Mitä mä teen väärin kun en tule uskoon?
Myönnän että aina en jaksa lukea Raamattua mutta rukoilen joka päivä ja kuuntelen hengellistä musiikkia. Silti olen edelleen agnostikko. Haluan tulla uskoon!
Kommentit (224)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia haluat tulla uskoon? Mitä odotat saavuttavasi uskoontulolla?
Haluan päästä taivaaseen. Ap
Muistatko mitään ajasta ennen syntymääsi? Yhtäläillä kuoleman jälkeen ei ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mistä tiedät ettet jo ole uskossa?
Eri
Jos uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika, uskoo, mitä hän sanoo eli noudattaa hänen opetuksiaan. Raamatussa on ohjeita siihen, mitä kannattaa tehdä, jos haluaa välttää ikävät seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinussa ole mitään vikaa, itse olin nuorena hiukan samanlaisessa tilanteessa kunnes löysin Buddhan opit ja aloin meditoimaan. Asiat loksahtivat paikoilleen kuin itsestään.
Uskonnon vaihtaminen saattaa aiheuttaa yllättäviä ongelmia. Suosittelen sitä vain sellaisille, jotka ovat valmiita ottamaan riskin. Turvallisuutta arvostaville sopii paremmin omassa uskonnossa pysyminen.Buddhan oppien mukaan eläminen ei vaadi sokeaa uskoa mihinkään. Buddha kielsi olevansa mikään jumala. Oikeastaan buddhalaisuus ei ole mikään uskonto vaan elämänfilosofia. Buddha ei myöskään sulje muita totuuksia pois. Suosittelen kaikille, jotka kaipaavat rauhaa.
Rauhaan ei tarvita buddhalaisuutta.Minä jätän teille rauha
Miksi kuvittelet ruon sinun annetun rauhan olevan jotenkin parempaa rauhaa kuin esimerkiksi meditaatiolla saavutettu rauha ja tyyneys? Melko itseriittoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se olkoon tulo tarkoittaa sinulle?
Minä en lue raamattua enkä juuri käy kirkossa. Silti uskon korkeampaan, rukoilen, kuuntelen joskus hengellista menevää musiikkia jne.
En koe koskaan " tulleeni" uskoon, vaan ollut siinä aina omalla tavallani..En julista sitä, mutta elän omassa elämässäni
Vaikuttaa siltä, että uskot omaan mielikuvaasi Jumalasta. Raamattua lukemalla voisit päivittää mielikuvaasi vastaamaan enemmän todellista Jumalaa.
Kuinka joku voi arvioida, mikä on todellista ja mikä mielikuvaa minulle? Ja kuka muuten tietää, mikä uskonto on se oikea uskonto?
Miksi kuvittelet ruon sinun annetun rauhan olevan jotenkin parempaa rauhaa kuin esimerkiksi meditaatiolla saavutettu rauha ja tyyneys? Melko itseriittoista.
Mitä tarkoitat? Kirjoitin, että rauhaan ei tarvita buddhalaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en lue raamattua enkä juuri käy kirkossa. Silti uskon korkeampaan, rukoilen, kuuntelen joskus hengellista menevää musiikkia jne.
En koe koskaan " tulleeni" uskoon, vaan ollut siinä aina omalla tavallani..En julista sitä, mutta elän omassa elämässäni
Vaikuttaa siltä, että uskot omaan mielikuvaasi Jumalasta. Raamattua lukemalla voisit päivittää mielikuvaasi vastaamaan enemmän todellista Jumalaa.Kuinka joku voi arvioida, mikä on todellista ja mikä mielikuvaa minulle? Ja kuka muuten tietää, mikä uskonto on se oikea uskonto?
Minä en ole ihan tavallinen tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Minkä rauhan sinä siis jätit meille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä rauhan sinä siis jätit meille?
En ymmärrä, mitä tarkoitat. Viittasin Raamattuun.
Voi noita uskisten selityshirviöitä.
Jumala kyllä rakastaisi kaikki, mutta.....
Et ole tarpeeksi tosissasi
Väärä korvien asento
Alitajuntasi haisee
jne jne
....mutta kaikkia rakastaa, pyyteettömästi!!! ?????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä syy on siinä, että haluat tulla uskoon puhtaasti itsekkäistä syistä etkä ole tippaakaan kiinnostunut Jumalasta.
