Mitä mä teen väärin kun en tule uskoon?
Myönnän että aina en jaksa lukea Raamattua mutta rukoilen joka päivä ja kuuntelen hengellistä musiikkia. Silti olen edelleen agnostikko. Haluan tulla uskoon!
Kommentit (607)
Vierailija kirjoitti:
Eli Jeesus on Jumala? Ok.
No, miksi Jeesus kysyy ristillä: "Jumalani miksi olet minut hylännyt?" Onko Jeesus/Jumala ajanut itsensä peruuttamattomaan psykoosin "pelastaessaan" ihmisiä "perisynniltä", jonka hän itse on ihmisille asettanut?
Eläessään Jeesus oli myös ihminen.
Eli kerrataan.
Jeesus on Jumala. "Eläessään hän oli myös ihminen". Eli unohti siis psykoottisessa episodissa hetkellisesti jumaluutensa ristillä kysyessään: "Jumalani miksi minut hylkäsit", niinkö? Mielenkiintoista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, miksi Jeesus kysyy ristillä: "Jumalani miksi olet minut hylännyt?" Onko Jeesus/Jumala ajanut itsensä peruuttamattomaan psykoosin "pelastaessaan" ihmisiä "perisynniltä", jonka hän itse on ihmisille asettanut?
Jeesus ei ole jumala.
Jeesus ei ole Jumala? Onko tämä toisen kristityn mielipide siis toisen kuin sen jolta olen yrittänyt saada selvyyttä Jeesuksen psykoottiseen episodiin ristillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus ei ole jumala.
Onnea matkaan.
Vierailija kirjoitti:
"En ole lukenut sitä, joten en osaa sanoa."
No lue. Se on lyhyt. Prinssi Arjuna potee tunnontuskia käydessään sotaan serkkuaan vastaan. Vishnu ilmestyy Arjunalle ja opettaa meditaation salat ja oman jumaluutensa luonteen. Mutta Gita on tässä yhdentekevä,
Voit siis korvata Bhagavad Gitan millä tahansa "pyhällä" tekstillä, joka ilmaisee minkä tahansa "jumalan tahdon" yms. Ja löydät edestäsi saman kysymyksen minkä sinulle esitinkin; miksi kenekään tulisi olla perustavasti kiinnostunut siitä mitä Raamatussa sanotaan?
En oikein ymmärrä, mitä tarkoitat. Vastasin jo, että koska se on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lue. Se on lyhyt. Prinssi Arjuna potee tunnontuskia käydessään sotaan serkkuaan vastaan. Vishnu ilmestyy Arjunalle ja opettaa meditaation salat ja oman jumaluutensa luonteen. Mutta Gita on tässä yhdentekevä,
Voit siis korvata Bhagavad Gitan millä tahansa "pyhällä" tekstillä, joka ilmaisee minkä tahansa "jumalan tahdon" yms. Ja löydät edestäsi saman kysymyksen minkä sinulle esitinkin; miksi kenekään tulisi olla perustavasti kiinnostunut siitä mitä Raamatussa sanotaan?
En oikein ymmärrä, mitä tarkoitat. Vastasin jo, että koska se on totta.
Onko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kerrataan.
Jeesus on Jumala. "Eläessään hän oli myös ihminen". Eli unohti siis psykoottisessa episodissa hetkellisesti jumaluutensa ristillä kysyessään: "Jumalani miksi minut hylkäsit", niinkö? Mielenkiintoista...
Hän oli sekä Jumala että ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä, mitä tarkoitat. Vastasin jo, että koska se on totta.Onko?
Siltä osin kuin olen ehtinyt lukea voin kertoa, että on. Olen lukenut evankeliumit melkein kokonaan ja Ilmestyskirjan kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kerrataan.
Ok. Eli, jonkinlainen jakautuneen persoonan kouristus tämä kysymys ristillä: "Jumalani miksi minut hylkäsit?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltä osin kuin olen ehtinyt lukea voin kertoa, että on. Olen lukenut evankeliumit melkein k
Ok.
Mitä jos oikein uskovainen ihastuu ateistiin? 🤔 Onko se edes mahdollista eli päästääkö uskovaiset toista ihmistä niin lähelle ennenkuin on tentattu että mihin uskoo ja kuinka paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltä osin kuin olen ehtinyt lukea voin kertoa, että on. Olen lukenut evankeliumit melkein k
Oletko lukenut Vanhan Testamentin lainkohdat, eikö Jeesus sanonut että ei tullut muuttamaan näistä ensimmäistäkään?
Melkoista sillisalaattia tämä keskustelu. Siitä syystä Raamattua on hyvä lukea itse, jotta voi sieltä lukea mitä siellä lukee ja mitä siellä ei lue.
Raamatussa on kehoitus: "Lähestykää Jumalaa niin Hän lähestyy teitä." Siinä on samalla lupaus. Kun ihminen lähestyy Jumalaa rukouksessa ja hänelle puhuen, niin Jumala kyllä lähestyy ihmistä.
Johanneksen evankeliumin 3. luvussa Jeesus keskustelee Nikodemuksen kanssa ja sanoo, että ihmisen tulee syntyä uudesti ylhäältä. Eli uudesti syntyä. Ja Jeesus kertoo mitä se tarkoittaa. Tämä lihallinen keho on lihaa ja on syntynyt lihasta. Ihmisen tulee syntyä Pyhästä Hengestä, jotta ihminen syntyisi Jumalan lapseksi ja taivaan kansalaiseksi. Se onnistuu rukoilemalla. Jeesukselle voi puhua aivan kaiken. Voi kertoa epäuskonsa. Voi kertoa senkin jos ei tunne itseään kovin syntiseksi. Rukouksessa ihminen myöntää olevansa syntinen ja halun jättää syntinsä Jeesukselle. Ja rukouksessa ihminen kertoo haluavansa olla jatkossa Jeesuksen seuraaja, Jeesuksen opetuslapsi ja aloittaa uuden elämän.
Kun ihminen syntyy hengestä, hänestä tulee elävä hengessä koska Pyhä Henki tulee ihmiseen asumaan. Se on sama Henki joka herätti Jeesuksen kuolleista. Se sama Henki herättää myös Jeesuksen seuraajan, taivaan kansalaisen kerran kuolleista.
Jeesuksen seuraaminen on sitä, että synnit jätetään Jeesukselle joka päivä. Ihmisessä asuva Pyhä Henki opettaa, vahvistaa, ohjaa ja antaa halua pysyä Jeesuksessa ja totuudessa.
Raamattu myös kehottaa ihmisiä: "Koetelkaa itseänne oletteko uskossa." Toisten uskovien yhteys (seurakunta) tukee uskovaa tällä matkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kerrataan.
Ok. Eli, jonkinlainen jakautuneen persoonan kouristus tämä kysymys ristillä: "Jumalani miksi minut hylkäsit?"
Ei vaan yhdistyneen.
Vierailija kirjoitti:
Melkoista sillisalaattia tämä keskustelu. Siitä syystä Raamattua on hyvä lukea itse, jotta voi sieltä lukea mitä siellä lukee ja mitä siellä ei lue.
Raamatussa on kehoitus: "Lähestykää Jumalaa niin Hän lähestyy teitä." Siinä on samalla lupaus. Kun ihminen lähestyy Jumalaa rukouksessa ja hänelle puhuen, niin Jumala kyllä lähestyy ihmistä.
Johanneksen evankeliumin 3. luvussa Jeesus keskustelee Nikodemuksen kanssa ja sanoo, että ihmisen tulee syntyä uudesti ylhäältä. Eli uudesti syntyä. Ja Jeesus kertoo mitä se tarkoittaa. Tämä lihallinen keho on lihaa ja on syntynyt lihasta. Ihmisen tulee syntyä Pyhästä Hengestä, jotta ihminen syntyisi Jumalan lapseksi ja taivaan kansalaiseksi. Se onnistuu rukoilemalla. Jeesukselle voi puhua aivan kaiken. Voi kertoa epäuskonsa. Voi kertoa senkin jos ei tunne itseään kovin syntiseksi. Rukouksessa ihminen myöntää olevansa syntinen ja halun jättää syntinsä Jeesukselle. Ja rukouksessa
Hyvä juttu 👍
Oletko lukenut Vanhan Testamentin lainkohdat, eikö Jeesus sanonut että ei tullut muuttamaan näistä ensimmäistäkään?
En ole, mutta Jeesus sanoi, ettei tullut kumoamaan niitä. Hänen opetuksensa olivat lisävaatimuksia.
Mielestäni olet jo uskossa jos olet sitä itse omasta tahdostasi halunnut.
"Ei vaan yhdistyneen."
Jep. Jeesus on "yhdistynyt" persoona. Tämä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Johanneksen evankeliumin 3. luvussa Jeesus keskustelee Nikodemuksen kanssa ja sanoo, että ihmisen tulee syntyä uudesti ylhäältä. Eli uudesti syntyä. Ja Jeesus kertoo mitä se tarkoittaa. Tämä lihallinen keho on lihaa ja on syntynyt lihasta. Ihmisen tulee syntyä Pyhästä Hengestä, jotta ihminen syntyisi Jumalan lapseksi ja taivaan kansalaiseksi. Se onnistuu rukoilemalla. Jeesukselle voi puhua aivan kaiken. Voi kertoa epäuskonsa. Voi kertoa senkin jos ei tunne itseään kovin syntiseksi. Rukouksessa ihminen myöntää olevansa syntinen ja halun jättää syntinsä Jeesukselle. Ja rukouksessa
Olen pahoillani, mutta olet ymmärtänyt asian väärin.
Vierailija kirjoitti:
En ole, mutta Jeesus sanoi, ettei tullut kumoamaan niitä. Hänen opetuksensa olivat lisävaatimuksia.
Kyllä. Oletan että et kerää tikkuja sapattina. Tästähän rankaisu on kuolema.
Vähänpä tiedät. No, ei voi paljon vaatia jos ei ymmärrä vaan kuvittelee itse olevansa jumala.