Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koirasta luopuminen eron vuoksi. En olisi uskonut että näin voi käydä

Vierailija
09.10.2025 |

itselleni koskaan. Meillä on kaksi koiraa, vanha pieni koira ja isohko, 3-vuotias aktiivinen koira. Mieheni halusi jälkimmäisen, koira tuli meille aikuisena ja hyppii pöydille, varastaa ruokaa, voi pissiäkin sisälle.

Meille on miehen kanssa tulossa ero, ja molemmat koirat jäisivät mulle. Ajatus ahdistaa, olen fyysisesti monisairas, käytän vahvoja kipulääkkeitä, enkä jaksaisi kahta koiraa. Isompi vaatisi paljon aktiviteettia, lenkkiä, koulutusta. Oma piha on, mutta eihän se riitä. Kaikki kulkeminen ystävien luona olisi vaikeaa, lenkitykset ja vahtiminen ettei koira varasta pöydästä jne. Tai pissi matolle kyläpaikassa. 

Isompi koira on rakas, mutta ajattelen nyt että siitä on pakko luopua. Pienemmän kanssa pärjään, se on sylikokoinen, ei edes kykene enää pitkiin lenkkeihin, sen kanssa olisi helppo olla ja matkustaa. Se on tottunut aina elämään toisten koirien kanssa ja yksin ollessaan on eroahdistunut, mutta sen ei nykyään tarvitsisi olla yksin, kun minäkin olen kotona. Pärjäisimme. Ja sillä ei enää montaa vuotta elinaikaa edes voi olla, surullista kyllä.

Mutta sitten tuntuu kauhealta jo periaatteenkin vuoksi, että olen luopumassa koirasta eron vuoksi. 😢

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sun mahdollista palkata koirakouluttaja, joka hoitaa tuon koiran sellaiseksi että pystyt sitä hyvin hallitsemaan ja voisitko saada jostain apua lenkityksessä? 

Vierailija
22/36 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sun mahdollista palkata koirakouluttaja, joka hoitaa tuon koiran sellaiseksi että pystyt sitä hyvin hallitsemaan ja voisitko saada jostain apua lenkityksessä? 

Koiraa pystyn hallitsemaan hyvin lenkeillä, se tottelee ulkona, tulee luokse, tottelee sisällä jos olen paikalla. Sitä en vielä ole siltä saanut pois että jos koira jää yksin, se hyppii pöydille ja syö, jos pöydälle on jotain jäänyt. Tästä tietysti välttyy, kun ei jätä pöydille mitään. Ns.arkikäytös ei siis ole ongelma. Mutta vaikkapa lasten luona vierailu olisi todella hankalaa, tuon koiran kanssa esimerkiksi junamatka ei olisi helppo. 

Ja pahimpana ongelmana se lenkitys. Siihen ei apuja ole. Aivojumppaa sille saan tehtyä, mutta on päiviä että omaan pihaan meneminen tekee minulla tosi kipeää. 

Kun otettiin vanhempi koira, olin terve ja aktiivinen patikoija. Kun otettiin nuorempi koira, sairaus oli ollut jo vuosia remissiossa. Tilanne on tänä kesänä mennyt huonoksi. Eipä sitä osannut ennakoida. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi luopua. Munaton mies.

Vierailija
24/36 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimmän eläinsuojeluyhdistyksen välityksen kautta uutta kotia etsimään. Heillä on koko Suomen kattavat sivut ja välittävät myös muiden paikkakuntien koiria. Eläinsuojeluyhdistys yleensä haastattelee ostajat paremmin. Älä pyydä älytöntä hintaa, koska pissaongelma ja vanhus. Voisit käytännössä antaa ilmaiseksi, mutta olla kertomatta sitä etu käteen. Voit hakea kotia myös niin, että koira vielä asuu luonasi sen aikaa, kun uusi koti löytyy. Osahan noista menee koti koiralle ohjelmaan.

Vierailija
25/36 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähimmän eläinsuojeluyhdistyksen välityksen kautta uutta kotia etsimään. Heillä on koko Suomen kattavat sivut ja välittävät myös muiden paikkakuntien koiria. Eläinsuojeluyhdistys yleensä haastattelee ostajat paremmin. Älä pyydä älytöntä hintaa, koska pissaongelma ja vanhus. Voisit käytännössä antaa ilmaiseksi, mutta olla kertomatta sitä etu käteen. Voit hakea kotia myös niin, että koira vielä asuu luonasi sen aikaa, kun uusi koti löytyy. Osahan noista menee koti koiralle ohjelmaan.

Meni vanha ja nuori sekaaisin, mutta laita eläinsuojeluyhdistyksen kautta. Nuorikin menee sieltä.

Vierailija
26/36 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 vuotiasko vanhus? 

Vierailija
27/36 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiraa pystyn hallitsemaan hyvin lenkeillä, se tottelee ulkona, tulee luokse, tottelee sisällä jos olen paikalla. Sitä en vielä ole siltä saanut pois että jos koira jää yksin, se hyppii pöydille ja syö, jos pöydälle on jotain jäänyt. Tästä tietysti välttyy, kun ei jätä pöydille mitään. Ns.arkikäytös ei siis ole ongelma. Mutta vaikkapa lasten luona vierailu olisi todella hankalaa, tuon koiran kanssa esimerkiksi junamatka ei olisi helppo. 

