Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta kertaa tänä vuonna olet varannut lääkäriajan terveysasemaltasi?

Vierailija
10.10.2025 |

Mulla on tänä vuonna ollut ennätysvuosi. Olen jo kolme kertaa soittanut ajanvaraukseen ja saanut ajan lääkärille ja nyt taas täytyy ensi viikolla soittaa, tällä kertaa hammaslääkäriin. Ikää 45+. Niin se vaan on että ikää kun tulee tarpeeksi niin kroppa alkaa antaa periksi vaikka olisi aina hoitanut terveyttään hyvin.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, olen siis se, jonka perhe käyttää vain yksityisiä. Erilaisia käyntejä on tullut 20 vuoden aikana pitkälti yli sata, eikä koskaan ole ohjattu julkiselle. Vaikea uskoa, että niin toimitaan monesti. En sanonut, että sitä ei tapahdu. Jos siis sitä tarkoitit.

Kyllä sitä aika monesti tapahtuu. Riippuu toki paikkakunnasta. Esimerkiksi täällä Jyväskylässä ihan jokainen vatsaoperaatio tehdään julkisella puolella. Yksityisellä ei ole tarjolla gastrokirurgiaa lainkaan. Operaatioita on yli sata vuodessa eli aika usein potilas päätyy lähetteellä julkiselle. Gastrokirurgia vain yksi esimerkki. 

t. kirurgisen osaston sh

Ok, kiitos. Ajattelin, että sinne lääkärille mennään paljon useammin tyyliin jännetuppi- tai korvatulehduksen kanssa kuin isompaa kirurgista hoitoa vaativa asian kanssa, siksi ajattelin että useimmin homma hoituu siellä loppuun ast

Kuinka voi elää yli 50-vuotiaaksi tietämättä että olemassa esim. syöpiä, tyriä jne. jotka eivät hoidu pelkällä lääkärikäynnillä? 

Vierailija
62/63 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan influenssarokotusajan hoitajalle. N.69v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ja muidenkaan maiden sairaanhoito ei ole vielä toipunut koronasta. Se oli monille aika kamalaa aikaa, kun esim lonkka- ja polvileikkauksiin piti jonottaa tuskissaan jopa toista vuotta. Ja lain määräämän viimeisenä päivänä pääsi tuttavani leikkaukseen. En tiedä, olisiko niitä leikkauksia tehty yksityisellä, ainakin olisi aika hintava ollut.