Tuija Siltamäki löylyttää Tuomas Enbuskea
Orgioissa kylvimme shampanjassa rock-tähtien, huippumallien ja muiden siistien ihmisten kanssa. Illan aikana saattoi palaa biljardi euroa. En edes muista, kuinka monen rikkaan ja kuuluisan ihmisen kanssa olen muhinoinut. Varmaa on vain se, että heitä on pal-jon. Olen varmasti harrastanut enemmän seksiä kuin kukaan muu ihminen Suomessa tai jopa koko maailmassa.
Myöhemmin olen tajunnut, ettei siinä ollut mitään hienoa. Se oli pinnallista ja tyhjää elämää. Häpeän sitä. Siksi kerron siitä kaikille.
https://www.apu.fi/artikkelit/tuija-siltamaen-kolumni-je-suis-tuomas-en…
Kommentit (121)
Enbuske on huippunarsisti, minä minä minä. Minun mielisairaus, minun huippuälykkyys, minun sitä minun tätä. Ruma äijä jolla tukka lähtenyt, pullonpohjalasit ja vielä voimakas alapurenta. Varmaan kuvitellut noi panot psykooseissaan.
*Ohitin kadun ihmisvilinässä = näin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Siltamäellä on välillä ihan osuvia juttuja, mutta tää nyt tuntuu vaan autistin pilkkaamiselta tämän autismista, mikä ei oo kauhean hauskaa mun mielestä.
Soitteleeko autisti ihmisten perään ja vinkuu antamaan rahaa miljoona e vai mikä se summa oli.
Tapaus jelena " The katuoja" kipper. Suomen kuuluisin pummi ja rehellisin henkilö. 🤤🤭
Kyllä kusipäisyyttä voi selitellä vaikka millä. Onko autismi siis kusipäisyyden syy?
Vierailija kirjoitti:
Tämä näiden "ongelmaisten" miesten esiinmarssi alkoi siinä vaiheessa kun miehiltä ei enää hyväksytty ihan kaikkea perseilyä.
Enbuskella on liuta vastuusta vapauttavia ongelmia, Salminen olikin vain seksiaddikti, yksi sun toinen sarjasikailija on tullut uskoon ja näkee nyt kuin "silloinen minä en ollut se oikea minä" jne. Kaikkia yhdistää se, että he tekevät itsestään uhreja sen sijaan, että oikeasti pyydettäisiin anteeksi oikeilta uhreilta.
Jollekin kyyniselle voisi tulla mieleen, että on kova kiire kertoa ensin oma "totuus" ennen kuin joku muu sen tekee.
NIin kauan, kun ihminen menee diagnoosinsa taakse , hän ei ota vastuuta tekemisistään. Erityisen omahyväistä on se, että julkisesti pitää kehuskella sillä, miten on alistanut (maksullisia) naisia. Normaalia = ei julkisuuden ihmistä kutsuttaisi k*sipääksi, mutta julkkis kirjoittaa teoistaan elämäkertateoksen. Ja taas pääser julkisuuden valokeilaan.
Vierailija kirjoitti:
Enbuske on huippunarsisti, minä minä minä. Minun mielisairaus, minun huippuälykkyys, minun sitä minun tätä. Ruma äijä jolla tukka lähtenyt, pullonpohjalasit ja vielä voimakas alapurenta. Varmaan kuvitellut noi panot psykooseissaan.
Minua ihmetyttää missä se Tuomaksen huippuälykkyys näkyy? Tyyppi ei ole käynyt kouluja, eikä sanonut tai tehnyt koskaan mitään poikkeuksellisen älykästä.
Minulle ei tullut kovin hyvä olo lukiessani tuota kolumnia. Mietin, oliko sen kirjoittaminen tarpeellista tai välttämätöntä. Minun ei tietenkään ollut välttämätöntä lukea sitä, eikä edes olla täällä palstalla. Syvällä sisimmässäni toivon että maailma olisi kauniimpi, empaattisempi ja rakastavampi. En minä tiedä miten se muuttuu mahdolliseksi, mutta silti toivon sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää missä se Tuomaksen huippuälykkyys näkyy? Tyyppi ei ole käynyt kouluja, eikä sanonut tai tehnyt koskaan mitään poikkeuksellisen älykästä.
