Mitä miehet tuovat nykyään parisuhteeseen?
Nuoret naiset eivät halua seurustella. He eivät suostu ilmaisiksi kotiorjiksi, miesten passaajiksi ja lämmittämään miehen vuodetta vuosi tolkulla vain kuullakseen että mies ei ole valmis sitoutumaan eikä perustamaan perhettä. Miehet eivät vielä kolmevitosinakaan usein tiedä milloin haluavat ja haluavatko ylipäätään lapsia. Naiset haluavat pariutua ja perustaa perheen, eivätkä he halua tuhlata vuosia miehiin, jotka käyttävät heitä vain hyväkseen.
Kommentit (1606)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Uu, nyt on kovaa settiä. Voi niisk, kyllä nyt pahoitin mieleni 😂"
Samoin kuin tämä on naisen kynästä. Tosi sivistynyttä menoa.
Niin kuin sun kaaliin ei mennyt, että muita ihmisiä ei kiinnosta, miten sun mielestä kuuluu elää.
Eri
Miksi naiset sitten tässä ketjussa niin paljon sanovat sitä miten heidän mielestään kuuluu elää, eli ilman miestä?
Ehkä se on paras tapa elää? Miehet ovat täysin turhia, mihin heitä tarvitaan?
Tuon itse leivän pöytään ja elän omaa elämääni, mitä käyttöä on jollekin miesvauvalle?
Eli saa kertoa kuinka omasta mielestä kuuluu elää, kunhan vain kertoo oikean mielipiteen? :D
Itse olen mies, ja sinkku, joten luulen että pystyisin vastaamaan tähän, eli mitä itse toisin (tämä siis ei sisällä sitten niitä asioita mitä vaadin, eikä tarkempia selitystä syistä):
Seksiä, rakkautta, empatiaa, huolehtivaisuutta, myötätuntoa, kunnioitusta, luotettavuutta, asiallisuutta, käytännöllisyyttä, viisautta, kriittisyyttä, huomaavaisuutta, puolueettomuutta, ja sosiaallisuutta, muummoassa.
Nää on niitä hyviä puolia, mutta toki en ole täydellinen, joten huonojakin puolia tulisi teitty, puolin toisin. Eli sitten ne huonot asiat mitä toisin, olisivat pelkuruus, köyhyys, parantumattomat sairaudet ja niiden rajoitukset, mukavuudenhaluisuus, ylipaino, saivartelu, kiroilu, pikkumaisuus, muummoassa.
Mutta mitä muuta sitten tuon: Eläinrakastajan, reiluutta, jne. eli kirjo on lopulta aika monipuolinen paketti, eikä yksiselitteinen.
War. War never changes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu kun tätä ketjua lukee, että naiset eivät voi kovin hyvin.
Voivatpas, ja jos eivät voi, se on huonojen miesten syy.
Miehet ovat syrjäytyneitä, väkivaltaisia ja inceleitä.
Ei kuulosta hyvinvoivan ihmisen tekstiltä.
Ulosottovelkansa, elatusmaksunsa, äitinsä ja naisvihansa.
mies
Mr.Tuuletin kirjoitti:
Itse olen mies, ja sinkku, joten luulen että pystyisin vastaamaan tähän, eli mitä itse toisin (tämä siis ei sisällä sitten niitä asioita mitä vaadin, eikä tarkempia selitystä syistä):
Seksiä, rakkautta, empatiaa, huolehtivaisuutta, myötätuntoa, kunnioitusta, luotettavuutta, asiallisuutta, käytännöllisyyttä, viisautta, kriittisyyttä, huomaavaisuutta, puolueettomuutta, ja sosiaallisuutta, muummoassa.
Nää on niitä hyviä puolia, mutta toki en ole täydellinen, joten huonojakin puolia tulisi teitty, puolin toisin. Eli sitten ne huonot asiat mitä toisin, olisivat pelkuruus, köyhyys, parantumattomat sairaudet ja niiden rajoitukset, mukavuudenhaluisuus, ylipaino, saivartelu, kiroilu, pikkumaisuus, muummoassa.
Mutta mitä muuta sitten tuon: Eläinrakastajan, reiluutta, jne. eli kirjo on lopulta aika monipuolinen paketti, eikä yksiselitteinen.
Unohdit lukihäiriön, muummoassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No katso niitä tilastoja
Miehillä olisi todella paljon annettavaa parisuhteisiin, mutta kuten tämä ketju osoittaa, eivät suurin osa naisista sellaista ansaitse.
Vierailija kirjoitti:
Tienaan saman verran kuin mieheni. Ollaan maksettu kaikki kulut aina puoliksi, myös vanhempainvapaan ja hoitovapaan ajalta. Tämä tarkoitti mun säästöjen sulamista. Ollaan katsos tasa-arvoisia. Hassusti kuitenkin minä hoidan lapsen hankinnat, 90% kotitöistä, auton huollot ja renkaiden vaihdot, liittymien kilpailutukset yms yms. Mies kiukutteli vuosia lapsen syntymän jälkeen menetettyä vapautta ja kauheaa rahanmenoa. Siivota ei kuulemma tarvitse, "jos ei vaan siivoa".
Tehdään eroa. Voin kertoa, että jos joku mies meinaa elämääni tulla, niin melkoinen kultakimpale saa olla. Kotiorjaksi en enää ala enkä kenenkään hoivaajaksi tai kannattelijaksi.
Oman kokemuksen mukaan mies on tuonut parisuhteeseen yhden lapsen lisää. Tiedän, että on myös muunlaisia miehiä, mutta jännästi nämä mieslapset ovat ainakin omassa kaveripiireissä yleisiä.
Meitä muunlaisia miehiä on olemassa. Olin molempien lasten kanssa kotona jonkin aikaa, jotta vaimo pääsi mammalomalta takaisin töihin. Rahoitin nämä vaiheet elämässä omilla säästöilläni. Oli kivaa olla lasten kanssa kotona, mutta oli kivaa myös palata takaisin töihin. Tuntuu, että olen myös töissä tehokkaampi, kun kotonakin on tullut oltua.
Tienaan hieman enemmän kuin vaimoni, joten maksan yhteisistä kuluista hieman isomman osuuden kuin vaimoni. Lasten hankinnat tehdään lähtökohtaisesti puoliksi, mutta välillä minä maksan hieman suuremman osuuden. Osaan tehdä kotitöitä, siivota, tehdä ruokaa ja leikkiä muksujen kanssa. Vaimo tekee kyllä isomman osuuden kotitöistä, mutta minä huolehdin esim. auton huollot, katsastukset ja vakuutukset jne.
Kerran vuodessa vien vaimon ja lapset lomamatkalle, jonka kulut minä maksan. Tämä siksi, että he ovat tärkeimmät ihmiset minulle tässä maailmassa. Käsitykseni mukaan vaimoni ajattelee minusta samoin.
Alkuperäiseen kysymykseen vastaus: jokaisen täytyy itse ottaa selvää mitä mies tuo siihen haluamaasi parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No katso niitä tilastoja
Tilastojen mukaan naisten mielenterveys ja työkyky ovat surkealla tolalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin sun kaaliin ei mennyt, että muita ihmisiä ei kiinnosta, miten sun mielestä kuuluu elää.
Eri
Miksi naiset sitten tässä ketjussa niin paljon sanovat sitä miten heidän mielestään kuuluu elää, eli ilman miestä?
Puhuvat omista kokemuksistaan, omasta elämästä. Eivätkö saisi?
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, voivat hyvin tai ei. Jokainen saa valita olla parisuhteesa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki. Vain huonostivoivat.
Mr.Tuuletin kirjoitti:
Kuulostat kuitenkin hyvältä ja ajattelevalta mieheltä. Toivon, että löydät vertaisesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, joko trolli, tai todella ikävät kokemukset taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienaan saman verran kuin mieheni. Ollaan maksettu kaikki kulut aina puoliksi, myös vanhempainvapaan ja hoitovapaan ajalta. Tämä tarkoitti mun säästöjen sulamista. Ollaan katsos tasa-arvoisia. Hassusti kuitenkin minä hoidan lapsen hankinnat, 90% kotitöistä, auton huollot ja renkaiden vaihdot, liittymien kilpailutukset yms yms. Mies kiukutteli vuosia lapsen syntymän jälkeen menetettyä vapautta ja kauheaa rahanmenoa. Siivota ei kuulemma tarvitse, "jos ei vaan siivoa".
Tehdään eroa. Voin kertoa, että jos joku mies meinaa elämääni tulla, niin melkoinen kultakimpale saa olla. Kotiorjaksi en enää ala enkä kenenkään hoivaajaksi tai kannattelijaksi.
Oman kokemuksen mukaan mies on tuonut parisuhteeseen yhden lapsen lisää. Tiedän, että on myös muunlaisia miehiä, mutta jännästi nämä mieslapset ovat ainakin omassa kaveripiireissä yleisiä.
Meitä muunlaisia mi
"Meitä muunlaisia miehiä on olemassa. Olin molempien lasten kanssa kotona jonkin aikaa, jotta vaimo pääsi mammalomalta takaisin töihin. Rahoitin nämä vaiheet elämässä omilla säästöilläni. Oli kivaa olla lasten kanssa kotona, mutta oli kivaa myös palata takaisin töihin. Tuntuu, että olen myös töissä tehokkaampi, kun kotonakin on tullut oltua.
Tienaan hieman enemmän kuin vaimoni, joten maksan yhteisistä kuluista hieman isomman osuuden kuin vaimoni. Lasten hankinnat tehdään lähtökohtaisesti puoliksi, mutta välillä minä maksan hieman suuremman osuuden. Osaan tehdä kotitöitä, siivota, tehdä ruokaa ja leikkiä muksujen kanssa. Vaimo tekee kyllä isomman osuuden kotitöistä, mutta minä huolehdin esim. auton huollot, katsastukset ja vakuutukset jne."
Ihanaa, et joku järkimies tähän vastaa. Teitäkin on. Tunnen jokusen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Puhuvat omista kokemuksistaan, omasta elämästä. Eivätkö saisi?
Saa tietenkin. En ole kieltänyt. Mutta siitäkö ei saa sanoa miltä se yltiöpäinen sinkkuuden ylistys näyttää muille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku sanonut muuta? Lähinnä naiset, jotka kiljuvat tässä ketjussa, että ei kannata olla miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku sanonut muuta? Lähinnä naiset, jotka kiljuvat tässä ketjussa, että ei kannata olla miehen kanssa.
Kuka täällä kiljuu?
Miehet tuovat ahdistusta ja vitutusta sekä sotkua arkeen.
Ovat itsekkäitä ja kuvittelevat että mikä on hänen on hänen mutta mikä on naisen on myös hänen. Sen lisäksi pettävät vähintään henkisellä tasolla.
t. Parisuhteessa 13v, lapsi ja talo + ero edessä