Ketä palvelee, ettei vegemakkaraa saa sanoa makkaraksi?
Eikös sellaista turhaa ja haitallista sääntelyä pitänyt rajoittaa?
Se on vaan esimerkki miten useless ne ihmiset siellä europarlamentissakin on. Miettisivät jotain hyödyllistä.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihmetellyt näissä vegeasioissa sitä, että miksi ne kasvisversiot yrittävät olla kuin lihaversioita? Kauramaito, kasvismakkara, vegepihvi jne yms.
Mikseivät ne voi rohkeasti olla omia itsejään, kasvistuotteita?
Kyse on muodosta ja käyttötarkoituksesta, kyllä se pitäisi tyhmemmänkin tajuta.
Ai. Miksi sitten kauramaito saa olla kauramaito mutta rasvaton maito on maitojuoma?
Eihän tuo pidä paikkaansa. Rasvaton maito on ja saa olla rasvaton maito. Rasvaton maitojuoma on ihan oma, erillinen tuotteensa, jota on käsitelty niin paljon, että se ei enää ole vain maitoa.
Kauramaito EI saa olla myyntipakkauksessa kauramaito, vaan siinä lukee kaurajuoma.
Kuulin tästä uutisesta vähänaikaa sit että, pitäisi alkaa keksimään uuttaa nimee esim. vegepihville, vegemakkaralle, jne. että niitä ei enää nimitettäisi makkaroiksi eikä pihveiksi.
Siis tää koko uutinen, on sen tason turhaa paksaa, että mun hermot alko ottaa kierroksii. Siis ihan oikeesti, tän on pakko olla joku vegemakkaroiden valmistajien mieleen tullu päähänpisto kun ovat haistelleet omii vegepieruja, tai jotai. Siis meillä on paljon vakavempiakin ongelmia ja huolia, ja me aletaan tuhlaa aikaa siihe, että aletaan keksiä vegemakkaralle nimi jossa ei ole makkaraa, koska vegemakkaran valmistaja on tyytymätön,,, toistan, TYYTYMÄTÖN, siihen että sitä kutsutaan makkaraksi.
Makkarahan on elintarvike, jonka oleellisena valmistusaineena on liha, elimet tai niihin verrattavat ainesosat. Huom, OLENNAISENA, ei PAKOLLISENA, ja olennainen, tarkoittaa tärkeää/luonnollista, ei PAKOLLISTA. Ja en teidä voiko kasviksia verrata lihaan saatika elimiin, mutta jos itse valmistaisin vegemakkaroita, ysm. lihan korvikkeita, mua ei haittaisi ollenkaan se että tuotettani kutsutaan vegemakkaraksi.
Mun puolesta, me voidaa jatkaa nimillä vegemakkara, kauramaito, jne. Tai mä ainekin jatkan itse.
Aloite on tullut ranskalaisilta lihatuottajilta.
Suomessa taas MTK haluaa kieltää kauppojen omat brändit.
Palvelee kaikki kuluttajia ettei vegeslerbaa saa kutsua vegemakkaraksi. Makkara on eläinperäistä ravintoa.
No itse olen ostanut hampurilaisen ja myöhemmin huomannut että kyseessä olikin vegehampurilainen. Tuotteen nimestä asia ei ilmennyt. Vähän oli kyllä pettymys kun hampurilaisesta puuttui pihvi. Jos olisin halunnut papuja olisin ostanut niitä.
Eikö toi tullut jostain tuottajien itkusta.
Se sama itku, kun myyvät erän brändiä ja erän halpaa. Se halpaerän myyminen pitäisi kauppiailta kieltää.
Otan välillä sen vegen. Kokeilen välillä. Ihan kuten kotiinkin ostan nautaa, sikanautaa tai porkkanoita.
Eu tekee tyhmiä päätöksiä.
Muovin takia lisätään tuhkakuppeja ja eu maksaa. Röökinpolton lopetukseen tähdätään myös.
Muovikorkkipelleily. Kaikissa maissa ei edes palautuspullojärjestelmää.
Ja tämä. Osa maista valehteli pakkauskierrätyslukunsa. Suomi uusii panttipullokoneensa.
Jipii eu.
Yks hailee onko silakkapihvi pihvi.
Saako Porsaan Sisäfilettä kutsua Kasvis nimellä ?
Entä voiko Lihapullia kutsua Kasvislihapulliksi Vaikka niissä ei olisi lainkaan kasviksia.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sausage
Etymology
The word sausage was first used in English in the mid-15th century, spelled sawsyge. This word came from Old North French saussiche (Modern French saucisse). The French word came from Vulgar Latin salsica ("sausage"), from salsicus ("seasoned with salt").[1]
Kasvislihapulla.
Kasvislihakeitto.
Kasvisgrillimakkara.
Kasvisgraavilohi.
Kukkakaalibroilerinsiivet.
Vierailija kirjoitti:
Etymology
The word sausage was first used in English in the mid-15th century, spelled sawsyge. This word came from Old North French saussiche (Modern French saucisse). The French word came from Vulgar Latin salsica ("sausage"), from salsicus ("seasoned with salt").[1]
Heti ensimmäiseltä riviltä: A sausage is a type of meat product
Lohimedaljongit. Ei saa enää kutsua medaljongeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etymology
Sanan alkuperä "seasoned with salt".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etymology
Sanan alkuperä "seasoned with salt".
Voi olla mutta määritelmän mukaan lihatuote.
Ihan hyvin voisi kutsua noita vegeversioita makkarasta vegepatukoiksi tai -pötköiksi, plus leikkeleversio olisi sitten vain vegesiivu tai vaikka esim. vegelörpäke.
Mielestäni hampurilainen voi olla edelleen hampurilainen , vain sämpylän väliin tuleva tuote pitäs nimetä uudelleen jos kasvis.
Minua se ainakin palvelee. Olen useamman kerran meinannut erehtyä luulemaan kasvisversiota lihaversioksi nimen perusteella. Itseäni ei vegen maku haittaisi, mutta olen yleensä ostanut makkaroita toisille ja heistä kaikki eivät syö kasvisversioita.
Vierailija kirjoitti:
Kasvislihapulla.
Kasvislihakeitto.
Kasvisgrillimakkara.
Kasvisgraavilohi.
Kukkakaalibroilerinsiivet.
Ei se riitä että on kasvista vaan pitää olla vegaanista. Ei-vegaaninen kasvisruoka on vastuuton vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Persuja se totta kai palvelee. Vegaanisen ruuan suosio vähenee.
Esim. jos vegaanisen paahtopaistin päällä ei enää lue vegaaninen paahtopaisti vaan joku soijamassavalmiste niin paljon harvempi haluaa enää olla vegaani.
Vihervassarirasistin ulinoita.
Eikös hetki sitten feta muutettu salaattijuustoksi ja Shampanja kuohuviiniksi ja mitä näitä muita nyt olikaan?