Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin Helsingissä ja mua oikeasti pelotti henkeni puolesta

Vierailija
10.10.2025 |

Ja ellei nyt henkeni, niin pelkäsin joutuvani vielä ambulanssin kyytiin reissullani. Yritin keskittyä koko ajan, etten jäisi äänettömästi liikkuvien potkuhärveleiden alle ja pari läheltä piti -tilannetta jo oli. En vaan ole tottunut siihen, että kovaa vauhtia ajavat äänettömät kulkuvälineet suhahtelevat pitkin kaupunkia.

Miten te helsinkiläiset olette tottuneet näihin ja osaatte varoa?! Bulevardin ratikkapysäkillä suoraan pysäkin edestä esim. ajetaan hirveetä vauhtia noilla härveleillä. 

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläinen sopeutuu. Vaikka moskeijan rukouskutsuun.

Vierailija
2/65 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun Helsingin kantakaupungissa. Täällä on kaikki hyvin. Te maalaiset pelkäätte neuroottisesti kaikkea mahdollista, ulkomaalaisista susiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun Helsingin kantakaupungissa. Täällä on kaikki hyvin. Te maalaiset pelkäätte neuroottisesti kaikkea mahdollista, ulkomaalaisista susiin.

Asun kyllä ulkomailla ja olin käymässä Suomessa. Ap

Vierailija
4/65 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ulkomaa sullo? Vai useampia ulkomai.

Ootko jo kotona takas?

Vierailija
5/65 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi sähköskuutit on kyllä vaarallisia. Täällähän uutisoitiin ettei kukaan kuollut vuoden aikana Helsingissä auto-onnettomuudessa, mutta useita on kuollut skuuttiin törmätessä. Ne ovat kuin mopoja jotka menevät kovaa vauhtia jalankulkijoiden vieressä eikä niitä kuule.

Vierailija
6/65 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulusta vai Kuopiostako sinä ylpeä stadin kundi/friidu sinne olet saapunut?

Vierailija
7/65 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ulkomaa sullo? Vai useampia ulkomai.

Ootko jo kotona takas?

Mitä se sulle kuuluu. Ei ole kyse ap:n kotipaikasta, vaan Helsingissä suhaavista sähköpotkulaudoista.

Vierailija
8/65 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pikkukaupungissakin on paljon enemmän väärä tilanteita nykyään verrattuna 10 vuotta sitten. Usein pitää vaihtaa tien puolta, kun vastaan tulossa vaara

Vierailija
9/65 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti riidellään, kun ollaan anonyymejä. Naurettavaa. 

Vierailija
10/65 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysy sinä siellä Helsingissä, suurin huoli on että te ja vierasperäiset lajit tulette maaseudun rauhaa pilaamaan.

Ilkeästi sanottu. En ole koskaan pilannut maaseudun rauhaa. 😐

Vierailija
11/65 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ne ovat tosi vaarallisia! Itse olen tottunut, mutta lasten puolesta pelkään. Kuskina on usein teinejä ja nuoria aikuisia. Juuri tätä porukkaa, jonka huomiokyky pyörii vielä pitkälti itsensä ymrillä ja muiden huomioiminen on vähän niin ja näin. Lapsista ei useimmilla oikein mitään kokemusta ja ymmärrystä etteivät he hahmota liikennettä ja nopeuksia, ole ennustettavia ja tiedä edes kaikkia liikennesääntöjä. Ruuhkaiset tiet ja sähköskuutit, lapset, lemmikit, humalaiset ja vanhukset on huono yhdistelmä.

Vierailija
12/65 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköskuutit ja Wolt-kuskit sähkömopojen kanssa ovat pilanneet koko Helsingin keskustan.

Vierailija
13/65 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksei tästä nouse isoa meteliä ja kansalaisaloitetta, niinkuin Pariisissa. Siellä vuokrattavat skuutit kiellettiin kansanäänestyksellä. 

Vierailija
14/65 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköskuutit on vaarallisia joo mutta entäpä peukun käyttäjät?

Vierailija
15/65 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksei tästä nouse isoa meteliä ja kansalaisaloitetta, niinkuin Pariisissa. Siellä vuokrattavat skuutit kiellettiin kansanäänestyksellä. 

Tiettyjen ihmisten kieltäminen kuulostaa aika radikaalilta. Onko edes lailista

Vierailija
16/65 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wolttimopoja liikkuu melkein enemmän kuin skuutteja, niitä on kaikkialla. Ihmisillä on yhä näköjään rahaa.

Vierailija
17/65 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näille ihmisillekö on kasvanut skuutti kiinno jalkoihin vai mitä tarkoitat? Tietysti voidaan kieltää ihan mitä vaan, eihän autollakaan saa ajella ihan missä sattuu.

Vierailija
18/65 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sähköskuutti mielestäsi ihminen?

Vierailija
19/65 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaa skuuttaajaa, ei juurikaan näe eikä kuule pimeällä.

Ainoastaan valkoiset silmämunat näkyvät, kun pimeydessä skuuttailevat.

T.Pena Kampista

Vierailija
20/65 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sähköskuutti mielestäsi ihminen?

Eikö skuutti ollutkaan slur sana afrikkalaisista 🤔

Ei täällä pikkukaupungissa ole mistään koneista ongelmaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi