Kävin Helsingissä ja mua oikeasti pelotti henkeni puolesta
Ja ellei nyt henkeni, niin pelkäsin joutuvani vielä ambulanssin kyytiin reissullani. Yritin keskittyä koko ajan, etten jäisi äänettömästi liikkuvien potkuhärveleiden alle ja pari läheltä piti -tilannetta jo oli. En vaan ole tottunut siihen, että kovaa vauhtia ajavat äänettömät kulkuvälineet suhahtelevat pitkin kaupunkia.
Miten te helsinkiläiset olette tottuneet näihin ja osaatte varoa?! Bulevardin ratikkapysäkillä suoraan pysäkin edestä esim. ajetaan hirveetä vauhtia noilla härveleillä.
Kommentit (65)
Helsinkiä haukkuva hullu poistoon!
Tuuppa tänne Jyväskylään kattoo sitä sähkölaudoilla JA pyörillä suhailua niin Helsinki vaikuttaa ihan turvalliselta. Tai älä tule, kuolet luultavasti sydäriin, pysy siellä pönde pöndellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä asun Helsingin kantakaupungissa. Täällä on kaikki hyvin. Te maalaiset pelkäätte neuroottisesti kaikkea mahdollista, ulkomaalaisista susiin.
Pysy sinä siellä Helsingissä, suurin huoli on että te ja vierasperäiset lajit tulette maaseudun rauhaa pilaamaan.
Olen helsinkiläinen ja minua vituttaa tuon edellisen kusipään ylimielinen Helsinki-keskeisyys. Se saa muut vihaamaan kaikkia hesalaisia vaikka ei olisi syytä. Me ollaan pohjimmiltaan pirun letkeää porukkaa.
Olen asunut Helsingissä lähes koko elämäni. En pelkää täällä oikeastaan mitään. Mutta varon kyllä noita kovaa huristelevia sähköpotkulautoja, jotka ajavat jalkakäytävillä.
Vanhemmat opettavat lapsiaan. Älä väistä ketään. Sinä olet kingi.
Vierailija kirjoitti:
Tuuppa tänne Jyväskylään kattoo sitä sähkölaudoilla JA pyörillä suhailua niin Helsinki vaikuttaa ihan turvalliselta. Tai älä tule, kuolet luultavasti sydäriin, pysy siellä pönde pöndellä.
Onhan Jyväskyläkin ihan maaseutua.
Vierailija kirjoitti:
Noi sähköskuutit on kyllä vaarallisia. Täällähän uutisoitiin ettei kukaan kuollut vuoden aikana Helsingissä auto-onnettomuudessa, mutta useita on kuollut skuuttiin törmätessä. Ne ovat kuin mopoja jotka menevät kovaa vauhtia jalankulkijoiden vieressä eikä niitä kuule.
Useita? Tasan kaksi.
Toki sekin on kaksi liikaa, mutta ei nyt liioitella.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksei tästä nouse isoa meteliä ja kansalaisaloitetta, niinkuin Pariisissa. Siellä vuokrattavat skuutit kiellettiin kansanäänestyksellä.
Läskit ei jaksa täällä kävellä. Pariisissa ei ole läskejä. Laardit saa hyvää liikuntaa skuutilla viilettäessä.
Helsinki eliminoi yksityisen autoliikenteen, niin mitä odotitte siitä seuraavan? Ihmiset alkavat kulkea kaikenlaisilla härvelillä jalankulkijoiden seassa.
Olkaa hyvät, tyhmistä päätöksistä kärsii koko kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Minä asun Helsingin kantakaupungissa. Täällä on kaikki hyvin. Te maalaiset pelkäätte neuroottisesti kaikkea mahdollista, ulkomaalaisista susiin.
Siellä on oikeasti tuollaisia juntteja. Huudellaan jalankulkijoille milloin mistäkin syystä. Kaikki säännöt on olevinaan kiveen hakattu, kun on niin "suurkaupunki" että liikenne muuten SEKOAA jos ei kaikki toimi odotetulla tavalla. Ei muka yhtään pystytä pysähtymään ja neuvomaan turisteja, maalaisia, vanhuksia, alkoholisteja. Itsekseen siellä saa neuvoa jos haluaa auttaa. Joutuu käyttämään kovaa ääntä saadakseen lisäapuja. Te olette ihan vtullisia JUNTTEJA.
Kyllä minua helsinkiläisenä ottaa päähän että niillä ajellaan jalkakäytävillä.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki eliminoi yksityisen autoliikenteen, niin mitä odotitte siitä seuraavan? Ihmiset alkavat kulkea kaikenlaisilla härvelillä jalankulkijoiden seassa.
Vaarallisimpia ovat teinit jotka ei saa ajokorttia ja öisin baarista palaavat känniset, joiden ei pitäisi ajaa yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko Helsinki kärsii järjettömistä vihervassareista, piluunsa keskittyvistä ja sitä kouluttavista pikkutytöistä.
No hyvänen aika, eihän siinä ole mitään järkeä jos kaikki Helsinkiläiset ajaa peräkanaa omilla autoilla joka paikkaan? Jouduttaisiin purkamaan puolet keskustaa autokaistojen tieltä. Puhumattakaan päästöistä, parkkipaikoista ym. Joita jouduttaisiin rakentamaan joka kortteliin lisää kaupungin kasvaessa. Julkinen liikenne vaan on yksinkertaisesti järkevämpää sillon kun ihmisiä on paljon. Sanon taloudellisempaa, tehokkaampaa, säästää sekä aikaa ja kyllä, myös niitä luonnovaroja sekä energiaa. Se kai on pitkälle myös kapitalistien toive? Ellet sitten satu olemaan jonkun isomman automerkin osalkeenomistajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on oikeasti tuollaisia juntteja. Huudellaan jalankulkijoille milloin mistäkin syystä. Kaikki säännöt on olevinaan kiveen hakattu, kun on niin "suurkaupunki" että liikenne muuten SEKOAA jos ei kaikki toimi odotetulla tavalla. Ei muka yhtään pystytä pysähtymään ja neuvomaan turisteja, maalaisia, vanhuksia, alkoholisteja. Itsekseen siellä saa neuvoa jos haluaa auttaa. Joutuu käyttämään kovaa ääntä saadakseen lisäapuja. Te olette ihan vtullisia JUNTTEJA.
Missä Helsingissä sä oot käyny? Mä oon Helsinkiläinen ja useamman kerran vuodessa ihan ystävällisesti neuvon turisteja. Enkä oo koskaan kokenut mitään tarvetta huudella liikenteessä yhtään kellekään. Oiskohan nyt kyse enemmän sun omasta asenteesta ja käytöksestä? Niin se metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun kyllä ulkomailla ja olin käymässä Suomessa. Ap
Joo ei ole tarvinnut matkoilla noita potkuhärveleitä pelätä. Täällä Helsingissä ne on tosiaan pitkin pientareita, ja porukka ajaa niillä miten sattuu. Todellakin kannattaa vähän katsoa, ettei jää sellaisen alle, varsinkin kun keskustassa kesäiltaisin osa porukasta ajaa humalassa niillä.
Mutta noin yleisesti: ei Helsingissä pelota. Mutta vielä vähemmän on pelottanut joissain ulkomaalaiskaupungeissa ilta-aikaan, esim. Pohjois-Italiassa havahduin että on illalla kaupungin keskustassa ihan eri tavalla turvallinen olo kuin Helsingissä keskustassa illalla.
eri
Ihanat landelaiset. Seisotte ihmettelemässä pyöräväylällä. Seisahdatte yllättäen keskellä katua, kun näkyy tuttu jossain. PUM!
Hesassa pitää liikkua siten, että sun toiminta on ennakoitavaa. Stadilaiset osaa pienillä käden ja pään liikkeillä myös kertoa aikeensa vastaantulijalle miltä puolelta on ohittamassa.
Kaupunki on ihanan energisoiva kun liikut sen mukana, etkä sitä vastaan.
Tämä ei tarkoita etteikö skuuttaajat ja wolt-kuskit olisi välillä vaarallisia. Minusta kadut kuuluu kaikille, ei vaan heille.
Stadilainen katsoo aina joka suuntaan ennen kuin liikkuu uuteen suuntaan.
Vaikkei joutuisikaan skuutin yliajamaksi, koko sekoilulla on vakavat seuraukset kansanterveydelle:
- Kohonneet stressihormoonit jalankulkijoissa, ja siitä seuraavat terveysongelmat
- Mitä enemmän vältellään kävelyä, sitä sairaammat ihmiset
- Mitä vähemmän kaupungilla kävellään, sitä vähemmän myös kulutetaan rahaa putiikeissa ja kahviloissa > kansantalous viemärissä, huonommat terveyspalvelut
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläinen sopeutuu. Vaikka moskeijan rukouskutsuun.
Ja hassutteleviin nuorisojengeihin.
Näin juuri. Ennen saattoi olla mukavalla kävelyllä kaupungilla, eikä tarvinnut olla herkeämättä valppaana, et mikä sieltä porhaltaa päälle, jos ei varo.