Niin no tämä voi olla totta. Huomaan esimerkiksi että en ole tarpeeksi kiitollinen että Jeesus kuoli syntieni puolesta. Ap
Mikä on tarpeeksi kiitollinen? Ei kukaan osaa olla. Senkin saa anteeksi Jeesuksen ristintyön takia!
Vierailija kirjoitti:
Voi noita uskisten selityshirviöitä.
Jumala kyllä rakastaisi kaikki, mutta.....
Et ole tarpeeksi tosissasi
Väärä korvien asento
Alitajuntasi haisee
jne jne
....mutta kaikkia rakastaa, pyyteettömästi!!! ?????
Oletko huomannut, että lapsi saattaa ajatella, etteivät vanhemmat rakasta häntä, jos he eivät anna hänen syödä karkkia joka päivä? Sanoisitko tällaiselle lapselle, että olet oikeassa, vanhempasi eivät rakasta sinua? Vai sanoisitko, että kyllä vanhempasi rakastavat sinua, ymmärrät sitten, kun olet aikuinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten siellä onkin vastassa semmonen kahareksankätinen Putta, joka nauraa röhöttää sulle, että uskoit kuule väärään ukkoon.
Sitten se lähettää sut takas maan päälle sittisontiaisena...
Jos kerran ajattelet, että taivas on olemassa ja Jumala rakastaa kaikkia, ehkä olet jo uskossa vaikka mitään erikoista valaistumista ei tapahtuisikaan.
Itsekin olen agnostikko, mutta kuoleman jälkeinen elämä mietityttää, koska olen menettänyt monia läheisiä. Olen keskustellut asiasta papin ja teologian tohtorin kanssa, ja molemmat vakuuttivat että kaikki pääsevät taivaaseen(siis ei pelkästään uskovaiset, tai pelkästään hyvät ihmiset.)
Ehkä sinäkin voisit rukoilun ja musiikin lisäksi yrittää keskustella uskon asioista jonkun alan ihmisen kanssa.
Uskovaiset rakastavat vain itseään...ei muuta. Kertovat että pääsevät taivaaseen...muut menevät helvettiin.
Eivät rakasta siis myöskään lähimmäistä.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus oli ihan tavallinen ihminen, mitään taivasta tai helvettiä ei ole olemassa. Jumalasta en tiedä varmaksi, mutta luulet että sitäkään ei ole. Kuollessasi tietoisuutesi loppuu. Jos haluat uskoa Jumalaan, usko, mutta älä kuvittele että totuus ja oikea tapa elää löytyy raamatusta.
Näin se juuri on !
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran ajattelet, että taivas on olemassa ja Jumala rakastaa kaikkia, ehkä olet jo uskossa vaikka mitään erikoista valaistumista ei tapahtuisikaan.
Itsekin olen agnostikko, mutta kuoleman jälkeinen elämä mietityttää, koska olen menettänyt monia läheisiä. Olen keskustellut asiasta papin ja teologian tohtorin kanssa, ja molemmat vakuuttivat että kaikki pääsevät taivaaseen(siis ei pelkästään uskovaiset, tai pelkästään hyvät ihmiset.)
Ehkä sinäkin voisit rukoilun ja musiikin lisäksi yrittää keskustella uskon asioista jonkun alan ihmisen kanssa.
Toiveajattelu on eri asia kuin totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että uskot omaan mielikuvaasi Jumalasta. Raamattua lukemalla voisit päivittää mielikuvaasi vastaamaan enemmän todellista Jumalaa.Kuinka joku voi arvioida, mikä on todellista ja mikä mielikuvaa minulle? Ja kuka muuten tietää, mikä uskonto on se oikea uskonto?
Raamatusta selviää, niin ei tarvitse elää mutujen ja omien päätelmien varassa.
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset rakastavat vain itseään...ei muuta. Kertovat että pääsevät taivaaseen...muut menevät helvettiin.
Eivät rakasta siis myöskään lähimmäistä.
He ovat käsittäneet väärin, jos kertovat noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus oli ihan tavallinen ihminen, mitään taivasta tai helvettiä ei ole olemassa. Jumalasta en tiedä varmaksi, mutta luulet että sitäkään ei ole. Kuollessasi tietoisuutesi loppuu. Jos haluat uskoa Jumalaan, usko, mutta älä kuvittele että totuus ja oikea tapa elää löytyy raamatusta.
Näin se juuri on !
Onnea matkaan.
Ap, mistä tiedät ettet jo ole uskossa?