Hänellä se on just sellasta "tekoälyä", tekoälyä ennen kuin se edes keksittiin. Siis paskanjauhantaa. Löytänyt kumppanin jonka kanssa jauhavat agendaansa youtubessa, keskustelunsa perustuvat muitten alentamiseen. Toivoisin että jos E. on niin älykäs kuin kertoo ja uskoo olevansa niin keksisi jotain uutta, joku keksintö vaikka. Tai kirjoittaisi romaanin joka olisi aidosti hyvä. Tai mitä tahansa millä vois todistaa huippuälykkyytensä. Ei paskanjauhanta tee kenestäkään älykästä, varsinkaan muitten asioitten vatvominen. Älykäs ihminen suuntaa fokuksen pois itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen voi olla huippuälykäs, mutta fokusoitua vain yhteen asiaan. Tuomaskin on tehnyt noin. Hän keskittyy vain ja ainoastaan itseensä. Hän laittaa kaiken älyllisen kapasiteettinsa itsensä miettimiseen.
Ihmeen paljon tuo tyyppi tunteita herättää. Vähän yllättää. Olen aina kuunnellut häntä sillä korvalla että tykkää liioitella hulvattomasti ja ei ole mitenkään tosikko, nuo nuohan ovat älykkään ihmisen piirteitä. Vähän samaa kuin Reino Nordinissa. Taitavat tykätä vähän hämmentää soppaa?
Ei varmaan kumpikaan näistä pakota ketään kuuntelemaan tai seuraamaan itseään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko sä ton Siltamäen kolumni?
luin sen. Miksi autisteista pitää aina leimata jotain superneroja?
Suurin osa on lievästi kehitysvammaisia ja ei ymmärrä ihan kaikkea samassa mittakaavassa kuin ei autistit ymmärtää. Älykästä on kyllä helppo esittää ja kaikkihan haluaa olla älykkäitä tässä maailmassa, joka on tässä nykyisessä tilassa juuri älykkäiden ihmisten ansiosta. Älykkäät ihmiset ne käynnisti maailmansodatkin ja kehitti ydinaseet. Varmasti olivat autisteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Siltamäellä on välillä ihan osuvia juttuja, mutta tää nyt tuntuu vaan autistin pilkkaamiselta tämän autismista, mikä ei oo kauhean hauskaa mun mielestä.
Autismi ei ole hauskaa, autismin lapsena oleminen ei ole hauskaa, vaan minunkin kohdallani se on ollut täyttä h*vet*iä. Huono, epäkunnioittava käytös toisia kohtaan on tuomittavaa, oli käyttäytyjä sitten autisti, tai ei.
Meidän lasta kiusaa päivittäin koulussa autistinen lapsi. Ei ymmärrä olla koskematta ja tönimättä toista.
Homma on jatkunut jo viimevuodesta ja taas sain kuulla että on kimpussa ja ärsyttää meidän lasta tönimällä. Autistienhan piti olla hiljaisia neroja, jotka eristäytyy muista?
Miksi tämä kiusankappale tuntuisi olevan täysi perse, joka ei ymmärrä miltä muista tuntuu kun kokoajan tökitään.
Olen ehdottomasti kieltänyt lyömästä, koska tämän henkilön suunnitelma on juuri ärsyttää toista lyömään, että pääsee itkemään opettajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'Ja nyt kun Enbuske on niin sivistynyt ja varakas, hänhän voisi varoillaan tukea esim. naisten turvataloja miljoonilla euroilla. Naisten turvataloilla on valtava rahoituksen vaje yhteiskunnan leikkauksien takia.
Silloin uskoisin, että hän ottaa vastuun teoistaan.'
En ole lukenut Enbusken teosta.
Vain lainauksia nähnyt.
Aion sen lukea ennen vuodenvaihdetta.
Erikssonin 'E' on sekin katsomatta.
Mulla on seuralehti ja seiskapäivää lukematta jo kolmattakymmentä vuotta. Luen ne joskus, jos löydän intohimoa siihen. Tai sitten laahustan autotalliin ja rakennan lampun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne käy kouluja jotka ei osaa. Ei huippuneron periaatteessa tarvitse käydä peruskouluakaan, Suomessa se on vain pakko käydä.
Siltamäki servaa Embuskea (sic!) ihan loistavalla tavalla.
Voitko ap mainita, miksi tämä nimenomainen jauhonarkkimies on mielestäsi perussuomalaisten erityisen arvonannon kohde?
Mitä erinomaista on hänessä vs. kaikki muut Suomen narkit, joista iso osa on teidän omia sukulaisia maalta?
Vierailija kirjoitti:
Hänellä se on just sellasta "tekoälyä", tekoälyä ennen kuin se edes keksittiin. Siis paskanjauhantaa. Löytänyt kumppanin jonka kanssa jauhavat agendaansa youtubessa, keskustelunsa perustuvat muitten alentamiseen. Toivoisin että jos E. on niin älykäs kuin kertoo ja uskoo olevansa niin keksisi jotain uutta, joku keksintö vaikka. Tai kirjoittaisi romaanin joka olisi aidosti hyvä. Tai mitä tahansa millä vois todistaa huippuälykkyytensä. Ei paskanjauhanta tee kenestäkään älykästä, varsinkaan muitten asioitten vatvominen. Älykäs ihminen suuntaa fokuksen pois itsestään.
Minua on vauvapalstalla toisinan tituleerattu Hytökseksi, Siltamäeksi, mutta tämä menee jo hieman törkeyden huipun yli pulpahtaen lasin reunaa myöten pöydälle.
Mä vaadin että nyt pyyhit ton takas. Uskomatonta sontaa älykkyydestä. Huh huh, mun nenässä no tällä hetkellä herhiläinen, kun juttus luin. Älytöntä shaibaa tällä kertaa.
Todellinen älykkyys katsotaan kehässä. Tästä tässä on kyse. Siksi sinäkin raakut sormet vaahdossa. Miksi ihminen ei saa tuntea itseään älykkääksi sun mielestä?
Sehän on jokaisen ihmisen perusoikeus tuntea olevansa älykäs. Kerro meille mitä sinä saat siitä, että elät elämääsi tyhmänä ja muille itseäsi vajaaälyisyyttä markkinoiden?
Tuomas on kunnon mies ja miehetkin on erehtyväisiä ja tekee elämässään parannuksia. Se on terveen miehen merkki se. Miksi se ei sulle riitä, vaan jatkat lyödyn lyötyä?
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen paljon tuo tyyppi tunteita herättää. Vähän yllättää. Olen aina kuunnellut häntä sillä korvalla että tykkää liioitella hulvattomasti ja ei ole mitenkään tosikko, nuo nuohan ovat älykkään ihmisen piirteitä. Vähän samaa kuin Reino Nordinissa. Taitavat tykätä vähän hämmentää soppaa?
Embuskella on varmaan Oulun tauti, suuret luulot ollu itsestään mutta kun on tullut stadiin ja huomannut että on juntti ja kulttuuripiireissä muilla tekijöillä on jo isoäidit olleet yliopistossa tai käyneet Hankenin niin on tajunnu että mähän en voi pärjätä muuten kuin esittämällä neroa. Kävi sääliksi se Liukkonenkin, rakastui Behmiin eikä ymmärtänyt että ne tasoerot liittyy paljon taustoihin.
Vierailija kirjoitti:
Siis molemmathan oli Jyrkin juontajina tosi parhaimmistoa.
Ja tykkäsin nistä vihervasemmistolaisina. Nyt ne on ukkoutuneet pahasti.
Vähän kuin Bob Marleystä olisi tullut Paasikivi ja ikuisesti Stoned. Ysäri oli hienoa aikaa ja liberaalia aikaa. Miksi pitää kääntää takkia ja alkaa paasikiveksi ja vetämään saarnoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Tunnen autisteja ja eivät ole koskaan lyöneet muita tai vetäneet yli.
Ei kaikkea voi autismin, alkoholismin tai kokkeleiden syyksi pistää. Suomessa huumekeskustelu on edelleen sellaista, että osa käyttää sitten hyväksi huonoa käytöstään ja tekojaan, että olin pilvessä, olin kännissä, koska kokkeli teki sen.
Ei. Sinä teit sen. Ei aineet tee ja jos ne saa tekemään, niin sinä teit sen kaiken, kun päätit vetää ja tiesit mitä se tekee.
Suurin osa kokkelin käyttäjistä tai alkoholin vetäjistä ei hakkaa muita. Pitäisi muistaa.
Päihdeongelmaisista kyllä löytyy väkivaltaisia enimmäkseen. Hyvinkin vaarallisia.
En tunne lainkaan Enbuskea yksityishlönä.
Olen viimeksi livenä tavannut
kadulla vuonna 2017. En siten
osaa ottaa kantaa
seksihurjastelupuheidensa
todenperäisyyteen. Mistä varmaksi
tiedämme, heittääkö ukko hatusta muhevaa
lapinlisää. Bi-polaarisilla hyperseksuaalisuus
voi kuulua maniaan. Nuoruus on
impulsiivista aikaa ilman manioita ja
huumeitakin, tämän tiedämme.