Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta kertaa tänä vuonna olet varannut lääkäriajan terveysasemaltasi?

Vierailija
10.10.2025 |

Mulla on tänä vuonna ollut ennätysvuosi. Olen jo kolme kertaa soittanut ajanvaraukseen ja saanut ajan lääkärille ja nyt taas täytyy ensi viikolla soittaa, tällä kertaa hammaslääkäriin. Ikää 45+. Niin se vaan on että ikää kun tulee tarpeeksi niin kroppa alkaa antaa periksi vaikka olisi aina hoitanut terveyttään hyvin.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap puhuu kuin olisi 85-vuotias. 45-vuotiaalla ei vielä ikä tee terveydelle yhtään mitään. 

Ap ei sanonut olevansa 45 vaan 45+ eli 45-50 iältään. Niska-hartiajumit yleisiä tuon ikäisillä, ja saattaa jo olla vaihdevuosioireita.

Vierailija
22/63 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio soittaa enää koskaan. Liikaa huonoja kokemuksia jo teini-iästä alkaen. Silloin kaverini äiti, joka oli sairaanhoitaja, oli luvattomasti katsellut tietojani. Kaverini kertoi minulle sen itse. Nykyään en enää luota, eikä ole varaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy koskaan terveyasemalla. Ei tulisi mieleenkään mennä sinne jonottamaan tai pomputeltavaksi, kun yksityisiä lääkäriasemiakin on.

Monissa tapauksissa yksityinenkin tekee kuitenkin vain lähetteen julkisen puolen erikoissairaanhoitoon. Turha siitä lähetteestä on maksaa sitä 150€ yksityiselle.

No eipä ole tullut koskaan vastaan tuollaista, ei itsellä (57-v.) eikä lapsilla.

Mä en tunne yhtään intialaista tai kiinalaista, eikä lapsenikaan. Niitä itämaan ihmisiä ei siis ole olemassa.

Vierailija
24/63 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy koskaan terveyasemalla. Ei tulisi mieleenkään mennä sinne jonottamaan tai pomputeltavaksi, kun yksityisiä lääkäriasemiakin on.

Monissa tapauksissa yksityinenkin tekee kuitenkin vain lähetteen julkisen puolen erikoissairaanhoitoon. Turha siitä lähetteestä on maksaa sitä 150€ yksityiselle.

No eipä ole tullut koskaan vastaan tuollaista, ei itsellä (57-v.) eikä lapsilla.

No ihan jo joku röntgen niin ei suurimmalla osalla yksityisiä lääkäriasemia ole sellaista. Saati jotkut muut kuvantamiset tai mitkään nukutusta tai leikkausta vaativat toimenpiteet, niin huonosti saa yksityiseltä. Itse olen juuri tänä kesänä joutunut käymään silmäpolilla ja julkisella on paljon paremmat välineet saatavilla.

Todellakin on röntgenit yksityisellä. Käy katsomassa nettisivuilta. Jokaisella palveluntarjoajalla löytyy röntgentutkimus ja aika monella myös leikkauksia. Itse olen viimeisen 5 vuoden aikana leikkauttanut yksityisellä molemmat silmät (laserilla näönkorjaus), polven kahdesti ja ranteen kerran. Luojalle kiitos vakuutuksesta, joka korvasti noista kaiken muun paitsi silmäleikkaukset. 

eri

Vierailija
25/63 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikan päällä en ole käynyt kertaakaan. Syyskuussa otin puhelimitse yhteyttä, kun Thyroxinia uusittiin vain kuukaudeksi riittävä määrä. Arvasin toki, että verikokeissa on taas käytävä. Labrassa sanottiin, että tulokset ovat valmiit parissa tunnissa ja tulevat OmaKantaan. Eivätpä näy vieläkään ja käynnistä on kohta kuukausi.

Taas puljaan puhelimessa, jossa numerovalikoita riittää. Luetellaan vaihtoehtoja, jotka jo ensimmäisen valinnan jälkeen ovat tarpeettomia. Kivasti vielä tallenteen lopussa kerrotaan, että soittaa voi arkisin klo 8-10 (aiemmin 8-11).

Yksityisen puoleen käännyn seuraavaksi. Kokeet eivät Synlabissa paljon maksa ja menen printin kanssa vastaanotolle. 

Vierailija
26/63 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap puhuu kuin olisi 85-vuotias. 45-vuotiaalla ei vielä ikä tee terveydelle yhtään mitään. 

Ap ei sanonut olevansa 45 vaan 45+ eli 45-50 iältään. Niska-hartiajumit yleisiä tuon ikäisillä, ja saattaa jo olla vaihdevuosioireita.

Niskahartiajumi ei ole terveysongelma, vaan seuraus liikunnan puutteesta. 

Vierailija
27/63 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 kertaa... liike on lääke. Ja omiin kolotuksiin fyssari antaa paremmat ohjeet, kuin terveyskeskus Burana ja salkku.

Ei vielä leikkuuu kunnossa. Fyssari hoitaa.

Vierailija
28/63 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan jo joku röntgen niin ei suurimmalla osalla yksityisiä lääkäriasemia ole sellaista. Saati jotkut muut kuvantamiset tai mitkään nukutusta tai leikkausta vaativat toimenpiteet, niin huonosti saa yksityiseltä. Itse olen juuri tänä kesänä joutunut käymään silmäpolilla ja julkisella on paljon paremmat välineet saatavilla.

Oho, kyllä meillä pikkukaupungin Mehiläisessä hoituu magneettikuvauskin. Röntgeniin tai ultraan mennään suoraan lääkäristä, ja sitten samantien takaisin lääkärille. Julkisella ei käsittääkseni pääse kuvauksiin välttämättä edes viikon sisällä. 

Yksityisissä silmäsairaaloissa on kyllä myös ihan huippulaitteet.

Vierailija
29/63 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menetkö oikeasti lääkäriin jonkun niskajumin takia? :D

Vierailija
30/63 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin missään perus mehiläisessä ketään muutenkaan nukutetaan tai leikataan. Niitä varten on ihan yksityiset sairaalat, joissa on pelit ja vehkeet.

Vierailija
31/63 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Mitä  teet näillä tuntemattomien  käynti kerroilla ...  🤣🤣🤣🤣 ja toiset hölmöt vastaa tuuleen...

Vierailija
32/63 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tänä vuonna varasin ajan. Ja sain apua vaivaani. 

Vierailija
33/63 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Mitä  teet näillä tuntemattomien  käynti kerroilla ...  🤣🤣🤣🤣 ja toiset hölmöt vastaa tuuleen...

Lapsi, mitä teet ketjussa, jonka aihe ei kiinnosta sinua? Mene vaikka leikkimään legoilla, jos et parempaa keksi. 

Vierailija
34/63 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi 30 vuotta sitten joten en kai vaan rasita valtion rahamenoja.

Vierailija
35/63 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli niska-hartiajumi liikunnasta. Lääkäri määräsi lepoa.

Vierailija
36/63 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Krapulakaan ei ole fyysinen oire, vaan merkki viinan vähyydestä.

Vierailija
37/63 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaakaan. Nyt on kyllä pari päivää jalkapöydässä ollut niin kipeä kohta, että olen harkinnut lääkäriin soittoa. Harvemmin on niin kipeätä kohtaa kropassa ollut, että askellus laittaa parkaisemaan kivusta.

Todennäköisesti vaiva on kuitenkin mennyt menojaan tai olen ehtinyt tuskissani sahata jalkaterän irti ennen kuin täällä lääkäriin pääsee, joten en ole vielä edes yrittänyt saada aikaa. Katotaan nyt rauhassa mihin suuntaan menee.

Vierailija
38/63 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran terveyskeskuksesta kun vaivani ei kuulunut työterveyssopimukseen. Ei tullut kuntoon, eli yhtä tyhjän kanssa. Syy ei ollut tk:ssa vaan omassa kropassani, joka kuka mikä ei halua jostain syystä toimia niin kuin pitäisi.

Vierailija
39/63 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menetkö oikeasti lääkäriin jonkun niskajumin takia? :D

Joo. En voinut nostaa vauvaa enkä tehdä juuri mitään. Rintarangassa skolioosimutkaa niin tulee noita jumeja helposti.

Vierailija
40/63 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli niska-hartiajumi liikunnasta. Lääkäri määräsi lepoa.

Ei tullut liikunnasta, vaan väärästä tekniikasta. Lääkäri ei ollut tehtäviensä tasalla, mikä ei yllätä ollenkaan.