Onko koulun kuormittavuus ok syy jäädä pois koulusta?
Kysyisin mielipidettä, onko ok pitää ylimääräinen vapaapäivä lapselle, jota koulu kuormittaa kovasti. Meillä viidesluokkalainen, jolla on todettu ADHD. Itse ADHD pysyy hyvin hallinnassa, eikä näy juurikaan ulkoisesti esim. koulussa. Koulu sujuu hyvin ja koenumerot on 8-10 välillä.
Poika pystyy hyvin tsemppaamaan koulupäivän, mutta kotona ja harrastuksissa kuormitus sitten helposti purkautuu, erityisesti kotona, kiukun ja kilareiden muodossa. Nukkuisi myös kellon ympäri, jos saisi. Menee nukkumaan n. 21.30-22 riippuen monelta koulu aamulla alkaa. Silti saa aamulla herättää ja on väsyneen oloinen/ärtyinen, joka sitten vaikuttaa koulupäivään.
Onko täällä muita, ketkä ovat miettineet samaa tai opettajia, jotka voisi kommentoida. Lapsen luokanopettajalta en ole kysynyt, kun meillä nyt on aiemmin ollut omat haasteensa myös koulussa.
Tekisi siis mieli ottaa lapsi jo perjantaiksi pois koulusta, mutta emmin. Vai ilmoittaisiko vaan, että lapsi on sairaana.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Onko lätkäjätkä?
Onko sillä väliä?
Kannattaa ottaa huomioon, että viidesluokka on ihan muutenkin raskaampi kuin vaikka 4. luokka ja osalla lapsista kestää kauemmin tottua uuteen. Vaikka tuntimäärä lisääntyy vain tunnilla, on aihesisällöt huomattavasti laajempi ja vaativampia kuin nelosella.
Näkyykö kuormittavuus joka päivä vai vain esimerkiksi niinä päivinä, kun lukujärjestyksessä sattuu olemaan paljon ns. lukuaineita?
Ei jatko-opinnoissa tai työelämässäkään voi olla pois "kuormituksen" takia. Kannattaa vaan opetella puurtamaan ja sinnittelemään.
Minulla on kämppä täynnä roskaa enkä ole saanut aikaiseksi edes asentaa kattovalaisinta, vaikka olen asunut tässä jo kaksi vuotta. Keittiöni on niin likainen ettei siellä voi laittaa ruokaa. Siitä huolimatta käyn töissä 100% työajalla ja suoriudun hommistani hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ei jatko-opinnoissa tai työelämässäkään voi olla pois "kuormituksen" takia. Kannattaa vaan opetella puurtamaan ja sinnittelemään.
Minulla on kämppä täynnä roskaa enkä ole saanut aikaiseksi edes asentaa kattovalaisinta, vaikka olen asunut tässä jo kaksi vuotta. Keittiöni on niin likainen ettei siellä voi laittaa ruokaa. Siitä huolimatta käyn töissä 100% työajalla ja suoriudun hommistani hyvin.
Lukion voi käydä neljään vuoteen ja yliopistossa yleensä luennot ovat vapaaehtoisia. Töistäkin saa saikkua.
Auttoiko loma vai jatkuuko sama meno?
ADHD lääkkeet pois, aiheuttaa yleensä paljon haittavaikutuksia, että ei ole mikään ihme jos lapsi kokee olevansa kuormittunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lätkäjätkä?
Onko sillä väliä?
Ei varmasti ole jos kokeista saa hyviä numeroita.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ihminen, palkkaa siivooja.
Vierailija kirjoitti:
ADHD lääkkeet pois, aiheuttaa yleensä paljon haittavaikutuksia, että ei ole mikään ihme jos lapsi kokee olevansa kuormittunut.
Tällähän ei ollut lääkitystä
Vierailija kirjoitti:
Auttoiko loma vai jatkuuko sama meno?
Auttoi ja ei auttanut.
Onko lätkäjätkä?