Ja pahimpana ongelmana se lenkitys. Siihen ei apuja ole. Aivojumppaa sille saan tehtyä, mutta on päiviä että omaan pihaan meneminen tekee minulla tosi kipeää. 

Kun otettiin vanhempi koira, olin terve ja aktiivinen patikoija. Kun otettiin nuo

Kyllä se koirakouluttaja voi auttaa noiden vierailuiden ja junahommienkin kanssa.

Vierailija
28/36 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten uudet omistajat luopuvat koirasta pissaongelman takia. Ei ole koiralle hyväksi tuommoinen, että valehdellaan. 

Vierailija
29/36 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi tämä on ap sinun ongelmasi. Mies halusi sen koiran. Sinä et. Mies otti koiran.

Mies ratkaiskoon kaikki omat asiansa ihan itse nyt kun eroatte. Se ei ole sinun koirasi. Eikä ole sinun päänsärkysi, että mies oli niin idiootti että otti väkisin tämän koiran. 

Mies on ihan yhtä aikuinen. Hän tiesi koirabän ottaessaankin että ei voi huolehtia kuin viikonloppuisin.

Vierailija
30/36 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten uudet omistajat luopuvat koirasta pissaongelman takia. Ei ole koiralle hyväksi tuommoinen, että valehdellaan. 

Eihän tuossa ehdotettu pissaongelmasta valehtelua.. 

Vierailija
31/36 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittäkää yhteishuoltajuutta,olkaa kaverit itsekin. koira voisi käydä yökylässä edes sun luona.

Vierailija
32/36 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat ilmoituksen ihan rehellisesti, että koira tarvitsee koulutusta ja sisäsiisteydessä on puutetta. Onko sen eturauhanen tarkastettu ja onko se käynyt siitä ongelmasta eläinlääkärillä? 3-vuotiaan pitäisi jo olla sisäsiisti. 

Joka tapauksessa pitää ajatella koiran parasta ja iso koira ei oikein sinun tilanteessasi ole hyvässä hoivassa. 

Itse olen joskus luopunut isosta koirasta sen parhaaksi, ja nykyisestä on luovuttu sen parhaaksi sen entisessä kodissa. Meillä on tunnustettu omat terveysfaktat: pieni koira käy meille, iso ei käy. 

Kovaa se tottakai on, mutta koiran parasta pitää ajatella. 

Vierailija
33/36 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitat ilmoituksen ihan rehellisesti, että koira tarvitsee koulutusta ja sisäsiisteydessä on puutetta. Onko sen eturauhanen tarkastettu ja onko se käynyt siitä ongelmasta eläinlääkärillä? 3-vuotiaan pitäisi jo olla sisäsiisti. 

Joka tapauksessa pitää ajatella koiran parasta ja iso koira ei oikein sinun tilanteessasi ole hyvässä hoivassa. 

Itse olen joskus luopunut isosta koirasta sen parhaaksi, ja nykyisestä on luovuttu sen parhaaksi sen entisessä kodissa. Meillä on tunnustettu omat terveysfaktat: pieni koira käy meille, iso ei käy. 

Kovaa se tottakai on, mutta koiran parasta pitää ajatella. 

Kyseessä leikattu narttu, joka eli aiemman elämänsä ulkokoirana, ja siksi ei ollut sisäsiisti meille tullessaan. Kotona on nyt sisäsiisti muuten, mutta jos ollaan pitkään pois kotoa, saattaa pissata sillä aikaa. Aiemminhan sen ei tarvinnut pidättää pissaa, kuten nyt. Sinällään ymmärrettävää ja varmaan harjoituksella alkaa onnistua.

Kyläpaikassa on pissannut kerran. Vieraassa paikassa vaatii vahtimista, että huomaa heti jos koira alkaa olla levoton ja on vietävä ulos. Ap

Vierailija
34/36 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi tämä on ap sinun ongelmasi. Mies halusi sen koiran. Sinä et. Mies otti koiran.

Mies ratkaiskoon kaikki omat asiansa ihan itse nyt kun eroatte. Se ei ole sinun koirasi. Eikä ole sinun päänsärkysi, että mies oli niin idiootti että otti väkisin tämän koiran. 

Mies on ihan yhtä aikuinen. Hän tiesi koirabän ottaessaankin että ei voi huolehtia kuin viikonloppuisin.

Hän tekee vuorotyötä ja vuorot ovat pitkiä. Hän ei pysty huolehtimaan koirasta. Siksi koiran on oltava minulla, kunnes se saa uuden kodin. Miehen ongelmaksi sitä ei voi jättää. Ap

Vierailija
35/36 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei isompia murheita ole kuin koirasta luopuminen, kannattaa olla hiljaa.

Vierailija
36/36 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei isompia murheita ole kuin koirasta luopuminen, kannattaa olla hiljaa.

Lukutaidottomaksi ihmiseksi kirjoitat yllättävän hyvin? Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme