Tuija Siltamäki löylyttää Tuomas Enbuskea
Orgioissa kylvimme shampanjassa rock-tähtien, huippumallien ja muiden siistien ihmisten kanssa. Illan aikana saattoi palaa biljardi euroa. En edes muista, kuinka monen rikkaan ja kuuluisan ihmisen kanssa olen muhinoinut. Varmaa on vain se, että heitä on pal-jon. Olen varmasti harrastanut enemmän seksiä kuin kukaan muu ihminen Suomessa tai jopa koko maailmassa.
Myöhemmin olen tajunnut, ettei siinä ollut mitään hienoa. Se oli pinnallista ja tyhjää elämää. Häpeän sitä. Siksi kerron siitä kaikille.
https://www.apu.fi/artikkelit/tuija-siltamaen-kolumni-je-suis-tuomas-en…
Kommentit (272)
No onhan nuo Enbusken jutut olleet kieltämättä vähän levottomia, vaikka häntä seuraankin mielenkiinnolla.
Vierailija kirjoitti:
No onhan nuo Enbusken jutut olleet kieltämättä vähän levottomia, vaikka häntä seuraankin mielenkiinnolla.
Miks seuraat?
Käytkö joka päivä katsomassa mitä on kirjoitellut?
Tuomas Enbuske on komea mies ja kova panemaan naisia. Selkeästi alfauros. Olen ylpeästi kateellinen.
Samaa sarjaa Jaana Pelkosen ja Vallu Valpion kanssa
Olut on miesten juoma. Shamppakalja on kusettajien juoma.
Vierailija kirjoitti:
Olut on miesten juoma. Shamppakalja on kusettajien juoma.
Ne kuulemma panee saisoneihin samppakaljan hiivalla käymään. Ne joilla on mustat kiiltävät ohuet tulitikkuviikset huulilla
Eikä varmasti ole sextaillut eniten.
Laitetaan viivalle vaikka Charlie Sheen tai jopa vintagesta Charlie Chaplin. Tottakai rankkoja rokkareita on joilla on tuhansia eri naisia käynyt ala-ja yläpuolella.
Tämä on jokin uusi normi että ensiksi häpäistään itsentä holtittomalla käytöksellä ja sitten perataan se lööppiartikkeleihin miksi se ei kannattanutkaan.
Ehkä tämä on jokin epäonnistumisen projisointi: tuolta matkalta olisi mieluusti leffatähti, ohjaaja, muusikko tai muu julkku tarttunut parisuhteeksi asti?
Miltä tuntuisi että olisi tullut hakatuksi, hakkaaja olisi saanut siitä tuomion ja sinä et mistään ja sen jälkeen vuosikausia media toistaa hakkaajan mielipidettä että kyllä väkivalta oli molemminpuolista?
Kiva itse nöyryytellä "rummoprostituutteja" (kismittää niistäkin maksaa), mutta ei enää kivaa kun pilkka omaan nilkkaan.
Mä en tiedä, mutta mua jotenkin epäilyttää eniten tuo biljardi euroa...
Vierailija kirjoitti:
""Mä olen ollut se autistinen lapsi, ja mun mielestä noi kohdat tuossa kolumnissa tuntui tosi ikäviltä. Niissä pilkattiin autistisia LAPSIA. "
Huh heijaa. Onko autistien pakko olla tosikkoja? Minä olen myös autisti, ollut jo lapsena omanlaatuiseni ja nauroin kyllä (hyvällä tavalla) itselleni kolumnia lukiessani. Ja muutenkin oli kyllä niin mainiota ja lennokasta tekstiä, että aamu lähti hykerrellen käyntiin. Lisää!""
Mun mielestä ilkeys ei ole ikinä oikein kovin hauskaa. Kyllä tuossa kolumnissa munkin mielestä oli myös osuvia ja hauskojakin juttuja, mutta se autistista lasta pilkkaava osuus ei mua naurattanut, vaan tuntui pahalta, koska muistutti omasta lapsuudesta, ja mielestäni kaltaiseni syrjityt yksinäiset lapset ei kyllä kaipaa tai ansaitse mitää pilkkaa. Siinä asiassa näköjään olen tosikko.
eri.
Onko Tuomas edes autisti?
Vierailija kirjoitti:
Nauroin kyllä aika paljon tuolle kolumnille. Vallankin kohta "Häpeän tätä kaikkea valtavasti. Siksi kerron siitä kaikille." oli hykerryttävän osuva. Tuomas on poikkeuksellisen etevä saamaan asiat joita kertoo häpeävänsä kuulostamaan leuhkimiselta.
Mun mielestä tää oli paras, olen kasvanut ihmisenä - joten olen suurmies. :D
"Vaikeat kokemukset, kuten sivullisiin kohdistunut väkivaltaisuuteni, ovat pakottaneet kohtaamaan omat demonini ja kasvamaan ihmisenä. En ole enää pieni ihminen, vaan suurmies."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies myöntää virheensä ja korjaa käytöksensä. Ei kirjoita siitä kirjaa, kuinka on kohdeltu huonosti kun joutuu teoistaan edesvastuuseen. En hyväksy tätä kirjaa enkä motiiveja, joiden takia se on kirjoitettu.
Mun mielestä nainen tekee noin. Mies korjaa autoja ja on autotallissa.
Ainakin minä olen mies ja en koskaan puhu tai pyytele anteeksi tai kirjottele kirjoja, enkä takulla lue niitä!
Oon autotallissa ja kädet on öljyset. Tein tänään lampun tee-se-itse-tarvikkeista.
Lisäisin tohon vielä, että mies on mies virheineen ja ei korjaa käytöstä, koska mies on mies, eikä poika.
Mies on kokonainen paketti vikoineen ja käytöksineen. Oletko valmis ottamaan miehen vastaan sellaisena kuin se tulee?
Toi mitä kirjoittelet miehistä sopii poikiin ja niihin jotka ei ole täysikasvuisia uroksia. Vähän naisen fantasiaa että mies
No on kyllä miehen merkki, että kypsyy ja kasvaa (tämä tietty pätee naisiin myös). Mies kasvaa esim. isäksi. Jos ei kasva ja kehity, ei ole vastuullinen vanhempi. Hyvin harva on syntyjään sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaile sinä vaan niitä lamppuja. Ja pysy kaukana naisista ja lapsista.
Pojan kanssa askarteltiin itse tehty lamppu isän ja pojan laatuajalla autotalissa, join neljä tölkkiä olutta samalla. Korjaile ja neuvo sinä muita miehiä tai saat minulta selkääsi. Onks tämä tältä erää selvä? Hä!
Suuta soukemmalle, olet nimittäin tosimiehen kanssa keskustelun ytimessä. Minä en anteeksi pyytele tai kadu mitään mitä tokasen.
Trolli? Mies et nyt ainakaan. Miehet eivät uhkaile väkivallalla. Ehkä olet vain tyhjän länkyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei tullut kovin hyvä olo lukiessani tuota kolumnia. Mietin, oliko sen kirjoittaminen tarpeellista tai välttämätöntä. Minun ei tietenkään ollut välttämätöntä lukea sitä, eikä edes olla täällä palstalla. Syvällä sisimmässäni toivon että maailma olisi kauniimpi, empaattisempi ja rakastavampi. En minä tiedä miten se muuttuu mahdolliseksi, mutta silti toivon sitä.
Olen samaa mieltä kanssasi. En tule lukemaan kirjaa, mutta en nauttinut tuosta kolumnistakaan enkä kokenut sitäkään kohdettaan älykkäämmäksi.
Sepä tuollaisten kolumnien kompastuskivi onkin että hyvin harvoin ne tuovat mitään todellista insightia, siis nälvinnän ja sheimaamisen sijasta.
Enbuskesta en pysty pää
"Ehkä se on just tämä että toinen toimittaja kuittailemassa toiselle. Sukupuoli keskiössä. Sillä otteella että otanpa tästä nyt nokkelana tiedostavana feministinä helpot pisteet ja kiillotan omaa sädekehääni.
Tuija, nää umpikuluneet malebashingit ei saa sua näyttämään yhtään älykkäämmältä. Nosta rimaa."
