Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sanotaan, että hyvätuloiset eivät osallistu talkoisiin?

Vierailija
08.10.2025 |

Eikö jopa 50% tuloista maksetut verot ole todellakin sitä osallistumista?

Kommentit (177)

Vierailija
81/177 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan 20% tuloistani veroa. Silti ollaan sitä mieltä, että en osallistu talkoisiin, vaan tulojani pitää leikata. Miksi tämä sama logiikka ei päde varakkaisiin? 

Koska sinä et saa palkkaa vaan sosiaalietuutta. Se on rahaa, jonka me MUUT annamme sinulle hyvää hyvyyttämme. 

Ei sosiaalietuus ole mitään hyväntekeväisyyttä, silloin kun se on demokraattisesti päätetty, sekoitat asioita.

Ihmettelen ihmisten yksinkertaisuutta näissä asioissa. 

Oli demokraattisesti tai autoritaarisesti päätetty, niin lopputulos on sama: sosiaalietuudet rahoitetaan valtion keräämistä verotuloista, jotka jaetaan etuuksiin oikeutetuille. 

Ja teemme sen edustuksellisen demokratian kautta hyvää hyvyyttämme: eli maksamme veroja, jotta sosiaalietuuksien saajat voisivat saada juuri niitä samoja veroeuroja, joita me olemme maksaneet.

Vierailija
82/177 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Talkoisiin osallistuminen tarkoittaa että tekee jotain lisää sen lisäksi mitä on jo aikaisemmin tehnyt.

Miten ne persaukiset on ennenkään osallistuneet yhtään mihinkään? Ensimmäisen kerran jotain eforttia vaaditaan ja nytkään ei makseta mitään, ainoastaan saadaan hieman vähemmän.

Hyvätuloiset tekevät yleensä pitkää päivää ilman ylityökorvauksia. Tästä työstä sitten saa maksaa isot verot ja kiitokseksi haukut että on muka vapaamatkustaja.

Elämä on valintoja. Voit myös valita esim. pienipalkkaisen lähihoitajan homman, jossa pääset nautiimaan kaipaamistasi ylityökorvauksista. Tosin siinäkään hommassa et pääse eroon haukkumista osallistumattomuudesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/177 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan 20% tuloistani veroa. Silti ollaan sitä mieltä, että en osallistu talkoisiin, vaan tulojani pitää leikata. Miksi tämä sama logiikka ei päde varakkaisiin? 

Koska sinä et saa palkkaa vaan sosiaalietuutta. Se on rahaa, jonka me MUUT annamme sinulle hyvää hyvyyttämme. 

Vai oikein HYVYYTTÄNNE annatte :D Tajuatko lapsi, että verojen maksaminen ei ole mitään hyvää hyvyyttä antamista, vaan lakisääteinen velvollisuus. Juurihan tämä aloittajakin vinkuu siitä, että on PAKKO maksaa veroja. Ei hän tai kukaan muukaan veronmaksaja mitään HYVYYTTÄÄN anna. 

Totta kai se on. Jos ei huvita maksaa, äänestetään enemmän oikealle. 

Vierailija
84/177 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutinen teille ökyrikkaille: Ei ole mikään pakko asua Suomessa, jos noin kovasti ahdistaa, että tuloista 50% menee talkoisiin osallistumissen. 

En ole ökyrikas, vaan veronmaksaja, jonka työpaikka ja elanto on Suomessa. Pakko tehdä töitä ja maksaa veroja, jotta rahaa riittää heille, jotka vetävät lonkkaa.

Vierailija
85/177 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli demokraattisesti tai autoritaarisesti päätetty, niin lopputulos on sama: sosiaalietuudet rahoitetaan valtion keräämistä verotuloista, jotka jaetaan etuuksiin oikeutetuille. 

Niin? Ja sinä olet oikeasti niin tollo, että kuvittelet tuon olevan sama asia kuin hyvää hyvyyttä antamisen? 

