Koirasta luopuminen eron vuoksi. En olisi uskonut että näin voi käydä
itselleni koskaan. Meillä on kaksi koiraa, vanha pieni koira ja isohko, 3-vuotias aktiivinen koira. Mieheni halusi jälkimmäisen, koira tuli meille aikuisena ja hyppii pöydille, varastaa ruokaa, voi pissiäkin sisälle.
Meille on miehen kanssa tulossa ero, ja molemmat koirat jäisivät mulle. Ajatus ahdistaa, olen fyysisesti monisairas, käytän vahvoja kipulääkkeitä, enkä jaksaisi kahta koiraa. Isompi vaatisi paljon aktiviteettia, lenkkiä, koulutusta. Oma piha on, mutta eihän se riitä. Kaikki kulkeminen ystävien luona olisi vaikeaa, lenkitykset ja vahtiminen ettei koira varasta pöydästä jne. Tai pissi matolle kyläpaikassa.
Isompi koira on rakas, mutta ajattelen nyt että siitä on pakko luopua. Pienemmän kanssa pärjään, se on sylikokoinen, ei edes kykene enää pitkiin lenkkeihin, sen kanssa olisi helppo olla ja matkustaa. Se on tottunut aina elämään toisten koirien kanssa ja yksin ollessaan on eroahdistunut, mutta sen ei nykyään tarvitsisi olla yksin, kun minäkin olen kotona. Pärjäisimme. Ja sillä ei enää montaa vuotta elinaikaa edes voi olla, surullista kyllä.
Mutta sitten tuntuu kauhealta jo periaatteenkin vuoksi, että olen luopumassa koirasta eron vuoksi. 😢
Kommentit (36)
Tietenkin se tuntuu pahalta, ettet pysty tarjoamaan koiralle sitä, mitä se tarvitsee. Vaikka sydämestä raastaakin, niin on koiran parhaaksi, että se saa itselleen uuden kodin. Kuvauksen perusteella se koiraa tarvitsee pystyvämmän ja ennen kaikkea osaavamman omistajan, joka pystyy kouluttamaan koiran ja antamaan sille riittävästi aktiviteettiä.
Kysymys kuuluukin: Jos kerran olette ottaneet koirat yhdessä suhteessa, miksi ne molemmat jäisivät täysin sinun vastuullesi eron jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani. Voisiko joku ystävä tai tuttu ottaa isomman koiran?
Joku koulutustaitoinen jos löytyisi. Ei tuossa ole muuta vikaa kuin väliin jäänyt tottelevaisuuskoulu, ja sitten se ulkoilutus. Ei kukaan halua kouluttamatonta isoa koiraa. Näistäkin pitää tehdä elatussopimus. Mies voisi maksaa koulutuksen.
etsi sille nuoremmalle koiralle koti
varmasti joku sen haluaa ja on onnellinen
laita vaikka toriin tai facebuukkiin ilmoitus
tai ota yhteys eläinsuojelu yhdistykseen niin
etsivät sille hyvän kodin
Vierailija kirjoitti:
etsi sille nuoremmalle koiralle koti
varmasti joku sen haluaa ja on onnellinen
laita vaikka toriin tai facebuukkiin ilmoitus
tai ota yhteys eläinsuojelu yhdistykseen niin
etsivät sille hyvän kodin
Oletko jossain aineissa kun kirjoitat noin? Mene lepäämään ja huomenna lähdet katkolle.
Miksi mies ei kanna mitään vastuuta koirista, jotka olette yhdessä ottaneet?
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kuuluukin: Jos kerran olette ottaneet koirat yhdessä suhteessa, miksi ne molemmat jäisivät täysin sinun vastuullesi eron jälkeen?
Koska mies ei voi työnsä takia koiraa ottaa. Minä en tätä nuorta koiraa olisi ottanut, oli aivan miehen toive. Mutta minun hoidettavana se pitkälti on ollut, mies toki kotona ollessaan on tehnyt pitkiä lenkkejä koiran kanssa. Ja minulla on koulutustaitoja paremmin, mutta ei vaan voimat riitä olla yksin vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
On nyt kantanut kun yhdessä ollaan asuttu, mutta erilleen muuton jälkeen ei voi koiraa ottaa töiden takia. Ap
On tervettä tunnistaa omat rajansa. On teidän kummankin kannalta parempi, että nuoremmalle koiralle etsitään uusi koti. Sellainen, jossa hän saa koulutusta ja riittävästi virikkeitä ja jossa on tähän resurssia. Hienosti olet asiaa pohtinut ja vaikuttaa siltä, että tiedät itsekin kummankin kannalta parhaan ratkaisun. Elämässä tulee eteen muutoksia ja silloin on rohkeaa tehdä tarvittavia kipeitäkin ratkaisuja.
Ei hätää. Lapsen syntymän takia luopuminen on vielä nolompaa.
Miksi edes hankkia koiran, aina näitä monisairaita, jotka eivät kykene eivät halua tai jaksa edes sen verran liikkua. Suosittelen että etsit niille kodin jolla on aikaa ja huolenpitoa koirille.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei halunnut koiraa
Jos mies halusi koiran, niin hän etsiköön uuden kodin sille.
OK mies ei voi ottaa koiraa eikä halua.
sinä haluat mutta et voi kun huonosti kasvatettu.
eli uusi koti ja semmoiseen joka osaa kouluttaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei halunnut koiraa
Kuten kerroin, mies nimenomaan halusi koiran. Minä en olisi koiraa ottanut, hän halusi ja koira tuli. Ap
Mies siitä koirasta luopuu, hän velvollisuus hoitaa koiran tulevaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Mies siitä koirasta luopuu, hän velvollisuus hoitaa koiran tulevaisuus.
Periaatteessa näin, mutta koira on pakosta minulla siihen saakka, että uusi koti löytyy. Ap
Vierailija kirjoitti:
En valitettavasti usko. Kaikilla lähipiirin ns. koiraihmisillä on kiintiö täynnä. Kiitos. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuka kehtaa edes tarjota huonokäytöksistä koiraa ystävälleen?