Mitä mä teen väärin kun en tule uskoon?
Myönnän että aina en jaksa lukea Raamattua mutta rukoilen joka päivä ja kuuntelen hengellistä musiikkia. Silti olen edelleen agnostikko. Haluan tulla uskoon!
Kommentit (607)
Menet paikalliseen helluntaiseurakuntaan ja ne kysyy siellä kuka haluaa tulla uskoon, nostat käden ja menet sitten sinne salin etuosaan, polvistut alttarille ja ne rukoilee kovaäänisesti puolestasi. Samalla täytyt Pyhällä Hengellä, puhut kielillä ja kaatuilet. Siitä se sitten alkaa. Ja ei sovi ryypätä, polttaa tupakkaa, katsoa telkkaria, meikata, käyttää minihametta, kuunnella maallista musiikkia.
Mitä teet siis väärin kun et tule uskoon? Et halua tulla uskoon. Älä tee asioista vaikeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mistään tulemisesta ole kiinni, vaan lahjan vastaanottamisesta.
Mutta sen jälkeen pitäisi niinsanotusti pysyä Kristuksessa.
kauheeta pinnistelyä ja ponnistelua.
Ihan kuin saisit tädiltäsi joululahjan, mutta sen jälkeen sinun täytyy aina olla tädille kiltti ja mieliksi, muuten lahja otetaan pois. Ei sellainen ole lahja vaan kauppatavara.
Vierailija kirjoitti:
Aika julma tyyppi tuo Jumala on... Tappaa puolisoni syöpään. Useampi pieni lapsi jää ilman isää. Mitä enemmän rukoilen sitä pahemmaksi on mennyt tilanne...
Tilanteesi kuulostaa julmalta ja sietämättömältä. Miten olet jaksanut?
Mistähän on alun perin tullut ajatus, että jos et usko oikeisiin yliluonnollisiin asioihin, niin tulet kärsimään ikuisuuden hirvittävää tuskaa? Rakkauden uskonnossa näin.
Vierailija kirjoitti:
Menet paikalliseen helluntaiseurakuntaan ja ne kysyy siellä kuka haluaa tulla uskoon, nostat käden ja menet sitten sinne salin etuosaan, polvistut alttarille ja ne rukoilee kovaäänisesti puolestasi. Samalla täytyt Pyhällä Hengellä, puhut kielillä ja kaatuilet. Siitä se sitten alkaa. Ja ei sovi ryypätä, polttaa tupakkaa, katsoa telkkaria, meikata, käyttää minihametta, kuunnella maallista musiikkia.
Kaikenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sen jälkeen pitäisi niinsanotusti pysyä Kristuksessa.kauheeta pinnistelyä ja ponnistelua.
Ihan kuin saisit tädiltäsi joululahjan, mutta sen jälkeen sinun täytyy aina olla tädille kiltti ja mieliksi, muuten lahja otetaan pois. Ei sellainen ole lahja vaan kauppatavara.
Elämän ei ole tarkoitus olla helppoa.
Hyppäät vain korkeammalle.
Että iso J saa helpommin tempaistua sinut.174
Vierailija kirjoitti:
Mistähän on alun perin tullut ajatus, että jos et usko oikeisiin yliluonnollisiin asioihin, niin tulet kärsimään ikuisuuden hirvittävää tuskaa? Rakkauden uskonnossa näin.
En osaa sanoa, mutta Jeesus on todella Jumalan Poika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sen jälkeen pitäisi niinsanotusti pysyä Kristuksessa.kauheeta pinnistelyä ja ponnistelua.
Elämän ei ole tarkoitus olla helppoa.
Ei varmaan, mutta siitä huolimatta lahja, jolla on ehtoja, ei ole mikään lahja.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei edelleenkään muutu tässä elämässä synnittömäksi vaikka miten ponnistelisi ja pinnistelisi, mutta silti Jeesus pelastaa heidät, kuten on luvannutkin. Joku korsi tuottaa sata jyvää ja joku korsi vain kymmenen, vaelluksen laadussa on eroja juu, mutta määränpää on sama.
Onnea matkaan.
Onnea omavanhurskauteen. Tai eihän siinä onni auta, vaan huonosti käy, jos omaan virheettömyyteensä turvaa. Paavalikin noudatti Mooseksen lakia moitteettomasti, mutta niin vain sai todeta sen olleenkin pelkkää roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet siis väärin kun et tule uskoon? Et halua tulla uskoon. Älä tee asioista vaikeita.
