemisen ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä uutiset hehkuttaa punaisena 😳
Mistä joku on keksinyt et meillä tehdään mailman parhaat jäänmurtajat? Onko ollut jotku kilpailut? Onko kukaan muu ostanut "mailman parhaita jäänmurtajia" aiemmin?
Tämä on bisneskieltä jota kaikki maat harrastaa. Nyt vaan lisää samanlaista hehkuttamista suomalaisista tuotteista ja osaamisesta.
Mutta sattuu vaan olemaan fakta.
Suomen on oltava maailman paras, kun olosuhteet ovat sellaiset.
Näistä syistä Suomi on jäänmurtajien valmistuksen suurvalta
Ap
Turhaa turinaa. Eiköhän ne olosuhteet ole pikkasen pahemmat Kanatan ja Alaskan vuonoissa. Onhan jenkit ja kanatalaiset tehneet murtajia kohta sata vuotta. Typerää hinkuttaa ett meillä on mailman parhaat.
"Siis suomalainen sanoo et minä olen mailman paras? Oletko hieman,,, hassu? Tai hassuhko? Yleensä jotain "mailman parasta" muut pruukaavat ostella. Aika hiljasta on ollut."
Tyh mä!
A) jankuta uutisen tehneen kirjoittajan kanssa
B) Suomessa on vähän pakko olla hyvä kun maailman vaikeimmat olosuhteet.
1. Olosuhteet pakottavat
Suomessa tarve jäänmurtamiselle on kovempi kuin kenties missään muualla. Aina Baltian maiden itsenäistymiseen asti Suomi oli maailman ainut maa, jossa kaikki satamat jäätyvät talvisin. Esimerkiksi Ruotsissa ja Norjassa osa satamista on auki ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei myyty - annettiin. Tietotaito siirretään jenkkeihin niin saadaan Suomesta työpaikat pois.
Tietotaitoa ei anneta eikä myydä. Sehän kuuluu yrityssalaisuuden piiriin.
Niin. Yritykset siirtyy Suomesta jenkkeihin, niin missä se tietotaito sitten on ? No Jenkeissä.
Hyvä jos Suomalaiset yritykset pääsevät Jenkkien markkinoille.
Tuskin ovat suomalaisia yrityksiä siirron jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä trolli höpisee. Ei ole mikään salaisuus et elektroniikan voi stopata meille tulevista koneista.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan muu kuin suomalainen, ei ole niin tyhmö, että myy maailman parhaan osaamisen muille. Normaalissa päässä se on liikesalaisuus.
Voe voe sentään kun joku on myynyt sinulle kännykän ja liikesalaisuutensa siinä samalla. Voe voe kun typerästi tehnyt. Nyt voit sitten tehdä oman kännykän. Uudenkaupungin autotehdaskin on saanut monen auton piirustukset ja voi nyt alkaa tekemään omaa autoaan.
Miten yksinkertaisia ihmiset voi olla.
AINA KUN kokoomus/persut on puikoissa niin MYYYDÄÄN JOTKIN OSAAMISTA ULKOMAILLE JA ISOpää presakin on tyytyväinen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Selvitäpä asiaa. Ei ole perätön. Ja ihan suomalainen olen ollut jo 60 vuotta. Syntynyt Suomessa jne
Tietenkin olisit voinut laittaa lähdeviitteen vai etkö kehdannut laittaa Pravdaa tai Vauvaa?? Niin syntyi Suomessa SDPn entinen puheenjohtajakin Otto-Wille Kuusinen.
Vierailija kirjoitti:
"Siis suomalainen sanoo et minä olen mailman paras? Oletko hieman,,, hassu? Tai hassuhko? Yleensä jotain "mailman parasta" muut pruukaavat ostella. Aika hiljasta on ollut."
Tyh mä!
A) jankuta uutisen tehneen kirjoittajan kanssa
B) Suomessa on vähän pakko olla hyvä kun maailman vaikeimmat olosuhteet.
1. Olosuhteet pakottavat
Suomessa tarve jäänmurtamiselle on kovempi kuin kenties missään muualla. Aina Baltian maiden itsenäistymiseen asti Suomi oli maailman ainut maa, jossa kaikki satamat jäätyvät talvisin. Esimerkiksi Ruotsissa ja Norjassa osa satamista on auki ympäri vuoden.
Olet kyllä hauska! Miksi sivuutit näppärästi Arktiset alueet ja Canadan ja Alaskan? Ei siellä ole suomalaisia mailman parhaita murtajia näkynyt. Tai tarvittu. Toi Naantali on niin kova pala et ei sitä auki pidä kuin mailman parhaat ....luetko sää omia viestejäsi yhtään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Haist vttu
Tyh mä
Tästä on ollut PALJON juttua lehdissä!
Saksalainen Stern-lehti on saanut haltuunsa salaiseksi luokitellun sopimuksen, joka koskee F-35-hävittäjien hankintaa Saksalle. Sopimus paljastaa, että Yhdysvalloilla on laajat oikeudet rajoittaa tai estää koneiden käyttö.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/6a001a54-684a-4c96-8f52-36783a2e028e
F-35-kaupan salainen ehto paljastui USA voi estää käytön milloin tahansa, kertoo saksalaislehti
https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/other/f-35-kaupan-salainen-ehto-palja…
Onko F35-hävittäjissä tappokatkaisin? Näin vastaavat puolustusministeriö ja valmistaja Lockheed Martin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tietenkin olisit voinut laittaa lähdeviitteen vai etkö kehdannut laittaa Pravdaa tai Vauvaa?? Niin syntyi Suomessa SDPn entinen puheenjohtajakin Otto-Wille Kuusinen.
Etsi itse. Tästä tietää varmaan kaikki muut mutta sinä et. Sivistymätön TAM Pio
Ei taida olla meidän yksinoikeus. Mutta miksi osaaminen pitää myydä? Miten me suomalaiset sitten taistellaan jenkkejä vastaan jos tulee joku sopimusrikkomus?