Vierailija
86/177 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tilanteessa jossa tarvitaan lisää rahaa valtion kassaan ja leikataan rajusti vähäosaisilta, annetaan silti paljon kaikenlaisia helpotuksia niille kaikista varakkaimmille. VÄÄRIN. 

Mitä ovat  kaikenlaiset helpotukset? Kykenetkö kertomaan vaan hoetko täällä mantraa jota et edes itse ymmärrä kaikesta päätellen?Vähäosaisilta ei ole mistä ottaa vaan kaikki otetaan keskiluokalta ja vaikka miljonääreiltä. Ei äly pitäisi nyrjähtää tässä yhtälössä. Toivottavasti tulee päivä että kaikki loiset systeemistä kaivetaan esille ja pakotetaan töihin. 

Vierailija
87/177 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurituoisimmat saavat kaikkein suurimman osan kaikkien tekemästä työstä ja usein ovat vielä perineet varalliisuutensa. Yksittöosen ihmisen työpanos ei tuota niin lähellekään paljon kuin rikkaimmat tienaavat.

Vierailija
88/177 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurituloisimmat saavat kaikkein suurimman osan kaikkien tekemästä työstä ja usein ovat vielä perineet varalliisuutensa. Yksittöosen ihmisen työpanos ei tuota niin lähellekään paljon kuin rikkaimmat tienaavat.

Vierailija
89/177 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Talkoisiin osallistuminen tarkoittaa että tekee jotain lisää sen lisäksi mitä on jo aikaisemmin tehnyt.

Miten ne persaukiset on ennenkään osallistuneet yhtään mihinkään? Ensimmäisen kerran jotain eforttia vaaditaan ja nytkään ei makseta mitään, ainoastaan saadaan hieman vähemmän.

Hyvätuloiset tekevät yleensä pitkää päivää ilman ylityökorvauksia. Tästä työstä sitten saa maksaa isot verot ja kiitokseksi haukut että on muka vapaamatkustaja.

Ihan oma vika, jos tekee ylitöitä ilman korvauksia.

Vierailija
90/177 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

///

Jaa, tämä oikeistohallitusko on poistanut rikkailta veronmaksuvelvoitteen? Laitatko linkkiä uutiseen, jossa tästä päätöksestä kerrotaan? 

Vierailija
91/177 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tilanteessa jossa tarvitaan lisää rahaa valtion kassaan ja leikataan rajusti vähäosaisilta, annetaan silti paljon kaikenlaisia helpotuksia niille kaikista varakkaimmille. VÄÄRIN. 

Mitä ovat  kaikenlaiset helpotukset? Kykenetkö kertomaan vaan hoetko täällä mantraa jota et edes itse ymmärrä kaikesta päätellen?Vähäosaisilta ei ole mistä ottaa vaan kaikki otetaan keskiluokalta ja vaikka miljonääreiltä. Ei äly pitäisi nyrjähtää tässä yhtälössä. Toivottavasti tulee päivä että kaikki loiset systeemistä kaivetaan esille ja pakotetaan töihin. 

Ihan vapaaehtoisestiko itse kävit lobotomiassa vai pakotettiinko sut?

Vierailija
92/177 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on valintoja. Voit myös valita esim. pienipalkkaisen lähihoitajan homman, jossa pääset nautiimaan kaipaamistasi ylityökorvauksista. Tosin siinäkään hommassa et pääse eroon haukkumista osallistumattomuudesta. 

Voisivatko työttömätkin valita esimerkiksi lähihoitajakoulutuksen (ilmaisen sellaisen!!) ja kouluttautua lähihoitajiksi tekemään töitä. 

Itse olen tehnyt pitkän koulutus- ja työputken, että pääsen jota kuinkin säällisiin ansiotuloihin. Olen tehnyt elämäni aikana moninkertaisen määrän töitä johonkin omanikäiseen pitkäaikaistyöttömään verrattuna (näitä on entisissä ala- ja yläasteaikaisissa tutuissa muutamia). 

Vierailija
93/177 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska loisille mikään ei riitä.

Tarkoitatko loisilla nyt hyvätuloisia, vai niitä ihmisiä, joita yritykset eivät palkkaa?

Kumma ettei rikkaat ymmärrä, että yritystuet on TUKIA, vaikka se lukee ihan siinä nimessä. Rikkaat on tukiloisia veronmaksajien taskuilla.

Ne yritystuet menee tyyliin Nokialle ja Nesteelle yms. Niistä suurimman osan omistavat ulkomaalaiset sijoittajat ja kotimaiset eläkeyhtiöt.

Vierailija
94/177 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on kyllä omaa tyhmyyttä, jos ilman korvausta suostuu ylitöihin. Itse olen hyvätuloinen eikä tulisi pieneen mieleenkään tehdä töitä muuten kuin työajalle. Ihan niin paljon en työstäni nauti, vaikka se mukavaa onkin. 

Vierailija
95/177 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivatko työttömätkin valita esimerkiksi lähihoitajakoulutuksen (ilmaisen sellaisen!!) ja kouluttautua lähihoitajiksi tekemään töitä. 

Eivät voisi, koska kukaan ei palkkaa työtöntä. Lue lapsi uutisia ja opi. 

Vierailija
96/177 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

///

Jaa, tämä oikeistohallitusko on poistanut rikkailta veronmaksuvelvoitteen? Laitatko linkkiä uutiseen, jossa tästä päätöksestä kerrotaan? 

Eikö se juuri säätänyt veronkevennyksistä?

Vierailija
97/177 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt pitkän koulutus- ja työputken, että pääsen jota kuinkin säällisiin ansiotuloihin. Olen tehnyt elämäni aikana moninkertaisen määrän töitä johonkin omanikäiseen pitkäaikaistyöttömään verrattuna (näitä on entisissä ala- ja yläasteaikaisissa tutuissa muutamia). 

////

Niin? Miksi sitten olet käteellinen sille pitkäaikaistyöttömälle? Eikö se tulotason nouseminen tuonutkaan onnea? 

Vierailija
98/177 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

///

Eikö se juuri säätänyt veronkevennyksistä?

Ilmeisesti ei kun täällä niin kovasti ulvotaan siitä, kun pitää maksaa 50% palkasta veroa. 

Vierailija
99/177 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet sitä mieltä, että yrittäjän tuloja pitää leikata, koska yrittäjä ei saa palkaa, vaan yritystukea, jonka me MUUT hänelle annamme hyvää hyvyyttämme. 

Kuinka monta yritystä tunnet, jotka pyörivät vain yritystuilla?

Vierailija
100/177 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä siis sosiaalietuuksien varassa elävät ihmiset valittavat, kun eivät saa yhtä paljon rahaa ilmaiseksi ja ovat sitä mieltä, että muiden pitäisi jatkossakin antaa omistaan yhtä paljon ja vielä enemmän heille. Mitään perusteita sille, että miksi muiden pitäisi heitä ilmaiseksi elättää, en ole nähnyt. "Koska on oikeus." No itse asiassa Suomessa jokaisella aikuisella on kyllä velvollisuus lähtökohtaisesti elättää itse itsensä ja perheensä. Koulutus on maksutonta ja luulisi työpaikkoja jostain löytyvän. On me muutkin löydetty. Aika itsekästä vaatia jatkuvasti lisää rahaa ja palveluita. Tämän päälle syytetään työssäkäyviä, etteivät anna omista rahoistaan vielä isompaa siivua. Voisi kysyä näiltä valittajilta, että mitä he itse tekevät yhteisen potin hyväksi ja miksi kuollutta painoa pitäisi säilöä veneessä ikuisesti. Alkakaa soutaa tai hypätkään veteen.

Vasemmistoa äänestää joukko itsekkäitä hyväksikäyttäjiä, jotka olettavat olevansa oikeutettuja kivaan elintasoon tekemättä mitään itse sen eteen. Kiitä joka päivä tätä hallitusta, että vihdoinkin joku alkaa järkeistämään tätä järjettömyyttä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä