Miten kerrot olevasi VELA kertomatta olevasi VELA?
Muutamia esimerkkejä mitä tulee mieleen:
- "Nukun joka päivä katkeamattomat 8-10 tunnin yöunet."
- "Minulla on tavoitteellisia harrastuksia, jotka eivät voi keskeytyä ylimääräisistä syistä."
- "Parasta töistä tullessa on se, kun kotona odottaa äänetön, seesteinen ja aina puhdas asunto."
Muita? 😆😁
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lapseton ja mikään noista ei päde.
Minä taas olen äiti ja kaikki noista pätevät.
Syyslomalla 2 viikoksi Italiaan. Koulussa olevat 2 lasta anoivat rehtorilta viikon vapaaksi ja se myönnettiin.
Vierailija kirjoitti:
Syyslomalla 2 viikoksi Italiaan. Koulussa olevat 2 lasta anoivat rehtorilta viikon vapaaksi ja se myönnettiin.
Miten tämä liittyy ketjun aiheeseen? 🙄
Miten kerrot...? Jos joku on kysynyt, olen vastannut suoraan, että olen 14-vuotiaasta asti tiennyt, että en halua lapsia, olen tiennyt, että en todellakaan ikinä halua omia lapsia elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään vela, vaan maho.
Noniin nauta, mylvii lisää.
Vierailija kirjoitti:
Olen vela mutta silti mulla on 2 lasta
M50
T o l l o.
Koiraani stressaa ja ahdistaa äänet
Asun Konepajalla
Sanon, etten halua lapsia. Mikä tässä on niin vaikeata.
Vierailija kirjoitti:
Lyhenne on oikeasti vala. Koska kukaan ei ole vepeeehtoisesti lapseton.
Mitkä ke ha ri en kokoontumisajot täällä on menossa?
Pitkän ikäni aikana minulta on kysytty muistaakseni pari kertaa, että olisinko halunnut lapsia, ja ehkä yhden kerran, että onko minulla lapsia.
Joten pari ihmistä maailmassa tietää, että olen vela.
Miksi kulkisin ympäriinsä julistamassa asiaa? Ei se ole mikään uskonto.
Kaikki tietävät. että sinä olet hedelmätön luuseri, joten lisäselityksiä et tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M50
Ahaa. Mitä mieltä lapsesi ovat siitä että olet lapseton?
Ei kiinnosta
M50
Ok. Se ei silti tee sinusta velaa, et vaan osaa käyttää kortsua.
Ei osaa olla naimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M50
Ahaa. Mitä mieltä lapsesi ovat siitä että olet lapseton?
Ei kiinnosta
M50
Ok. Se ei silti tee sinusta velaa, et vaan osaa käyttää kortsua.
Ei ollu vielä keksitty...
-eri
Muinainen eqypti , siellä oli jo kortsut käytössä.
Miten tunnistat velan?
Ei hätää, hän kyllä kertoo sen.
Vierailija kirjoitti:
Miten tunnistat velan?
Ei hätää, hän kyllä kertoo sen.
Sama pätee vanhempiin.
Entä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Pitkän ikäni aikana minulta on kysytty muistaakseni pari kertaa, että olisinko halunnut lapsia, ja ehkä yhden kerran, että onko minulla lapsia.
Joten pari ihmistä maailmassa tietää, että olen vela.
Miksi kulkisin ympäriinsä julistamassa asiaa? Ei se ole mikään uskonto.
Eihän vanhemmuuskaan ole uskonto mutta monet ovat #MomLife vloggaajia ja postaavat lapsistaan kuvia someen miten upeaa perhe-elämää heillä on. Mutta ihmiset saavat siitä silti kertoa. Ihan kuten velaudestakin saa iloita ja postata hehkeää #childfree sisältöä nettiin.
"... teille keski-ikäisille täti-ihmisille"...
Olen juuri tuollainen mainitsemasi ihminen, ikää 56 vuotta. Olen myös VELA, pystytkö mitenkään ymmärtämään, ettei vapaaehtoinen lapsettomuus ole mikään nykynuorten keksintö ja muotivillitys?
Olemme mieheni kanssa olleet avioliitossa jo muutaman vuosikymmenen ja meille molemmille oli oikeastaan jo suhteen alkuaikoina selvää, että tuskin kumpikaan lapsia haluaisi. Toki jätimme mahdollisuuden että mieli muuttuisi, vuodet vierivät eikä mielipide asiasta muuttunut kummallakaan.
Olemme virallisesti tahattomasti lapsettomaksi jäänyt pariskunta, kun emme jaksaneet/halunneet asiaa ruotia ihmisten kesken. Toivottavasti nykyään olisi ilmapiiri suvaitsevampi kuin meidän ollessamme nuoripari. On kuitenkin hyvä muistaa, ettei vela ole mikään muotivillitys, vaan elinikäinen päätös paitsi lapsettomuudesta myös lapsenlapsettomuudesta. Meille päätös on ollut oikea ja elämme hyvää elämää joka sopii meille.