Joku uskova sanoikin pelkäävänsä eniten itseään. Kuvittelisin ymmärtäväni mitä hän tarkoitti. Että sydän on niin paatunut että ihminen torjuu Jumalan. Kun kuvittelen millaista taivaassa olisi elää ikuista elämää. Se on on kuvitelmissani kuin tämä luomakunta. Mutta siellä ei ole Jumalaa näkyvissä. Eläisin kuin uudessa maailmassa ikuisesti ja Jumala olisi siellä jossain kaukana. Pelkään enkö haluakaan olla Jumalan lähellä. Onko sieluni niin musta ja kylmä ettei se halua kuin uuden maailman ja elämän. On minussa pelkoakin mitä tapahtuu jos tulen uskoon. Muutunko jotenkin. No tietysti muutun mutta tämä nykyinen kylmä olotila on niin sopiva. Vaikka se kieltäisi itseltäni armon. Haluanko uhmassani rangaistusta ymmärtämättä mitä kadotus todella tarkoittaa.
Olen uskonut lapsesta lähtien ( nyt olen vanhus) Taivan Isään ,Korkeimpaan , Jumalaan. Aina ,kun tuntuu siltä rukoilen, en ikinä päivityäi. Tyypillisesti ns. pahoina päivinä . Jumala on koko ikäni vastannut rukouksiin. Olen kokenut ihmeitä elämässäni.
Valtava turva on ollut matkan varrella.
Joskus olen lukenut jonkin verran raamattua, en paljon. Kirkossa olen käynyt kauneimmat joululaulut laulamassa, joskus rukousilloissa ja nuorena pääsiäisen aikoihin.
En kuulu mihinkään ryhmään ,lahkoon. Mielestäni kaikki uskovat maailmassa ovat tässä asiassa sama arvoisia.
En ole kuulunut kirkkoon yli 20 vuoteen , enhän kuulu muihinkaan yhdistyksiin maailmassa.Ei Jumala ole niin pikkumainen , että välittäis siitä. Onhan maailmassa pajon ihmisiä ,jotka eivät ole kuulleetkaan Jeesuksesta tai Jumalasta ja ovat ihan samalla viivalla mun kanssa.
Jumala on antanut sydämeeni rauhan jo useita kymmeniä vuosia sitten, se on ihmeellinen tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei edelleenkään muutu tässä elämässä synnittömäksi vaikka miten ponnistelisi ja pinnistelisi, mutta silti Jeesus pelastaa heidät, kuten on luvannutkin. Joku korsi tuottaa sata jyvää ja joku korsi vain kymmenen, vaelluksen laadussa on eroja juu, mutta määränpää on sama.
Onnea matkaan.
Onnea omavanhurskauteen. Tai eihän siinä onni auta, vaan huonosti käy, jos omaan virheettömyyteensä turvaa. Paavalikin noudatti Mooseksen lakia moitteettomasti, mutta niin vain sai todeta sen olleenkin pelkkää roskaa.
Oletusten tekeminen tuntemattomasta ihmisestä ei ole kovin kohteliasta.
Miksi AP:n pitäisi tulla "uskoon" jonkun helluntaiseurakunnan vain sata vuotta vanhojen oppien mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku uskova sanoikin pelkäävänsä eniten itseään. Kuvittelisin ymmärtäväni mitä hän tarkoitti. Että sydän on niin paatunut että ihminen torjuu Jumalan. Kun kuvittelen millaista taivaassa olisi elää ikuista elämää. Se on on kuvitelmissani kuin tämä luomakunta. Mutta siellä ei ole Jumalaa näkyvissä. Eläisin kuin uudessa maailmassa ikuisesti ja Jumala olisi siellä jossain kaukana. Pelkään enkö haluakaan olla Jumalan lähellä. Onko sieluni niin musta ja kylmä ettei se halua kuin uuden maailman ja elämän. On minussa pelkoakin mitä tapahtuu jos tulen uskoon. Muutunko jotenkin. No tietysti muutun mutta tämä nykyinen kylmä olotila on niin sopiva. Vaikka se kieltäisi itseltäni armon. Haluanko uhmassani rangaistusta ymmärtämättä mitä kadotus todella tarkoittaa.
No kokeilemalla se selviää. Minä olen kärsinyt jo riittävästi, jotta olen nöyrtynyt. Haluan noudattaa Jumalan tahtoa.
"On erittäin aiheellinen ja kadotuksesta Jeesuskin varoitti useita kertoja. "
Ei ole aiheellinen. Sen enempää kuin muinaisten egyptiläisten käsitykset tuonpuoleisesta. Ja edelleen, mitä tulee "Jeesuksen sanomisiin" niin näiden tulkinta on varsin lukijakeskeinen, koska Raamattu ja sen tekstit ovat varsin sekalainen kokoelma tekstejä jotka on kuratoitu yhteen historiallisten prosessien läpi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi AP:n pitäisi tulla "uskoon" jonkun helluntaiseurakunnan vain sata vuotta vanhojen oppien mukaan?
Suosittelen terveeltä vaikuttavaa ja vakiintunutta yhteisöä.
Aika julma tyyppi tuo Jumala on... Tappaa puolisoni syöpään. Useampi pieni lapsi jää ilman isää. Mitä enemmän rukoilen sitä pahemmaksi on mennyt tilanne...