No on tuossa se absurdi vivahde, et jos joku tuija toimis noin, olis vastaanottokin ihan toinen. Jostain syystä tällaiset tuomakset saavat aina anteeksi ja heillä on puolustajansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko sä ton Siltamäen kolumni?
luin sen. Miksi autisteista pitää aina leimata jotain superneroja?
Suurin osa on lievästi kehitysvammaisia ja ei ymmärrä ihan kaikkea samassa mittakaavassa kuin ei autistit ymmärtää. Älykästä on kyllä helppo esittää ja kaikkihan haluaa olla älykkäitä tässä maailmassa, joka on tässä nykyisessä tilassa juuri älykkäiden ihmisten ansiosta. Älykkäät ihmiset ne käynnisti maailmansodatkin ja kehitti ydinaseet. Varmasti olivat autisteja?
Ei todellakaan ole suurin osa autisteista kehitysvammaisia. Osa kyllä.
Ei kai kukaan muu leimaa autisteista superneroja, kuin viihdeteollisuus joidenkin sademies-savanthahmojen kohdalla.
<
"Mun mielestä yksinäisistä, kiusatuista ja erilaisista lapsista kirjoittaminen noin ilkeään sävyyn kuin tuossa kolumnissa on vaan aika kuvottavaa. "
Luin tuon jutun ihan eri tavalla. Luin sen vain kritiikkina vain tuomasta kohtaan liittyen tuomaksen ulostuloihin hänen omista edesottamuksista. Ei siinä mielestäni ole kyse mistään muusta. En liitä edes muihin kaksisuuntaisuudesta kärsiviin (tunnen kyllä). Kyse ei siis ole diagnooseista, vain tästä media"sankarista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuomas E:n pitäisi suhtautua naisiin kunnioittavammin. Ihme, että nykyaikana on vielä tuollaisia miehiä.
Kummasti hänellä silti naisseuraa riittää, aina on joku uus nuori gimma käsipuolessa.
Ja hänen jäljiltään pahoinpidelty, petetty ja katkeroitettu.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa tekstiä. Olen Enbusken entinen koulukaveri. Ennenkin aina ylimielinen, ikävä asenne muita kohtaan. Ei sellaista voi puolustella millään. Tuomas saisi ottaa vastuun teoistaan ihan oikeasti.
Tein Enbusken kanssa duunia 5 vuotta 2015 paikkeilla. Ylimielinen ja omanarvontuntoa vaikka muille jakaa. Varastaa ja kopsaa sisältöjään maailmalta, myös suomalaisilta toimittajilta. Nyt yrittää ryömiä takaisin muka uskossa ja nöyränä. Ei tosiaan ole. Koko tyyppi muistuttaa limanuljaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten täydellinen, mutta olisi pitänyt vielä ujuttaa mukaan se, miten Embuske (sic!) on kiusannut rumia maksullisia naisia viihdyttääkseen itseään.
Grandioosi ja psykopaattinen Enbuske valitettavasti ottaa tuon kolumnin vain kunnianosoituksena itselleen.
Enpä tiedä, sehän tässä just on se clou kun veikkaan että Enbuske myös provosoinnin osavana vetelee tuttuja naruja. Ei hän ole niin sokea itselleen kuin yritetään maalata. Hänestä nyt aivan tarkoitushakuisesti koetetaan rakentaa ihmissaatanaa. Läpi näkyy tälläiset lynkkausprojektit niin että heilahtaa. Tämähän on jo genre.
Hän on kauhean rehellinen rumasta käytöksestään sekoiluvuosinaan, miksi tässä raatorehellisyydestä tehdään tulkinta että..niin mitä hän uhkaa? Miksi hänen rehellisyytensä (tai parodiansa itsestään, kuka tietä) saa kourallisen ihmisiä näin totaalisen sekaisin? Huvitt
Eli se, et T ei ole sokea omalle paskamaisuudelle ja käyttää sitä pitääkseen itsensä aina vaan esillä, jotenkin romuttais sen hänen paskamaisuuden? Se "rehellinen" ulostulo ei nyt vaan tee hänen toimistaan yhtään vähemmän ok.