Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketä palvelee, ettei vegemakkaraa saa sanoa makkaraksi?

Vierailija
10.10.2025 |

Eikös sellaista turhaa ja haitallista sääntelyä pitänyt rajoittaa? 

Se on vaan esimerkki miten useless ne ihmiset siellä europarlamentissakin on. Miettisivät jotain hyödyllistä.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ihmetellyt näissä vegeasioissa sitä, että miksi ne kasvisversiot yrittävät olla kuin lihaversioita? Kauramaito, kasvismakkara, vegepihvi jne yms.

Mikseivät ne voi rohkeasti olla omia itsejään, kasvistuotteita?

Kyse on muodosta ja käyttötarkoituksesta, kyllä se pitäisi tyhmemmänkin tajuta. 

Ai. Miksi sitten kauramaito saa olla kauramaito mutta rasvaton maito on maitojuoma?

Vierailija
22/73 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ihmetellyt näissä vegeasioissa sitä, että miksi ne kasvisversiot yrittävät olla kuin lihaversioita? Kauramaito, kasvismakkara, vegepihvi jne yms.

Kehtaisin väittää, että käyrä muoto oli jo olemassa siinä vaiheessa kun Eeva imi aatamilta mällit poskeen, tuskin silloin puhuttiin makkarasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihateollisuutta. He haluvat pitää brändinsä. Miksi kasvisruuan tuottajat loisivat lihabrändeissä eivätkä kehitä omiaan?

Sepä just. Hyvin ovat onnistuneet myös brändäämään kasvisöljypohjaan sekoitetun kaurauutteen MAIDOKSI

Maidon sokerit eivät tuhoa hampaita, kuten noiden kaurasokerilitkujen

Kaurasta tehty valkoinen neste ei ole Maitoa. Soijapapu ei ole Pihviä. Härkäpapu Muovipötkössä ei ole Makkaraa.

Porkkanalastut ei ole Kalaa....

Vierailija
24/73 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kotona tai muualla. Myynnin yhteydessä se ei ole se.

Vierailija
25/73 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt kauramaito tekstiä yhdessäkään purkissa. Monissa lukee kyllä kaurajuoma. 

Vierailija
26/73 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai. Miksi sitten kauramaito saa olla kauramaito mutta rasvaton maito on maitojuoma?

Kauralima ei ole myyvä nimi. Sitähän se on.

Vierailija
27/73 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia.

Vierailija
28/73 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus: kuluttajaa palvelee, että tuote on kuvauksen mukainen. Muu on harhaanjohtavaa markkinointia, joka on huijasta, petos, rikos. Itseänikin kenkutti ankarasti, kun ostoskassiin eksyi soijamössöpötkö, vaikka luulin ostaneeni ihkaoikeaa ehtaa makkaraa, koska hintakin oli korkeahko. Roskiin meni ällöttävät mössölitjakepötköt.

Vierailija
29/73 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä palvelee että palomiestä ei saa sanoa palomieheksi ?

Vierailija
30/73 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus: kuluttajaa palvelee, että tuote on kuvauksen mukainen. Muu on harhaanjohtavaa markkinointia, joka on huijasta, petos, rikos. Itseänikin kenkutti ankarasti, kun ostoskassiin eksyi soijamössöpötkö, vaikka luulin ostaneeni ihkaoikeaa ehtaa makkaraa, koska hintakin oli korkeahko. Roskiin meni ällöttävät mössölitjakepötköt.

Itse ostin vahingossa vegaanista majoneesia. Vegaanisuus luki siinä vain tuoteselostuksessa pienellä printillä joten ei sitä huomannut.

Vierailija
31/73 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se palvelee kaikkis tavan kukuttajia ja ihmisiä jotka ei halua kuolla siihen että osti ja söi makkaran sijaan vegekorvikkeen tai hampparin sijaan kasvismötön.

Vierailija
32/73 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin soijapuristeen sämpylän välissä ja huuhtelin sen alas kurkusta kauranpesuvedellä...

Vierailija
33/73 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmässä ei ole lihaa vaan se on pulp

Vierailija
34/73 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijat, pavut, seitanit ja sienet eivät ole ruokaa.

Vierailija
35/73 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä palvelee, ettei eskimoa saa sanoa eskimoksi ja seuraavaksi tulee n-sana ja onhan näitä pitkä lista...

Vierailija
36/73 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tyhmyydellä rajaa kun on päästään vajaa. Oikeitakin ongelmia olis. 

Vierailija
37/73 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sitten tiedä mitä makkara on? Vege olkoon mitä tahansa, mutta ei makkaraa, ei lihaa, ei kanaa eikä kalaa.

Vege on ihan sairaaksi tekevää sotkua.

Vierailija
38/73 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin soijapuristeen sämpylän välissä ja huuhtelin sen alas kurkusta kauranpesuvedellä...

Tapasin n-sanan ja siihen tuli e-mies ja sitten näimme h-naisen ja taisi siinä olla joku w-nainen myös ja sitten tuli vielä joku erilianen germaaninen n-sana h-kirjaimella alkavine risteineen paikalle ja....

Vierailija
39/73 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää kutsumasta?

Vierailija
40/73 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jauhat paskaa? Ei ole yhden yhtä kauraMAITOA kaupan hyllyillä.