Kävin Helsingissä ja mua oikeasti pelotti henkeni puolesta
Ja ellei nyt henkeni, niin pelkäsin joutuvani vielä ambulanssin kyytiin reissullani. Yritin keskittyä koko ajan, etten jäisi äänettömästi liikkuvien potkuhärveleiden alle ja pari läheltä piti -tilannetta jo oli. En vaan ole tottunut siihen, että kovaa vauhtia ajavat äänettömät kulkuvälineet suhahtelevat pitkin kaupunkia.
Miten te helsinkiläiset olette tottuneet näihin ja osaatte varoa?! Bulevardin ratikkapysäkillä suoraan pysäkin edestä esim. ajetaan hirveetä vauhtia noilla härveleillä.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Käyn joka arkipäivä keskustassa töissä. Kyllähän noita skuutteja ja muita siinä Kluuvin nurkilla liikkuu paljon. Varsinkin illalla, kun kävelen asemalle. Tosin eipä noista itselle ole ollut harmia/vaaraa.
Palataan asiaan kun joku kehitysmaalainen ajaa skuutilla päällesi takaapäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä asun Helsingin kantakaupungissa. Täällä on kaikki hyvin. Te maalaiset pelkäätte neuroottisesti kaikkea mahdollista, ulkomaalaisista susiin.
Pysy sinä siellä Helsingissä, suurin huoli on että te ja vierasperäiset lajit tulette maaseudun rauhaa pilaamaan.
Hahaha :) tää on noin totta! Maalaiset pelkää neuroottisesti jopa helsinkiläisiä, koska edes suomalaiset ei ole niille tarpeeksi suomalaisia :)
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on helvetti maan päällä.
Onhan se, jos ei pärjää muiden ihmisten, eläinten, liikenteen tai edes sellaisten tuomiopäivän härveidelen kuin skuutti, kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Wolttimopoja liikkuu melkein enemmän kuin skuutteja, niitä on kaikkialla. Ihmisillä on yhä näköjään rahaa.
Ei, ei ole, ihmisillä on Klarnaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn joka arkipäivä keskustassa töissä. Kyllähän noita skuutteja ja muita siinä Kluuvin nurkilla liikkuu paljon. Varsinkin illalla, kun kävelen asemalle. Tosin eipä noista itselle ole ollut harmia/vaaraa.
No ei aja jos viitsit katsella ympärillesi ennenkuin vaihdat kadun puolta.
Mitä ihmettä? :D
Ei sinun tarvitse väistää sähköpotkulautaa, sähköpotkulautailija väistää sinua. Ja kannattaa kulkea jalkakäytävällä eikä pyörä- tai autotiellä.
Vierailija kirjoitti:
Minä asun Helsingin kantakaupungissa. Täällä on kaikki hyvin. Te maalaiset pelkäätte neuroottisesti kaikkea mahdollista, ulkomaalaisista susiin.
Minä aina heittelen nämä pyöräteille ja jalkakäytävälle jätetyt helvetin koneet pusikkoon.
Ehkä tuohon voisi olla ratkaisuna että et tule Helsinkiin. Pärjäät varmasti siellä maaseudulla eikä tänne ole pakko tulla. Sinä olet tyytyväinen ja me helsinkiläiset olemme tyytyväisiä kun pysyt poissa. Elämä jatkuu ilman sinun täällä käymistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leppävaarassa tappoi ja pakeni.
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläinen sopeutuu. Vaikka moskeijan rukouskutsuun.
hellsinkiloinen kävelee silmät kiinni kuulokkeet korvilla
Helsinkiläiset on niin "olevinaan"
T.Virpi Seinäjoelta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysy sinä siellä Helsingissä, suurin huoli on että te ja vierasperäiset lajit tulette maaseudun rauhaa pilaamaan.
Niin pysynkin. En varmasti tule maaseudulle. Siellä ei ole minulle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Sähköskuutit on vaarallisia joo mutta entäpä peukun käyttäjät?
Äänestetään mielummin nuo kieltoon!
Helsinki on kuitenkin hyvin pieni ollakseen suurkaupunk, mutta eivät siellä kaikki pärjää. Minä taas en pärjää pikkukaupungeissa. Toisaalta ei minun tarvitsekaan pärjätä.
Joka puolella noin sähköpotkulaudat ja skuutit aiheuttaa vaaratilanteita, vaikka monta kertaa ollut lehti juttuja näistä ja kuolemaan johtaneista tapauksista, silti jotkut älypäät menee 2 tai jopa 3 laudan päälle.
Joo, inhoan syvästi sitä että jalkakäytävällä täytyy nykyään liikkua piikkisuoraan eteenpäin kuin kiskoilla, jos ei halua että takaapäin pyyhältävä torvelo ajaa päällesi. Wolt-kuskit eivät liiku yhtä pelottavasti kuin skuuttaajat, mutta vievät ihan liikaa tilaa nykyään.
Pariisissa oli tosiaan ihanaa käydä kun siellä kaupungilla kävelystä voi vielä nauttia. Tulisipa tännekin äänestys... No, onneksi sesonki alkaa sentään olla lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköskuutit on vaarallisia joo mutta entäpä peukun käyttäjät?
Äänestetään mielummin nuo kieltoon!
Aika vähän liftaajia täällä maaseudulla. Yleensä naapureita
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? :D
Ei sinun tarvitse väistää sähköpotkulautaa, sähköpotkulautailija väistää sinua. Ja kannattaa kulkea jalkakäytävällä eikä pyörä- tai autotiellä.
Näin on niin kauan kun kävelet suoraan eteenpäin. Mutta kun haluat ylittää kadun, joudut ensin astelemaan sen helkutin skuuttiväylän läpi ja jos vähänkin olet ajatuksissasi, joudut törmäysvaaraan, kun skuutti tulee täysin äänettömästi hirveetä vauhtia sillä kaistallaan. Plus pyörät, jotka ajavat myös lujaa. Minusta eivät sovi vain viivalla jaetulle kulkuväylälle mitkään tällaiset nopeat kulkuvälineet jalankulkijoiden kanssa.
-helsinkiläinen vuodesta -81
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on helvetti maan päällä.
Joka päivä etenee kohti täydellistä sekasortoa.
Kyllä. Kaikki 600 000 ihmistä täällä pelkää henkensä puolesta. Vuonna 2022 susi järkytti paikallisia jäämällä auton auton alle. Tänä vuonna sellainen ehkä nähtiin Espoon rajalla. Koko Helsinki pidätti hengitystään ja mäkin lähetin lapset ratikalla kouluun etteivät jää tiellä laukkaavan suden alle. Joka päivä olen nähnyt ulkona ihmisiä joita en tunne lapsuudestani. Epäilen että osa niistä on muuttanut tänne jostain muualta, kun puhuvat esim. ruotsia.