Koirasta luopuminen eron vuoksi. En olisi uskonut että näin voi käydä
itselleni koskaan. Meillä on kaksi koiraa, vanha pieni koira ja isohko, 3-vuotias aktiivinen koira. Mieheni halusi jälkimmäisen, koira tuli meille aikuisena ja hyppii pöydille, varastaa ruokaa, voi pissiäkin sisälle.
Meille on miehen kanssa tulossa ero, ja molemmat koirat jäisivät mulle. Ajatus ahdistaa, olen fyysisesti monisairas, käytän vahvoja kipulääkkeitä, enkä jaksaisi kahta koiraa. Isompi vaatisi paljon aktiviteettia, lenkkiä, koulutusta. Oma piha on, mutta eihän se riitä. Kaikki kulkeminen ystävien luona olisi vaikeaa, lenkitykset ja vahtiminen ettei koira varasta pöydästä jne. Tai pissi matolle kyläpaikassa.
Isompi koira on rakas, mutta ajattelen nyt että siitä on pakko luopua. Pienemmän kanssa pärjään, se on sylikokoinen, ei edes kykene enää pitkiin lenkkeihin, sen kanssa olisi helppo olla ja matkustaa. Se on tottunut aina elämään toisten koirien kanssa ja yksin ollessaan on eroahdistunut, mutta sen ei nykyään tarvitsisi olla yksin, kun minäkin olen kotona. Pärjäisimme. Ja sillä ei enää montaa vuotta elinaikaa edes voi olla, surullista kyllä.
Mutta sitten tuntuu kauhealta jo periaatteenkin vuoksi, että olen luopumassa koirasta eron vuoksi. 😢
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähimmän eläinsuojeluyhdistyksen välityksen kautta uutta kotia etsimään. Heillä on koko Suomen kattavat sivut ja välittävät myös muiden paikkakuntien koiria. Eläinsuojeluyhdistys yleensä haastattelee ostajat paremmin. Älä pyydä älytöntä hintaa, koska pissaongelma ja vanhus. Voisit käytännössä antaa ilmaiseksi, mutta olla kertomatta sitä etu käteen. Voit hakea kotia myös niin, että koira vielä asuu luonasi sen aikaa, kun uusi koti löytyy. Osahan noista menee koti koiralle ohjelmaan.
Ja sitten uudet omistajat luopuvat koirasta pissaongelman takia. Ei ole koiralle hyväksi tuommoinen, että valehdellaan.
Tarkoitin, että älä kerro jos koiran voi saada ilmaiseksi. Eli yhdistys vaikka laittaa ilmoitukseen, että hinta neuvoteltavissa omistajan kanssa. Kaikkihan haluavat ILMAISEN koiran, vaikka ei olisi edellytyksiä hoitaa sitä. Kun yhdistys on valkannut omistajaehdokkaat, niin voit kertoa, että pissaongelman vuoksi ei tarvitse maksaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani. Voisiko joku ystävä tai tuttu ottaa isomman koiran?
Kuka kehtaa edes tarjota huonokäytöksistä koiraa ystävälleen?
Jotkut ihmiset ovat kiinnostuneita koiran käyttäytymisestä ja kouluttamisesta. Sellaisia ihmisiä ei "huono käytös" haittaa.
Useimmat koiranomistajat ovat juurikin tuollaisia vähä-älyisiä pöllöjä.
Koirat kuseksii sisälle ja hyppivät pöydille ja ties mitä.
Ei muuta kuin nappi huuleen molemmille, etteivät kärsimykset jatku omistajilla sekä koirilla.
Tässäsen näkee, naiset innoissaan hankkii lemmikkejä mutta kun niiden kohdalla tulee velvotteita niitä ei enää haluakkaan kun ei saa teetettyä miehellä niitä velvotteita
Pakkohan sille on joku koti saada, nyt on vaan kehdattava eikä jättää koiraa kodittomaksi.