Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten te olette onnistuneet välttämään ultraprosessoitua ruokaa?

Vierailija
18.09.2026 |

?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty on niin paljon parempaa 😋

Vierailija
2/24 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tavalla, että metsästän, kalastan, kerään ja viljelen itse kaiken mitä syön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti! 

Teen itse kaiken ruuan, kasvatan ja säilön osan. Luen sisällysluettelot pakkauksista.

Käytän järkeäni

Vierailija
4/24 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta koskaan esim. makkaroita tai eineksiä. Ostan vain lihaa ja kasviksia. Toki osa lihasta on tehotuotettua mutta ei kuitenkaan ultraprosessoitua. Mieheni myös metsästää ja kalastaa. Itse kerään marjoja ja sieniä.

Vierailija
5/24 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin pois hapatetun ruisleivän ja tofun.

Vierailija
6/24 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes yrittäny. Olen onnistunut vältteleen ylipainoa, ja lääkityksiä, vaikka olen 69 v 

Vierailija
7/24 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se mitään erityistä onnistumista vaadi, kun itse tekee ruokansa eikä syö mitään sipsejä ym. turhia herkkuja.

Vierailija
8/24 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

? Ostamalla tuoreita raaka-aineita vihannesosastolta. Lihansyöjä voi ostaa lihaosastolta. Papuja saa myös purkissa ja salaattibaarista. Ravintolasta saa raaka-aineista kokattua ruokaa.

Vierailija
9/24 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljoja saa jauhohyllystä, mutta omaan makuun jauho on jo ultraprosessoitua. Riisiä syön. Toisinaan hapatettua leipää

Vierailija
10/24 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse ruokaa. En syö eineksiä. Syön kyllä juustoja ym, mutta mahdollisimman normaalirasvaisena ja ilman turhia lisäaineita. 

Vierailija
11/24 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän vain kolesterolia ja alkoa, olen jo ohittanut ultraprosessoidun välttämisiän. 

Vierailija
12/24 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhoista vähiten prosessoitua taitaa olla graham-jauho, mutta viljat pitää aina hapattaa, ne eivät sovi ihmiselle sellaisenaan. Paitsi riisi.

Vierailija
13/24 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oppii lukemaan tuoteselosteita niin nopeasti oppii. Mitä vähemmän ainesosia sen parempi. Tyyliin, peruna, sipuli, tuoreliha, tomaattimurska, suola ja yrtit..saapi hyvää, täyttävää ja terveellistä ruokaa ihan mutkattomasti.

Vierailija
14/24 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta valmiita eineksiä. Laitan ruokani itse. 

Vierailija
15/24 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsästä, järvestä, pellosta, mehiläisistä ja kaivosta saa tarpeellisen, Kanojakin sekä kukko on. Kahvin ja suolan hommattava. 

Vierailija
16/24 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kokonaan mitenkään pystykään. Mutta vältän keksejä, kaupan valmisleivonnaisia, limsoja, sipsejä, leikkeleitä ja eineksiä. Yritän tehdä mahdollisimman paljon ruokaa alusta saakka.

Vierailija
17/24 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauhoista vähiten prosessoitua taitaa olla graham-jauho, mutta viljat pitää aina hapattaa, ne eivät sovi ihmiselle sellaisenaan. Paitsi riisi.

Mitä ihmeen eroa siinä on, onko jauhanut kauraa vai vehnää? Samanlainen prosessi molemmissa.

Jos tuolle tielle lähdetään, niin porkkanakin on prosessoitu, sehän on nostettu ylös maasta, siitä on poistettu varret ja lisäksi se on pesty ja usein jopa kuorittu.

Vierailija
18/24 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se mitään erityistä onnistumista vaadi, kun itse tekee ruokansa eikä syö mitään sipsejä ym. turhia herkkuja.

Jos ei joudu syömään muualla esim. joissakin kouluissa tai joissakin laitoksissa, joissa osa ruoista on eineksiä. 

Vierailija
19/24 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin pois hapatetun ruisleivän ja tofun.

Oletkos sinä se mukahauska vitsinikkari, joka ei ymmärrä prosessoinnin ja ultraprosessoidun ruuan eroa? 

Vierailija
20/24 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kokonaan mitenkään pystykään. Mutta vältän keksejä, kaupan valmisleivonnaisia, limsoja, sipsejä, leikkeleitä ja eineksiä. Yritän tehdä mahdollisimman paljon ruokaa alusta saakka.

Prosessoitu ja ultraprosessoitu ovat kaksi eri asiaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme